Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 013 325
  • 7 243

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei asiakaspalvelua, mutta hyvää pr:ää firmalle. Facebookin Kouvola-ryhmässä oli tänään tällainen juttu:

Tästä tosin taitaa samalla selvitä, että miksi putkimiehiä on niin pirun hankala saada löytää, jos sellaiselle olisi tarvetta... Eihän ne ehdi tulla hommiin, kun pitää olla laupiaina samarialaisina :-)
Seuraavassa tarinassa hieman erilainen toimintamalli vastaavaan tilanteeseen:
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
RInta-Jouppi.
Aikanaan Tampereen Hatanpään Rinta-Joupissa myyjä kysyi ystävällisesti, että minkälaista autoa olen etsimässä. Vastasin, että hiukan sellaista edullisempaa, jolloin myyjä totesi tulevansa pian takaisin ja lähti jonnekin. Kymmenisen minuuttia odottelin, ja kun näin kyseisen myyjän hallin toisessa reunassa juttelemassa kaikessa rauhassa jonkun toisen myyjän kanssa kahvia siemaillen, niin tulin siihen tulokseen, että etsin auton jostain muualta. Tästä on ehkä reilut 15 vuotta aikaa, enkä ole Rinta-Joupilta ostanut yhtään autoa, enkä ole ajatellut ostaa jatkossakaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Budget Sport liittyi itselläni tänään tähän "ketjuja, joita tarvittaessa vältettävä" -joukkoon.

Tuotteen hinta netin mukaan on -31% tarjoushinta, mutta alennettu hinta on sama kuin kilpailijoiden normaalihinta.

Tuotetta ei tässä lähellä ollut hyllyssä kuin Budgetissa, mutta myymälähinta olikin tämä "normaalihinta". Myymälässä levittelivät käsiään.

No netin kautta tuotteen myymälästä varaamalla sai nettihinnalla - ja niin omaa kuin myymälähenkilökunnan aikaa turhaan tuhlaamalla sai odottelun jälkeen myymälästä markkinahinnan tuotteelle.

Tämän jälkeen pitäköön tunkkinsa myös Budget Sport.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Täytyy kehua remppafirmaa Talomestarit. Kesällä tekivät makkarin pintaremontin ja nyt työhuoneen. Kaikki toimii just niinkuin on sovittu. Jälki on moitteetonta ja siivoavat omat jälkensä ja vähän päälle. Matto lattialle ja hyvä on.

Heillä tuntuu olevan duunia. Hetkisen kesti että sai paikalle tähän toiseen remppaan.

Yleensä kun tulee vaan sanomista. On virkistävä poikkeus. Lahden eteläpuolelta toki, mutta homma toimii kuten joskus se junan vessa.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Voin olla vähän pikkumainen, mutta tilasin yhden isomman jutun verkkokauppa.com ja siihen päälle 3h pikakuljetuksen 25€. Tavaran piti olla perillä 3h kuluttua siitä kun tilaus on käsitelty. Tuote oli perilla 4h10min tilauksen käsittelystä, joten pistin reklamaatiota perään. Hyvittivät kuljetuksen hinnan mukisematta.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voin olla vähän pikkumainen, mutta tilasin yhden isomman jutun verkkokauppa.com ja siihen päälle 3h pikakuljetuksen 25€. Tavaran piti olla perillä 3h kuluttua siitä kun tilaus on käsitelty. Tuota oli perilla 4h10min tilauksen käsittelystä, joten pistin reklamaatiota perään. Hyvittivät kuljetuksen hinnan mukisematta.

Mun mielestä meni ihan oikein. Itse antoivat tuon 3h lupauksen ja se ei toteutunut niin syytä olikin korvata.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en pikatoimituksia ottanut kun ei mokomat täällä Suomen persereiässä tarjoa, mutta tilasin Verkkokauppa.comista viime perjantaina television ja arvio oli, että keskiviikkona olisi hallussani. Tilaus on edelleen käsittelyssä ja äsken tuli pahoitteluviestiä perään, että varasto ruuhkautunut. Ei tuo taida ehtiä mitenkään edes viikonlopuksi joten uuden television hifistely ja koeajaminen siirtyy sitten ensi viikkoon.
 

ipaz

Jäsen
Itse en pikatoimituksia ottanut kun ei mokomat täällä Suomen persereiässä tarjoa, mutta tilasin Verkkokauppa.comista viime perjantaina television ja arvio oli, että keskiviikkona olisi hallussani. Tilaus on edelleen käsittelyssä ja äsken tuli pahoitteluviestiä perään, että varasto ruuhkautunut. Ei tuo taida ehtiä mitenkään edes viikonlopuksi joten uuden television hifistely ja koeajaminen siirtyy sitten ensi viikkoon.

Tässä kun oli juuri sellainen pikku myyntipiikki kuin Black Friday, niin aivan varmasti on kaikkien elektroniikkafirmojen varastot ruuhkautuneet. Siellä päävarastoilla painetaan varmaan 24/7 että saavat tavaraa liikenteeseen ja samaan aikaan sekä Posti että Matkahuolto ovat aivan tukossa.

Gigantti ilmoitti tänään, että tämän vuoden BF-myynti kasvoi useita prosentteja viime vuoteen verrattuna. Ei paljon korona ja konttipula tunnu painavan kun uutta elektroniikkaa kaupataan kansalle.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko antaa kehut Hietalahden Alkolle. Vaikka ikää on vajaat 29, pukeudun siististi ja naamavärkkiä koristavat orastavat maailmanmestari Keke Rosbergin innoittamat viikset, silloin harvoin (pari-kolme kertaa vuodessa) kun jalkaudun Oy Alkoholi Ab:n valintamyymälään, olen saanut kokea yllättävän tylyä palvelua kassalla. Papereita siis tivataan ikävällä äänensävyllä jo miltei ennen kun ehdin ostoksia asetella kassalle. Ruokakaupoissa mitään vastaavaa ei tapahdu, eivätkä tutut myyjät naapurin Lidlissä mitään henkkareita edes kysy, jos ruokaostosten yhteydessä muutaman keskioluen nappaan mukaan.

Tänään siis olin ko. Alkossa, ostoksinani "aikuisten glögiä" ja pikkupullo väkevää. Myyjä, viisissäkymmenissä oleva mies ei edes esittänyt the kysymystä henkkareiden suhteen, vaan ehdin näyttää ajokorttini oma-aloitteisesti. Hyvällä fiiliksellä toivotin kiitos moimoit.
 
Viimeksi muokattu:

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@ipaz kyllä minä sen tiesin, että tuskin tulee normaalissa ajassa. Kunhan vain puran pahaa oloani. Tähän kun lisätään vielä Postin nykytoiminta niin alan hieman epäilemään saapuuko edes ensi viikollakaan.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kun oli juuri sellainen pikku myyntipiikki kuin Black Friday, niin aivan varmasti on kaikkien elektroniikkafirmojen varastot ruuhkautuneet. Siellä päävarastoilla painetaan varmaan 24/7 että saavat tavaraa liikenteeseen ja samaan aikaan sekä Posti että Matkahuolto ovat aivan tukossa.

Gigantti ilmoitti tänään, että tämän vuoden BF-myynti kasvoi useita prosentteja viime vuoteen verrattuna. Ei paljon korona ja konttipula tunnu painavan kun uutta elektroniikkaa kaupataan kansalle.

Matkahuollolla avattiin juuri uusi varasto Vantaalle ja siellä ei homma toimi juuri ollenkaan (mm kuljetin jumissa päivittäin). Marraskuun loppu ei mielestäni ole oikea ajankohta pakettipalveluiden muutolle.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en pikatoimituksia ottanut kun ei mokomat täällä Suomen persereiässä tarjoa, mutta tilasin Verkkokauppa.comista viime perjantaina television ja arvio oli, että keskiviikkona olisi hallussani. Tilaus on edelleen käsittelyssä ja äsken tuli pahoitteluviestiä perään, että varasto ruuhkautunut. Ei tuo taida ehtiä mitenkään edes viikonlopuksi joten uuden television hifistely ja koeajaminen siirtyy sitten ensi viikkoon.

Eipä tämä sitten mennytkään ihan putkeen. Televisio saapui tänään ja totesin heti postin ukollekkin, että nyt on väärä televisio ja heti sen jälkeen yhteyttä Verkkokaupan asiakaspalveluun. Nyt pitäisi tuollaista pienen patjan kokoista pakettia säilytellä varmaan jälleen parisen viikkoa ennen kuin haetaan pois.

Hauskaa tässä on, että kaljani jotka tilasin samoihin aikoijin saapuivat jo eilen Saksasta kuin tämä väärä televisio Suomesta.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Liittyyköhän tämä autoiluun vai asiakaspalveluun vai johonkin muuhun? No mennään tällä, neuvoja tarvitaan jatkosteppejä varten:

Reilu vuosi sitten huollossa sanottiin, että auton venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä. Vein sen sitten korjattavaksi, jossa tiiviste piti vaihtaa.

Kului reilu vuosi. Huollossa sanottiin, että venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä. Epäilykseni heräsivät, mutta vein auton korjattavaksi toiseen paikkaan, jossa tiiviste piti vaihtaa. Menin hakemaan autoa, ja ensimmäinen kommentti oli: "oli jo aikakin vaihtaa se tiiviste, se oli aivan koppura". Epäilykseni kävivät toteen, eli vuosi sitten tätä ei oltu vaihdettu. Olin antanut 3 % todennäköisyyden kuitenkin sille, että se olisi vaihdettu jotenkin surkeasti.

Miten toimin? Kuinka paljon kehtaan pyytää hyvitystä tuolta ensimmäisestä paikasta, joka laskuttaa korjauksia tekemättä niitä? Eivät varmasti maksa mitään, seuraava askel on aloittaa jossain facebookin puskaradiossa mustamaalauskampanja. Onko mitään muuta tehtävissä? Rahallisesti tässä ei puhuta tietysti mistään konkurssista, mutta vituttaa huolella tuollainen kusetus.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko mitään muuta tehtävissä? Rahallisesti tässä ei puhuta tietysti mistään konkurssista, mutta vituttaa huolella tuollainen kusetus.

Löytyykö sinulta kuittia alkuperäisestä "vaihdosta"? Jos löytyy, niin saisikohan tuosta jälkimisestä vaihdosta jonkun kirjallisen lausunnon, josta selviäisi, että tiivistettä ei ole vaihdettu vuosiin? Noiden kanssa voi sitten lähteä asioimaan alkuperäisen "vaihdon" tehneen yrityksen kanssa, ja kysyä jopa kuluttajaneuvojan mielipidettä jatkotoimista.

Tuosta voisi jopa harkita tutkintapyyntöä viranomaisille, koska tuo pulju saattaa hyvinkin harjoittaa tuollaista jatkuvaa petoksen tunnusmerkit täyttävää toimintaa. Veikkaan kuitenkin, että haastavaa tuo tulee olemaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Löytyykö sinulta kuittia alkuperäisestä "vaihdosta"? Jos löytyy, niin saisikohan tuosta jälkimisestä vaihdosta jonkun kirjallisen lausunnon, josta selviäisi, että tiivistettä ei ole vaihdettu vuosiin? Noiden kanssa voi sitten lähteä asioimaan alkuperäisen "vaihdon" tehneen yrityksen kanssa, ja kysyä jopa kuluttajaneuvojan mielipidettä jatkotoimista.

Tuosta voisi jopa harkita tutkintapyyntöä viranomaisille, koska tuo pulju saattaa hyvinkin harjoittaa tuollaista jatkuvaa petoksen tunnusmerkit täyttävää toimintaa. Veikkaan kuitenkin, että haastavaa tuo tulee olemaan.
Varmasti harrastaa. Näyttö tosin voi jäädä saamatta, joten jätetään tutkintapyyntö tekemättä.

Kuitit toki löytyy. Pyysin kirjoittamaan tähän uuteen lappuun, että sitä tiivistettä ei ole aikoihin vaihdettu, mutta kirjoitti vain jotain tyyliin: tiiviste aivan kovettunut tms. Mutta eiköhän asia siitä sinällään ilmene.

Tuon vaihdon osuus laskusta lienee luokkaa 100 euroa. Olisikohan kohtuullista pyytää 200 euron hyvitystä? Ja kun eivät maksa, spämmätä firman toiminnasta eri paikkaan ja ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Se on ihan mukava pulju, kerran asioin (yllättäen autoasioissa) ja sujuvasti meni. Silloin jätin laiskuuttani sitten sen viimeisen valituksen lautakuntaan tekemättä, koska käsittelyaika olisi ollut niin pitkä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti harrastaa. Näyttö tosin voi jäädä saamatta, joten jätetään tutkintapyyntö tekemättä.

Kuitit toki löytyy. Pyysin kirjoittamaan tähän uuteen lappuun, että sitä tiivistettä ei ole aikoihin vaihdettu, mutta kirjoitti vain jotain tyyliin: tiiviste aivan kovettunut tms. Mutta eiköhän asia siitä sinällään ilmene.

Tuon vaihdon osuus laskusta lienee luokkaa 100 euroa. Olisikohan kohtuullista pyytää 200 euron hyvitystä? Ja kun eivät maksa, spämmätä firman toiminnasta eri paikkaan ja ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Se on ihan mukava pulju, kerran asioin (yllättäen autoasioissa) ja sujuvasti meni. Silloin jätin laiskuuttani sitten sen viimeisen valituksen lautakuntaan tekemättä, koska käsittelyaika olisi ollut niin pitkä.

Kysy niiltä itseltä mitä mieltä ne on itse siitä hyvityksestä ja hyvityksen euro määrästä? Ne pystyy laskemaan aika tarkkaan euromäärän mitä tiivisteen vaihto maksaa. Mut periaatteessa pitäisi hyvittää enemmän

Jos sanovat ettei korvaa mitään niin sitten voi vihjaista erilaisilla jatkotoimilla. Kuluttajariitalautakuntaan kaiketi voi tuon viedä. Julkiseksi homma yms.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kuitit toki löytyy. Pyysin kirjoittamaan tähän uuteen lappuun, että sitä tiivistettä ei ole aikoihin vaihdettu, mutta kirjoitti vain jotain tyyliin: tiiviste aivan kovettunut tms. Mutta eiköhän asia siitä sinällään ilmene.
Syyhän voi olla ettei työtä ole tehty tai sitten on käytetty täysin luokattomia tarvikeosia jotka hapertuvat hetkessä. Jos osatkin ovat tulleet huollon kautta niin vastaavat toki siitäkin virhevastuun rajoissa.

Korvausta jos ajatellaan niin joko "virheellisestä työstä" alunperin veloitettu summa tai virheen korjaamisesta eli uudemmasta korjauksesta laskutettu summa. Jos haluaa ylimääräisestä vaivasta ja selvittelystä lisäksi korvausta niin sen suuruuteen en osaa ottaa kantaa. Ja tietysti jos virheestä on koitunut jotain muuta vahinkoa autolle mikä on selkeästi syy-yhteydessä niin sellaisen korjaamisesta voi myös vaatia.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Myyrä tehtiinkö tuon olemattoman tiivisteen vaihdon yhteydessä jotain muuta? Ts voisiko korjaamo väittää että tuo varmaan vain unohtui asentajalta (oli kiirettä ja koronaa ja elämä on muutenkin hankalaa) tehdä, tsori ja korvataan tietysti. Versus se että teet asiasta heti jonkun uhkailu&viranomaisasian. Jos tuo oli ainoa työmääräys niin sitten tietysti vähän nihkeä alkaa korjaamon selitellä miksi jäi tekemättä.
Toisaalta ei mikään mestarihuijarin strategia muutenkaan jättää tekemättä tuollainen selvästi silmin nähtävä vika. Tai no, jos sekä nuo molemmat huollot että eka korjaus tehtiin samassa paikassa niin jäänyt myös muistiin laittamatta että tiivisteen vaihto jo kerran myytiin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
@Myyrä tehtiinkö tuon olemattoman tiivisteen vaihdon yhteydessä jotain muuta? Ts voisiko korjaamo väittää että tuo varmaan vain unohtui asentajalta (oli kiirettä ja koronaa ja elämä on muutenkin hankalaa) tehdä, tsori ja korvataan tietysti. Versus se että teet asiasta heti jonkun uhkailu&viranomaisasian. Jos tuo oli ainoa työmääräys niin sitten tietysti vähän nihkeä alkaa korjaamon selitellä miksi jäi tekemättä.
Toisaalta ei mikään mestarihuijarin strategia muutenkaan jättää tekemättä tuollainen selvästi silmin nähtävä vika. Tai no, jos sekä nuo molemmat huollot että eka korjaus tehtiin samassa paikassa niin jäänyt myös muistiin laittamatta että tiivisteen vaihto jo kerran myytiin.
Ei ollut ainoa työ. Unohdus on aivan mahdollinen. Enkä mä nyt mielestäni heti ollut mitään uhkailuja tekemässä, vaan pyytämässä hyvitystä maksetusta tekemättömästä työstä sekä aiheutuneesta vaivasta. Viranomaisasia oli sitten vasta jatko, koska olen 97 % varma, että firma kiistää kaiken ja lähinnä aloittaa vittuilun.
 

Outsider

Jäsen
@Myyrä Mikä tässä oli syynä, ettet vienyt autoa takaisin sinne missä sitä oli aiemmin korjattu, tai "korjattu"? Myöhäistä tietysti nyt, mutta yleisesti ottaen näkisin, että helpompaa olisi hoitaa asiat suoraan yhdessä paikassa, eikä niin että kuvioon sekaantuu toisia yrityksiä. Tietysti epäilys siitä, että sieltä saa nyt vaan vittuilua ehkä selittää asiaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
@Myyrä Mikä tässä oli syynä, ettet vienyt autoa takaisin sinne missä sitä oli aiemmin korjattu, tai "korjattu"? Myöhäistä tietysti nyt, mutta yleisesti ottaen näkisin, että helpompaa olisi hoitaa asiat suoraan yhdessä paikassa, eikä niin että kuvioon sekaantuu toisia yrityksiä. Tietysti epäilys siitä, että sieltä saa nyt vaan vittuilua ehkä selittää asiaa.
Lähetin ko. paikkaan viestiä, että miten on mahdollista, että taas vuotaa, vaikka reilu vuosi sitten vaihdoitte. Siihen sain vittuilevan vastauksen. Ajattelin hoitaa sitten asian kuntoon muualla (kun oli muutakin korjattavaa ja toisen paikan tarjous oli puoli-ilmainen).

Yleisesti ottaen olen samaa mieltä kanssasi, mutta alkoi vituttaa ja otin asian henkilökohtaisesti.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En nyt mene asiakaspalvelun vaan teknisen asian puolelle. Venttiilikoppa kerran avattuna ja takaisinlaitettuna uudellakin tiivisteellä on yllättävän hankala saada pitämään öljyä. Just tuossa katselin yhtä oman remontin jälkeä reilun puolentoista vuoden takaa ja siellähän se uus tiiviste oli alkanut vuotaa taas yhdestä nurkasta vaikka kyseisen motin koppa on kiinni noin 15 ruuvilla muutaman sentin välein. Ainoa varma konsti on käyttää tiivisteliimaa, ei vaan sinne nurkkiin jonne ohjekin käskee, vaan koko tiivisteen matkalta. En nyt näitä työkseni kiinnittele, mutta useampaa on tullut vuosien varrella ronkittua.

On siis aivan mahdollista, että tiiviste on vaihdettu vuosi sitten ja se vuotaa silti. Seuraava korjaamo vaan totesi asiakasta miellyttääkseen ja omaa egoa buustatakseen, et olihan se vanha ihan paska jo. Jos avaat pellin taas vuoden päästä, niin on ihan mahdollista, että silläkin kertaa löydät öljyvuodon.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Käytiin tänään esikoisen 2-vuotissyntymäpäivän kunniaksi Hoplopissa. Tiedossa on että vain alle 2-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi, mutta silti kiristeli maksaa täysi hinta kun pienellä pelisilmällä myyjä olisi voinut vielä tänään päästää ilmaiseksi. Tarkoitus oli myös syödä siellä, mutta se siirrettiin toiseen paikkaan ja jatkossa täytyy suosia sitä toista leikkipaikkaketjua.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käytiin tänään esikoisen 2-vuotissyntymäpäivän kunniaksi Hoplopissa. Tiedossa on että vain alle 2-vuotiaat pääsevät ilmaiseksi, mutta silti kiristeli maksaa täysi hinta kun pienellä pelisilmällä myyjä olisi voinut vielä tänään päästää ilmaiseksi. Tarkoitus oli myös syödä siellä, mutta se siirrettiin toiseen paikkaan ja jatkossa täytyy suosia sitä toista leikkipaikkaketjua.
Kyllä sinä nyt ihan itse mokasit kun ylpeänä isänä menit heti ensimmäisenä sille kassaneidille ilmoittamaan, että poikapas täyttääkin tänään 2-vuotta. Vai tarkistiko se myyjä muka paperit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös