Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 262
  • 7 119

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Muutama vuosi sitten ostin Powerista astianpesukoneen ja pakastimen. Olisin ottanut molemmat kotiinkuljetuksella, mutta pakastin oli viimeinen sitä mallia eli oli ns.näytekappaleena esillä. Powerin sääntöjen mukaan näytekappaleita ei ole mahdollista saada kotiinkuljetuksella, joten ne toivat astianpesukoneen kotiin, mutta pakastin piti hakea itse peräkärryllä. Siihen kertaan loppui Powerissa asiointi.
 

Aapee79

Jäsen
Muutama vuosi sitten ostin Powerista astianpesukoneen ja pakastimen. Olisin ottanut molemmat kotiinkuljetuksella, mutta pakastin oli viimeinen sitä mallia eli oli ns.näytekappaleena esillä. Powerin sääntöjen mukaan näytekappaleita ei ole mahdollista saada kotiinkuljetuksella, joten ne toivat astianpesukoneen kotiin, mutta pakastin piti hakea itse peräkärryllä. Siihen kertaan loppui Powerissa asiointi.
Jäisi kyllä molemmat tuotteet itsellä silloin kauppaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Erään Mieleä myyvän kodinkoneliikkeen myyjän kanssa juteltiin joskus aiheesta, niin sanoi että Mielelläkin on nykyisin "halpismallisto" ja sitten se paremman pään mallisto, joissa laatu edelleen tuttua Mieleä. Noissa halpiksissa on sitten vähän köykäisempää osaa ja ovat made in Türkiye, mutta edelleen kuulemma hyvä vaihtoehto monien kilpailijoiden kalliimman pään tuotteille koska kuten sanoit, niin Mielellä on edelleen halu pitää huolta brändistään.
Kuuluisi kodinkoneketjuun, mutta Mielen sivuilta löytyy luettelo heidän tehtaistaan: Production sites

Tuon mukaan tehdasta ei ole Turkissa, enkä ole muuallakaan sellaiseen tietoon törmännyt. Tiettävästi valmistavat edelleen laitteet omissa tehtaissaan, mikä on se avainsana. Halvempia malleja tehdään ainakin noissa Tsekin- ja Puolan-tehtaissa. Sinänsä se ja sama vaikka tehtäisiinkin Turkissa, kunhan ei alihankintana.

Vuodesta 2013 olen Mieleä ostanut, eikä yksikään laite ole vielä hajonnut
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jäisi kyllä molemmat tuotteet itsellä silloin kauppaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Minä taas näen tuossa myyjän kannalta paljonkin järkeä. Kotiin kuljetettavat tullevat jostain varastolta, jo se on yksi kelvollinen syy. Mutta oleellisempaa lienee se, että kuljetettavat on pakkauksessaan olevia ja siten helpommin kuljetettavia.

Asiakkaan näkökulmasta toki perse juttu ja en välttämättä itsekään ostaisi kumpaakaan tuollaisessa tilanteessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen melko lailla, kuinka yrityksillä on varaa jättää huomioimatta näinä aikoina potentiaalisilta asiakkailta tulevia tiedusteluja.

Tuonne fillari-keskusteluun avauduin jo, kuinka Fatbiken hankinta on osoittautunut hankalaksi. Ensin tiedustelin kiinnostavaa mallia eräästä fillariliikkeestä. Ensimmäiseen kyselyyn ei vastattu. Viikon kuluttua laitoin uuden kyselyn. Kesäkiireet, niin eivät olleet ehtineet vastailla. No, kokoa ei ollut saatavilla, eivätkä olisi toimittaneet pyöriä, vaan ne olisi pitänyt hakea liikkeestä huolimatta "toimitamme kaikkialle Suomeen"-maininnasta kotisivuillaan.

Nyt laitoin noin viikko sitten viestiä toisen kaupan asiakaspalvelulomakkeen kautta. Vastausta odotan edelleen. Ilmeisesti kahden Fatbiken myynti ei sitten kiinnosta. Etsintä jatkukoon muualta.

Samaan aikaan olen hankkimassa mökille sit-on-top -kajakkia. Niitä kauppaava melontaliike on vastaillut kiitettävästi viesteihin. Tuolta on ilo tehdä tilaus.
 
Viimeksi muokattu:

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Minä taas näen tuossa myyjän kannalta paljonkin järkeä. Kotiin kuljetettavat tullevat jostain varastolta, jo se on yksi kelvollinen syy. Mutta oleellisempaa lienee se, että kuljetettavat on pakkauksessaan olevia ja siten helpommin kuljetettavia.

Asiakkaan näkökulmasta toki perse juttu ja en välttämättä itsekään ostaisi kumpaakaan tuollaisessa tilanteessa.
Joku syyhän niillä tosiaan tuohon sääntöön oli. Kyllä sen pakastimen kävi sitten hakemassa kun se sopi tarpeisiin, mutta siihen kertaan jäi ostokset siellä.
 
Joku syyhän niillä tosiaan tuohon sääntöön oli. Kyllä sen pakastimen kävi sitten hakemassa kun se sopi tarpeisiin, mutta siihen kertaan jäi ostokset siellä.
Aika pienestä on kiinni asiakkuus, jos palaa käpy siitä, kun mallikonetta ei toimiteta myymälästä kotiin. Ymmärrettävästi tuollaisen paketittoman ja suojaamattoman mallikoneen toimittamisessa jonkun paikallisen kuljetusliikkeen kanssa on aivan liian suuret riskit reklamaatioille, ettei sellaiseen kannata lähteä. Mallikoneet on ihan syystäkin myynnissä asiakkaan tarkastamassa kunnossa vain noutoa varten, jotta kaikki vastuu siirtyy kuluttajalle.

Ei millään pahalla, mutta vaikutat juuri sellaiselta asiakkaalta, että olisit heti toimituksen jälkeen kuitenkin vinkunut jostain pienestä naarmusta pakastimen jossain takanurkassa. Ja sitten vaatinut korvausta ja hinnanalennusta ja toimitusmaksun hyvittämistä ja ties mitä muuta tuotteesta, joka valmiiksi myydään jo tappiolla.
 
Viimeksi muokattu:
Kuuluisi kodinkoneketjuun, mutta Mielen sivuilta löytyy luettelo heidän tehtaistaan: Production sites

Tuon mukaan tehdasta ei ole Turkissa, enkä ole muuallakaan sellaiseen tietoon törmännyt. Tiettävästi valmistavat edelleen laitteet omissa tehtaissaan, mikä on se avainsana. Halvempia malleja tehdään ainakin noissa Tsekin- ja Puolan-tehtaissa. Sinänsä se ja sama vaikka tehtäisiinkin Turkissa, kunhan ei alihankintana.

Vuodesta 2013 olen Mieleä ostanut, eikä yksikään laite ole vielä hajonnut
Voi olla, että tässä sekoitetaan Boschiin, jolla nimenomaan on tehtaita Turkissa, mistä tulee edullisemmat laitemallit esim. astianpesukoneissa. Boschilla nuo Turkki-malli-APK:t tunnistaa siitä, että niiden pohjaosa on harmaata muovia, eikä metallia mitä saksalaisissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tähän kuuluu kommentoida, että onko sillä väliä, kasaako turkkilaiset sen koneen Saksassa vai Turkissa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika pienestä on kiinni asiakkuus, jos palaa käpy siitä, kun mallikonetta ei toimiteta myymälästä kotiin. Ymmärrettävästi tuollaisen paketittoman ja suojaamattoman mallikoneen toimittamisessa jonkun paikallisen kuljetusliikkeen kanssa on aivan liian suuret riskit reklamaatioille, ettei sellaiseen kannata lähteä. Mallikoneet on ihan syystäkin myynnissä asiakkaan tarkastamassa kunnossa vain noutoa varten, jotta kaikki vastuu siirtyy kuluttajalle.

Ei millään pahalla, mutta vaikutat juuri sellaiselta asiakkaalta, että olisit heti toimituksen jälkeen kuitenkin vinkunut jostain pienestä naarmusta pakastimen jossain takanurkassa. Ja sitten vaatinut korvausta ja hinnanalennusta ja toimitusmaksun hyvittämistä ja ties mitä muuta tuotteesta, joka valmiiksi myydään jo tappiolla.
Toisaalta näinkin, mutta kyllähän Veikko ja poika olisi sen mallikoneenkin samalla toimittanut. Lopulta kyse aika yksinkertaisesta asiasta ja palvelusta ja vetoaminen johonkin mallikoneen myyntiehtoihin on vaan huonoa asiakaspalvelua. Toki ilmaiseksi sitä ei tarvitse tehdä, niinkuin ei mitään muutakaan asiaa tässä maailmassa.
 

Tuamas

Jäsen
Gigantissa ei näköjään onnistu tilaamaan suoraan myymälään nettisivujen kautta. Kiusa se on pienikin kiusa. Toki olisin voinut tilata hyllyssä lojuvan kapineen Turun tai Hämptonin myymälästä noudettavaksi, mutta ei nyt viitti lähteä ajelemaan. Mun mielestä se ei kuitenkaan olisi vaikeaa:

Toimitustapa -> Nouda myymälästä -> Valitse myymälä -> Kusti polkee paketin varastosta asiakkaan haluamaan paikkaan, joka on työmatkan varrella

Eiköhän tuohon ole syynä se, että logistiikkakulu söisi jo valmiiksi ohuen katteen, kun myymälästä noudosta ei veloiteta kuljetuskulua.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eiköhän tuohon ole syynä se, että logistiikkakulu söisi katteen, kun myymälästä noudosta ei veloiteta kuljetuskulua.
Niillä on joka tapauksessa logistiikkakulut varastosta myymälään. Yksi helkkarin ekirjan lukulaite ei siinä syö yhtään mitään katetta, kun menee muun roinan ohessa myymälään.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Muutama vuosi sitten ostin Powerista astianpesukoneen ja pakastimen. Olisin ottanut molemmat kotiinkuljetuksella, mutta pakastin oli viimeinen sitä mallia eli oli ns.näytekappaleena esillä. Powerin sääntöjen mukaan näytekappaleita ei ole mahdollista saada kotiinkuljetuksella, joten ne toivat astianpesukoneen kotiin, mutta pakastin piti hakea itse peräkärryllä. Siihen kertaan loppui Powerissa asiointi.
No noista näytekappaleista nyt saa sen verran jo tinkaamattakin pois ettei se nyt huonoksi kaupaksi käänny jos sen sieltä kaupasta joutuu hakemaan.
 
Gigantissa ei näköjään onnistu tilaamaan suoraan myymälään nettisivujen kautta. Kiusa se on pienikin kiusa. Toki olisin voinut tilata hyllyssä lojuvan kapineen Turun tai Hämptonin myymälästä noudettavaksi, mutta ei nyt viitti lähteä ajelemaan. Mun mielestä se ei kuitenkaan olisi vaikeaa:

Toimitustapa -> Nouda myymälästä -> Valitse myymälä -> Kusti polkee paketin varastosta asiakkaan haluamaan paikkaan, joka on työmatkan varrella

Powerilla tuo on mahdollista. Sääli, ettei niillä ole haluamaani tuotetta valikoimassa.
Yritin lukea tämän viestin vaikka kuinka moneen kertaan, mutta vieläkään en ymmärtänyt. Siis mistä ja minne sinä yritit tilata jotain? Ymmärsinkö, että jostain toisesta myymälästä toiseen myymälään vai?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yksittäiskappaleiden lisälogistiikkakulu ohi normaalin prosessin ei missään nimessä ole nolla.

Sinänsä ihan en ymmärrä, miksi et voi tilata tuotetta kotiinkuljetuksella?
Vähän sama kun saanut lukea kuinka asiakas ihmettelee miksi lähistöllä olevasta kaupasta tilattu paketti kiertää kaukana olevan Postin logistiikkakeskuksen kautta. Noh miksiköhän.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Niillä on joka tapauksessa logistiikkakulut varastosta myymälään. Yksi helkkarin ekirjan lukulaite ei siinä syö yhtään mitään katetta, kun menee muun roinan ohessa myymälään.
No en arvostelisi tietämättä miten kyseisen lafkan rahdit ja myynnit tiliöidään noiden click&collectien suhteen(jos ne pitäisi ensin toimittaa asiakkaan tilauksesta myymälään)ja tuotteiden siirrot verkkokaupan varastosta myymälään hoidetaan. Jos Gigantilla on omat keskusvarastot joissa oma palkallinen henkilökunta ja oma kuljetusputki myymälöihin niin sitten olet ihmettelysi kanssa oikeassa. Jos se puolestaan on jonkun ulkoisen kumppanin pyörittämä varasto tahdosta puhumattakaan niin sitten sitä kulua kertyy keräilystä ja lähettämisestä yksittäisestä kappaleesta sen verran ettei kannata ilmaiseksi tarjota.

Logistiikka-ala on näin verkkokauppahommia työkseen tekevän silmin lähinnä laillistettua kiskontaa. Toki siellä kuluja on mutta jos isot logistiikkafirmat jotain erityisen hyvin osaavat niin laskuttaa.

Karkeasti tällaiset caset joissa kivijalat kyselee multa onnistuisiko toimittaa sisäisenä siirtona tuote verkkokaupan varastosta kivijalkaan heidän asiakkaalleen niin toki onnistuu manuaalisella hommana mutta kyseisen talon piikkiin menee kaikki kulut rahdista ja keräilystä. Yleensä kyse on siitä että asiakas ei halua maksaa toimituskuluja. Mulle on ihan sama kunhan joku ne maksaa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vitsi oli hyvä, mutta tuli vaan mieleen (no pun intended), että onkohan Turkin tehtaissa enää varaa maksaa turkkilaisille työntekijöille? Vai tuodaanko sinnekin jostain halvempia kavereita jostain idempää?
Ai kasaamaan niitä vielä idempää tuotuja komponentteja?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yritin lukea tämän viestin vaikka kuinka moneen kertaan, mutta vieläkään en ymmärtänyt. Siis mistä ja minne sinä yritit tilata jotain? Ymmärsinkö, että jostain toisesta myymälästä toiseen myymälään vai?
Ihan mistä vaan toimittavat. Niillä on saatavuus, mutta myymäläsaatavuus on aika rajoitettua. Varastosta ne kai niitä rojuja toimittaa. Mutta eivät toimita myymälään, kun tilaa netistä. Myymälästä toiseen tuskin siirtelevät. Eikä sitä kovin moni edellytäkään.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yksittäiskappaleiden lisälogistiikkakulu ohi normaalin prosessin ei missään nimessä ole nolla.

Sinänsä ihan en ymmärrä, miksi et voi tilata tuotetta kotiinkuljetuksella?
No helkkaristi pienempi se logistiikkakulu kuin kotiinkuljetuksen hinta. Ja jos nyt vielä rautalangasta väännän, niin tilasin sen kotiin/pakettiautomaattiin, kun muuta vaihtoehtoa ei ollut.

E: Loppukaneettina vielä, Powerilla ei ole mitään ongelmaa valita toimitustavaksi "nouto myymälästä". Ja niille, joille joutuu selittämään saman asian useaan kertaan, mieluummin haen työmatkan varrelta myymälästä kuin maksan kuutisen euroa postikuluja. Jos ja kun ei mahdu postiluukusta, joudun joka tapauksessa koukkaamaan sen jostain noutopisteestä.
 
Ihan mistä vaan toimittavat. Niillä on saatavuus, mutta myymäläsaatavuus on aika rajoitettua. Varastosta ne kai niitä rojuja toimittaa. Mutta eivät toimita myymälään, kun tilaa netistä. Myymälästä toiseen tuskin siirtelevät. Eikä sitä kovin moni edellytäkään.
Kyseessä voisi mahdollisesti olla joku tuote, mitä ei ole ollenkaan keskusvarastolla, vaan ainoastaan myymälöissä. Ehkä siksi ei ole mahdollista toimittaa myymälästä toiseen. Voisiko olla näin?
 

Tuamas

Jäsen
No helkkaristi pienempi se logistiikkakulu kuin kotiinkuljetuksen hinta. Ja jos nyt vielä rautalangasta väännän, niin tilasin sen kotiin/pakettiautomaattiin, kun muuta vaihtoehtoa ei ollut.

Kotiinkuljetuksesta sinulta saa laskuttaa osan kulusta ja prosessi menee normaalisti, joka on aina halvempaa kuin yksittäiskappaleiden siirtely ohi normaalin prosessin.

E: Loppukaneettina vielä, Powerilla ei ole mitään ongelmaa valita toimitustavaksi "nouto myymälästä". Ja niille, joille joutuu selittämään saman asian useaan kertaan, mieluummin haen työmatkan varrelta myymälästä kuin maksan kuutisen euroa postikuluja. Jos ja kun ei mahdu postiluukusta, joudun joka tapauksessa koukkaamaan sen jostain noutopisteestä.

Power on valmis subventoimaan asiakasta tässä saadakseen lisämyyntiä.

Gigantti on kannattavuudeltaan niin kuralla, etten ihmettele mikseivät halua prosessikulmasta leikata jo valmiiksi ohuita katteitaan.

Edit.
Sinänsä tämä on hyvä esimerkki siitä mikä ero on siinä kun toimitaan ison toimijan kanssa vs. pieneltä toimijalta ostaminen.

Joku Veikon Kone tai Pekan Kodinkonetaivas olisi varmasti järjestänyt asian, mahdollisesti ilman lisähintaakin.

Mutta tuote+siirto olisi todennäköisesti maksanut asiakkaalle enemmän.

Isot ovat optimoineet prosessin toimimaan tietyllä tavalla, katteet per tuote ovat äärimmäisen ohuita (ja siten hinnat halpoja) ja tulos tehdään myynnin massalla (vuosialennukset/-bonukset valmistajilta) sekä maksullisilla lisäpalveluilla (konsernin tuloksesta suurin osa tulee kännykkäliittymien myynnistä).
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyseessä voisi mahdollisesti olla joku tuote, mitä ei ole ollenkaan keskusvarastolla, vaan ainoastaan myymälöissä. Ehkä siksi ei ole mahdollista toimittaa myymälästä toiseen. Voisiko olla näin?
No eivät kovinkaan monet toimijat toimita myymälästä toiseen. Todennäköisesti tuota ei ole keskusvarastossa, vaan se tulee jostain kauempaa. Varastosaldo ko. laitteella on ihan pirusti isompi kuin myymäläsaldo, sen verran sitä tilatessa tiirailin. Noi vehkeet ei kuitenkaan ole mitään sisäänheittotuotteita, joten varastossakaan niitä tuskin makuutetaan. Sen verran mäkin logistiikan päälle ymmärrän.
 
No eivät kovinkaan monet toimijat toimita myymälästä toiseen. Todennäköisesti tuota ei ole keskusvarastossa, vaan se tulee jostain kauempaa. Varastosaldo ko. laitteella on ihan pirusti isompi kuin myymäläsaldo, sen verran sitä tilatessa tiirailin. Noi vehkeet ei kuitenkaan ole mitään sisäänheittotuotteita, joten varastossakaan niitä tuskin makuutetaan. Sen verran mäkin logistiikan päälle ymmärrän.
Olisiko sattumalta linkkiä kyseiseen tuotteeseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös