Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 317
  • 7 119
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tänään asiakaspalvelussa kuitenkin otettiin pohjakosketus Amorellan tapaan. Kuvattuani vian ja asiakaspalvelijan tarkastettua liittymä oli toteamus seuraava: "Tuo liittymä on edullisin liittymä"
"?!?!, mitäs helvetin väliä sillä on? Ei kai sen hintaan kuulu itsepalveluresetointi puolen tunnin välein?"
Tuo palaute on negatiivisimman luokan palaute. Palvelemme teitä joka toisen kuukauden kolmas keskiviikko kello 13:45 - 14:30, jos palvelussamme ei ole ruuhkaa. Maksullisen odotuksen aikana voitte vaihtaa palautteenne parempaan. Painakaa yksi, jos haluatte, että teidät ohjataan myyntipalveluun, josta voitte ostaa käkikellon. Painakaa kaksi, jos haluatte vain maksaa käkikellosta ilman toimitusta. Painakaa kolme, jos haluatte painaa kolme. Odotusaika on maksullinen.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Täältä kehut VR:n asiakaspalvelulle. Jäi eilen uusi talvirotsi junan hyllylle. Soitto aspaan ja konnari poimi talteen. Ei tarvinnut edes löytötavaratoimistosta hakea, kun konnari tuli samalla junalla illlalla uudestaan Hämeenlinna ohi niin kävin noukkimassa takin junan pysähtyessä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Naaputalosta on asukas muuttanut pois ja talo on ollut 3-4 kuukautta tyhjillään, lumityöt tekemättä jne. Nyt ilmeisesti postilaatikko on tullut täyteen, koska posti on alkanut kantaa kaverin ja hänen yrityksensä laskuja ja perintäkirjeitä meidän postilaatikkoomme. Tänään sieltä löytyi 15 hänelle tarkoitettua laskua.

Mitä mahtaa postinkantajan päässä pyöriä, enhän minä niitä avaa saati maksan. Vahingosta ei ole kyse, postilaatikoiden välimatka on yli 50m. Pakko varmaan kiikuttaa ne postiin ja selittää, etten tiedä mihin kaveri häipyi. Tiedän vain että talo on myynnissä 400.000 euron hintapyynnillä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Naaputalosta on asukas muuttanut pois ja talo on ollut 3-4 kuukautta tyhjillään, lumityöt tekemättä jne. Nyt ilmeisesti postilaatikko on tullut täyteen, koska posti on alkanut kantaa kaverin ja hänen yrityksensä laskuja ja perintäkirjeitä meidän postilaatikkoomme. Tänään sieltä löytyi 15 hänelle tarkoitettua laskua.

Mitä mahtaa postinkantajan päässä pyöriä, enhän minä niitä avaa saati maksan. Vahingosta ei ole kyse, postilaatikoiden välimatka on yli 50m. Pakko varmaan kiikuttaa ne postiin ja selittää, etten tiedä mihin kaveri häipyi. Tiedän vain että talo on myynnissä 400.000 euron hintapyynnillä.
Kun muutettiin nykyiseen kämppään, se oli uusi ja ollut tyhjänä yli vuoden.
Postilaatikossa oli karhukirjeitä oudolla nimellä ja oikealla osoitteella. Palautin ne lähettäjille taiteen sääntöjen mukaan, mutta niitä tuli koko ajan lisää.
Aloin sitten kirjoittaa niihin paksulla mustalla tussilla: TEITÄ ON HUIJATTU. TÄMÄ HENKILÖ EI OLE KOSKAAN ASUNUT TÄSSÄ OSOITTEESSA.
Sitten lopulta uskoivat.
Tyhjänä olevien asuntojen osoitteita huijarit kuulemma ovat yleisesti käyttäneet postimyyntifirmoja huijatessaan. Nyt tällainen on vaikeutunut, kun ilman etukäteen maksamista ei oikein voi ostaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan toi s-pankki ja niiden webbisivusto aika vitsi. En ole vuosiin kirjautunut verkkopankkiin, kun ei ole ollut tarvetta. Jossain vaiheessa otin s-mobiilin käyttöön ja sieltähän näki saldot ja muut. Bonusta on kertynyt muuton jälkeen aika maltillisesti, joten mitäs siellä nyt turhaan asioimaan. Mutta nyt vaihtui puhelin, ja viimeinen toimimaton appi juuri tuo s-mobiili. No, äkkiäkös sinne tekemään kuviot uusiksi. Ei se vaikeaa ekallakaan kerralla ollut. Ei se nytkään ole, mutta onpahan muuten vaan mahdotonta. Tunnistautuminen onnistui parin virheilmoituksen jälkeen (eivät johtuneet minusta) ja PIN-koodia keksimään. Viimeisessä (?) vaiheessa syötetään puhelinnumero, mihin vahvistuskoodi lähetetään. No eipähän kelpaa. Sitä puhelinnumeroa kun ei löydy mun asiakastiedoista. No mistäs sen saa sinne? No verkkopankin kautta voi käydä lisäämässä. Mutta miten päästä verkkopankkiin? Ennen vanhaan oli käyttäjätunnus ja tunnuslukulista. Sellaiset löytyy, muttei salasanaa. En kyllä muista koskaan sellaista siellä tarvinneeni, mutta onneksi on uuden salasanan tilauslinkki (maksaa muuten vitosen!). Siihen se käyttäjätunnus ja hetu. Seuraava vaihe? No tietysti virheilmoitus yhteyden katkaisusta. Toistetaan prosessi viisi kertaa eri selaimilla, kunnes menee tajuntaan, ettei sekään johdu meikäläisestä tai meikäläisen koneesta.

Viimeinen vaihtoehto on toki varata aika jonkun palvelupisteen ihmistyövoiman palveltavaksi. No mikäs palvelu se taas olikaan? "Tunnukset ja s-mobiili" kuulostaa hyvältä. Ja sitten haetaan lähin palvelupiste. No se on kai Porvoo, kun Helsinkiä ei löydy listalta. En mene. Vaihdan seuraavaan lähellä olevaan otsikkoon "digitaaliset palvelut" ja kas kummaa, Helsinki ilmestyy maailmankartalle. Tällä kertaa ajan saa jo helmikuulle. Viimeksi kun yritin varata aikaa sen sirukortin vaihtamiseksi siruttomaan, koko vitun ajanvaraus ei edes toiminut. Jotain kehitystä tuossakin puuhastelufirmassa on tapahtunut sähköisten palveluiden suhteen.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan toi s-pankki ja niiden webbisivusto aika vitsi. En ole vuosiin kirjautunut verkkopankkiin, kun ei ole ollut tarvetta. Jossain vaiheessa otin s-mobiilin käyttöön ja sieltähän näki saldot ja muut. Bonusta on kertynyt muuton jälkeen aika maltillisesti, joten mitäs siellä nyt turhaan asioimaan. Mutta nyt vaihtui puhelin, ja viimeinen toimimaton appi juuri tuo s-mobiili. No, äkkiäkös sinne tekemään kuviot uusiksi. Ei se vaikeaa ekallakaan kerralla ollut. Ei se nytkään ole, mutta onpahan muuten vaan mahdotonta. Tunnistautuminen onnistui parin virheilmoituksen jälkeen (eivät johtuneet minusta) ja PIN-koodia keksimään. Viimeisessä (?) vaiheessa syötetään puhelinnumero, mihin vahvistuskoodi lähetetään. No eipähän kelpaa. Sitä puhelinnumeroa kun ei löydy mun asiakastiedoista. No mistäs sen saa sinne? No verkkopankin kautta voi käydä lisäämässä. Mutta miten päästä verkkopankkiin? Ennen vanhaan oli käyttäjätunnus ja tunnuslukulista. Sellaiset löytyy, muttei salasanaa. En kyllä muista koskaan sellaista siellä tarvinneeni, mutta onneksi on uuden salasanan tilauslinkki (maksaa muuten vitosen!). Siihen se käyttäjätunnus ja hetu. Seuraava vaihe? No tietysti virheilmoitus yhteyden katkaisusta. Toistetaan prosessi viisi kertaa eri selaimilla, kunnes menee tajuntaan, ettei sekään johdu meikäläisestä tai meikäläisen koneesta.

Viimeinen vaihtoehto on toki varata aika jonkun palvelupisteen ihmistyövoiman palveltavaksi. No mikäs palvelu se taas olikaan? "Tunnukset ja s-mobiili" kuulostaa hyvältä. Ja sitten haetaan lähin palvelupiste. No se on kai Porvoo, kun Helsinkiä ei löydy listalta. En mene. Vaihdan seuraavaan lähellä olevaan otsikkoon "digitaaliset palvelut" ja kas kummaa, Helsinki ilmestyy maailmankartalle. Tällä kertaa ajan saa jo helmikuulle. Viimeksi kun yritin varata aikaa sen sirukortin vaihtamiseksi siruttomaan, koko vitun ajanvaraus ei edes toiminut. Jotain kehitystä tuossakin puuhastelufirmassa on tapahtunut sähköisten palveluiden suhteen.
Hajoilin tämän saman asian kanssa, että ei tule PIN-koodia puhelimeen. Ekan kerran ikinä chat autobotti osasi auttaa ja piti käydä jossain asetuksissa (en nyt valitettavasti muista polkua siihen) lisäämässä puhelinnumero, niin viesti tuli perille. Minulla oli tunnuslukulappu aivan tuurilla tallessa, niin sain sen hoidettua.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan toi s-pankki ja niiden webbisivusto aika vitsi.
Vaimolla aivan samanlainen stoori, jossain vaiheessa itsekin yritin auttaa, mutta mahdottomaksi oli tehty mobiilipalveluiden käyttöönotto ko. puljussa...
 
4

444

Onhan toi s-pankki ja niiden webbisivusto aika vitsi. En ole vuosiin kirjautunut verkkopankkiin, kun ei ole ollut tarvetta. Jossain vaiheessa otin s-mobiilin käyttöön ja sieltähän näki saldot ja muut. Bonusta on kertynyt muuton jälkeen aika maltillisesti, joten mitäs siellä nyt turhaan asioimaan. Mutta nyt vaihtui puhelin, ja viimeinen toimimaton appi juuri tuo s-mobiili. No, äkkiäkös sinne tekemään kuviot uusiksi. Ei se vaikeaa ekallakaan kerralla ollut. Ei se nytkään ole, mutta onpahan muuten vaan mahdotonta. Tunnistautuminen onnistui parin virheilmoituksen jälkeen (eivät johtuneet minusta) ja PIN-koodia keksimään. Viimeisessä (?) vaiheessa syötetään puhelinnumero, mihin vahvistuskoodi lähetetään. No eipähän kelpaa. Sitä puhelinnumeroa kun ei löydy mun asiakastiedoista. No mistäs sen saa sinne? No verkkopankin kautta voi käydä lisäämässä. Mutta miten päästä verkkopankkiin? Ennen vanhaan oli käyttäjätunnus ja tunnuslukulista. Sellaiset löytyy, muttei salasanaa. En kyllä muista koskaan sellaista siellä tarvinneeni, mutta onneksi on uuden salasanan tilauslinkki (maksaa muuten vitosen!). Siihen se käyttäjätunnus ja hetu. Seuraava vaihe? No tietysti virheilmoitus yhteyden katkaisusta. Toistetaan prosessi viisi kertaa eri selaimilla, kunnes menee tajuntaan, ettei sekään johdu meikäläisestä tai meikäläisen koneesta.

Viimeinen vaihtoehto on toki varata aika jonkun palvelupisteen ihmistyövoiman palveltavaksi. No mikäs palvelu se taas olikaan? "Tunnukset ja s-mobiili" kuulostaa hyvältä. Ja sitten haetaan lähin palvelupiste. No se on kai Porvoo, kun Helsinkiä ei löydy listalta. En mene. Vaihdan seuraavaan lähellä olevaan otsikkoon "digitaaliset palvelut" ja kas kummaa, Helsinki ilmestyy maailmankartalle. Tällä kertaa ajan saa jo helmikuulle. Viimeksi kun yritin varata aikaa sen sirukortin vaihtamiseksi siruttomaan, koko vitun ajanvaraus ei edes toiminut. Jotain kehitystä tuossakin puuhastelufirmassa on tapahtunut sähköisten palveluiden suhteen.
Samaa hajoilin alkuviikosta. Luovuin matkapuhelinedusta ja hankin toisen luurin siviilielämää varten. Tiesin, että kaikki verkkopankkihommat pitää tehdä uusiksi, ja Nordean ja Aktian kanssa tässä ei ollut mitään ongelmaa. S-Pankki sovelluksineen sitten taas… Olen S-mobiilia käyttänyt lähinnä bonusten kertymisen seuraamiseen, ne kun menevät automaattisesti aina sijoituksiin. Kätevää. Syksyllä sitten tuli joku tiedote, että käyttäjätunnukset muuttuvat. Fine, en mä niitä ole tarvinnut tähänkään asti. Ja kuulemma postissa saapuvat tiedot. Ja tiedothan päivittyvät suoraan väestörekisteristä.
Pikakelauksella tähän viikkoon, kun olin ottamassa s-mobiilia uudella luurilla käyttöön. Syötä käyttäjätunnus. Niin joo, sellaistahan ei ole tullut. Kirjautuminen toisen pankin tunnuksilla s-käyttäjätilille, josta löytyy osoite. Osoite, josta olen muuttanut pois 5,5 vuotta sitten. Tuon jälkeen osoite on muuttunut viisi kertaa, nykyisessä olen asunut 2,5 vuotta. Ei ole päivittynyt osoite. Eli ne uudet tunnukset on lähetetty jonnekin ja joku on joko kirjeet avannut tai palauttanut lähettäjälle. No voiko sen sitten itse päivittää? Ei tietenkään, koska se päivittyy automaattisesti. Eli omia tietojaan ei voi muokata, mutta toki voi soittaa palvelunumeroon…

No kokeillaan sitten toista tapaa eli ottaa s-mobiili käyttöön toisen pankin tunnuksilla. Vahva tunnistautuminen siis. No tämä menee hienosti, hirveän hyvä palvelu. Luon pin-koodin ja kaikki. Syötä puhelinnumero. Check. Tapahtui virhe, koska tekstiviestivahvistukseen tarvittava puhelinnumero puuttuu verkkopankin asetuksista. Toki se puhelinnumero löytyy s-käyttäjätililtä ja on vahvistettu, mutta ilmeisesti verkkopankkiin tarvitaan toinen. Eli ei muuta kuin päivittämään. Paitsi että pitäisi päästä sinne verkkopankkiin, jonka tunnukset on lähetetty joskus jonnekin. Onneksi verkkopankkiin pystyy kirjautumaan myös ilman ko. tunnuksia, esim. S-mobiilin avulla. Aivan.
Eli s-mobiilin käyttöönotto vaatii verkkopankkia, jonne kirjautumiseen tarvitaan s-mobiilia. Onko kukaan oikeasti koskaan miettinyt tätä ihan loppuun asti?

No pätevänä sain sitten jollain vanhalla puhelimella tuon verkkopankin s-mobiilin avulla käyttöön. Tosi kiva. Siirrytään kohtaan ”vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero”. Tulee ilmoitus ”et voi vaihtaa puhelinnumeroa, kun olet kirjautunut s-mobiililla. Kirjauduthan verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla vaihtaaksesi tekstiviestivahvistunumeron.” Siis sen samaisen taulukon, joka on lähetetty väärään osoitteeseen, että voin vaihtaa numeron siksi samaksi numeroksi, joka on jo tiedoissani.

Niin sitä mä vain mietin, että kun meillä duunissa otetaan uutta järjestelmää käyttöön, niin sitä testataan viikkoja / kuukausia ennen tuotantoon vientiä. Ja me ei pyöritä minkään verkkopankkihommien kanssa. Luulisi, että tällaiset muutokset voisi ihan sillain oikeasti testata myös pankkipalveluita tarjoavien toimesta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Huomasin jo aikoja sitten, että helpoin tapa hoitaa ongelmat S-Pankin kanssa on ajella 15 minuuttia tästä kotoani Tikkurilan Prismaan, ottaa vuoronumero S-Pankkiin ja odotella kiltisti vuoroaan. Odotellessa ehtii hyvin käydä alakerran kahvilassa kahvilla ja sämpylällä ja tehdä ruokaostokset kaupassa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Huomasin jo aikoja sitten, että helpoin tapa hoitaa ongelmat S-Pankin kanssa on ajella 15 minuuttia tästä kotoani Tikkurilan Prismaan, ottaa vuoronumero S-Pankkiin ja odotella kiltisti vuoroaan. Odotellessa ehtii hyvin käydä alakerran kahvilassa kahvilla ja sämpylällä ja tehdä ruokaostokset kaupassa.
Ja joka kerta painostetaan ottamaan käyttöön mobiilipalvelu, että saa siellä sitten hoidettua niin helposti asiat. Sattuneesta syystä käyn edelleen paikan päällä vuoronumerolla jonottamalla hoitamassa asiat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
S-Pankille kuitenkin jotain pisteitä siitä, että sinne sentään voi tepastella asioimaan vuoronumerolla ja aukioloajatkin on pankkialalle aika hyvät? Varmaan tietävät itsekin että tälle on tarvetta kun järjestelmät toimi. Ei ole itse tarvinnut onneksi kuin käydä joku S-kortti päivittämässä tms.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt kun alkoi S-pankki avautuminen on vielä toinen mihin olen hajoillut. Avattiin pojalle tili, niin ettei sillä voi tehdä tapahtumia ilman molempien vanhempien hyväksyntää. Tiliä ei saa tämän takia edes näkymään meidän kummankaan verkkopankissa. Olisi edes lukuoikeus niin tietäisi mitä siellä on. Nyt saa mennä sinne prismaan jonottamaan (molemmat tottakai, tai valtakirja), että voi kysyä saldoa.

Ettei menisi liian koomiseksi, toinen osapuoli tekee tuota työkseen...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Huomasin jo aikoja sitten, että helpoin tapa hoitaa ongelmat S-Pankin kanssa on ajella 15 minuuttia tästä kotoani Tikkurilan Prismaan, ottaa vuoronumero S-Pankkiin ja odotella kiltisti vuoroaan. Odotellessa ehtii hyvin käydä alakerran kahvilassa kahvilla ja sämpylällä ja tehdä ruokaostokset kaupassa.
Kaikkia yrityksiä ei näköjään haittaa hiekka tuulikaapissa. Tervetuloa kasarille.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kaikkia yrityksiä ei näköjään haittaa hiekka tuulikaapissa. Tervetuloa kasarille.
Noin vuosi sitten meinasi oikeasti mennä hermot, kun ne vaihtoivat lennosta käyttäjätunnuksen. Siitä oli joku sähköposti kyllä tullut, mutta oli mennyt ohi. Olisi pitänyt verkkopankissa käydä katsomassa uusi tunnus. Eli oma vika?

Ei onnistunut millään enää päästä verkkopankkiin. Puhelimessa ei myöskään osattu auttaa. Ei auttanut kuin mennä jonottamaan paikan päälle.

Ei ollut ainut kerta kun tuolla on istuskeltu. Meillä oli ensin Tapiolassa pankkiasiat, kun sieltä sai asuntolainaan parhaat ehdot. Tapiola lopetti pankkitoiminnan ja tilit ja lainat siirtyivät S-pankkiin. Ei ollut alkuun oikein toimivat kuviot. Mutta tuosta on jo aikaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tultiin koiralenkiltä Tuusulantietä tänään kohti Helsinkiä ja auto rupesi herjaamaan oikean eturenkaan paineen alenemisesta. Yleensähän nuo on aina olleet ns. vääriä hälytyksiä, mutta nyt tuli jotenkin fiilis, että pakko tarkastaa.

Ajoin Pukinmäen Shellille ja rengas oli jo suht tyhjä. Lisäsin ilmaa, mutta jostain pihisi suunnilleen samaa tahtia ulos.

Soitto LähiTapiolaan, josta vakuutus, ja lyhyen epäselvyyden jälkeen lähettivät huoltoauton Puksua kohti. Auto oli paikalla vajaassa vartissa, renkaasta löytyi reikä, paikkaus, kaikki meni vakuutukseen ja on the road again. Koko episodi hoitui reilussa puolessa tunnissa sunnuntai-iltana. Ok, paikkakin oli suht hyvä (Kehä I varressa) ja huoltojampat sattuivat olemaan juuri lähellä, mutta silti pisteet Autoambulancelle. Nopeasti paikalla ja asiakaspalvelu oli rentoa ja asiantuntevaa. Chapeua!

 
4

444

Vaihdoin matkapuhelinoperaattoria, melkein. Kun luovuin työpuhelimesta, päädyin helppouden vuoksi pysymään samalla operaattorilla. Elisalla. Nappasin sen perusliittymän, n. 30€/kk. Tuli tarjous Telialta, että nyt hei tosi halvalla, 26€/kk. Laitoin vaihdon vetämään. Elisalta pommitettiin tekstiviestillä päivittäin, tarjosivat ”special offer, just for you” eli samaa liittymää samaan hintaan, josta olin luopumassa. Sitten viimein tuli parempaa: vastaava liittymä kuin Telialta olin ottamassa, 19€/kk ja bonuksena 50€ lahjakortti s-ryhmälle. En jäänyt miettimään. Ei ole 5G, mutta eipä sillä täällä korvessa juuri mitään myöskään tee. Joskus kannattaa käyttää 10 minuuttia elämästään johonkin tällaiseen. Huikeat 132€ vuodessa säästöä, mutta kyllä mä sille käyttöä keksin.
 
Vaihdoin matkapuhelinoperaattoria, melkein. Kun luovuin työpuhelimesta, päädyin helppouden vuoksi pysymään samalla operaattorilla. Elisalla. Nappasin sen perusliittymän, n. 30€/kk. Tuli tarjous Telialta, että nyt hei tosi halvalla, 26€/kk. Laitoin vaihdon vetämään. Elisalta pommitettiin tekstiviestillä päivittäin, tarjosivat ”special offer, just for you” eli samaa liittymää samaan hintaan, josta olin luopumassa. Sitten viimein tuli parempaa: vastaava liittymä kuin Telialta olin ottamassa, 19€/kk ja bonuksena 50€ lahjakortti s-ryhmälle. En jäänyt miettimään. Ei ole 5G, mutta eipä sillä täällä korvessa juuri mitään myöskään tee. Joskus kannattaa käyttää 10 minuuttia elämästään johonkin tällaiseen. Huikeat 132€ vuodessa säästöä, mutta kyllä mä sille käyttöä keksin.
Tuohon noin 19€-20€/kk ns rajattoman puhelinliittymän saa aikalailla aina kun osaa "pyytää". DNA:lla hinnan saa painettua vieläkin alemmas (14,90/kk). Mutta joo, näissä kyllä helposti sen reilun satasen vuodessa säästää kun jaksaa vähän vaivaa nähdä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuohon noin 19€-20€/kk ns rajattoman puhelinliittymän saa aikalailla aina kun osaa "pyytää". DNA:lla hinnan saa painettua vieläkin alemmas (14,90/kk). Mutta joo, näissä kyllä helposti sen reilun satasen vuodessa säästää kun jaksaa vähän vaivaa nähdä.
Joskus kyselin kauppakeskuksen liittymäntyrkyttäjiltä, että eikö sitä hintaa jota tarjotaan sitten kun on jo vaihtanut liittymää voisi saada jo nyt ja säästää kaikkien aikaa ja energiaa. Ei kuulemma pystynyt, sellaisen myymiseen heillä ei ole oikeuksia. Ei siinä sitten mitään, vaihdellaan sitten operaattoria kuukauden välein.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tästä viestistä on annettu rikepiste.
Tultiin koiralenkiltä Tuusulantietä tänään kohti Helsinkiä ja auto rupesi herjaamaan oikean eturenkaan paineen alenemisesta. Yleensähän nuo on aina olleet ns. vääriä hälytyksiä, mutta nyt tuli jotenkin fiilis, että pakko tarkastaa.

Ajoin Pukinmäen Shellille ja rengas oli jo suht tyhjä. Lisäsin ilmaa, mutta jostain pihisi suunnilleen samaa tahtia ulos.

Soitto LähiTapiolaan, josta vakuutus, ja lyhyen epäselvyyden jälkeen lähettivät huoltoauton Puksua kohti. Auto oli paikalla vajaassa vartissa, renkaasta löytyi reikä, paikkaus, kaikki meni vakuutukseen ja on the road again. Koko episodi hoitui reilussa puolessa tunnissa sunnuntai-iltana. Ok, paikkakin oli suht hyvä (Kehä I varressa) ja huoltojampat sattuivat olemaan juuri lähellä, mutta silti pisteet Autoambulancelle. Nopeasti paikalla ja asiakaspalvelu oli rentoa ja asiantuntevaa. Chapeua!

Paska bemari tietenki. Mutta ei kannata masentua ku kesällä alkavat toimimaan niin tulee pillua sitte korkojen kera.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joskus kyselin kauppakeskuksen liittymäntyrkyttäjiltä, että eikö sitä hintaa jota tarjotaan sitten kun on jo vaihtanut liittymää voisi saada jo nyt ja säästää kaikkien aikaa ja energiaa. Ei kuulemma pystynyt, sellaisen myymiseen heillä ei ole oikeuksia. Ei siinä sitten mitään, vaihdellaan sitten operaattoria kuukauden välein.
Tuttu liittymäntyrkyttäjä jopa vinkkasi miltä kilpailijalta on helpoin tilata uusi mukaliittymä, ja pyysi sitten ilmoittamaan kun on tilauksen tehnyt niin osaa poimia meikäläisen liittymänvaihtajien listalta uudella erikoishinnalla. Varmaan hän sai jonkun provikan tästä pelastuksesta. Pitäisi ehkä tuntea pykälää korkea-arvoisempi liittymäntyrkyttäjä, jolla olisi valtuudet myydä suoraa sillä oikealla hinnalla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Menee ehkä enemmän tuonne juristiosastolle mutta katsotaanpa tulisiko täällä näkemystä. Pari vuotta sitten Electroluxin uusi uuni ei oikein toiminut (lämpeni hitaasti ja ruoan valmistuminen kesti pitkään) ja huolto kävi mittaamassa todeten että kun uuni piippaili, oikea lämpötila oli vielä 30C alle säädetyn. No, pienoisen taistelun jälkeen Electrolux suostui perumaan kaupan mutta huoltokäynnin lasku jäi maksettavaksi.
Kuluttajariitalautakunta käsitteli asian ja totesi että tuotteessa oli virhe ja huoltomaksua ei saisi periä.

Tämän jälkeen Electrolux lopetti kommunikoinnin ja on käytännössä vuoden vain jättänyt kysymykset vastaamatta. Oma arvioni on se että uunimallissa on suunnitteluvirhe ja pelkäävät laajempaa korvausvastuuta joten toimivat kuin Finnair viivästyskorvausten kanssa ja ovat tekemättä mitään.

Mutta mitä tehdä, riidanalainen summa oikeasti pieni mutta kun KRL jo päättänyt asian (tyrmäten myös yrityksen perustelut) niin tuntuisi typerältä antaa asian olla mutta käräjille vieminen on tietenkin isompi vaiva. Suomessa ei taida olla "ambulanssin jahtaajia" eli provikkapalkalla toimivia asianajajia joille voisi ulkoistaa tämän nollariskillä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Menee ehkä enemmän tuonne juristiosastolle mutta katsotaanpa tulisiko täällä näkemystä. Pari vuotta sitten Electroluxin uusi uuni ei oikein toiminut (lämpeni hitaasti ja ruoan valmistuminen kesti pitkään) ja huolto kävi mittaamassa todeten että kun uuni piippaili, oikea lämpötila oli vielä 30C alle säädetyn. No, pienoisen taistelun jälkeen Electrolux suostui perumaan kaupan mutta huoltokäynnin lasku jäi maksettavaksi.
Kuluttajariitalautakunta käsitteli asian ja totesi että tuotteessa oli virhe ja huoltomaksua ei saisi periä.

Tämän jälkeen Electrolux lopetti kommunikoinnin ja on käytännössä vuoden vain jättänyt kysymykset vastaamatta. Oma arvioni on se että uunimallissa on suunnitteluvirhe ja pelkäävät laajempaa korvausvastuuta joten toimivat kuin Finnair viivästyskorvausten kanssa ja ovat tekemättä mitään.

Mutta mitä tehdä, riidanalainen summa oikeasti pieni mutta kun KRL jo päättänyt asian (tyrmäten myös yrityksen perustelut) niin tuntuisi typerältä antaa asian olla mutta käräjille vieminen on tietenkin isompi vaiva. Suomessa ei taida olla "ambulanssin jahtaajia" eli provikkapalkalla toimivia asianajajia joille voisi ulkoistaa tämän nollariskillä.
Itse varmaan jättäisin asian tuohon. Mutta antaisin kyllä sosiaalisessa mediassa kuulua ja lujaa.

Mitä tulee Electroluxiin, suosittelen ihan yleisesti sitä ja kaikkia sen alimerkkejä (AEG, Zanussi, Husqvarna jne jne) välttämään visusti. Itse opin asian kantapään kautta. Ihan vastaavaa kokemusta ei ole kuin sinulla, mutta huono laatu tuli kyllä todettua moneen kertaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itse varmaan jättäisin asian tuohon. Mutta antaisin kyllä sosiaalisessa mediassa kuulua ja lujaa.

Mitä tulee Electroluxiin, suosittelen ihan yleisesti sitä ja kaikkia sen alimerkkejä (AEG, Zanussi, Husqvarna jne jne) välttämään visusti. Itse opin asian kantapään kautta. Ihan vastaavaa kokemusta ei ole kuin sinulla, mutta huono laatu tuli kyllä todettua moneen kertaan.

Kyllä, Siemensin uuni toiminut paljon paremmin mutta toisaalta edelliset 5v vanhat AEG:t taas toimivat hyvin eli ei ollut syytä epäillä (etenkin kun mallit olivat sieltä numerosarjan yläpäästä). Tästä johtuen kyllä jatkossa mustalla listalla koska tosiaan käytännössä tietoisesti vain ignooraavat asiaa.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Itse varmaan jättäisin asian tuohon. Mutta antaisin kyllä sosiaalisessa mediassa kuulua ja lujaa.

Mitä tulee Electroluxiin, suosittelen ihan yleisesti sitä ja kaikkia sen alimerkkejä (AEG, Zanussi, Husqvarna jne jne) välttämään visusti. Itse opin asian kantapään kautta. Ihan vastaavaa kokemusta ei ole kuin sinulla, mutta huono laatu tuli kyllä todettua moneen kertaan.

Nythän vasta hoksasin, että AEG on samaa puljua. Tuli nimittäin tuosta @varjo n selostuksesta mieleen kun oman pyykkikoneen laakerit alkoi pitämään ääntä ja laitoin viestiä AEG:n asiakaspalveluun, että mitä tehdään, pitäisikö 600€ pyykkikoneen kestää pidempään kuin 5 vuotta. Sieltä tuli takaisin, että sun olisi pitänyt rekisteröidä se sun kone 1 kk:n sisällä koneen ostosta meidän sivuilla. Kun laitoin rekisteröintisähköpostin, joka oli tehty 2 viikkoa koneen ostosta, niin asiakaspalvelu hiljeni täysin, eikä vastannut enää yhteenkään yhteydenottoon. Kysyin huvikseen sitten vakuutusyhtiöltä mitä tehdään, niin vastasivat yllättäen, että menee vakuutukseen ja sain sieltä jonkun parin sadan korvauksen. Enpä taida enää kuitenkaan tuon puljun tuotteisiin koskea.

Eli laitetaan nyt tähän kuuluvasti loppuun: Electrolux, AEG, Husqvarna ja Zanussi kodinkoneita kannattaa välttää yllämainituista syistä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös