Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 982
  • 6 860

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Minun mummoni Sonera...

Huoh!

Joskus laadukasta asiakaspalvelua olisi myös asiakkaan iän mukanaan tuomien ominaisuuksien huomioiminen ja tällaisessa tilanteessa tuotteen myymättä jättäminen. Nyt tämän hyvän tilaisuuden jätti käyttämättä Soneran puhelinliittymää eräässä Citymarketissa kaupannut nuori mies. Seurauksena oli 89-vuotiaalle mummolleni tehty kaksivuotinen kytkykännykkäkauppa ja siihen liittyvä puhepaketti 350 min/kk. Oliko oikeasti tarvetta? Eipä tainnut olla.

Näinhän se kaikki siis tapahtui: 89-vuotias mummoni (jonka fyysinen kunto alkaa jo olla siellä elinkaaren loppupäässä siten, että toinen silmä täysin sokeutunut ja toisen silmän näkö lähelle on täysin suurennuslasin varassa, pääkoppa muuten pelaa hyvin ja seuraa aikaansa kyllä varsin tarkasti) käyttää kännykkää säännöllisesti soittaakseen ystävilleen ja sukulaisilleen. Siis vain soittaa ja vastaanottaa puheluita, koska näkö ei anna myöten edes tekstiviesteille. Puhelimena on vanha nokialainen karvalakkimalli, jossa näppäimistön päälle teipattuna numeroita suurentava tarra. Soveltuu tähän pelkkään soittamiseen ja puheluihin vastaamiseen vallan hyvin, kun siihen on opeteltu ja tutut näppäimet suurennuslasin kanssa löytyvät.

Mummo lähtee lauantaina ruokaostoksilla Citymarkettiin ja saa Soneran palvelupisteen kohdalla kuningasidean, olisikohan uusi puhelin käytännöllisempi. Kysynpä tuolta pojalta. Lopputulemana mummo solmii kahden vuoden sopimuksen ja saa käyttöönsä uuden näppärän pienikokoisen Samsungin. Samaan syssyyn tärähtää siis puheaikapaketti eikä maksa kuin 21,90€/kk. Viikon opettelun aikana ei yhtään soitettua puhelua, kun ei mummon silmillä edes suurennuslasin avulla löydy edes niitä valikkonäppäimiä.

Sitten lähdetään selvittelemään asiaa ja eihän sen kaupan purkaminen olekaan niin yksinkertaista, koska puhelin on jo otettu käyttöön ja paketti on paketti. Kaksi vuotta sitä nyt pitäisi pitää. Sitä paitsi puheluhinnat paketissa ovat halpoja. Mummo pitää asiaa omana syynään ja on tyytyväinen siihen, että uusi liittymä (siis SIM-kortti puhepaketteineen) toimiikin vielä siinä vanhassa puhelimessa. SIM-kortti pannaan takaisin vanhaan puhelimeen ja uusi puhelin paketissa vaatekomeron hyllylle. Mummo on tyytyväinen siihen, että vanha tuttu puhelin toimii ja laskukaan ei ole kuin 21,90€/kk. Uusi puhelin jää siis mummolle ja kahden vuoden päästä kytkykauppaan liittyvän lukituksen purkautumisen jälkeenhän sen voi sitten vaikka myydä tai antaa lahjaksi.

Itseäni tällainen käytös kyllä korpeaa aika pahasti. Hyvä myyjä olisi voinut selvitellä mummon puhelimen käyttötarkoitusta ja todeta, että se karvalakkimalli on vielä aivan riittävän hyvä mummon tarpeisiin. Ei lähes sokea mummo tarvi 3G-puhelinta, digikameralla ja web-yhteydellä, vai tarviiko? On muutenkin moraalisesti aika arveluttavaa, että 89-vuotiaalle ja kepin kanssa kulkevalle selvästi huonokuntoiselle ihmisille tällaista pitkäkestoista sopimusta sorvataan. Muistakaapas tämä arvoisat puhelinten myyjät, kun seuraavan kerran osuu kohdalle.

Nyt alan sitten selvittelemään Soneran kanssa, että voisiko tässä asiassa olla joustoa palautusehtojen suhteen. Eihän mulla muutakaan tekemistä olisi...Huoh!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Nyt alan sitten selvittelemään Soneran kanssa, että voisiko tässä asiassa olla joustoa palautusehtojen suhteen. Eihän mulla muutakaan tekemistä olisi...Huoh!

Uskoisin että tuo onnistuu, kunhan esiinnyt itse asiallisesti ja puhut jonkun muun kuin asiakaspalveluhenkilön kanssa tämän asian läpi. Marketeissa olevat myyjät ovat ulkoistettua porukkaa, vailla tuntipalkkaa, kyllähän tuon moraalittomuuden ymmärtää - tosin en hyväksy.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Nyt alan sitten selvittelemään Soneran kanssa, että voisiko tässä asiassa olla joustoa palautusehtojen suhteen. Eihän mulla muutakaan tekemistä olisi...Huoh!


Ne on ne provisiot ja kannusteet =)

Paska homma, ei muuta voi sanoo. Mutta tohon purkamiseen vähän niin ihan pieni juttu ei ole kyseessä kun vastassa on Sonera. Ei ole meinaan helpoin firma purkamaan sopimuksia vaikka mikä olisi syynä, toivotan silti onnea yritykselle, siis sun yritykselle.

Toisaalta onhan noita tekosyitä olemassa kun tarkkaan luet sen sopimuspaperin ja osaat pari porsaanreikää etsiä...
 

Tuamas

Jäsen
Itseäni tällainen käytös kyllä korpeaa aika pahasti. Hyvä myyjä olisi voinut selvitellä mummon puhelimen käyttötarkoitusta ja todeta, että se karvalakkimalli on vielä aivan riittävän hyvä mummon tarpeisiin. Ei lähes sokea mummo tarvi 3G-puhelinta, digikameralla ja web-yhteydellä, vai tarviiko? On muutenkin moraalisesti aika arveluttavaa, että 89-vuotiaalle ja kepin kanssa kulkevalle selvästi huonokuntoiselle ihmisille tällaista pitkäkestoista sopimusta sorvataan. Muistakaapas tämä arvoisat puhelinten myyjät, kun seuraavan kerran osuu kohdalle.

Nyt alan sitten selvittelemään Soneran kanssa, että voisiko tässä asiassa olla joustoa palautusehtojen suhteen. Eihän mulla muutakaan tekemistä olisi...Huoh!

Kohtuullisen moraalitonta toimintaa myyjältä, itse kun aikoinaan tuolla alalla olin, niin ei tuollainen menettely olisi ikinä tullut mieleenkään. Toki ala on sen verran vittumainen ja henkilöstön kierto niin suurta, että joukkoon mahtuu jos jonkinmoista väkisinmyyjää.

Todennäköisesti Sonera on asiassa varsin tiukkana, eikä ilman kunnon korvausta suostu puhelinta takaisin ottamaan. Itse lähtisin tässä tapauksessa siitä, että myyjä on myynyt puhelimen harhaanjohtavasti, koska pitäisi olla ainakin myyjälle selvää ettei tuollainen puhelin sovellu tuollaiseen käyttöön.
Tai sitten lähtisin kyselemään voisiko tuota vaihtaa paremmin soveltuvaan malliin, jossa olisi vielä mahdollisesti pienempi kuukausimaksu.

Toinen vaihtoehto on sitten myydä puhelin esim. huuto.netissä tai matkapuhelininfossa siten, että ilmoittaa luurin olevan operaattorilukittu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni on viime päivät ärsyttänyt suunnattomasti juuri tuo sama firma - Sonera. Aiemmin olen ollut firmaan tyytyväinen ja mielellään heidän asiakkaana, vaikkakin jollakin toisella puljulla olisi sen ja sen verran pienempi hinta blaa blaa lässyn lässyn.

Mulla oli joskus jonkinsortin "puheaikaliittymä", jossa oli tietty, vaikkakin pieni kuukausimaksu, ja siihen sisältyi tietty määrä puheaikaa. En mä jaksa tarkkailla joka pennin perään mistälie interneteistä että onko kaikki varmasti viimeisen päälle kunnossa, puhumattakaan niistä roskaposteista jotka sen puhelinlaskun mukana tulee. Nyt sitten kuinkakohan kauan olen maksanut sitä saamarin samaa hemmetin kuukausimaksua, vaikkei siihen olekkaan enää sisältynyt yhtään minuutteja.

Noh, vaihdoin tässä sitten toiseen liittymätyyppiin, telkkarissakin mainostettuun Minun Soneraan, ja valitsin siihen itselleni sopivan paketin, 350min puhetta ja 50 txt-viestiä kuukaudessa suht edulliseen hintaan. Eihän mulle taaskaan tullut mieleeni tarkistaa mistälie interneteistä sen edellisen liittymätyypin jotain hemmetin laskutuskautta, jota sattumoisin oli jäljellä vain pari päivää. Mä ajattelin että ei tuollaisilla pikkujutuilla olisi niin väliä kun kuitenkin saman firman sisällä pysyn. Joka kaupassakinhan ne soneran nörtit vetää joka hihasta ja lahkeesta ja yrittää vaihdattaa liittymää, "eikä siihen menisi kuin pari minuuttia". Nyt sitten seuraavassa laskussa maksan ton edellisen laskutuskauden vanhan normaalin puhelinlaskun lisäksi uudesta reilu parikymppiä (21.90e), ja kaks päivää nyt sitten olis aikaa jutella se 350min eli lähes kuusi tuntia. Tuskin olen tänä aikana selvinpäin, joten en viitsi soitella kellekkään, eikä seksilinjatkaan kelpaa tohon puhepakettiin. Mun mielestä on kyllä kohtuutonta että yllättäenkin vain pari päivää jäi aikaa käyttää tuo 350min ja 50 txt-viestiä kuukaudessa.

Siinä kestoedussakin oli joku ihmeellinen ja epäselvä juttu, jota en nyt muista. Sitten oli joku toinenkin juttu, mutta en nyt muista edes että mihin se liittyi. Kaksi kertaa olen nyt netistä lähettänyt Soneran asiakaspalveluun asiallisen kysymyksen, mutta kumpaankaan ei ole vielä tullut vastausta. Tästä lähtien pitää vissiinkin huudella rannalta niinkuin ismo, ja olutta on!

Sekin on aika kumma juttu, että aina kun Soneralta päin puhelinmyyjät soittelee minulle, on puhelimessa äänen perusteella joku äärettömän ystävällinen ja reipas nuori nainen joka lähestulkoon peiton alta stringeissään soittelee asiasta tehden varta vasten juuri minulle, ja joka on iloinen juuri minun ääntä kuullessaan. Mutta entäs sitten jos mä soitan Soneralle päin. Siellä päässä joku tökerö datanomi teiniangstissaan mörisee äänenmurroksen kynnyksellä jotain samalla kun pelaa sitä haloota millälie pleikalla.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Siinä kestoedussakin oli joku ihmeellinen ja epäselvä juttu, jota en nyt muista.
Tässä oli vissiin se, että vuodessa on kahden viikon jakso milloin sen liittymän saa vaihtaa, muuten se jatkuu sopimuksen mukaisesti aina vuoden eteenpäin. Itse vaihdoin Soneralta Saunalahdelle kesällä ja olen ihan tyytyväinen siihen vaihtoon. Netti on vielä Soneran kautta, mutta saa nähdä tulenko senkin vaihtamaan sitten kun muutan tästä kämpästä pois.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä oli vissiin se, että vuodessa on kahden viikon jakso milloin sen liittymän saa vaihtaa, muuten se jatkuu sopimuksen mukaisesti aina vuoden eteenpäin.
Juu, ja oliskohan vielä ollut silleen, että mulla kun on 21.90 euron puhepaketissa 350min puhetta, jonka lisäksi hopea-etutasostani saan 30min puheaikaa kuukaudessa, niin niistä kestoedun "eurolla vaikka koko sunnuntai" -puheluista olisi kulunut ensin nämä kaksi edellämainittua, ja vasta niiden jälkeen alkanut rullaamaan ne euron sunnuntait. Siis teoriassa jos olisin laskutuskauden (mistä senkin tietää?) ensimmäisenä sunnuntaina soitellut vaikkapa koko tuon 380 minuuttia, niin seuraavana arkipäivänä ei olisi ollut puheaikaa enää yhtään jäljellä. Koita nyt sitten tarkkailla silmä kovana ja laskeskella mielessäs sekuntteja. Hemmetti viekää vaikka tuhkatkin pesästä.
 

Rocco

Jäsen
Tässä oli vissiin se, että vuodessa on kahden viikon jakso milloin sen liittymän saa vaihtaa, muuten se jatkuu sopimuksen mukaisesti aina vuoden eteenpäin. Itse vaihdoin Soneralta Saunalahdelle kesällä ja olen ihan tyytyväinen siihen vaihtoon. Netti on vielä Soneran kautta, mutta saa nähdä tulenko senkin vaihtamaan sitten kun muutan tästä kämpästä pois.

Kestoedun voi pistää päättymään koska tahansa. Mutta sopimus on voimassa vuoden kerrallaan. Jos nyt ilmoitat että et jatka kestoetua, se voi olla että etu katkeaa vasta syyskuussa, mutta sen tosiaan saa ilmoittaa koska tahansa.

Kestoetuasiakkaat saavat tekstiviestillä kaksi ilmoitusta siitä, että katkopäivä lähestyy. Ne tulevat muistaakseni noin kuukausi ja toinen pari viikkoa ennen katkopäivää. Jos ne jättää huomioimatta niin sitten kestoetu jatkuu.

Ja Soneralla on nyt se trendi että myydään myydään myydään. Oli asiakkaan yhteydenotto mikä tahansa, asiakkaalle pitää myydä. Jos netti ei toimi, pitää selvittää matkapuhelinasiat ja myydä. Jos kännykkä katoaa ja sitä suljetaan, pitää selvittää laajakaista-asiat ja myydä. Nykyisin talossa ei ole vanhan ajan asiantuntijoita juuri missään hoitamassa vikoja ja selvityksiä, vaan uudet työntekijät ovat kaikki ns. huippumyyjiä. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä että asiakkaalle myydään, koska "ostava asiakas on tyytyväinen asiakas." Ja asiakkaille soittelevat puhelinmyyjät ja nuo Citymarketin palvelijat ovat todella surkealla pohjapalkalla (eivät Soneran palkkalistoilla, mutta Soneraa myyvät firmojen nimissä) hommissa, eli myydä pitää että saa provisiot. Onneksi sentään Soneralla itsellään on normaali kuukausipalkka, mutta saa sielläkin myynneistä pieniä provikoita ettei siellä sentään olla myyntien varassa palkkojen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Voi Jösses.

Kävin tuossa päivällä Amadossa syömässä tyttöystävän kanssa. Istuttiin pöytään ja tarjoilija tuli kysymään mitä saisi olla juomaksi. Tyttö otti vettä ja itse tilasin lasin maitoa. No vesi tulikin heti ja oletin että maito tuodaan ruuan kanssa ettei se lämpene odotellessa. Ruuat tuli mutta maitolasiani ei näkyny, ei kuulunut. En jaksanut asiasta sanoa vaan kaatelin kannusta itsellenikin vettä. Kun olimme jo syöneet ja odottelimme laskua sama tarjoilija joka toi veden totesi minulle: "Et sitten koskaan tullut saamaan sitä maitoa". HAH! Olin sanaton.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Voi Jösses.

Kävin tuossa päivällä Amadossa syömässä tyttöystävän kanssa. Istuttiin pöytään ja tarjoilija tuli kysymään mitä saisi olla juomaksi. Tyttö otti vettä ja itse tilasin lasin maitoa. No vesi tulikin heti ja oletin että maito tuodaan ruuan kanssa ettei se lämpene odotellessa. Ruuat tuli mutta maitolasiani ei näkyny, ei kuulunut. En jaksanut asiasta sanoa vaan kaatelin kannusta itsellenikin vettä. Kun olimme jo syöneet ja odottelimme laskua sama tarjoilija joka toi veden totesi minulle: "Et sitten koskaan tullut saamaan sitä maitoa". HAH! Olin sanaton.

Ihan oikein kohdeltu. Ei aikuinen ihminen voi ravintolassa juoda maitoa...
 

J.Petke

Jäsen
Voi Jösses.

Kävin tuossa päivällä Amadossa syömässä tyttöystävän kanssa. Istuttiin pöytään ja tarjoilija tuli kysymään mitä saisi olla juomaksi. Tyttö otti vettä ja itse tilasin lasin maitoa. No vesi tulikin heti ja oletin että maito tuodaan ruuan kanssa ettei se lämpene odotellessa. Ruuat tuli mutta maitolasiani ei näkyny, ei kuulunut. En jaksanut asiasta sanoa vaan kaatelin kannusta itsellenikin vettä. Kun olimme jo syöneet ja odottelimme laskua sama tarjoilija joka toi veden totesi minulle: "Et sitten koskaan tullut saamaan sitä maitoa". HAH! Olin sanaton.

Jep, jep. Itseensä saa syyttää jos ei saa suutaan auki. Aika inhimillinen virhe minun mielestäni.

Suomalaisissa on se vika, että esim. juuri ravintolassa ei sanota asioista vaan syödään rauhassa ne raaat ranskalaiset ja jupistaan sitten kotona että "paska paikka kun ranskalaisetkin olivat raakoja". Jos paikanpäällä olisi sanonut että nämä ovat raakoja niin 100% varmasti olisi saanut uudet tilalle ja luultavasti ruoan jälkeen vielä kahvitkin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Suomalaisissa on se vika, että esim. juuri ravintolassa ei sanota asioista vaan syödään rauhassa ne raaat ranskalaiset ja jupistaan sitten kotona että "paska paikka kun ranskalaisetkin olivat raakoja". Jos paikanpäällä olisi sanonut että nämä ovat raakoja niin 100% varmasti olisi saanut uudet tilalle ja luultavasti ruoan jälkeen vielä kahvitkin.
Oma kokemukseni on juuri tällainen. Hyvin harvoin tulee ravintolassa syömässä käytyä ja hyvin harvoin ruuassa on jotain valittamista. Muistuu kuitenkin mieleen tapaus paikallisessa Tassos -ravintolassa, jossa medium miinuksena tilattu pihvi tuli läpikypsänä. Huomautus tästä ja annos tehtiin uusiksi ja kyseisen tilauksen vienyt tarjoilijatar tuli vielä erikseen pahoittelemaan. Hänen virheensä kuulemma. Tulipa vielä pieni alennus ruuan hintaan.

Ihmisten pitäisi oikeasti osata kohteliaasti vaatia sellaista palvelua, jota näissä paikoissa pitäisi saada.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä maito on maailman paras krapulajuoma.

Höpöhöpö. Maailman paras krapulajuoma on keskiolut.

Ja toisekseen, jos on niin pässi, että juo maitoa ravintolassa, niin pitäisi ainakin tajuta olla bloosailematta sillä netin keskustelupalstoilla. Tämä siis omana vaatimattomana mielipiteenäni.
 

d2uce

Jäsen
Rauhoittukaapas nyt, ettei sormet katkeile kun niin kiivaasti näpyttelette näppiksiänne, te maidottomat.

Kuitenkin liityn rintamaanne ja olen myös sitä mieltä, että oma vika jos ei saa suuta auki edes siinä vaiheessa kun tarjoilija toteaa, että unohti sen maidon.

Itsekään en aina jaksa jostain pikkuvirheistä huomautella (yleisesti, ei pelkästään ravintolassa), jos tuntuu siltä, ettei se haittaa. En silti myöhemmin valita siitä myöskään missään keskustelupalstalla.

EDIT: Tämän piti siis tulla yleisellä tasolla, eikä Seppikselle suunnattu tikari lapaluiden väliin.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kestoedun voi pistää päättymään koska tahansa. Mutta sopimus on voimassa vuoden kerrallaan. Jos nyt ilmoitat että et jatka kestoetua, se voi olla että etu katkeaa vasta syyskuussa, mutta sen tosiaan saa ilmoittaa koska tahansa.

Kestoetuasiakkaat saavat tekstiviestillä kaksi ilmoitusta siitä, että katkopäivä lähestyy. Ne tulevat muistaakseni noin kuukausi ja toinen pari viikkoa ennen katkopäivää. Jos ne jättää huomioimatta niin sitten kestoetu jatkuu.

Ja Soneralla on nyt se trendi että myydään myydään myydään. Oli asiakkaan yhteydenotto mikä tahansa, asiakkaalle pitää myydä. Jos netti ei toimi, pitää selvittää matkapuhelinasiat ja myydä. Jos kännykkä katoaa ja sitä suljetaan, pitää selvittää laajakaista-asiat ja myydä. Nykyisin talossa ei ole vanhan ajan asiantuntijoita juuri missään hoitamassa vikoja ja selvityksiä, vaan uudet työntekijät ovat kaikki ns. huippumyyjiä. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä että asiakkaalle myydään, koska "ostava asiakas on tyytyväinen asiakas." Ja asiakkaille soittelevat puhelinmyyjät ja nuo Citymarketin palvelijat ovat todella surkealla pohjapalkalla (eivät Soneran palkkalistoilla, mutta Soneraa myyvät firmojen nimissä) hommissa, eli myydä pitää että saa provisiot. Onneksi sentään Soneralla itsellään on normaali kuukausipalkka, mutta saa sielläkin myynneistä pieniä provikoita ettei siellä sentään olla myyntien varassa palkkojen kanssa.

Tästä linjasta Soneralla kertoo myös seuraava esimerkki.
Soitin Soneralle myyntiin ja halusin nostaa laajakaistani nopeuden 8 -> 24. Puhelin hälytti 2 kertaa ja heti vastattiin. Sitten kun laajakaistan uusi nopeus oli melko heikko ja soitin tekniseen tukeen Soneralle, 2 tuntia 25 minuuttia sain odotella että vastataan. Pinnat kuitenkin teknisen tuen hemmolle joka selvitti ongelman. Tämä vain kertoo siitä asiasta että uusia asiakkaita ja lisämyyntiä halutaan keinolla millä hyvänsä, mutta vanhoista hyvistä asiakkaista ei huolehdita. "Perälauta vuotaa", tämä nähtiin Elisan Yrityspuolella 2000-luvun alussa, tekivät saman mokan yritysasiakkaiden kanssa. Seuraus oli että menettivät todella paljon isoja yritysasiakkaita kilpailijoille, kun Elisalla oli vain kiire hankkia uusia asiakkaita ja eikä kiinnostusta panostaa vanhojen asiakassuhteiden hoitoon.
Vanha totuushan on että uuden asiakkaan hankkiminen maksaa paljon enemmän kuin vanhan hyvän asiakkaan pitäminen.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Just äsken sain erittäin hyvää asiakaspalvelua Itiksen Anttilan Megastoresta, jossa hypistelin outoa Guns N' Roses - Bad Obsession -DVD:tä. Biisilista näytti kovasti samalta Tokion keikalta kuin jo aiemmin julkaistulla virallisella live-VHS:llä/DVD:llä, joka jo hyllystäni löytyy, mutta kuorissa ei ollut mitään infoa keikkapaikasta eikä pikainen googlaus kännykällä antanut apuja. Menin sitten rohkeasti myyjälle, kerroin ongelmani ja kysyin, onnistuisiko nopea vilkaisu. Myyjä mietti hetken ja sanoi, että ok, mennään kurkkaamaan. 5 sekkaa alusta riitti, sama paskahan se oli eri paketissa, kiitin myyjää. Tappio ei olisi ollut kallis, jos oisin sen joutunut sokkona ostamaan, vain 6,99 €, mutta oisi tuo veetuttanut ostaa toinen kipale samaa keikkaa, missä Axl laulaa ääni ruvella puolet biiseistä päin persettä. Kiitoksia vaan Itiksen Anttilaan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Soneraa se minäkin. Tiedä nyt sitten onko tämä suoraan luettavissa asiakaspalveluksi, mutta minun asiakkuuteni ainakin tämän myötä menettivät.

Vaihdoin tuossa taannoin työpaikkaa, ja koska puhelinnumeroni on seurannut minua jo pitkään, halusin ottaa tuon edellisen työnantajani nimistä edelleen itselleni.

En jaksanut tuohon sopimukseen sen paremmin perehtyä, uudensorttinen Minun Sonera kun näytti olevan, ja oletin, ettei tämä dramaattisesti muista perusliittymistä eroa. Oletus kuitenkin muuttui heti ensimmäisen laskun kohdalla, varsinkin kun muutosta ja työpaikan vaihdosta oli muutenkin kertynyt mukavasti menoja ja rehellinen tilapäinen rahapula.

Laskin tältä Soneran siirtyneen liittymän laskulta tavallisten puheluiden minuuttihinnan keskiarvon ja totesin tämän olevan muistaakseni yli 10 senttiä minuutilta. Pikavertailu netissä osoitti, että muilla liittymillä olisin puhunut puolet halvemmalla, ja niin lähti Sonera kauas tästä taloudesta muutamia minuutteja laskun saapumisen jälkeen.

Oletin automaattisesti saavani tavallisen henkilöasiakkaan tavallisen minunsoneran, jonka minuuttiveloitus ainakin tuolloin oli 0,069snt/min, mutta sainkin jotain ihan muuta. En sitten tiedä oliko tuo lopulta omaa tyhmyyttäni tai viitsimättömyyttäni, mutta eipä tuo enää kiinnostakaan.

Sattumoisin juuri tänään joku Soneralta, tai jostain toisesta firmasta ostettuna palveluna, soitteli tiedustellakseen "vanhan asiakkaan" mielipidettä Sonerasta, mutta töissä piti juuri ryysistä, enkä joutanut palautetta antamaan. Likka lupasi soitella uudelleen illalla, muttei ole ainakaan vielä palannut asiaan. Mielelläni olisin tästä mielipiteeni kertonut.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Oletin automaattisesti saavani tavallisen henkilöasiakkaan tavallisen minunsoneran, jonka minuuttiveloitus ainakin tuolloin oli 0,069snt/min, mutta sainkin jotain ihan muuta.
Eiköhän tuo ihan Soneran normaalilla "asiakasystävällisellä" hinnoittelulla ole mennyt: 0,079 €/alkava minuutti + jokaisesta puhelusta 0,049 euron aloitusmaksu. Eli näin ollen esim. 30 sekunnin puhelu maksaa 0,128 € eikä suinkaan puolet tuosta minuuttihinnasta (0,0395 €). Ja jos/kun usein valtaosa puheluista on hyvin lyhyitä, niin todellinen minuuttihinta onkin sitten äkkiä jotain ihan muuta kuin tuo mainostettu 0,079 euroa. Näin se vaan menee, jos on Soneran asiakas ilman liittymään hankittua puheaikapakettia.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sain tänään hyvää palvelua eräässä Helsinkiläisessä ravintolassa ja vieläpä englanniksi. Myyjä tuli tuomaan ruokalistaa sanoen "hei" johon minä vastasin "hei". Tämän jälkeen myyjä alkoi palvelemaan minua englanniksi. Rupesin katsomaan ruokalistaa ja siinäkään ollut sanaakaan suomea. Olin vähän et mitä vittua, mut arvelin kuitenkin tilata englanniksi. Sit aloin miettimään, et onkohan tää joku uus "trendimesta" jossa palvellaan asiakkaita vain englanniksi, mut sit kun aloin vähän salakuuntelemaan muita pöytiä niin kyllä se tilaaminen niiltä kuitenkin ihan suomeksi onnistui. No sama tarjoilija toi ruuan sekä laskunkin ja koko ajan kommunikoimme englanniksi. Siihen mennessä olin jo tajunnut, että se oikeasti luulee minua ulkomaalaiseksi. Arvelin ettei kuitenkaan passaa jättää tarjoilijaa epätietoisuuteen asiasta. Tarjoilija toi kuitin ja kortin takaisin niin jätin sille kaksi euroa tippiä ja kiitin hyvästä ja kansainvälisestä palvelusta vähän savoa vääntäen vielä. Tarjoilija valahti ehkä puolessa sekunnissa punaiseksi ja itse repesin siinä vaiheessa. Tarjoilijakin rupesi hymyilemään ja ei oikein saanut sanaa suustaan vaikka yrittikin. Jotain anteeksi pyyntöä koitti änkyttää niin sanoin et "ei se mitään, ihan hauskaa oli".
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Eiköhän tuo ihan Soneran normaalilla "asiakasystävällisellä" hinnoittelulla ole mennyt: 0,079 €/alkava minuutti + jokaisesta puhelusta 0,049 euron aloitusmaksu. Eli näin ollen esim. 30 sekunnin puhelu maksaa 0,128 € eikä suinkaan puolet tuosta minuuttihinnasta (0,0395 €). Ja jos/kun usein valtaosa puheluista on hyvin lyhyitä, niin todellinen minuuttihinta onkin sitten äkkiä jotain ihan muuta kuin tuo mainostettu 0,079 euroa. Näin se vaan menee, jos on Soneran asiakas ilman liittymään hankittua puheaikapakettia.

Vai sillä lailla Sonera toimii, tämä olikin minulle ihan uusi tieto. Täytyy sanoa, että aika hyvin onnistuivat tuon ainakin tämän asiakkaan silmiltä kätkemään, mutta onneksi todellinen hinta tuli selville pienellä laskutoimituksella. Tiedä sitten olisinko itsekään tuota alkanut tonkia, ellei akuutti rahapula olisi ollut päällä, koska ei tosiaan ollut tarvetta seurata puhelukustannuksia edelliseen neljään vuoteen lainkaan.

Nimim. Soneran 110€:n laskusta Saunalahden 40€:n laskuun siirtynyt tyytyväinen tavallinen puhelimenkäyttäjä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helsingin Sanomat loistaa. Lehden mukana tuli joku kuponki millä voi tilata ystävälleen lehden puoleen hintaan. Niin tosiaan, tämä amerikkalaisten päivä on tulossa ja Hesari palkitsee uskolliset lukijansa mahdollistamalla heille lisää bisnestä.

Tähän ei oikein voi muuta sanoa kuin mitä vittua? Joku Mia siinä oli omalla nimellään oikein markkinointipäällikkönä. Eikö rehellinen tilaaja saa rauhassa lukea lehteään tyrkyttämättä sitä kavereilleen?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viime viikon sunnuntaina menin paikalliseen Siwaan hakemaan muutaman tölkin lonkeroa/olutta. Tarkastelin melkein tyhjiä hyllyjä ja kiroilin huonoa valikoimaa, kunnes silmiini osui kolme tölkkiä Alkon(Hartwallin) lonkeroa 5.5%. Ajattelin että mitä v**tua.

Alkuhämmästyksen jälkeen lappasin tölkit koriin ja suuntasin kassalle samalla miettien mitähän siellä tapahtuu. Kyseinen artikkeli tuskin oikeasti kuuluu kaupan tuotevalikoimaan. Kassapoika taisteli hetken toimimattoman viivakoodin kanssa, kunnes näpytteli jotain koneeseen ja ilmoitti sitten hinnan: 7.35€. Maksoin ja poika vielä toivotteli hyvät päivän jatkot. Kuitissa luki "Muut elintarvikkeet" 3x2.45€. Kyseinen lonkku maksaa Alkossa 2.95€/kpl.

Ei voi muuta kuin kiittää hyvästä palvelusta. Jossain Citymarketissa olisi alettu soittelemaan ympäri kauppaa ja selvittämään tuotteen hintaa minuuttikaupalla.
 
Ei voi muuta kuin kiittää hyvästä palvelusta. Jossain Citymarketissa olisi alettu soittelemaan ympäri kauppaa ja selvittämään tuotteen hintaa minuuttikaupalla.
Totta, nuo cittarin kassaneidit eivät ole kyllä ikinä kuulleetkaan oma-aloitteisuudesta. Ongelmatilanteissa räknätään kassakonetta se 5 minuuttia ja jos ei homma luonnistu, niin soitetaan 10min puhelu pääkallopaikalle. En tiedä onko myymäläpäällikkö sitten antanut ohjeet että maalaisjärjen käyttö on kiellettyä, vai mitä vittua?

Nimim. jonotin eilenkin taas 10min
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Helsingin ruokaravintoloissa on yleensä saanut aina hyvää palvelua. Viimeisimpänä Sevillassa ja Fransmannissa.

Asiallisin puhelinmyyjä on ollut Helsingin Sanomilla. Ei mitään turhaa jorinaa tai imelää tekstiä, vaan suoraan tarjous tiskiin, ja kysymys: oletko kiinnostunut? Ja olenhan minä ollut kiinnostunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös