Laadukasta asiakaspalvelua

• 1 995 246
  • 7 119

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

Tuamas

Jäsen

Tuote joka ei kuulu kuin 2 myymälän valikoimaan ja on jo hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen.

Eli olisi juurikin spesiaalikeissi ja kate jo valmiiksi järsitty (ts. vaikka prosessi taipuisikin myymälätoimitukseen muihinkin myymälöihin, ei siinä olisi oikein mieltä).

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Gigantilla nyt lienee oma logistiikkakeskus, mutta aika monella verkkokaupallahan homma toimii niin, että tavarat on jonkun ulkopuolisen varastossa. Osalla varastointi ja lähetys on ulkoistettu esimerkiksi Postille. Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.

Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.
Juu tai sitten se tilaus välitetään suoraan ns. oikeaan rautakauppaan, mistä tavara lähtee suoraan asiakkaalle.

(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten taas esimerkiksi nettirautakaupat toimivat niin, että niillä ei ole ollenkaan mitään omaa varastoa, vaan kun tulee tilaus niin välitetään se vaan eteenpäin tehtaalle / tuotteen maahantuojalle, joka toimittaa tilauksen suoraan asiakkaalle.
Olen näihin nettirautakauppoihin joutunut puolipakosta viime vuosina tutustumaan ja niistä osan tuotteista saa mukavasti kotiin/laatikkoon kuljetettuna about samaan rahaan kuin paikallisista liikkeistä haettuna mutta melko usein olen painavan/hankalan muotoisen tavaran kohdalla huomannut kuljetuksen hinnan muodostuvan aivan valtavaksi ja kokonaishinta tuotteella karkaa.

Seuraavana olisi ulkolamppujen sekä terassille valokatteiden osto edessä, nämä molemmat isot nettirautabrändit pyytävät esimerkkinä valokatteista 100-200e kuljetusmaksua. Tuo on kyseiselle määrälle aivan naurettava hinta, esimerkkinä punaisilla autoilla ajava halpakauppaketju toimittaa tuon saman määrän 40e hintaan. Ymmärtäisin jos tuossa olisi tuotteilla eroa mutta nyt kyseessä on täysin sama tuote aikalailla samaan hintaan ostettuna sekä kaikissa vaihtoehdoissa tuote tullaan lähettämään tehtaalta suoraan.

Mieluiten nuo ostaisi suoraan kaupasta ja kuljettaisi itse kotio mutta eipä kaupat kyseisiä tuotteita halua pitää varastoissaan perustuotteita enempää ja tuon kyllä ymmärtää hyvin. Sen myös tietää valmiiksi että kuljetusvauriota tulee varmuudella, ostaa ne mistä vaan noista kioskeista.

Pienemmissä ja kevyemmissä tuotteissa nuo nettirautabrändit on ihan hyviä jos ei halua mennä käymään liikkeissä. Varsinaisesti sen edullisempia ne ei ole kuin kivijalat.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen näihin nettirautakauppoihin joutunut puolipakosta viime vuosina tutustumaan ja niistä osan tuotteista saa mukavasti kotiin/laatikkoon kuljetettuna about samaan rahaan kuin paikallisista liikkeistä haettuna mutta melko usein olen painavan/hankalan muotoisen tavaran kohdalla huomannut kuljetuksen hinnan muodostuvan aivan valtavaksi ja kokonaishinta tuotteella karkaa.

Joo, ei mun kommentti ollut sinällään tarkoitettu mitenkään nettirautakauppavastaiseksi. Niiden toimintalogiikka on ihan erilainen kuin perinteisillä kivijalkarautakaupoilla, sen myötä myös hinnoittelu ja logistiikkakin.

Edelleenkään kaikki eivät vaan ymmärrä sitä, että sillä nettirautakaupalla ei sitten ole mitään omaa varastoa, tai välttämättä edes ajantasaista tietoa tavarantoimittajan varastosaldosta. Hyvä tiedostaa siis tämä asia ainakin siinä tapauksessa, jos projekti on jossain kriittisessä vaiheessa ja tavara sattuukin vaikka olemaan tehtaalta lopussa tai logistiikkaketjussa on joku muu häiriö.

Perinteisillä rautakauppaketjuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa saada omat nettikauppansa ja logistiikkansa kuntoon, mutta eipä niistä kai ole vieläkään mihinkään tällä saralla, kuten sinunkin kokemukset todistavat.

Ja ainakaan jokunen vuosi sitten tilanne oli niin, että oli ihan turhaa mennä kyselemään K-Raudan myymälästä tuotteita mitä esiteltiin K-Raudan nettikaupassa. Olen ehkä kertonut aiemminkin, kun menin pyytämään tarjousta tuulensuojalevyistä.

Olin katsonut netistä, että tavallisen vihreän ja paremmaksi kehutun sinisen välillä oli vain parin euron hinnan ero. Sanotaan nyt vaikka, että hinnat samanpaksuisille oli 15 euroa ja 17 euroa. K-Raudan myyjä laski sitten tuolle siniselle tarjoukseksi 30 euroa ja änkytti sitten jotain siitä, että tilaustuotteissa rahti maksaa, kun ihmettelin, että miten se nyt niin paljon kalliimpaa on kuin mitä nettikaupassa mainostatte.

No, sitten selvisi että se vihreä maksoikin sieltä noutopihalta haettuna 9 euroa, joten unohdin sinisen levyn ja kävin lastaamassa tavarat autoon.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, ei mun kommentti ollut sinällään tarkoitettu mitenkään nettirautakauppavastaiseksi. Niiden toimintalogiikka on ihan erilainen kuin perinteisillä kivijalkarautakaupoilla, sen myötä myös hinnoittelu ja logistiikkakin.

Edelleenkään kaikki eivät vaan ymmärrä sitä, että sillä nettirautakaupalla ei sitten ole mitään omaa varastoa, tai välttämättä edes ajantasaista tietoa tavarantoimittajan varastosaldosta. Hyvä tiedostaa siis tämä asia ainakin siinä tapauksessa, jos projekti on jossain kriittisessä vaiheessa ja tavara sattuukin vaikka olemaan tehtaalta lopussa tai logistiikkaketjussa on joku muu häiriö.

Perinteisillä rautakauppaketjuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa saada omat nettikauppansa ja logistiikkansa kuntoon, mutta eipä niistä kai ole vieläkään mihinkään tällä saralla, kuten sinunkin kokemukset todistavat.

Ja ainakaan jokunen vuosi sitten tilanne oli niin, että oli ihan turhaa mennä kyselemään K-Raudan myymälästä tuotteita mitä esiteltiin K-Raudan nettikaupassa. Olen ehkä kertonut aiemminkin, kun menin pyytämään tarjousta tuulensuojalevyistä.

Olin katsonut netistä, että tavallisen vihreän ja paremmaksi kehutun sinisen välillä oli vain parin euron hinnan ero. Sanotaan nyt vaikka, että hinnat samanpaksuisille oli 15 euroa ja 17 euroa. K-Raudan myyjä laski sitten tuolle siniselle tarjoukseksi 30 euroa ja änkytti sitten jotain siitä, että tilaustuotteissa rahti maksaa, kun ihmettelin, että miten se nyt niin paljon kalliimpaa on kuin mitä nettikaupassa mainostatte.

No, sitten selvisi että se vihreä maksoikin sieltä noutopihalta haettuna 9 euroa, joten unohdin sinisen levyn ja kävin lastaamassa tavarat autoon.
Olen tuosta paikallisesta K-raudasta useinkin tilannut kotiinkuljetuksella tavaraa kun kokonaishinta, palvelu ja laatu on ihan linjassa. Ei tuosta halvinta saa edes alennuksien kanssa mutta sopuhintaista ja ajattavat kohtuullisella kalustolla tavarat pihaan eli helppo ostajalle.

Se vituttavin puoli tuossa ketjussa liittyy kauppiaiden lopulliseen hintamääritykseen eli välttämättä se "tarjouspäristin" ei olekkaan joka liikkeessä tarjouksessa tai sitä ei ole edes saatavilla joka liikkeestä.

Suosittelen kyllä kysymään paikalliselta K-Raudalta isompien projektien osuessa kohdalle tarjouksia tarvikkeista, yleensä hinnat on muodostunut noin keskitason kohdille yleiseen tasoon nähden.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tilasin keväällä netraudasta/taloonista yhden jutskan, ja kun sen lähetys alkoi vähän kestää, niin kyselin aspasta että mikä homma. Vastaus oli että tuote oli loppunut keskusvarastoltamme ja lähetämme sen nyt suoraan maahantuojan varastosta. Se vähän huvitti. Tai siis miksei voinut keksiä jotain selitystä joka olisi edes voinut olla totta, jos siis totuudessa oli jotain salattavaa.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä kun luulin että tän ketjun aihe oli laadukasta asiakaspalvelua, eikä heikkolaatuista asiakaspalvelua.

Ite näin aspana olis kiva lukee niistä positiivisistakin kokemuksista, niitäkin kun on tässä ketjussa aiemmin esiintynyt.

Viimeksi muokattu:

molari

Jäsen
Mä kun luulin että tän ketjun aihe oli laadukasta asiakaspalvelu, eikä heikkolaatuista asiakaspalvelua.

Ite näin aspana olis kiva lukee niistä positiivisistakin kokemuksista, niitäkin kun on tässä ketjussa aiemmin esiintynyt.

Tilasin uuden kelan, kelan kampi hieman takelteli/oli jäykkä, reklamaatio sähköpostilla, alle viikossa tuli uusi kela ja muutama bonustuote, ei tarvinnut alkuperäistä kelaa palauttaa, aika laadukasta. Toki rahteineen vajaa 50 € ostos, mutta siltikin.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ovelta ovelle kauppiaat, jehovat ja feissaritkin kiertävät taas näin kesäaikaan. Tänään ensin kävi henkilö tarjoamassa ulkomaalausta. Talon puuosat maalattiin toissakesänä, minkä kyllä pinnoista huomaa.
Sitten kävi turvajärjestelmäkauppias. Niitä käy melko usein eri firmoista, mutta niiden suhteen olen aina hieman kyyninen, enkä suostu kertomaan millaiset järjestelmät talossa on. Mikä olisikaan helpompi tapa selvittää murtokohteet kuin tulla sisälle haastattelemaan asiasta.

Aurinkopanelikauppias kävi jo keväämmällä. Hankinta on kyllä tulossa, mutta ei tänä vuonna.
Lisäksi täällä kiertävät peruna/vihanneskauppias syksymmällä sekä kalakauppias.
Hevosenpaskakauppiasta ei ole näkynyt enää moneen vuoteen, siinä oli rehellinen myyntimies, ilmoitti myyvänsä vanhaa maatunutta paskaa säkkitavarana.
Jehovat onnistuin säikyttämään menemällä avaamaan suoraan suihkusta pelkkä pyyhe päällä. Ei ollut tarkoitus.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eilen kun hain norjalaisen teleoperaattorin myymälästä netistä tilaamani ja maksamani tuotteen, niin ystävällinen asiakaspalvelija muisti kysellä nettiliittymän, tv-palveluiden ja kännykkäliittymän tilanteen. Mitä olisikaan asiointi norjalaisen teleoperaattorin myymälässä ilman, että saisi useampaan kertaan sanoa, että Kiitos mutta ei kiitos? Olisiko se käynti lainkaan?

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Mitä olisikaan asiointi norjalaisen teleoperaattorin myymälässä ilman, että saisi useampaan kertaan sanoa, että Kiitos mutta ei kiitos? Olisiko se käynti lainkaan?
Minä sanoin siellä ainakin 4 kertaa että kodin nettiliittymä on vaimon nimissä enkä minä
tee siitä päätöksiä, ja bonuksena vaimonkin piti vielä pari kertaa sanoa kiitos mutta ei kiitos
kun hän ilmestyi myymälään oltuaan aluksi naapurikaupassa ostoksilla kun minä ostin uutta puhelinta.

Sain vielä pari kertaa sanoa etten osta sitä luuria kulutusluotolla kun on ihan pankkitililläkin rahaa
maksaa se heti paikalla pois, tämän jälkeen tämän sektorin ostokset ovat siirtyneet muille toimijoille.

Mä luulen että kyse on vaan laiskasta kuskista joka ei ole vaivautunut soittamaan , kyllä kaikilla kuskeilla on pakko olla matkapuhelin, siinä on näköjään annettu aika avuton selitys.

Tein aikoinaan töitä Upsin kanssa eräässä firmassa joka oli heidän yhteistyökumppani ja se firma tuli valitettavasti liiankin tutuksi, en ole kaivannut niitä aikoja.
UPS:n omilla kuskeilla ei ole työpuhelimia.

Myös asennus maksaisi extraa (tämän ymmärrän esim pesukoneissa, mutta nyt puhutaan piuhan laittamisesta seinään ja koneen nostamisesta paikalleen) ja samoin vanhan vieminen pois taisi olla 35e lisää. Jos ns. koko setin ottaisi, muuttuisi ilmainen toimitus noin sataan euroon.
Pitäisikö siis kuskin ilmaiseksi myös asentaa kodinkone ja viedä vielä vanha laite poiskin? Kukahan tuon työajan maksaa?
Noh, itsellä sortti-asema muutaman kilometrin päässä ja kaverin sain avuksi kantohommiin niin kevyesti saatiin vanha pois ja uusi tilalle ilman lisäkustannuksia, mutta eikö oikeasti mikään kodinkonelafka osaa hoitaa näitä niin, että vitutus ei nousisi pystyyn jo tilausvaiheessa? Tällä kertaa kävi tuuri että toimitus tuli jo klo 11, ettei koko lomapäivää tarvinnut uhrata odotteluun, mutta pahimmillaan tullut odoteltua 8-16 lähetystä 17.30 asti, mikä on hieman korvennut. Varmasti edellispäivänä toimituslistat jo valmiina, jolloin voisi viesti lähteä asiakkaalle arvioidusta toimitusajasta. Tällä kertaa kuski oli asiallinen ja rullasi kärryillä kuivurin ehkä hieman pidemmällekin kuin piti, mutta taisi olla omalla kohdalla ensimmäinen kerta kun näin kävi.
Olisit saanut tarkemman toimitusajan jos olisit palvelusta maksanut. Jos nyt olisivat laittaneet sinulle edellisenä päivänä arvioidun ajan klo 11 ja aiemmat toimitukset olisivat viivästyneet, olisit todennäköisesti täällä valittamassa kuinka kone tuli vasta 13:30 vaikka arvioivat klo 11. Pahimmillaan olisit ehtinyt sopia jo jotain muuta menoa klo 13 alkaen kun arvioivat ajan noin.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
UPS:n omilla kuskeilla ei ole työpuhelimia.
Eli kuskin on hoidettava yhteydenpito omalla puhelimellaan, aika erikoisen kuuloista.

Itse olin hommissa firmassa joka toimi UPS:n alihankkijana, siinä oli muistaakseni kyllä
jokaisessa autossa puhelin talon puolesta, en ollut itse kuski mutta olin joskus muutamia
päiviä mukana kyydissä tutustumassa toimintaan. Kuskeilla oli kyllä päivän aikana paljonkin
soiteltvaa kuten toimitusaikojen säätelyjä, tai neuvonpitoa miten jossain ongelmissa toimitaan
sun muuta vastaavaa.

Alihankkijahan oli UPS:n hierarkiassa pohjasakkaa , eli se jolle annettiin hankalimmat ja
pisimmät ajoreitit , ja oltiin sitä mieltä että eihän autonkuljettaja tarvitse mitään taukoakaan
työpäivän aikana kun voi syödä vaikka sämpylän tai kolmioleivän samalla kun ajaa. Toivottavasti
meininki ei enää nykypäivänä ole samanlaista.

Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Sain vielä pari kertaa sanoa etten osta sitä luuria kulutusluotolla kun on ihan pankkitililläkin rahaa
maksaa se heti paikalla pois, tämän jälkeen tämän sektorin ostokset ovat siirtyneet muille toimijoille.
Ei mikään operaattori taida varsinaisesti kulutusluotolla laitteita myydä, maksuajat on kuluttomia ja korottomia ja vaikka maksuajan alkuun ottaisikin, niin sen voi maksaa myös kerralla pois milloin tahansa. Joskus itse asiassa maksuajalla otetut laitteet voi olla halvempia mitä kertamaksulla otetut.

Eri juttu on sitten nämä Gigantit ja vastaavat joiden maksuajoissa taitaa olla korko.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ei mikään operaattori taida varsinaisesti kulutusluotolla laitteita myydä, maksuajat on kuluttomia ja korottomia ja vaikka maksuajan alkuun ottaisikin, niin sen voi maksaa myös kerralla pois milloin tahansa. Joskus itse asiassa maksuajalla otetut laitteet voi olla halvempia mitä kertamaksulla otetut.

Tämä on tosiaan jännä, että välillä operaattorin kaupasta löytää laitteen halvemmalla kuin muualta ja saat maksaa sitä 36kk. Kannattava ostos, kun inflaatio syö hintaa.

Muutama vuosi sitten ostin Powerista astianpesukoneen ja pakastimen. Olisin ottanut molemmat kotiinkuljetuksella, mutta pakastin oli viimeinen sitä mallia eli oli ns.näytekappaleena esillä. Powerin sääntöjen mukaan näytekappaleita ei ole mahdollista saada kotiinkuljetuksella, joten ne toivat astianpesukoneen kotiin, mutta pakastin piti hakea itse peräkärryllä. Siihen kertaan loppui Powerissa asiointi.
Jäisi kyllä molemmat tuotteet itsellä silloin kauppaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Eiköhän tuossa ole se logiikka, että näytekappale ei ole paketissa ja jotta sen voisi laittaa kuljetusyhtiön kyytiin niin pitäisi pakata siihen kuntoon, että kestää kuljetuksen. Lisäksi jos myymälästä ei yleensä lähde tavaraa ulos niin kuljetus myös tuolta maksaa enemmän sillä sille tarvitaan erillinen nouto (vrt keskusvarasto josta lähtee tavaraa hirveitä määriä).

Logistiikka-ala on näin verkkokauppahommia työkseen tekevän silmin lähinnä laillistettua kiskontaa. Toki siellä kuluja on mutta jos isot logistiikkafirmat jotain erityisen hyvin osaavat niin laskuttaa.
Logistiikka-ala on todella kilpailtu ja hyvin matalakatteista alaa joten laskutus taidot taitaa olla monella muulla alalla paljon paljon paremmat.

Seuraavana olisi ulkolamppujen sekä terassille valokatteiden osto edessä, nämä molemmat isot nettirautabrändit pyytävät esimerkkinä valokatteista 100-200e kuljetusmaksua. Tuo on kyseiselle määrälle aivan naurettava hinta, esimerkkinä punaisilla autoilla ajava halpakauppaketju toimittaa tuon saman määrän 40e hintaan. Ymmärtäisin jos tuossa olisi tuotteilla eroa mutta nyt kyseessä on täysin sama tuote aikalailla samaan hintaan ostettuna sekä kaikissa vaihtoehdoissa tuote tullaan lähettämään tehtaalta suoraan.

Mieluiten nuo ostaisi suoraan kaupasta ja kuljettaisi itse kotio mutta eipä kaupat kyseisiä tuotteita halua pitää varastoissaan perustuotteita enempää ja tuon kyllä ymmärtää hyvin. Sen myös tietää valmiiksi että kuljetusvauriota tulee varmuudella, ostaa ne mistä vaan noista kioskeista.

Pienemmissä ja kevyemmissä tuotteissa nuo nettirautabrändit on ihan hyviä jos ei halua mennä käymään liikkeissä. Varsinaisesti sen edullisempia ne ei ole kuin kivijalat.
Katsoppas huvikseen mitä vaikka Schenker tai Kaukokiito tuollaisen kuljettamisesta veloittaa. Todennäköisesti tämä toinen liike jää tappiolle tuosta kaupasta sillä logistiikkakulut tuollaiselle erilliskäsiteltävälle tavaralle jonka päälle ei voi lastata, on aika suuret.

Suosittelen kyllä kysymään paikalliselta K-Raudalta isompien projektien osuessa kohdalle tarjouksia tarvikkeista, yleensä hinnat on muodostunut noin keskitason kohdille yleiseen tasoon nähden.
Joo tähän kyllä vahva sama. Kilpailutin muutama viikko sitten tiettyä parkettia useammasta K-Raudasta, Starkilta, Parketti Romaniffilta ja NetRaudasta. Hinta eli paljon liikkeiden välillä mutta yksi K-Raudoista tuli halvimmaksi.

Eli kuskin on hoidettava yhteydenpito omalla puhelimellaan, aika erikoisen kuuloista.

Itse olin hommissa firmassa joka toimi UPS:n alihankkijana, siinä oli muistaakseni kyllä
jokaisessa autossa puhelin talon puolesta, en ollut itse kuski mutta olin joskus muutamia
päiviä mukana kyydissä tutustumassa toimintaan. Kuskeilla oli kyllä päivän aikana paljonkin
soiteltvaa kuten toimitusaikojen säätelyjä, tai neuvonpitoa miten jossain ongelmissa toimitaan
sun muuta vastaavaa.

Alihankkijahan oli UPS:n hierarkiassa pohjasakkaa , eli se jolle annettiin hankalimmat ja
pisimmät ajoreitit , ja oltiin sitä mieltä että eihän autonkuljettaja tarvitse mitään taukoakaan
työpäivän aikana kun voi syödä vaikka sämpylän tai kolmioleivän samalla kun ajaa. Toivottavasti
meininki ei enää nykypäivänä ole samanlaista.
Joo siis aivan järjetöntähän tuo on mutta niin se menee. Eli jos on UPS:n oma kuski niin kuskilla ei työpuhelinta ole vaan joutuisi soittamaan omasta luurista. Jos on alihankkijan hoitama alue niin riippuu sitten alihankkijasta.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina

Eri juttu on sitten nämä Gigantit ja vastaavat joiden maksuajoissa taitaa olla kork
Gigantistahan mä juuri puhuinkin, sehän on norjalainen firma, mutta onko se sitten
joku muu joka omistaa sen, eikä mikään teleoperaattori ?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy