Itseäni on viime päivät ärsyttänyt suunnattomasti juuri tuo sama firma - Sonera. Aiemmin olen ollut firmaan tyytyväinen ja mielellään heidän asiakkaana, vaikkakin jollakin toisella puljulla olisi sen ja sen verran pienempi hinta blaa blaa lässyn lässyn.
Mulla oli joskus jonkinsortin "puheaikaliittymä", jossa oli tietty, vaikkakin pieni kuukausimaksu, ja siihen sisältyi tietty määrä puheaikaa. En mä jaksa tarkkailla joka pennin perään mistälie interneteistä että onko kaikki varmasti viimeisen päälle kunnossa, puhumattakaan niistä roskaposteista jotka sen puhelinlaskun mukana tulee. Nyt sitten kuinkakohan kauan olen maksanut sitä saamarin samaa hemmetin kuukausimaksua, vaikkei siihen olekkaan enää sisältynyt yhtään minuutteja.
Noh, vaihdoin tässä sitten toiseen liittymätyyppiin, telkkarissakin mainostettuun Minun Soneraan, ja valitsin siihen itselleni sopivan paketin, 350min puhetta ja 50 txt-viestiä kuukaudessa suht edulliseen hintaan. Eihän mulle taaskaan tullut mieleeni tarkistaa mistälie interneteistä sen edellisen liittymätyypin jotain hemmetin laskutuskautta, jota sattumoisin oli jäljellä vain pari päivää. Mä ajattelin että ei tuollaisilla pikkujutuilla olisi niin väliä kun kuitenkin saman firman sisällä pysyn. Joka kaupassakinhan ne soneran nörtit vetää joka hihasta ja lahkeesta ja yrittää vaihdattaa liittymää, "eikä siihen menisi kuin pari minuuttia". Nyt sitten seuraavassa laskussa maksan ton edellisen laskutuskauden vanhan normaalin puhelinlaskun lisäksi uudesta reilu parikymppiä (21.90e), ja kaks päivää nyt sitten olis aikaa jutella se 350min eli lähes kuusi tuntia. Tuskin olen tänä aikana selvinpäin, joten en viitsi soitella kellekkään, eikä seksilinjatkaan kelpaa tohon puhepakettiin. Mun mielestä on kyllä kohtuutonta että yllättäenkin vain pari päivää jäi aikaa käyttää tuo 350min ja 50 txt-viestiä kuukaudessa.
Siinä kestoedussakin oli joku ihmeellinen ja epäselvä juttu, jota en nyt muista. Sitten oli joku toinenkin juttu, mutta en nyt muista edes että mihin se liittyi. Kaksi kertaa olen nyt netistä lähettänyt Soneran asiakaspalveluun asiallisen kysymyksen, mutta kumpaankaan ei ole vielä tullut vastausta. Tästä lähtien pitää vissiinkin huudella rannalta niinkuin ismo, ja olutta on!
Sekin on aika kumma juttu, että aina kun Soneralta päin puhelinmyyjät soittelee minulle, on puhelimessa äänen perusteella joku äärettömän ystävällinen ja reipas nuori nainen joka lähestulkoon peiton alta stringeissään soittelee asiasta tehden varta vasten juuri minulle, ja joka on iloinen juuri minun ääntä kuullessaan. Mutta entäs sitten jos mä soitan Soneralle päin. Siellä päässä joku tökerö datanomi teiniangstissaan mörisee äänenmurroksen kynnyksellä jotain samalla kun pelaa sitä haloota millälie pleikalla.