Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 960 691
  • 6 958

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

Tuamas

Jäsen

Tuote joka ei kuulu kuin 2 myymälän valikoimaan ja on jo hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen.

Eli olisi juurikin spesiaalikeissi ja kate jo valmiiksi järsitty (ts. vaikka prosessi taipuisikin myymälätoimitukseen muihinkin myymälöihin, ei siinä olisi oikein mieltä).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Gigantilla nyt lienee oma logistiikkakeskus, mutta aika monella verkkokaupallahan homma toimii niin, että tavarat on jonkun ulkopuolisen varastossa. Osalla varastointi ja lähetys on ulkoistettu esimerkiksi Postille. Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.
Juu tai sitten se tilaus välitetään suoraan ns. oikeaan rautakauppaan, mistä tavara lähtee suoraan asiakkaalle.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.
Olen näihin nettirautakauppoihin joutunut puolipakosta viime vuosina tutustumaan ja niistä osan tuotteista saa mukavasti kotiin/laatikkoon kuljetettuna about samaan rahaan kuin paikallisista liikkeistä haettuna mutta melko usein olen painavan/hankalan muotoisen tavaran kohdalla huomannut kuljetuksen hinnan muodostuvan aivan valtavaksi ja kokonaishinta tuotteella karkaa.

Seuraavana olisi ulkolamppujen sekä terassille valokatteiden osto edessä, nämä molemmat isot nettirautabrändit pyytävät esimerkkinä valokatteista 100-200e kuljetusmaksua. Tuo on kyseiselle määrälle aivan naurettava hinta, esimerkkinä punaisilla autoilla ajava halpakauppaketju toimittaa tuon saman määrän 40e hintaan. Ymmärtäisin jos tuossa olisi tuotteilla eroa mutta nyt kyseessä on täysin sama tuote aikalailla samaan hintaan ostettuna sekä kaikissa vaihtoehdoissa tuote tullaan lähettämään tehtaalta suoraan.

Mieluiten nuo ostaisi suoraan kaupasta ja kuljettaisi itse kotio mutta eipä kaupat kyseisiä tuotteita halua pitää varastoissaan perustuotteita enempää ja tuon kyllä ymmärtää hyvin. Sen myös tietää valmiiksi että kuljetusvauriota tulee varmuudella, ostaa ne mistä vaan noista kioskeista.

Pienemmissä ja kevyemmissä tuotteissa nuo nettirautabrändit on ihan hyviä jos ei halua mennä käymään liikkeissä. Varsinaisesti sen edullisempia ne ei ole kuin kivijalat.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen näihin nettirautakauppoihin joutunut puolipakosta viime vuosina tutustumaan ja niistä osan tuotteista saa mukavasti kotiin/laatikkoon kuljetettuna about samaan rahaan kuin paikallisista liikkeistä haettuna mutta melko usein olen painavan/hankalan muotoisen tavaran kohdalla huomannut kuljetuksen hinnan muodostuvan aivan valtavaksi ja kokonaishinta tuotteella karkaa.

Joo, ei mun kommentti ollut sinällään tarkoitettu mitenkään nettirautakauppavastaiseksi. Niiden toimintalogiikka on ihan erilainen kuin perinteisillä kivijalkarautakaupoilla, sen myötä myös hinnoittelu ja logistiikkakin.

Edelleenkään kaikki eivät vaan ymmärrä sitä, että sillä nettirautakaupalla ei sitten ole mitään omaa varastoa, tai välttämättä edes ajantasaista tietoa tavarantoimittajan varastosaldosta. Hyvä tiedostaa siis tämä asia ainakin siinä tapauksessa, jos projekti on jossain kriittisessä vaiheessa ja tavara sattuukin vaikka olemaan tehtaalta lopussa tai logistiikkaketjussa on joku muu häiriö.

Perinteisillä rautakauppaketjuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa saada omat nettikauppansa ja logistiikkansa kuntoon, mutta eipä niistä kai ole vieläkään mihinkään tällä saralla, kuten sinunkin kokemukset todistavat.

Ja ainakaan jokunen vuosi sitten tilanne oli niin, että oli ihan turhaa mennä kyselemään K-Raudan myymälästä tuotteita mitä esiteltiin K-Raudan nettikaupassa. Olen ehkä kertonut aiemminkin, kun menin pyytämään tarjousta tuulensuojalevyistä.

Olin katsonut netistä, että tavallisen vihreän ja paremmaksi kehutun sinisen välillä oli vain parin euron hinnan ero. Sanotaan nyt vaikka, että hinnat samanpaksuisille oli 15 euroa ja 17 euroa. K-Raudan myyjä laski sitten tuolle siniselle tarjoukseksi 30 euroa ja änkytti sitten jotain siitä, että tilaustuotteissa rahti maksaa, kun ihmettelin, että miten se nyt niin paljon kalliimpaa on kuin mitä nettikaupassa mainostatte.

No, sitten selvisi että se vihreä maksoikin sieltä noutopihalta haettuna 9 euroa, joten unohdin sinisen levyn ja kävin lastaamassa tavarat autoon.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, ei mun kommentti ollut sinällään tarkoitettu mitenkään nettirautakauppavastaiseksi. Niiden toimintalogiikka on ihan erilainen kuin perinteisillä kivijalkarautakaupoilla, sen myötä myös hinnoittelu ja logistiikkakin.

Edelleenkään kaikki eivät vaan ymmärrä sitä, että sillä nettirautakaupalla ei sitten ole mitään omaa varastoa, tai välttämättä edes ajantasaista tietoa tavarantoimittajan varastosaldosta. Hyvä tiedostaa siis tämä asia ainakin siinä tapauksessa, jos projekti on jossain kriittisessä vaiheessa ja tavara sattuukin vaikka olemaan tehtaalta lopussa tai logistiikkaketjussa on joku muu häiriö.

Perinteisillä rautakauppaketjuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa saada omat nettikauppansa ja logistiikkansa kuntoon, mutta eipä niistä kai ole vieläkään mihinkään tällä saralla, kuten sinunkin kokemukset todistavat.

Ja ainakaan jokunen vuosi sitten tilanne oli niin, että oli ihan turhaa mennä kyselemään K-Raudan myymälästä tuotteita mitä esiteltiin K-Raudan nettikaupassa. Olen ehkä kertonut aiemminkin, kun menin pyytämään tarjousta tuulensuojalevyistä.

Olin katsonut netistä, että tavallisen vihreän ja paremmaksi kehutun sinisen välillä oli vain parin euron hinnan ero. Sanotaan nyt vaikka, että hinnat samanpaksuisille oli 15 euroa ja 17 euroa. K-Raudan myyjä laski sitten tuolle siniselle tarjoukseksi 30 euroa ja änkytti sitten jotain siitä, että tilaustuotteissa rahti maksaa, kun ihmettelin, että miten se nyt niin paljon kalliimpaa on kuin mitä nettikaupassa mainostatte.

No, sitten selvisi että se vihreä maksoikin sieltä noutopihalta haettuna 9 euroa, joten unohdin sinisen levyn ja kävin lastaamassa tavarat autoon.
Olen tuosta paikallisesta K-raudasta useinkin tilannut kotiinkuljetuksella tavaraa kun kokonaishinta, palvelu ja laatu on ihan linjassa. Ei tuosta halvinta saa edes alennuksien kanssa mutta sopuhintaista ja ajattavat kohtuullisella kalustolla tavarat pihaan eli helppo ostajalle.

Se vituttavin puoli tuossa ketjussa liittyy kauppiaiden lopulliseen hintamääritykseen eli välttämättä se "tarjouspäristin" ei olekkaan joka liikkeessä tarjouksessa tai sitä ei ole edes saatavilla joka liikkeestä.

Suosittelen kyllä kysymään paikalliselta K-Raudalta isompien projektien osuessa kohdalle tarjouksia tarvikkeista, yleensä hinnat on muodostunut noin keskitason kohdille yleiseen tasoon nähden.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tilasin keväällä netraudasta/taloonista yhden jutskan, ja kun sen lähetys alkoi vähän kestää, niin kyselin aspasta että mikä homma. Vastaus oli että tuote oli loppunut keskusvarastoltamme ja lähetämme sen nyt suoraan maahantuojan varastosta. Se vähän huvitti. Tai siis miksei voinut keksiä jotain selitystä joka olisi edes voinut olla totta, jos siis totuudessa oli jotain salattavaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä kun luulin että tän ketjun aihe oli laadukasta asiakaspalvelu, eikä heikkolaatuista asiakaspalvelua.

Ite näin aspana olis kiva lukee niistä positiivisistakin kokemuksista, niitäkin kun on tässä ketjussa aiemmin esiintynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös