Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 321
  • 6 880

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jokaisesta kahvikupillisesta, yksittäisestä hampurilaisannoksesta tai muusta vastaavasta sitä kuittia ei tarvita, sekajätteisiin kaatopaikalle ne paperit menee. Aloite kuitittomuuteen pitää tulla myyjältä, sillä kovin moni asiakas sitä ei ymmärrä mainita. Toivottavasti kassakoneissa edes on mahdollisuus jättää se kuitti tulostamatta?

Kyllä ihan joka liikkeessä jossa minulta on kysytty, haluanko kuitin, se kuitti joka tapauksessa on tulostettu ja sitten heitetty pois jos ei ole kelvannut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aloite kuitin ottamatta jättämisestä pitäisi kerta kaikkiaan kuulua aina asiakkaalle. Jos kuitti ei asiakkaalle kelpaa niin heittäköön myyjä sen siinä vaiheessa roskiin.

Tuo nyt riippuu täysin missä asioidaan. Paikallisessa ja Siwassa olisi erittäin toivottavaa, että sitä turhaa paperia ei edes printattaisi koskaan, saati että tyrkytetään asiakkaille.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä ihan joka liikkeessä jossa minulta on kysytty, haluanko kuitin, se kuitti joka tapauksessa on tulostettu ja sitten heitetty pois jos ei ole kelvannut.
Samanlaiset huomiot olen minäkin tehnyt, varsinkin juuri niissä kahvioissa ja muissa vastaavissa liikkeissä, joista sitä kuittia ei todellakaan tarvitsisi. Toivottavasti noissa on edes kierrätys järjestetty, ettei kaikki mene sekajätteisiin.

Mutta on onneksi toisenlaisiakin kassoja, esimerkiksi osassa takseista on mahdollisuus jättää se asiakkaan kuitti tulostamatta.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kyllä ihan joka liikkeessä jossa minulta on kysytty, haluanko kuitin, se kuitti joka tapauksessa on tulostettu ja sitten heitetty pois jos ei ole kelvannut.

Itse kyselen asiakkaalta lähinnä sen takia, että tulostanko yhden vai kaksi kuittia... Ainoastaan silloin asiakas haluaa kuitin jos saa firmaltaan ft:n korvattua tms. Muuten niitä A4 kuitteja saa tunkea roskikset piukkaan ja näin ollen tulostelen yleensä yhden kuitin.

Eri asia on sitten tosiaan todellakin näissä tavara-ostoksissa, jossa on kysee takuista ym.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Siitä ilmastonmuutoksesta kovasti puhutaan ja mainitaan, että pienillä teoilla voi vaikuttaa. Itse näen, että yksi tällainen pieni teko on juuri kuitittomuus.
Odotan mielenkiinnolla että joku tuo seuraavaksi naistutkimusnäkokulman tähän kuittiasiaan. Voi näet olla että ei-välttämättömän ja roskaksi päätyvän kuitin tulostaminen pönkittää jonkun mielestä patriarkaalisia valtarakenteita alistaen siivoojia joista monet ovat naisia ;)

Jokaisesta kahvikupillisesta, yksittäisestä hampurilaisannoksesta tai muusta vastaavasta sitä kuittia ei tarvita, sekajätteisiin kaatopaikalle ne paperit menee. Aloite kuitittomuuteen pitää tulla myyjältä, sillä kovin moni asiakas sitä ei ymmärrä mainita. Toivottavasti kassakoneissa edes on mahdollisuus jättää se kuitti tulostamatta?
Sen verran jätin huolimattomuuttani kertomatta asioinnistani ettei kyse ollut käteiskuitista vaan pankkikorttikuitin asiakaskappaleesta. Tämä oli se paperi josta Mäkkärin luukulla toiminut myyjä kyseli haluanko sen vaiko en. Pankkikorttikuitti ja asiakaskappale tietenkin tulostuvat automaattisesti kortilla maksettaessa. Ei hampurilaismestoissa muutenkaan tehdä käteiskuitteja ellei joku sellaista pyydä.

Olen samaa mieltä ettei kahvikupista tai parista irtokarkista ole välttämätöntä tekaista kahvilassa kuittia. Toki asiakkaalle pitää järkätä kuitti jos sitä pyydetään, riippumatta asiointipaikasta ja ostosten määrästä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään sain erityisen hyvän mielen asiakaspalvelusta, kun vein kaarani pesulle ja sisäsiivoukseen. Jonoa oli uuteen vuoteen saakka, mutta hetken kelattuaan jamppa kysyi, minkälainen aikatauluni on. Mulla oli asioita hoidettavana, joten heitin, että kahden tunnin päästä pitäisi päästä eteenpäin. Pesulan jannu sanoi, että kyllä he siinä tapauksessa pystyvät homman hoitamaan vaikka osissa. Muutenkin tyyppi oli aikaansaavan oloinen, eikä hintakaan mikään paha, 35 euroa sisältäen päällipesun, sisätilojen imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän. Pesulan sijainti

Lisäksi vakuutusyhtiössä hyväntuulinen rouva palveli sujuvasti, ja tyrkkäsi vielä alennuksia vakuutuksiin kysymättä.
 

scholl

Jäsen
Lahjojen pakkaajat ovat kyllä hyviä palvelemaan. Täytyy sanoa, että jos sitä palvelua ei tavarataloissa ja muissa liikkeissä olisi niin joulun vietto olisi paljon työläämpää.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Lahjojen pakkaajat ovat kyllä hyviä palvelemaan. Täytyy sanoa, että jos sitä palvelua ei tavarataloissa ja muissa liikkeissä olisi niin joulun vietto olisi paljon työläämpää.

Totta tämä. Yleensä näiltä pakkaajilta saa ystävällistä, laadukasta ja ripeätä palvelua, ja vielä naurettavaan hintaan. Johtuisiko se joissain tapauksissa siitä, että palkka riippuu siitä käsien ripeydestä vai siitä, että sitä ei ihan koko vuotta tarvitse tehdä.

Että silleen...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Postissa sai hyvää palvelua, vaikka liikkeessä oli täysi kaaos päällä, jonoa yli 40 ja tiskin takana rullakot pursuili tavaraa. Rouva antoi hiukan periksi ettei minun lähettämä kirje mennyt ylihintaisena maksikirjeenä vaan normaalina, lisäksi omat paketit tulivat sutjakasti ja smalltalk rullasi. Hienoa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Totta tämä. Yleensä näiltä pakkaajilta saa ystävällistä, laadukasta ja ripeätä palvelua, ja vielä naurettavaan hintaan. Johtuisiko se joissain tapauksissa siitä, että palkka riippuu siitä käsien ripeydestä vai siitä, että sitä ei ihan koko vuotta tarvitse tehdä.

Että silleen...


Tässä tosin palvelu on itse asiassa huonontunut wanhoista hywistä ajoista. Ennenhän paketointi kuului itsestään selvyytenä kaupan palveluun ilman mitään eri maksua. Sait halutessasi vaikka synttärilahjan pakettiin ihan minä vuoden aikana vaan, ainakin tavarataloissa, kirjakaupoissa tai jossain Koisolla yms.

Sinänsä ihan hyvä rahanhankintakeino urheluseuroille nyt. Itsekkin parina jouluna Prisman aulassa jokusen vuoron tehneenä voin sanoa, että esimerkiksi Stiga-kelkan paketointi ei ole ihan kakunpala.

t. hanu
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakkaajien kanssa saa olla vain hiukan tarkkana. Viime vuonna saimme yhden lahjamme aivan käsittämättömänä tilataideteoksena mukaamme, eikä kyseessä ollut mikään hanun mainitsema Stiga tai vastaava. No, pakkaajana oli 30-40-vuotias mies. Itse preferoin sellaisia kerhonohjaajan näköisiä rouvashenkilöitä tahi tytteleitä, enkä ollenkaan flirttailumielessä, vaan jotta ilkeän antaa lahjan eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eckerö Linelle on pakko lähettää kiitosta. Aina on mennyt viinarallit jopa ihmeellisenkin joustavasti. Viimeksi kävin tallinnassa päiväristeilyllä vääränä päivänä, ja itse huomasin sen vasta risteilystä seuraavana päivänä. Ihme ettei lähtöselvityksessä sanottu mitään. Onneksi kuitenkaan ei käännytetty satamassa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Aiempaan verkkokauppa.com-keskusteluun liittyen hauska kuvankaappaus tyytymättömän asiakkaan avautumisesta.
http://ircpics.com/img.php?id=5104

Onkohan tämä avautuja niitä, jotka ravintolassa syövät hyvällä ruokahalulla annoksen jota ei tilannut, ja vasta sitten rupeaa valittamaan siitä, vaatien saada annoksen ilmaiseksi koska ei tilannut sitä?
Ei taida olla montaa kauppaa, jota harmittaisi kyseisen asiakkaan menetys.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aiempaan verkkokauppa.com-keskusteluun liittyen hauska kuvankaappaus tyytymättömän asiakkaan avautumisesta.

Heh, melkoista "tykitystä" niin kuin termi kuuluu. Pitäisiköhän kirjoittaa Melkein sukua julkkikselle -ketjuun, että ko. puljun perustaja, omistaja ja toimitusjohtaja on kaverin kaverin isoveli.
 

ipaz

Jäsen
Aiempaan verkkokauppa.com-keskusteluun liittyen hauska kuvankaappaus tyytymättömän asiakkaan avautumisesta.
http://ircpics.com/img.php?id=5104

Tuskin väärennettykään, en nyt jaksa tsekata onko henkilö poistanut tekstit profiilistaan.

Taas näitä jotka tekevät itse virheen, mutta eivät sitä sulata ja kaatavat kaiken myyjän niskaan. Verkkokauppahan toimi aivan oikein ja omien normiensa mukaan. Missä on asiakkaan vastuu?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Taas näitä jotka tekevät itse virheen, mutta eivät sitä sulata ja kaatavat kaiken myyjän niskaan. Verkkokauppahan toimi aivan oikein ja omien normiensa mukaan. Missä on asiakkaan vastuu?

Aivan liian moni ajattelee, että kyllähän noin iso firma voi joustaa minun kohdallalani. Sitten kun joustat ensimmäisen tuhannen asiakkaan kohdalla niin oletkin kusessa. Sinulla on 9000 singlepakattua levyä varastossa ja saattapi olla että myymälässä on esim hyllykuvat joista ei voi poiketa ja sinne ei ole piirretty paikkaa tälle tuotteelle. Näin siis tiukimmin ketjuohjatuissa firmoissa. Ei varmaankaan tämän puljun toimintatapa, mutta esimerkkinä. Myyjän puolella tässä.

Emmä sitä pannu vähän vaan sormella kokeilin... voinko palauttaa?
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Aiempaan verkkokauppa.com-keskusteluun liittyen hauska kuvankaappaus tyytymättömän asiakkaan avautumisesta.
http://ircpics.com/img.php?id=5104

Tuskin väärennettykään, en nyt jaksa tsekata onko henkilö poistanut tekstit profiilistaan.
No hellanlettasduudelis - katsokoon nördepoitsu ensi kerralla vähän tarkemmin onko se asema high speed tai very urgent ultra speed. Kehtaa vielä avautua että paketti on "myyntikuntoinen" kun sieltä on yksi levy avattu...

Noh, kusipäitä löytyy joka lähtöön. Itsekin muistan aikoinaan opiskelijana tietokoneita myydessäni tapauksen, joka poltti hihansa aivan totaalisesti kun *minulla* ei ollut myydä hänen (siihen aikaan) 7 vuotta vanhaan läppäriin joystickkiä - kun moista ei ollut hänen värkkiinsä saatavilla. Enpäs muista soitteliko perään myymäläpäällikölle. Tämä Verkkokaupan lapsinero-reklamoija lienee tämän tapauksen poika?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Pyysin paikallista Citymarkettia laajentamaan jo ennestään laajahkoa olutvalikoimaansa ja sain varsin innostuneen vastauksen(toki aloitin palautteen kehumalla laajahkoa nykyvalikoimaa). Valitettavasti eivät voineet toteuttaa toivetta lopulta, mutta informoivat tästäkin, joten hyvää palvelua kaikinpuolin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tossa Verkkokauppa-tapauksessahan hyvää palvelua on jo se, että kuitenkin vaivaudutaan kysymään tosta pakkauskoosta. Että jos vaikka asiakas jotain voisikin palauttaa.

Itse olen viime aikoina saanut Mäkelänrinteen uimahallissa, jossa oikein päivän pelastavalla hymyllä varustettu tyttö/nainen ihan pelkällä asiakaspalvelulla(eli myy lipun, jolla pääsee uimaan) parantaa mieltä. Vaimo oli myös huomannut saman jutun, että ihan pelkästään kauniiseen hymyyn langennutta miestä tässä palvelussa ei ajatella. :)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Taas näitä jotka tekevät itse virheen, mutta eivät sitä sulata ja kaatavat kaiken myyjän niskaan. Verkkokauppahan toimi aivan oikein ja omien normiensa mukaan. Missä on asiakkaan vastuu?
Tuollaisessa tapauksessa on ihan liikkeen höveliydestä kiinni suostuvatko vaihtamaan tuotteen. Jossain avattu pakkaus olisi voitu vaihtaakin mutta mitkään pykälät eivät pakota myyjää ottamaan takaisin avattua tuotetta joka ei ole mitenkään virheellinen. Asiakkaan olisi pitänyt ehdottomasti tarkistaa tuotteen sopivuus omaan hardikseen ennen ostosta. Vielä ostoksen jälkeenkin tämä olisi ollut mahdollista avaamatta itse tuotepakkausta. Asiakkaan oma moka aivan täysin, tyyppi vielä kruunaa urpoutensa julkisella valituksella.

Tästäpä tulikin toisenlainen "palautuscase" mieleeni. Toimin joskus kauan sitten myyjänä PC-myymälässä. Kerran eräs asiakas palautti PC:n mukana ostamansa MS Office-paketin takaisin väittäen etteivät asennusdisketit toimi. Kyse oli siis 3,5" korpuista, ja niitähän oli tietysti ihan tajuton määrä. Palautettujen levyjen sisällöstä selvisi saman tien että asiakas oli ryhtynyt luomaan palautuslevykesarjaa Office-levykkeiden päälle. Kyseista uutta PC:tä ekaa kertaa käynnistettäessä kone kun oli tiedustellut josko käyttäjä tahtoisi tehdä palatuskorput saman tien.

Jostain syystä luku- ja kaiketi myös ymmärrystaidoton asiakas oli tuossa vaiheessa kuvitellut että kone kyselee Office-levyjä asennusta varten. Asiakas oli sinnikkäästi avannut kymmenistä disketeistä kirjoitussuojat ja onnistunut asentamaan jokaiseen palautussarjan ykköslevyn sisällön. Kyllä, asiakas ei ollut edes luonut ehjää palautussettiä vaan jotenkin onnistunut tekemään läjäpäin tuota ykköslevyä!

Asiakas vaati mm. kauppaa purettavaksi, tai vähintään uusia asennusdiskettejä välittömästi. Parasta oli että asiakkaan mielestä syy oli minun - olin väittänyt hänelle että käyttöönotto ja asennus onnistuu itseltäkin koska kone opastaa koko ajan mitä tehdä, ja nyt kone oli neuvonut väärin ;) Jotain korvausta vastaan softa taidettiin lopulta asentaa, sitä en muista saiko asiakas uutta asennusmediaa meidän kauttamme.

Tässäkin tapauksessa asiakas oli mokannut, vieläpä raskaasti, ja yritti vapautua vastuustaan myyjän kustannuksella. On tietenkin erittäin tervettä että myyjäosapuoli joustaa ja palvelee asiakasta kohtuudella, mutta jokainen kauppias joutuu vetämään aina rajat johonkin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ostin taannoin paikallisesta kodinkoneliikkeestä uuden kasetin antiikkiseen videokameraan(olivat Citymarketista loppu), kun halusimme tallentaa erään tapahtuman videolle. Urpona en tietysti katsonut valikoimaa riittävän tarkasti ja ostin 60min kasetin, vaikka vieressä oli 90min kassuja 1€ kalliimmalla. Kerroin myyjälle haluavani tuon pidemmän kassun ja tietty olin valmis siitä myös maksamaan->Tämä siis ennen kuin ehdin edes liikkeestä ulos. Myyjä kuitenkin vaihtoi kasetin ilman lisämaksua.

1€ tappiota kaupalle siinä tilanteessa, mutta voivat olla varmoja, että saavat lisämyyntiä myöhemmin, kun tarvitsen jotain ko. kaupan valikoimasta.

Itse olen myös ollut menneinä vuosina tiskin toisella puolella ja huomannut, että tällaiset pienet eleet tuovat asiakkaita takaisin samaan puotiin. Tietysti jossain Verkkokauppa.com:issa näiden tapausten määrä on eksponentiaalinen ja he voivat myös hieman valita asiakkaitaan/karsia pahimmat valittajat.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuollaisessa tapauksessa on ihan liikkeen höveliydestä kiinni suostuvatko vaihtamaan tuotteen. Jossain avattu pakkaus olisi voitu vaihtaakin mutta mitkään pykälät eivät pakota myyjää ottamaan takaisin avattua tuotetta joka ei ole mitenkään virheellinen. Asiakkaan olisi pitänyt ehdottomasti tarkistaa tuotteen sopivuus omaan hardikseen ennen ostosta. Vielä ostoksen jälkeenkin tämä olisi ollut mahdollista avaamatta itse tuotepakkausta. Asiakkaan oma moka aivan täysin, tyyppi vielä kruunaa urpoutensa julkisella valituksella.
Asiakas teki tässä tapauksessa virheen. Kyllä. Järkevää kuitenkin olisi, jos sellainen jostain näkyy, tarkistaa paljonko kaveri on ostanut talosta tavaraa. Jos edelliset ostot on tuhansien eurojen luokkaa niin mielestäni olisi kannattanut joustaa. Tulipahan vain mieleen tuokin puoli. Liike kyllä teki ihan oikein, ei tuollaista helposti kannata ottaa takaisin, varsinkin jos esim yksittäisiä levyjä ei myydä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös