Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 903
  • 6 860

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyösti kirjoitti:
itse siirryin Nooapankkiin, kun sain Nordeasta tarpeekseni. Nooasta ei ole yhtään pahaa sanaa sanottavana. Myös lainakulut laskivat huomattavasti, kun siirsin nekin Nooan.
Niin minäkin kuten yllä tuli selville.
Kävin Pohjolan asiakkaana Osuuspankissa juttelemassa, mutta päivittäisasiointi olisi ollut hinnakasta, kun en olisi kai heidän boonussysteemistään olisi saanut oleellista hyötyä.
Sampoa en oikeastaan edes harkinnut, koska Nallen historia ja nykyisyys herättävät vastenmielisyyttä.
Olisi kiva tietää kuinka moni vaihtoi tuon jupakan seurauksena pankkia. Sekä Nooan että OP:n toimihenkilöt väittivät monen siirtyneen Nordeasta heille.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Pistetääs tämä vaikka tähän ketjuun.

Lähetin muutama viikko sitten Telkku.com palveluun palautetta VH-1 kanavan ohjelmatiedoista. Ärsytti ja ihmetytti suuresti kun palvelun kanavatiedot olivat aina sekaisin, samalle tunnille oli merkitty useita ohjelmia ja osa ohjelmista oli laitettu 2-3 kertaa peräkkäin, sama rivi siis usealla rivillä.

Eipä tullut palautteeseen vastausta, sen sijaan vittuilua kylläkin...

http://www.telkku.com/telkku?tila=knvt&kan=60

Voin vain kuvitella kun palvelua pyörittävä nörttiniilo sai palautteeni (varmaan ensimmäinen kautta aikojen) ja suuttui niin pahasti, että kosto oli pakko tehdä. No eipähän tarvitse kyseistä palvelua enää käyttää. Naurettavaa.

EDIT = Perjantaille nörttiniilo onkin ladannut sitten oikein kunnon vittuilun...

http://www.telkku.com/telkku?tila=knvt&kan=60&p=20060512

In Finland we call this REILU MEININKI...
In Finland we call this REILU MEININKI...
In Finland we call this REILU MEININKI...
In Finland we call this REILU MEININKI...
In Finland we call this REILU MEININKI...
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turussa pitää käydä joskus ja se on ihan okei, siellä on usein mukavaa. Mutta...se Hesburger!

Eilen oltiin nälkäisinä menossa syömään ja aavistelinkin jo etukäteen, että jotain komplikaatiota on luvassa. Ne harvat kerrat kun Hesellä joudun syömään, niin aina on jotain. "Ranskalaisia ei voi laittaa rasiaan, kun me pakattiin ne jo". Ai niin sori, mähän olen vain maksava asiakas. Ja se että take-away safkat on pakattu päin vittua kuuluu asiaan, parin purilaisen puuttuminen on tuttua kamaa.

Tällä kertaa homman nimi oli se että seisottiin kiskan luukulla klo 22.50 ja mesta meni kiinni klo 23. Yks kaveri odotteli siinä jotain purilaistaan ja sitten se myyjää leikkinyt kaveri ilmoitti, että hän ehtii tehdä vain tämän ja se on sitten siinä eli turhaan seisotte siinä. Onko pihvienpyörittäjien ay-liitto tämän takana ettei tämän jalon työn tekijät vain joudu lopettamaan klo 23.01 tai mikä ikinä lie syy. Vittu, mitä asiakaspalvelua. Suomessa pitäisi aina nöyristellä ja pyydellä anteeksi pelkästään sitä että haluaa palvelua ja vastinetta rahoilleen. Hesburgerilla ruokailut ovat lopullisesti ohi.

Ai niin, aivan toisesta aiheesta, en vieläkään hyväksy bussikuskeille mitään lakkoja, niin pitkään kun kyseiset kaverit eivät opi käyttäytymään. Ovet avataan/suljetaan niin että hitaimmat saavat olkaapäävammoja, jarrutetaan niin että mummot lentää ja pysäkiltä lähdetään etukäteen, niin ettei vaan matkustaja ehtisi mukaan ja tervehtiminen ei ole näiden valopäiden maailmaan kuulunut ilmeisesti koskaan.


MACK
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mack kirjoitti:
Ai niin, aivan toisesta aiheesta, en vieläkään hyväksy bussikuskeille mitään lakkoja, niin pitkään kun kyseiset kaverit eivät opi käyttäytymään. Ovet avataan/suljetaan niin että hitaimmat saavat olkaapäävammoja, jarrutetaan niin että mummot lentää ja pysäkiltä lähdetään etukäteen, niin ettei vaan matkustaja ehtisi mukaan ja tervehtiminen ei ole näiden valopäiden maailmaan kuulunut ilmeisesti koskaan.
Pakko olla samaa mieltä bussikuskeista. Itse tulee käytettyä paikallisliikenteen palveluja vain pakosta eli silloin, kun auto on paskana.

En siis omista kuukausikorttia tai mitään muutakaan muoviläpyskää, jolla maksan matkani. Käytän kaupungilla asioidessani lähinnä Visa Electronia, jolloin hiluja ei taskunpohjalle keräydy. Pankkiautomaateista ei enää saa 20:a euroa pienempiä seteleitä, joten silloin tällöin pitää parikymppisellä bussimatka maksaa. Silloin se mantra alkaa:

"Eiks oo pienempää?"

Voi vittu. No ei ole pienempää, koska jos olisi, olisin sellaisella maksanut. Sen päälle sitten puhistaan ja jupistaan ja kauhean närkästyneenä etsitään vaihtorahoja laukusta. Mikä vittu siinä on, että maksava asiakas on näiden kusipäiden mielestä velvoitettu pitämään tasaraha aina taskussa?

Onneksi kaikki eivät ole vittumaisia.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Itse olen tällä hetkellä kassalla myyjänä kirjakaupassa. Näin tiskin kummallakin puolella olleena voin sanoa, että ei myyjilläkään aina helppoa ole. Ikinä asiakas ei tiedä millainen vittupää sinua edeltävä asiakas oli tai millainen vaihtokassa on.

Jotkut saattavat maksaa jotain 50 sentin tuotteita viidelläkympillä ja sitten ruvetaan vielä poraamaan, kun saatetaan antaa takaisin vaikkapa kaksi kympin seteliä, eikä 20e seteliä.

Eräs asiakastyyppi on se kyselijä. Kaikista pitää kysyä paljonko se maksaa. Ja sitten taas seuraava asiakas ihmettelee kysyessään "paljonko tämä maksaa", miksi myyjä vastasi niin äkäisesti hänelle. V: sen edellisen asiakkaan aiheuttaman vitutuksen väreet ovat vielä pohjalla ja potta saattaa räjähtää koska tahansa.

Kaikista pahimpia ovat ne hitaat veijarit. Kun esimerkiksi kortilla on maksettu ja ennen allekirjoitusta hävitään vielä johonkin katselemaan muita tuotteita. Siinä on joku kolme metriä pitkä jono takana ja myyjän pitää vain hymyillä: "asiakas on aina oikeassa". Tämän ryhmän eräs alamuoto ovat myös eläkeläiset. Mikään ei ole pyhää, kun kauppaan astuu häijy eläkeläinen, jonka ainoa tehtävä on ärsyttää minut siihen pisteeseen, että eliminoisin hänet täältä autuuteen. "Paljonko maksaa? Missä se ja se on? Kauhea ilma! Et taida olla täällä kokopäiväisesti töissä? Kyllä minä osaan neuvomattakin kävellä! (mitä?)"

Eli, kun asioitte kaupassa ja teitä rupeaa vituttamaan myyjän käytös, voitte vain kuvitella mikä vitutusmyyrä siellä tiskin toisella puolella elelee.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ero on siinä, että myyjälle maksetaan siitä hommasta mistä hän siellä vittuuntuu.

Asiakas taas yleensä maksaa itse, myös viime kädessä sen hänelle tiuskivan myyjän palkan. "Vittuuntuu ja vielä menevät rahat" eroaa suuresti siitä, että "vittuuntuu, mutta siitä sentään maksetaan".


Toki vastapainoksi myyjä on siellä tiskin takana useita tunteja, kun taas yksittäinen asiakas vain muutamia minuutteja, joten kynnyksenkin on oltava korkeampi. Mielestäni lähtökohdat ovat kuitenkin niin erilaiset, ettei asiakkaan ja asiakaspalvelijan vittuuntuneisuusasteita voi verrata.


Nimimerkillä: Jos tarpeeksi maksetaan, niin minä otan vaikka henkilökohtaisia solvauksia vastaan 10 tuntia päivässä, kunhan nyt edes lounastauon saisi välissä pitää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Sen jälkeen kun sain ajokortin 1985 en ole bussilla matkustanut. Muistan kuitenkin hauskan episodin ajalta, jolloin vielä joukkoliikennettä käytin. Bussissa oli selvästikin uusi kuski, joka tervehti alussa kaikkia matkustajia ja sanoi selkeällä äänellä jokaiselle "kiitos". Kukaan matkustajista ei vastannut tervehdykseen. Parin pysäkin jälkeen kuski ei enää tervehtinyt, mutta sanoi silti kiitos. Oli hauska seurata, kuinka se "kiitoskin" kutistui pysäkki pysäkiltä kunnes perille päästessäni se oli enää pelkkä "sss".

Tämä ei ollut siis mikään kannanotto edellisiin vaan yleinen huomio siitä, että meillä Suomessa on tämä so called Reilu Meininki eli mind ihan vaan your own business, ja hymyile keskenäs vaan. Ei metsäkään aina vastaa niinkuin sinne huudetaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Koala kirjoitti:
Eli, kun asioitte kaupassa ja teitä rupeaa vituttamaan myyjän käytös, voitte vain kuvitella mikä vitutusmyyrä siellä tiskin toisella puolella elelee.
Asiakaspalvelussa työskentelevät ihmiset, jotka eivät kestä asiakaspalvelun vittumoisimpia puolia, ovat väärällä alalla.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Kyllä, minulle maksetaan työstäni. Kyllä, minulle maksetaan todella hyvin siitä, että vastaanotan silloin tällöin vähemmistöasiakkaiden aiheuttamia vitutusaaltoja. Suurimmaksi osaksi nämä kuitataan hymyllä tai suurella "PERKELE" - huudolla illalla. Joskus kuitenkin saattaa päästä vähän tylympi "se on viis euroo!" - lausahdus, joka otetaan vastaan kuin kuolemantuomion langettaminen.

Ihminen, joka ei kestä silloin tällöin vittumaisuutta muilta ihmisiltä, edes myyjiltä, ei kuulu tähän maailmaan. Tai ainakaan Turkuun.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Mane kirjoitti:
Ero on siinä, että myyjälle maksetaan siitä hommasta mistä hän siellä vittuuntuu.

Asiakas taas yleensä maksaa itse, myös viime kädessä sen hänelle tiuskivan myyjän palkan. "Vittuuntuu ja vielä menevät rahat" eroaa suuresti siitä, että "vittuuntuu, mutta siitä sentään maksetaan".


Toki vastapainoksi myyjä on siellä tiskin takana useita tunteja, kun taas yksittäinen asiakas vain muutamia minuutteja, joten kynnyksenkin on oltava korkeampi. Mielestäni lähtökohdat ovat kuitenkin niin erilaiset, ettei asiakkaan ja asiakaspalvelijan vittuuntuneisuusasteita voi verrata.


Nimimerkillä: Jos tarpeeksi maksetaan, niin minä otan vaikka henkilökohtaisia solvauksia vastaan 10 tuntia päivässä, kunhan nyt edes lounastauon saisi välissä pitää.

Näin se on. Itse toimin erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä kuusi vuotta ennenkuin löysin nykyisen elämäntehtäväni ja myönnän, onhan se rasittavaa kuunnella asiakkaiden marmatusta ja vittuilua, mutta niinpä pyrinkin aktiivisesti muihin hommiin.

Asiakaspalvelutöitä pidetään yleisesti hommina, jonka osaa kuka tahansa ja joihin ei haluta juurikaan jäädä. Näin ajattelee myös työnantaja. Täysin väärin. Asiakaspalvelu jos mikä on vaativaa hommaa, johon tarvitaan äärimmäisyyksiin venyvää pinnaa ja näyttelijänlahjoja. Koska alan palkkaus on huono, kaikki asiansa osaavat myyjät hankkiutuvat hyvin nopeasti seuraavalle tasolle eli B-to-B-sektorille myyntineuvottelijoiksi tms. pukuhommiin. Hyville kaupanmyyjille pitäisi maksaa kunnon liksaa.

Asiakaspalveluhommissa toimiikin pääsääntöisesti opiskelijoita ja muita väliaikaisia sekä muihin hommiin "kelpaamattomia", jotka jämähtävät duuniin, jonka kerran uskoivat olevan vain hetkellinen piipahdus. Juniorit eivät useinkaan tajua, että asiakkaat pyörittävät koko bisnestä ja maksavat heidänkin palkkansa ja vanhat jäärät taas ovat niin vittuuntuneita etteivät piittaa.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joitain vuosia sitten oltiin metsästämässä vuokrakämppää ja yksi mahdollinen löytyi lehdestä. Soitin ja sovin välittäjän kanssa näytöstä. Ko. asuinalue oli hieman sekava ja suunnistustaito ei ihan riittänyt, joten myöhästyttiin, joskin vain vartin verran. Välittäjä odotti jo kerrostalon alaovella ja ensitöikseen haukkui meidät alimpaan helvettiin, kun olimme kehdanneet odotuttaa häntä tyhjän panttina. Suostui kuitenkin viemään meidät asunnolle, vaikka ilmoittikin jo olleensa lähdössä. Kämpän ovesta kun päästiin sisälle, niin esittely oli tasoa "Tässä tää nyt on", jonka jälkeen heppu heittäytyi tuppisuuksi. Sen verran siitä sai irti, että sähköjen puuttuminen johtui siitä, että edellinen asukas oli irtisanonut sähkösopimuksen (ja taskulamppuahan ei tämä myyntitykki tietenkään ollut vaivautunut tuomaan). Yritä siinä sitten marraskuisen illan hämärässä tutustua kämppään. Jäi vuokraamatta.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Koala kirjoitti:
Eli, kun asioitte kaupassa ja teitä rupeaa vituttamaan myyjän käytös, voitte vain kuvitella mikä vitutusmyyrä siellä tiskin toisella puolella elelee.
Joo. Kun saan myyjältä huonoa palvelua, niin menen yleensä seuraavaan paikkaa kiusaamaan myyjiä. Kun mua vituttaa, niin se on ihan oikein näille asiakaspalvelijoille, että saavat osansa mun negatiivisista tunteista.

Eli, kun työskentelette kaupassa ja teitä rupeaa vituttamaan asiakkaan käytös, voitte vain kuvitella mikä vitutusmyyrä siellä tiskin toisella puolella elelee.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Murmeli kirjoitti:
Mikä vittu siinä on, että maksava asiakas on näiden kusipäiden mielestä velvoitettu pitämään tasaraha aina taskussa?

Irlannissa ei muuten pääse edes bussiin, jos ei ole vaihtorahaa; fyrkat laitetaan (kolikot) sellaiseen laariin, josta kuski voi laskea ne "läpi". Erikoinen systeemi, mutta ihme kyllä toimiva. Muuten samaa mieltä bussikuskeista.
 

Puster

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Irlannissa ei muuten pääse edes bussiin, jos ei ole vaihtorahaa; fyrkat laitetaan (kolikot) sellaiseen laariin, josta kuski voi laskea ne "läpi". Erikoinen systeemi, mutta ihme kyllä toimiva.
Ei pidä yleistää. Kyseinen systeemi on käytössä ainoastaan Dublin Bussilla (paitsi lentokenttäbussissa) ja maan muiden kaupunkien lähiliikenteessä saa vaihtorahaa takaisin.

Eli ko. laariin pitää tiputtaa tasaraha kolikoilla. Jos menee yli, kuljettaja tulostaa erillisen kuitin jolla voi hakea rahoja takaisin bussiyhtiön toimistolta. Jonkun uutisen mukaan hakemattomista rahoista kertyi viime vuonna yhtiölle muutaman miljoonan euron voitto.
Systeemi on kehitetty jottei kuljettajien tarvitsisi käsitellä ollenkaan rahoja.
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mack kirjoitti:
Onko pihvienpyörittäjien ay-liitto tämän takana ettei tämän jalon työn tekijät vain joudu lopettamaan klo 23.01 tai mikä ikinä lie syy. Vittu, mitä asiakaspalvelua. Suomessa pitäisi aina nöyristellä ja pyydellä anteeksi pelkästään sitä että haluaa palvelua ja vastinetta rahoilleen. Hesburgerilla ruokailut ovat lopullisesti ohi.
MACK
Sen verran tarvitsee miettiä tilannetta työntekijän näkökulmasta, että todennäköisesti "iltatoimet" eli paikan siivous & sulkeminen on todennäköisesti laskettu minuutilleen. Ja luulisin (mitä juttua mc donaldista on kuullut) että a) palkka ei päätä huimaa b) jos aukioloajan jälkeen haluaa asiakkaita palvella niin taksvärkkihommiksi menee. En minäkään jäisi ilmaiseksi käkkimään työnantajan imagon takia.

Hyvä asia on se, että boikotoit Heseä, vielä paremmaksi muuttuisi kun kertoisit heille tästä (ja muistakin) episodeista. Tuohon "Suomessa pitäisi..." voisin kommentoida että Suomessa on myös tapana jupista itsekseen prkele kun on huonoa palvelua tai korkeintaan antaa palautetta ko. työntekijälle kun palaute pitäisi antaa esimiehelle tai jollekin muulle alijohtajalle. Palvelut (Maailma) paremmaksi reilusti ja äänekkäästi valittamalla !
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
palatutetta kannattaa antaa huonosta palvelusta ja huonoista tuotteista.
Nimittäin asiallista sellaista, mielellään kirjallista ja mielellään riittävän korkealle yrityksen hierarkiassa.
Nimimerkki "paljon ylimääräistä tavaraa saanut reklamaatiosta"
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Laitetaan tämäkin kertomus nyt tänne. Samalla kysyisin kommentteja asiasta.

Elikkäs, tulimme säbän mm-kisoista Viking Linen Gabriellalla viime viikon tiistaiaamuna Suomeen. Kaverimme, joka tuli messissä Suomeen hoiti meille Ruotsin päässä "päivä Helsingissä" -risteilyn, kun kerran Ruotsista näitä risteilyitä saa täysin ilmaiseksi. Ajattelimme tietysti jäädä Stadiin, emmekä lähteä enää takaisin Stokikseen. Siinä mietittiin, että onpas muuten hyvä homma, kun ei tarvii lähteä laivasta saman tien, vaan voi nukkua vähän darraa pois.

No, puolenpäivän aikaan painettiin kamojen kanssa ulos laivasta, jolloin terminaalissa joku Viikkarin hlökuntaan kuulunut öbaut 35-v nainen ihmetteli että mitäs miehiä sieltä oikein tulee. Asia sanottiin niinkuin oli, minkä jälkeen ensimmäinen lause ko naikkoselta oli: "Toi on laitonta, mä ilmoitan poliisille..."

Joutui muijalle ilmoittamaan jotain ja painumaan ulos, mutta illalla oli vielä pakko soittaa Viikkarin aspaan ja ihmetellä, että mitäköhän laitonta on tehty. Viking Linen sääntöjä on saatettu rikkoa muttei sentään mitään laitonta. Perustelivat, että tarvitsee tietää ketä laivalla on, minkä tottakai tiesin. Miksei asiaa voitu terminaalissa suoraan kysyä? Nyt jäi vittuillaakseen laivasta poistuneet henkilöt kertomatta.

P.S. Gabriellella ei ollut edes kylmäsäilytystiloja. Infon kundit onneksi antoivat käyttää omaa jääkaappiaan. Siitä sentään kiitos heille.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Piti hieman lainata toisesta ketjusta ja siirtää tänne.
Black Adder kirjoitti:
Yleensähän mannejen shoppailuinto loppuikin siihen, kun ilmoitettiin, että meille ei päästetä kuin yksi mustalainen kerralla sisään ja vartijan seurassa. Niin ja tämä homma toimii nykyäänkin.
Vois vähän sylettää, kun samaa tehtäisiin jollekin ihmisryhmälle, johon itse kuulun.

Tuskinpa hevarit tai gootit tai bodarit tai blondit tai lyhytkasvuiset tai pissikset tai jatkoaikalaiset ottaisivat tätä kovin rennosti. Omituisinta vielä on, että tuolla toisessa ketjussa tätä pidetään hyväksyttävänä.

Ajatteleppa omalle kohdalle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pelimise kirjoitti:
Piti hieman lainata toisesta ketjusta ja siirtää tänne.

Vois vähän sylettää, kun samaa tehtäisiin jollekin ihmisryhmälle, johon itse kuulun.

Tuskinpa hevarit tai gootit tai bodarit tai blondit tai lyhytkasvuiset tai pissikset tai jatkoaikalaiset ottaisivat tätä kovin rennosti. Omituisinta vielä on, että tuolla toisessa ketjussa tätä pidetään hyväksyttävänä.

Ajatteleppa omalle kohdalle.

Ei ole sellaista mahdollisuutta, kellään ole vara jättää meikäläistä ulkopuolelle sillä olen varakas, komea ja hyvän koulutuksen käynyt. Sheriffit eivät katsos varasta tai puukota (paitsi henkisesti, sanallisesti).
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelimise kirjoitti:
Ajatteleppa omalle kohdalle.

Ajattelepa vaikkapa itseäsi sen kaupan omistajan asemaan.

Kyllä minä tällaiset säännöt hyväksyisin omallekin kohdalleni jos niillä todistetavasti voidaan vähentää varastamista ja hävikkiä ylipäänsä. Minä kun asiakkaana maksan ne varastetutkin tuotteet ennemmin tai myöhemmin.

Ei se kauppias niitä nimittäin omasta pussistaan maksa, jos niin kuvittelit.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Tavallisesti en välitä pahemmin, jos asiakaspalvelijan naama on norsunvitulla. Veemäistä työtä, enkä itse myöskään asiakkaana jaksa niitä kiitos ja näkemiin mantroja tavallisesti laulaa, vaan lataan mieluummin rahat tiskiin, enkä kiinnitä huomiota myyjään/vastaavaan millään tavoin. Mutta bussikuskit... Voi jumalauta mitä porukkaa nämä linja-autojen diktaattorit ovat. Autoa en ole vielä hankkinut, mutta lähellä on ollut ja itse asiassa pelkästään bussikuskimulkkujen takia. Tapahtuneiden aiheettomien tylytyksien määrä on loputon ja niitä tulisi listalle miltei joka viikko lisää, jos sellaista pitäisin. On vaihtorahavittuilua, aikatauluista lipsumista ja kokonaan väliin jättämistä, kylmää ohiajamista vaikka selvästi ajoissa heiluttelen kättäni, kaahailua kaupunkiliikenteessä kiinni henkilöauton perävaloissa... Teloipa yksi bussikuski Rovaniemellä todennäköisesti tahallisesti tyttöystäväni käden laittamalla ovet kiinni liian aikaisten. Sama kuski oli ottanut meidät linjallaan silmätikuiksi jo aiemmin aivan naurettavista syistä (tästä kaverista olen elämäni ainoan virallisen valituksen tehnyt mistään asiasta). Viimeisin tylytys tuli Tampereella joltain elämäänsä kyllästyneeltä kaljupäältä, joka ajoi tahallaan ohitseni pysäkillä n. 10 metriä, vaikka olin sijoittunut oikein ja ajoitin käden heilautukseni nappiin. Pitipä ovea vielä kiinni niin kauan, että jouduin lopulta koputtamaan oveen saadakseni sen auki. Sen jälkeen "haist vittu"-ilmeet ja kunnon lähtökaasutukset päälle, kun paikkaani vielä etsin. Toki mukaan mahtuu huomaavaisia tyyppejäkin ja todellisia ammattilaisia, mutta todella monet kuskeista ovat arseholeja pahimmasta päästä. Ja käsi sydämellä voin sanoa, etten koskaan ole tahallani kuskeille ilkeä ollut tai muutenkaan sääntöjä rikkonut. Ihmeellistä porukkaa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Nyt pitää antaa palautetta kun on paikka.

Käymme hakemassa silloin tällöin työporukalle voileivät Subwaysta. Yksi hakee koko porukalle.
Olimme viime viikolla kaverin kanssa liikkeellä ja toimme tullessamme sitten leipiä. Päivän subleipä oli lihapullilla, ja valitsin itse sellaisen. Siellä oli ennen meitä joku iso tilaus, varmaan parikymmentä leipää. Kaksi miestä tekivät niitä koko ajan valmiiksi. Jono kasvoi vähän ja sitten lihapullat loppuivat.

Tämä toinen leipien tekijä, joka aloitti jo minun leipäni tekemisen, sanoi että kestää vähän. Pisti kaikki muut paitsi lihapullat valmiiksi. Antoi 10% alennusta ja kaupan päälle pisti vielä uuden leimakortin, jossa oli tuplaleimat valmiina. Odotimme pöydässä ehkä 3-4 minuuttia.

Joku voi sanoa, että pitääkin noin toimia. Mielestäni tämä on hyvää palvelua.
Paikka oli siis Tampereella, Aleksanterinkadulla sijaitseva Subway.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hesari tuli tänään ajoissa niinkuin nykyään aina, talvella oli pahoja ongelmia jakelussa, mutta he myönsivät sen, kertoivat missä vika ja miten aikovat sen hoitaa. Näköjään siinä on onnistuttu.

Tämänpäiväinen jakeluhäiriö oli kyllä jotain aivan uutta. Lehdestä tuli vain puolet(?) ja NYT-liite puuttui kokonaan. Sehän on selvää, että syy ei sinänsä ole jakajan, tuskin se on puolia lehdestä metsään kantanut, samalla lailla kuin 80-luvulla mainoksia kannettiin. (Tehdäänköhän sitä muuten enää?) Ongelma on tietenkin painossa, mistä lehti on jo alunperin tullut virheellisesti ulos.

Se mihin tässä puutun on se, että miksi koko lehteä ylensäkään jaettiin? Jakaja on aivan varmasti huomannut, että lehti ei ole kokonainen. Jos on ensimmäistä päivää töissä, niin sitten ei ehkä, mutta heti toisena sen jo huomaisi. Samallalailla kuin Clint Eastwood tuntee revolverin painosta onko pesä tyhjä vai vieläkö on yksi pati.

Hesari toimittaa häiriön sattuessa lehden saman päivän aikana. Juuri sen takia on aivan käsittämätöntä, että pitää tehdä kaksi jakelukeikkaa, ehkä he kuvittelivat, että tilaajat eivät huomaa tätä?

Toisaalta, koko tilitykseni menee ihan hukkaan, jos painokoneesta voi tulla välistä yksi viallinen aviisi ja koko muu erä olisikin kunnossa. Jotenkin vain tuntuisi, että kyllä se kone niitä puskee väärin vaikka kuinka monta sitten kun se rupeaa.

Viivi ja Wagner luetaan aina ensimmäiseksi, se on netissäkin ja urheilusivuthan minä jo sain. Eli ei tämä niin vakavaa ole.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
pernaveikko kirjoitti:
Hesari toimittaa häiriön sattuessa lehden saman päivän aikana. Juuri sen takia on aivan käsittämätöntä, että pitää tehdä kaksi jakelukeikkaa, ehkä he kuvittelivat, että tilaajat eivät huomaa tätä?

Toisaalta, koko tilitykseni menee ihan hukkaan, jos painokoneesta voi tulla välistä yksi viallinen aviisi ja koko muu erä olisikin kunnossa. Jotenkin vain tuntuisi, että kyllä se kone niitä puskee väärin vaikka kuinka monta sitten kun se rupeaa.

Jälkimmäinen kai voi olla mahdollista. Miksei muka olisi?

Itse olisin silti ainakin ihan tyytyväinen, että edes osan lehteä saisi lukea aamukahvin aikana, eikä tarvitsisi odotella aamupäivään asti, kunnes se lehti tulisi. Eli jakaja toimi kyllä ihan oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös