Joo, ei mun kommentti ollut sinällään tarkoitettu mitenkään nettirautakauppavastaiseksi. Niiden toimintalogiikka on ihan erilainen kuin perinteisillä kivijalkarautakaupoilla, sen myötä myös hinnoittelu ja logistiikkakin.
Edelleenkään kaikki eivät vaan ymmärrä sitä, että sillä nettirautakaupalla ei sitten ole mitään omaa varastoa, tai välttämättä edes ajantasaista tietoa tavarantoimittajan varastosaldosta. Hyvä tiedostaa siis tämä asia ainakin siinä tapauksessa, jos projekti on jossain kriittisessä vaiheessa ja tavara sattuukin vaikka olemaan tehtaalta lopussa tai logistiikkaketjussa on joku muu häiriö.
Perinteisillä rautakauppaketjuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa saada omat nettikauppansa ja logistiikkansa kuntoon, mutta eipä niistä kai ole vieläkään mihinkään tällä saralla, kuten sinunkin kokemukset todistavat.
Ja ainakaan jokunen vuosi sitten tilanne oli niin, että oli ihan turhaa mennä kyselemään K-Raudan myymälästä tuotteita mitä esiteltiin K-Raudan nettikaupassa. Olen ehkä kertonut aiemminkin, kun menin pyytämään tarjousta tuulensuojalevyistä.
Olin katsonut netistä, että tavallisen vihreän ja paremmaksi kehutun sinisen välillä oli vain parin euron hinnan ero. Sanotaan nyt vaikka, että hinnat samanpaksuisille oli 15 euroa ja 17 euroa. K-Raudan myyjä laski sitten tuolle siniselle tarjoukseksi 30 euroa ja änkytti sitten jotain siitä, että tilaustuotteissa rahti maksaa, kun ihmettelin, että miten se nyt niin paljon kalliimpaa on kuin mitä nettikaupassa mainostatte.
No, sitten selvisi että se vihreä maksoikin sieltä noutopihalta haettuna 9 euroa, joten unohdin sinisen levyn ja kävin lastaamassa tavarat autoon.