Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 014 852
  • 7 243

12961

Jäsen
Olet oikeassa. Ollaan sen verran suuri asiakas että kaikki hinnat ovat räätälöityjä. Mutta ei niitä mikään myyjä-Hessu ole sopinut vaan isot pamput.

Osassa on selvästi kyse siitä että joku kyseisen logistiikkafirman sisällä ei tunne meidän sopimuksen sisältöä vähääkään. Välillä näkee laskusta että lähettämä on pakannut tilauksen löyhästi ja täysin sopimusehtojen vastaisesti, välillä ettei rahtikuutioista laskuttava ihminen ole tajunnut ettei mennä lista vaan sopimushinnalla. Eli tällä kertaa se vika on toisessa päässä. Nyt lusitaan tämä soppari loppuun ja sitten siirryttäneen vaihtoehtoon jota vuosia vuosia sitten ehdotin jorylle.

On näistä meidän päässä manuaalista työtä aiheuttavista virheistä valitettu pukuosastolle vuosia ja aina ne on luvattu korjata. Heillä vaihtuvuus ilmeisen suurta kun aina VIP-vastaavan tai reskontraa hoitavan ihmisen vaihtuminen toiseen käynnistää ikiliikkujan uusiksi.

Valtavan usein kyse on siitä, että kokonaisuus on kilpailutettu muutama iso kustannusfraktio edellä ja unohdettu riittävän iso osa kustannuksia niin, että jostain marginaalista pääsee ottamaan vähän enemmänkin katetta kuin edellisen sopimuksen aikana. Vertauskuvallisesti insinööri ostaa ja myyntimies koijaa parhaansa mukaan. Niin mahdottomalla tavalla vinoon vedettyjä soppareita on tullut nähtyä myös kotimaisella pörssiyhtiötasolla, että hävettää.

Hinnoittelu on tietysti räätälöityä, mutta myös niin päin, että kaikki massasta poikkeava ja kilpailutusvaiheessa määrittelemätön tarve voi olla myös paljon kalliimpaa kuin listahinta. Samalla ollaan kuitenkin saatettu sitoutua määräajaksi tiettyyn toimittajaan.

Erilaiset tilausansat ovat ihan tavallisia myös B2B-puolella. Siellä ei ole kuluttajansuojaa ja jallitettu ostaja on "ammattilainen".
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Silti tuossakin tapauksessa pitäisi antaa urakoitsijalle mahdollisuus korjata aiheuttamansa vahingot ja mikäli ei siihen kykene tai se vie kohtuuttomasti aikaa niin voi työn tilata muualta sekä vaatia korvauksia taas häneltä.
Kaveri oli lähtenyt ulkomaille ja tarjoutui tulemaan siivoamaan (ei korjausmaalaamaan) maalitahroja viikon päästä. Vastasin ettei niitä nyt voi jättää helvetti viikoksi pinttymään osin huokoisiinkin pintoihin ja tämän jälkeen jampasta ei kuulunut enää mitään aiheeseen liittyen. Toki on sanonut, että voi tulla keittiöön ja kattoon laittamaan lisää maalia, mutta ei muualle kun ovat ihan ”minor things”.

Sitten kaverille oli ok, että sotkujen korvaus menee niin, että maksetaan vain materiaalit ja työstä ei mitään. Tämä kirjallisesti sovittuna.

Nyt siis otti yhtyettä ja ilmoitti ettei tämä käykään, koska olen sopimisen jälkeen käyttäytynyt epäammattimaisesti ja uhkaillut häntä. Tämän yhteisen sopimuksen jälkeen olin siis lähettänyt hänelle yhden viestin, jossa asiallisesti pyysin poistamaan kaikille avoimelta IG-tililtä kuvat meidän kodista ja ukko teki niin ilman sen kummempaa vastausta. Kuvat siis promosivat miten helvetin hyvin oli homma hoitanut ja meiltä ei oltu kysytty lupaa niihin.

Tänään viestiteltiin vielä ja kysyin, että onko todella niin, että ei aio toimia aikaisemmin sovitun mukaan? Kuulemma ei, koska on muuttanut mielensä minun epäystävällisyyden takia (lue: pyyntö kuvien poistosta). Sanoin, että eiköhän tämä vastaus ja siitä otettu ruutukaappaus sitten riitäkin meille tässä kohtaa.

Alkoi selittää, että hän nyt tässä kuitenkin vielä selvittää oma vakuutustaan, jos asian saisi sen kautta hoidettua ja katosi linjoilta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eiköhän sieltä seuraavakin vuosi sitten mennä about 20 euron hintaan per liittymä per kuukausi.
Sen n. 20 euron liittymän kyllä saat todennäköisesti ihan heidän asiakaspalveluun soittamalla, kunhan vaan sanot että et jaksa lähteä mihinkään kikkailuun vaan voit jatkaa suorilta jos saat sen noin parinkympin hinnan taas tietylle ajalle.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla on Elisalta kaksi 4g-puhelinliittymää, toinen itsellä ja toinen jälkikasvulla. Muutaman kerran vuodessa ovat soittaneet ja yrittäneet saada vaihtamaan 5g-liittymään, josta olen kieltäytynyt, koska 4g riittää oikein hyvin. Lokakuussa näiden nykyisten liittymien alennettu hinta loppuu, jolloin aion tehdä juuri noin eli lähteä vaihtamaan Telialle tai DNA:lle ja odottaa, että Elisa vastaa tarjoukseen. Eiköhän sieltä seuraavakin vuosi sitten mennä about 20 euron hintaan per liittymä per kuukausi.
Minulla on Telialta lasten liittymät. Joku tarjous noissakin oli alun perin ja viestejä tullut parin vuoden välein, että etuhinta loppuu. En ole välittänyt ja kun etu on mukamas loppunut niin tullutkin sms, että etuhinta jatkuu. Ei ole suuremmin hetkauttanut, kun se pari euroa lisää hintaan kuukaudessa ei vaikuttaisi mitenkään. Mutta silti kivaa, että pitkäaikaista asiakasta (nykyään nuoremman tyttären nimissä olevan liittymän otin itselleni 1997) edes vähän arvostetaan.

Olen tietenkin aina hieman puolueellinen Teliaa kohtaan, koska heiltä sain ensimmäisen kunnon työpaikkani ja lähes 3v tuli TeliaSoneralla vietettyä yrityspalveluissa. Siksi en usko, että tulen ikinä edes harkitsemaan vaihtoa muille operaattoreille.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Hinnoittelu on tietysti räätälöityä, mutta myös niin päin, että kaikki massasta poikkeava ja kilpailutusvaiheessa määrittelemätön tarve voi olla myös paljon kalliimpaa kuin listahinta. Samalla ollaan kuitenkin saatettu sitoutua määräajaksi tiettyyn toimittajaan.
Meillä on kaikki mahdollinen sopimuksessa. Kirjelähetyksistä Hiab-kuljetuksiin, saaristolisiin etc eikä sopimukseen ole jäänyt porsaanreikiä mistä voi laskuttaa miten hyvänsä.

Sanotaanko vaikka näin että saatetaan olla neuvottelupöydässä inhottavan tarkkoja ja vaativia. Varastointi ja pakkaus on yhdellä toimijalla joka tottakai toivoo että käytettäisiin myös heidän rahtejaan. Pidetätettiin oikeus käyttää kenen rahteja halutaan koska kyseisen toimijan rahtipuolensopparipohjat oli juuri tuollaisia missä olisi jäänyt pelivaraa ties mille puliveivaukselle.

Pakettitoimitukset on meille se ja sama, asiakas saa tilatessaan valita mihin automaattiin tai noutopisteeseen haluaa tilauksensa. Eikä noissa juuri hintaeroa meidän kannalta ole. Käytetään isommassa tavarassa ohjattuna kolmea isoa toimijaa ihan sen perusteella minkä kokoista kamaa menee ja minne.
 

12961

Jäsen
Meillä on kaikki mahdollinen sopimuksessa. Kirjelähetyksistä Hiab-kuljetuksiin, saaristolisiin etc eikä sopimukseen ole jäänyt porsaanreikiä mistä voi laskuttaa miten hyvänsä.

Sanotaanko vaikka näin että saatetaan olla neuvottelupöydässä inhottavan tarkkoja ja vaativia. Varastointi ja pakkaus on yhdellä toimijalla joka tottakai toivoo että käytettäisiin myös heidän rahtejaan. Pidetätettiin oikeus käyttää kenen rahteja halutaan koska kyseisen toimijan rahtipuolensopparipohjat oli juuri tuollaisia missä olisi jäänyt pelivaraa ties mille puliveivaukselle.

Pakettitoimitukset on meille se ja sama, asiakas saa tilatessaan valita mihin automaattiin tai noutopisteeseen haluaa tilauksensa. Eikä noissa juuri hintaeroa meidän kannalta ole. Käytetään isommassa tavarassa ohjattuna kolmea isoa toimijaa ihan sen perusteella minkä kokoista kamaa menee ja minne.

Sehän on vain ja ainoastaan oikein, että sopimukset kirjoitetaan niin, että ne ovat tarkkoja. Ja juurikin useampi erilainen, rinnakkainen sopimus on isomman volyymin maantierahdissa ainoa oikea tapa toimia. Eri tyyppiselle ja kokoiselle rahdille kilpailutus erikseen ja eri sopimukset, silloin vertailu tulee tehtyä riittävän isolla osuudella koko volyymistä, vaikka kolli olisi painoltaan ja kooltaan hyvinkin vaihtelevaa.

Mainitsemiesi lisien kaltaiset koukut, ovat ne sitten lossia, sisäänkantolisää, kotiosoitelisää, soittolisää tai mitä tahansa sellaista, jota kuljetusliikkeen alihankkija voi liki automaattisesti myydä omaksi lisätienestikseen, ovat kuitenkin aivan liian tavallisia, ne löytyvät liki kaikista vakiopohjista. Olen suht hiljattain vertaillut ja kilpailuttanut maantiekuljetuksia työkseni.

Pakettitoimitukset ovat aika omanlaisensa maailma, eikä niissä ole vastaavaa kusetuksen omaista sopimusveivausta kuin lavarahdeissa.

Tällä hetkellä osaomistan ja toimin firmassa, jossa tavara on kaikkea mahdollista kevyehkön, 11m pitkän profiilinipun ja 1800kg painavan, 600*600mm kokoisen teräslevynipun väliltä. Lähetykset ovat todella kirjavia kooltaan ja painoltaan, joten optimointi on juurikin haarukointia erilaisten sopimusten välillä. Karkeasti, yksi kuljettaa pitkät ja kevyet, toinen pienet&raskaat ja kolmas kevyet ja kookkaat tavarat. Kaikkia näitä ääripäitä mahtuu nykyiseen karkeasti puolen miljoonan vuosittaiseen rahtispendiin. Ei valtavia asiakkuuksia, mutta kohtuulisia kai kuitenkin. Kaikki kolme kotimaassa toimivaa, kattavan verkoston omaavaa toimijaa ovat tuttuja ja nytkin ristiin käytössä.

Varasto on oma ja kiinteistöineen käytännössä käteisrahoitteinen, joten xPL:aa käytetään tässä firmassa pelkästään konttien käsittelyyn ja bulkkitavaran puskurina. Lähetystoiminta on omassa hanskassa.
 
Viimeksi muokattu:
Sehän on vain ja ainoastaan oikein, että sopimukset kirjoitetaan niin, että ne ovat tarkkoja. Ja juurikin useampi erilainen, rinnakkainen sopimus on isomman volyymin maantierahdissa ainoa oikea tapa toimia. Eri tyyppiselle ja kokoiselle rahdille kilpailutus erikseen ja eri sopimukset, silloin vertailu tulee tehtyä riittävän isolla osuudella koko volyymistä, vaikka kolli olisi painoltaan ja kooltaan hyvinkin vaihtelevaa.

Mainitsemiesi lisien kaltaiset koukut, ovat ne sitten lossia, sisäänkantolisää, kotiosoitelisää, soittolisää tai mitä tahansa sellaista, jota kuljetusliikkeen alihankkija voi liki automaattisesti myydä omaksi lisätienestikseen, ovat kuitenkin aivan liian tavallisia, ne löytyvät liki kaikista vakiopohjista. Olen suht hiljattain vertaillut ja kilpailuttanut maantiekuljetuksia työkseni.

Pakettitoimitukset ovat aika omanlaisensa maailma, eikä niissä ole vastaavaa kusetuksen omaista sopimusveivausta kuin lavarahdeissa.

Tällä hetkellä toimin firmassa, jossa tavara on kaikkea mahdollista kevyehkön, 11m pitkän profiilinipun ja 1800kg painavan, 600*600mm kokoisen teräslevynipun väliltä. Lähetykset ovat todella kirjavia kooltaan ja painoltaan, joten optimointi on juurikin haarukointia erilaisten sopimusten välillä. Karkeasti, yksi kuljettaa pitkät ja kevyet, toinen pienet&raskaat ja kolmas kevyet ja kookkaat tavarat. Kaikkia näitä ääripäitä mahtuu nykyiseen karkeasti puolen miljoonan vuosittaiseen rahtispendiin. Ei valtavia asiakkuuksia, mutta kohtuulisia kai kuitenkin. Kaikki kolme kotimaassa toimivaa, kattavan verkoston omaavaa toimijaa ovat tuttuja ja nytkin ristiin käytössä.
Sinänsä kyllä rahdissa nuo lisät ovat oikein järkeviä kunhan niitä tietenkin käytetään oikein. Esimerkiksi toimitus kuluttajalle huomattavasti työläämpää kuin yritykselle, puhumattakaan mistään sisäänkannoista kotiosoitteisiin. Toki kusettaa ei ketään saa. Rahtihan alkaa olla pikku hiljaa Suomessa katoavaa lajia sillä sen kate on niin surkeaa että halukkaita sen tarjoamiseen on vähemmän ja vähemmän.
 

12961

Jäsen
Sinänsä kyllä rahdissa nuo lisät ovat oikein järkeviä kunhan niitä tietenkin käytetään oikein. Esimerkiksi toimitus kuluttajalle huomattavasti työläämpää kuin yritykselle, puhumattakaan mistään sisäänkannoista kotiosoitteisiin. Toki kusettaa ei ketään saa. Rahtihan alkaa olla pikku hiljaa Suomessa katoavaa lajia sillä sen kate on niin surkeaa että halukkaita sen tarjoamiseen on vähemmän ja vähemmän.

Ymmärrän hyvin sen, miksi erilaisia lisiä on aikanaan alettu käyttää. Ne toimivat itseään vastaan pahiten silloin kun sekä asiakkaat että kollit ovat rajusti vaihtelevia.

Toinen lisät väärinpäin kääntävä ilmiö on mainitsemani alihankintaketju. Minä kilpailutan Kaukokiitoa, Postia, Schenkeriä ja he taas vastaavasti alihankkijoitaan. Kilpailu on kovaa, kate on heikohko, joten lisistä on muodostunut yleistä fiilunkia. Jos sitä ei ole erikseen kielletty, kuljetusliikkeen alihankkijakuski soittaa mielellään asiakkaalle ja saa siitä hyvän provikan lisinä jos soittamista (ja muita lisiä) ei ole sopparissa erikseen poissuljettu. Parempi lukea myös vakiosisältönä rahtikirjalla, että mitään lisäpalveluita ei tarjota ja ne laskutetaan vastaanottajalta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sinänsä kyllä rahdissa nuo lisät ovat oikein järkeviä kunhan niitä tietenkin käytetään oikein. Esimerkiksi toimitus kuluttajalle huomattavasti työläämpää kuin yritykselle, puhumattakaan mistään sisäänkannoista kotiosoitteisiin. Toki kusettaa ei ketään saa. Rahtihan alkaa olla pikku hiljaa Suomessa katoavaa lajia sillä sen kate on niin surkeaa että halukkaita sen tarjoamiseen on vähemmän ja vähemmän.

Vai onko?

Olen ainakin aistinut, että suurten rinnalle voisi syntyä nippu pienempiä kun tällä hetkellä on ilmassa monta mielenkiintoista skenaariota liittyen Schenkerin myymiseen.

Mutta ollaan niin kaukana asiakaspalvelusta, että ei enempää aiheesta tähän ketjuun
 

12961

Jäsen
Vai onko?

Olen ainakin aistinut, että suurten rinnalle voisi syntyä nippu pienempiä kun tällä hetkellä on ilmassa monta mielenkiintoista skenaariota liittyen Schenkerin myymiseen.

Mutta ollaan niin kaukana asiakaspalvelusta, että ei enempää aiheesta tähän ketjuun

Ollaan kieltämättä vähän far-fetch asiakaspalvelusta, mutta myös siitä, että Suomen kaltaisessa harvaan asutussa ja kooltaan suhteessa suuressa maassa olisi tilaa kovin monelle valtakunnallista kattavuutta tarjoavalle lavarahtitoimijalle.

Alueellisia toimijoita kyllä on ja pelkästään eteläisessä Suomessa asiat onnistuvat eri tavalla. Silloin saattaa toki asiakkuus valtakunnallisen toimijan kanssa muuttua helposti sen kannalta huonoksi ja kokonaisuus sitä kautta muuttua... Virityksiähän on ollut, yrittäjävetoisia ketjumuotoja myöten.

Tervehdin ilolla uutta kilpailua alalla, mutta olen skeptinen sen menestymismahdollisuuksien suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pitäisikö siis kuskin ilmaiseksi myös asentaa kodinkone ja viedä vielä vanha laite poiskin? Kukahan tuon työajan maksaa?

Olisit saanut tarkemman toimitusajan jos olisit palvelusta maksanut. Jos nyt olisivat laittaneet sinulle edellisenä päivänä arvioidun ajan klo 11 ja aiemmat toimitukset olisivat viivästyneet, olisit todennäköisesti täällä valittamassa kuinka kone tuli vasta 13:30 vaikka arvioivat klo 11. Pahimmillaan olisit ehtinyt sopia jo jotain muuta menoa klo 13 alkaen kun arvioivat ajan noin.
Nyt vedit kohtalaisen kovaa ohi. Pointti kirjoituksessa ei ollut vaatia kaikkea mahdollista ilmaiseksi, vaan kritisoida tapaa mainostaa ilmaista kotiinkuljetusta, joka käytännössä on erittäin mallia hv (juu, ei sinänsä yllätä). Kritiikin aiheena oli myös yleisesti kodikonefirmojen tarjoamat kotiinkuljetukset, jotka tuntuvat keräävän kuraa käytännössä kaikilta jotka moisen kanssa ovat olleet asiakkaana ja jo pienillä parannuksilla yritys voisi positiivisesti erottua massasta.

Itsekin voit myöntää että tuommoinen 8-16 toimitus on erittäin tylsä vaihtoehto asiakkaalle, koska täytyy päivä päivystää kotona tai sen lähistöllä. Jos minulle on mainostettu ilmaista kotiinkuljetusta, ihan periaatteesta en maksa siitä, että kahdeksan tunnin aikaikkuna lyhenee neljään tuntiin, joka mielestäni on edelleen todella surkea suoritus logistiikkaoperaattorin puolelta. Ajoreitit on edellisenä iltana viimeistään selvillä, jonka pohjalta tulisi pystyä tarjoamaan edes kahden, mielellään jopa tunnin, aikaikkuna jolloin auto on pihassa. Toinen vaihtoehto on esim budbeen tapaan tarjota mahdollisuus asiakkaalle seurata auton etenemistä, ja kuinka monta stoppia on vielä luvassa ennen teikäläisen toimitusta.

Toimituksiin saa tarkkuutta keräämällä tilausvaiheessa enemmän tietoa. Jos masiinaa pitää roudata ensin 50 metriä autolta ovelle, josa on vielä edessä kolme kerrosta ylöspäin ilman hissiä, menee hieman enemmän aikaa kuin 5 metrin tuuppaamiseen rivariin tai omakotitaloon sisään. Siihen päälle sitten tiedot tilatuista asennuksista ja vanhojen laitteiden poistamisista, niin pitäisi olla tehtävissä kohtuutarkka arvio kuinka paljon aikaa näihin menee.

Tiedän ettei kuljetuksissa katetta pahemmin tehdä, mutta edelleen näkisin jonkin sortin kilpailuvalttina saada kuljetusten osalta palvelun pelittämään.
 
Nyt vedit kohtalaisen kovaa ohi. Pointti kirjoituksessa ei ollut vaatia kaikkea mahdollista ilmaiseksi, vaan kritisoida tapaa mainostaa ilmaista kotiinkuljetusta, joka käytännössä on erittäin mallia hv (juu, ei sinänsä yllätä). Kritiikin aiheena oli myös yleisesti kodikonefirmojen tarjoamat kotiinkuljetukset, jotka tuntuvat keräävän kuraa käytännössä kaikilta jotka moisen kanssa ovat olleet asiakkaana ja jo pienillä parannuksilla yritys voisi positiivisesti erottua massasta.

Itsekin voit myöntää että tuommoinen 8-16 toimitus on erittäin tylsä vaihtoehto asiakkaalle, koska täytyy päivä päivystää kotona tai sen lähistöllä. Jos minulle on mainostettu ilmaista kotiinkuljetusta, ihan periaatteesta en maksa siitä, että kahdeksan tunnin aikaikkuna lyhenee neljään tuntiin, joka mielestäni on edelleen todella surkea suoritus logistiikkaoperaattorin puolelta. Ajoreitit on edellisenä iltana viimeistään selvillä, jonka pohjalta tulisi pystyä tarjoamaan edes kahden, mielellään jopa tunnin, aikaikkuna jolloin auto on pihassa. Toinen vaihtoehto on esim budbeen tapaan tarjota mahdollisuus asiakkaalle seurata auton etenemistä, ja kuinka monta stoppia on vielä luvassa ennen teikäläisen toimitusta.

Toimituksiin saa tarkkuutta keräämällä tilausvaiheessa enemmän tietoa. Jos masiinaa pitää roudata ensin 50 metriä autolta ovelle, josa on vielä edessä kolme kerrosta ylöspäin ilman hissiä, menee hieman enemmän aikaa kuin 5 metrin tuuppaamiseen rivariin tai omakotitaloon sisään. Siihen päälle sitten tiedot tilatuista asennuksista ja vanhojen laitteiden poistamisista, niin pitäisi olla tehtävissä kohtuutarkka arvio kuinka paljon aikaa näihin menee.

Tiedän ettei kuljetuksissa katetta pahemmin tehdä, mutta edelleen näkisin jonkin sortin kilpailuvalttina saada kuljetusten osalta palvelun pelittämään.
Siis on väärin mainostaa ilmaista kuljetusta kun sillä sai vain ilmaisen kuljetuksen. Sait juuri sen perustason kotiinkuljetuksen mitä kaikkia tarjoaa oli kyse sitten paketista tai kodinkoneesta.

Tuo 8-16 on siis ihan perus hommaa ja toki kivempaa olisi jos sen saisi tarkemmaksi mutta ymmärrettävistä syistä se kodinkone toimituksissa on hiukan hankalaa. Se aika siellä kohteessa voi elää eri syistä joten jos annettaisiin tunnin aikaikkuna niin siitä myöhästyttäisiin aika usein. Ja sen jälkeen olisit täällä valittamassa kuinka oltiin myöhässä.

Omassa päässä asiat voi tehdä toki tosi helpoksi mutta ne ei todellisuudessa sellaisia ole. Esimerkiksi jos tilausvaiheessa haluttaisiin kerätä tarkempaa tietoa kohteesta niin pitäisi tehdä verkkokauppa-alustaan muutoksia. Tieto pitäisi kysyä ja täyttää jotenkin vakioidusti. Lisäksi pitäisi kuljettaa tieto eri järjestelmien kautta kuljetusyhtiölle ja kuljetusyhtiöltä taas optimointialustaan. Vaadittaisiin siis järjestelmiin muutoksia useassa kohtaa jotta parametrit voidaan ottaa edes huomioon. Lisäksi sitten pitäisi jotenkin pystyä olemaan varma, että syötetty tieto on paikkaansa pitävää. Siihen vielä sitten viimeisenä asiakkaiden valitukset kun hänen pitäisi pystyä kertomaan metrimäärä kadulta ovelle jne.

Henk koht ei ole ollut koskaan ongelmia näiden kodinkoneiden toimituksissa ja niitä on varmaan kymmenkunta tilattuna. Ehkä sitten käynyt hyvä tuuri.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Siis on väärin mainostaa ilmaista kuljetusta kun sillä sai vain ilmaisen kuljetuksen. Sait juuri sen perustason kotiinkuljetuksen mitä kaikkia tarjoaa oli kyse sitten paketista tai kodinkoneesta.

Tuo 8-16 on siis ihan perus hommaa ja toki kivempaa olisi jos sen saisi tarkemmaksi mutta ymmärrettävistä syistä se kodinkone toimituksissa on hiukan hankalaa. Se aika siellä kohteessa voi elää eri syistä joten jos annettaisiin tunnin aikaikkuna niin siitä myöhästyttäisiin aika usein. Ja sen jälkeen olisit täällä valittamassa kuinka oltiin myöhässä.

Omassa päässä asiat voi tehdä toki tosi helpoksi mutta ne ei todellisuudessa sellaisia ole. Esimerkiksi jos tilausvaiheessa haluttaisiin kerätä tarkempaa tietoa kohteesta niin pitäisi tehdä verkkokauppa-alustaan muutoksia. Tieto pitäisi kysyä ja täyttää jotenkin vakioidusti. Lisäksi pitäisi kuljettaa tieto eri järjestelmien kautta kuljetusyhtiölle ja kuljetusyhtiöltä taas optimointialustaan. Vaadittaisiin siis järjestelmiin muutoksia useassa kohtaa jotta parametrit voidaan ottaa edes huomioon. Lisäksi sitten pitäisi jotenkin pystyä olemaan varma, että syötetty tieto on paikkaansa pitävää. Siihen vielä sitten viimeisenä asiakkaiden valitukset kun hänen pitäisi pystyä kertomaan metrimäärä kadulta ovelle jne.

Henk koht ei ole ollut koskaan ongelmia näiden kodinkoneiden toimituksissa ja niitä on varmaan kymmenkunta tilattuna. Ehkä sitten käynyt hyvä tuuri.
Sitä tässä haastan, että miksi tuo 8-16 on se perus homma? "Mistä aita on matalin" kuvastaa tuota ehkä parhaalla mahdollisella tavalla ja mielestäni se ei ole laadukkaan asiakaspalvelun mittari. Jos tunnin aikaikkunasta myöhästytään "aika usein", niin silloin ongelma on toimittajan ja ajojärjestelyn puolella.

Ymmärrän järjestelmäkehitystä kyllä. Itse käytät boldaamassani kappaleessa taikasanaa "jos haluttaisiin". Jos nimenomaan haluttaisiin, niin asialle oltaisiin tehty jo jotain. Nyt toimituksien osalta jääty vellomaan tuohon "ihan ok" -tason suorittamiseen. Järjestelmien kanssa heikko lenkki on aina ihminen, eli tuohon tietojen paikkaansa pitävyyteen ei koskaan saada 100% varmuutta, mutta jo tieto onko kyseessä rappukeikka vai kaduntasotoimitus riittää pitkälle.
 
Sitä tässä haastan, että miksi tuo 8-16 on se perus homma? "Mistä aita on matalin" kuvastaa tuota ehkä parhaalla mahdollisella tavalla ja mielestäni se ei ole laadukkaan asiakaspalvelun mittari. Jos tunnin aikaikkunasta myöhästytään "aika usein", niin silloin ongelma on toimittajan ja ajojärjestelyn puolella.

Ymmärrän järjestelmäkehitystä kyllä. Itse käytät boldaamassani kappaleessa taikasanaa "jos haluttaisiin". Jos nimenomaan haluttaisiin, niin asialle oltaisiin tehty jo jotain. Nyt toimituksien osalta jääty vellomaan tuohon "ihan ok" -tason suorittamiseen. Järjestelmien kanssa heikko lenkki on aina ihminen, eli tuohon tietojen paikkaansa pitävyyteen ei koskaan saada 100% varmuutta, mutta jo tieto onko kyseessä rappukeikka vai kaduntasotoimitus riittää pitkälle.
Niin sitä kehitystä ei kannata tehdä jos se ei maksa itseään takaisin. Et myös tunnu ymmärtävän sitä, että jos aikaikkuna olisi esimerkiksi sen tunnin niin niitä keikkoja voi yhdelle autolle ottaa vähemmän jotta siinä aikaikkunassa pysytään. Siinä kodinkoneiden toimittamisessa on edelleen monta mutkaa matkassa jo ihan siitä syystä ettei esimerkiksi asennuspaikka ole valmiina tai asiakas unohtanut jonkun muun asian. Yht äkkiä oltaisiinkin myöhässä loppupäivän keikoilta.

Parempaa ja tarkempaa palvelua saa maksamalla enemmän. Suurin osa ihmisistä valitsee mieluummin halvemman palvelun.
 
Siis ihminen on käynyt kuussa, halkaissut atomeja, kehittänyt massatuhoamiseen käytettäviä aseita, mutta ihan mahoton paikka on antaa tarkempaa arviota kuin 8h aikaikkuna kodinkoneiden toimitukselle. Ja siinä aikaikkunassa joko pysytään tai sitten ei. Paitsi jos kaivaa taskustaan kolmenkympin setelin, niin teknologia on kehittynyt jo siihen pisteeseen, että aikaikkuna saadaan neljän tunnin mittaiseksi. Jossa sitten pysytään tai sitten ei.
Kuulostaa kyllä uskomattomalta, mutta pakko sen on pitää paikkansa, kun internetissä niin lukee.

En mä toki ilmaiseksi kuvittele saavani parasta mahdollista. Toisinaan kuitenkin tuntuu, että edes kelvollista ei saa maksamatta lisää. Aina ei edes maksamalla.
 
Erilaisia tapoja (ja eri tason palvelukokemuksia) on melkein yhtä monta kuin on toimijoitakin.

Itse tilasin paketin suomalaisesta verkkokaupasta. Tuote oli iso (noin yksi trukkilavallinen) ja siihen sisältyi ilmainen toimitus kotiin.

Kuljetusfirma, tässä tapauksessa Kaukokiito, hoiti toimituksen. Tilauksen tein ke-to -yönä. Perjantaiaamuna tuli Kaukokiidolta viesti, jossa kerrottiin toimitusaika neljän tunnin aikaikkunalla. Siinä kohtaa oli mahdollisuus vaihtaa aikaa. Toimituspäivänä eli seuraavana arkipäivänä tuli rahdin kuljettajalta soitto, että vartin päästä kohteessa. Toimitus ei ihan osunut aikaikkunaan, sillä se oli noin tunnin etuajassa. Itseä se ei haitannut. Kuvittelisin, että kuljettaja soittamalla samalla varmisti, että joku on paikalla.

Kaikki sujui hienosti eli pisteet Kaukokiidolle. Tietysti en kuluttajana voi valita mikä kuljetusfirma tuon hoitaa, vaan se on myyjän sopimusasia. Tällä kertaa kuitenkin minulle kuluttajana osui hyvä arpa ja siksi sen tänne halusin jakaa. Ei mitään erityistä palvelua, vaan ihan normaali hyvin hoidettu toimitus.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Toimituksista niin kamun maatilalla joskus tuotiin turvetta nautojen kuivikkeeksi siihen pihattoon. Oli isäntä kai sopinut jotain 10.00 tai eteenpäin ajan kun siellä joku varmuudella, tämä sankari tuo lavallisen turvetta 07.00, onneksi heräsin aina siihen aikaan ja ihmettelin, että mikäs auto "meidän" pihaton eteen menee tähän aikaan.

Käppäilin sinne ja tuli kuulemma turvetta, pähkäilin sit minne ja huomasin paikan mihin se varmaankiin kuuluu niin kippas sinne. Älkää edes kysykö mihin muualle hän ois ilman neuvoa kipannut, luultavasti niin, että olisi tullut lisähommia.
 
Siis ihminen on käynyt kuussa, halkaissut atomeja, kehittänyt massatuhoamiseen käytettäviä aseita, mutta ihan mahoton paikka on antaa tarkempaa arviota kuin 8h aikaikkuna kodinkoneiden toimitukselle. Ja siinä aikaikkunassa joko pysytään tai sitten ei. Paitsi jos kaivaa taskustaan kolmenkympin setelin, niin teknologia on kehittynyt jo siihen pisteeseen, että aikaikkuna saadaan neljän tunnin mittaiseksi. Jossa sitten pysytään tai sitten ei.
Kuulostaa kyllä uskomattomalta, mutta pakko sen on pitää paikkansa, kun internetissä niin lukee.

En mä toki ilmaiseksi kuvittele saavani parasta mahdollista. Toisinaan kuitenkin tuntuu, että edes kelvollista ei saa maksamatta lisää. Aina ei edes maksamalla.
Saahan sen pienemmäksi mutta mikäli palvelu halutaan toimittaa mahdollisimman tehokkaasti niin kannattaa jättää itselle mahdollisimman paljon liikkumavaraa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Siis ihminen on käynyt kuussa, halkaissut atomeja, kehittänyt massatuhoamiseen käytettäviä aseita, mutta ihan mahoton paikka on antaa tarkempaa arviota kuin 8h aikaikkuna kodinkoneiden toimitukselle. Ja siinä aikaikkunassa joko pysytään tai sitten ei. Paitsi jos kaivaa taskustaan kolmenkympin setelin, niin teknologia on kehittynyt jo siihen pisteeseen, että aikaikkuna saadaan neljän tunnin mittaiseksi. Jossa sitten pysytään tai sitten ei.
Kuulostaa kyllä uskomattomalta, mutta pakko sen on pitää paikkansa, kun internetissä niin
Se on siksi että kodinkoneiden ja muiden kotitoimitusten järjestäminen on melkoinen
palapeli, ja on melko vaikeaa tietää etukäteen kauanko missäkin kohteessa kestää jos
samassa yhteydessä esimerkiksi asennellaan jotain, siksi ne ajat annetaan yleensä aika
lavealla aikaikkunalla, yleensä ilmoitellaan kuitenkin hyvissä ajoin ennen saapumista .

Joskus voi myös olla hankalaa saada jollekin autolle kannattava ja sujuva ajoreitti, jos
päivän kohteet on kun haulikolla ammuttuina ympäri jotain aluetta, se vaihtelee usein
todella paljon joka päivä.

Jos maksaa lisää, niin sillä rahalla saadaan esimerkiksi laitettua tarvittaessa erillinen auto ottamaan
se toimitus jolla on kapeampi aikaikkuna.
 

peksa

Jäsen
Minulla on Elisalta kaksi 4g-puhelinliittymää, toinen itsellä ja toinen jälkikasvulla. Muutaman kerran vuodessa ovat soittaneet ja yrittäneet saada vaihtamaan 5g-liittymään, josta olen kieltäytynyt, koska 4g riittää oikein hyvin. Lokakuussa näiden nykyisten liittymien alennettu hinta loppuu, jolloin aion tehdä juuri noin eli lähteä vaihtamaan Telialle tai DNA:lle ja odottaa, että Elisa vastaa tarjoukseen. Eiköhän sieltä seuraavakin vuosi sitten mennä about 20 euron hintaan per liittymä per kuukausi.

Mulle kävi niin että Telia ilmoitti toukokuussa että käyttämäni 4g liittymä poistuu valikoimista ja tilalle tulee automaattisesti 5g ja hinta nousi 7€/kk samalla.

Vaihdoin Elisaan missä luvattiin 5g hyvä paketti 29,90€ ja lisäks 70€ lahjakortti K-Markettiin.

Heti seuraavana päivänä Telialta tuli viesti että mikäli pidän liittymäni heillä niin 12kk hintaan 21,99€ 4g 200megaa ja päälle Lidlin 30€ lahjakortti.

No, olisin voinu pitää Elisan sen 3kk ja ottaa 70€ lahjakortin mutta en jaksanu alkaa sääteleen sim-korttien kanssa.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Sen n. 20 euron liittymän kyllä saat todennäköisesti ihan heidän asiakaspalveluun soittamalla, kunhan vaan sanot että et jaksa lähteä mihinkään kikkailuun vaan voit jatkaa suorilta jos saat sen noin parinkympin hinnan taas tietylle ajalle.

Tätä yritin joskus pari-kolme vuotta sitten. Ei onnistunut. Liikkeestä, marketin aulan nuuskamuikkusilta ja asiakaspalveluun soittamalla sai sen aikaisen "tarjouksen", olisiko silloin ollut 24,90€. Sitten 2-3 kertaa vaihtamalla sai sitten kuitenkin tiputettua 16,90€. Sen jälkeen en ole kysellyt, vaan aina vaihtanut ja sitten takaisin. Viimeksi tuli alas 29,90€ --> 19,90€ + lahjakortti.

Jos joku on saanut tuon ns. viimeisen hinnan asiakaspalveluun soittamalla, niin saa kertoa. Ei tuo vaihtorumba toki omaa aikaa paljoa vie, mutta onhan tuo nyt hölmöä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Tätä yritin joskus pari-kolme vuotta sitten. Ei onnistunut. Liikkeestä, marketin aulan nuuskamuikkusilta ja asiakaspalveluun soittamalla sai sen aikaisen "tarjouksen", olisiko silloin ollut 24,90€. Sitten 2-3 kertaa vaihtamalla sai sitten kuitenkin tiputettua 16,90€. Sen jälkeen en ole kysellyt, vaan aina vaihtanut ja sitten takaisin. Viimeksi tuli alas 29,90€ --> 19,90€ + lahjakortti.

Jos joku on saanut tuon ns. viimeisen hinnan asiakaspalveluun soittamalla, niin saa kertoa. Ei tuo vaihtorumba toki omaa aikaa paljoa vie, mutta onhan tuo nyt hölmöä.
DNA:n chatista itse saanut kaksi kertaa 14,90€/kk tarjouksen kun olen uhannut vaihtaa muualle.
 

peksa

Jäsen
DNA:n chatista itse saanut kaksi kertaa 14,90€/kk tarjouksen kun olen uhannut vaihtaa muualle.

Yleensä ne herää silloin kun olet vaihtanut jo liittymän. Telialta tosiaan tuli viesti heti seuraavana päivänä ja soitto muutaman tunnin sen jälkeen. Olis varmaan saanut muutaman euron halvemmaksi vielä mutta laskin että 30€ lahjakortti tekee sen että kuukausimaksu on about 19€ toukokuulle asti kun käyn uuden tarjouksen hakeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös