Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 993 393
  • 7 111

HemmoP

Jäsen
Tulee väärää postia jatkuvasti, samoin omat postit hukassa ja putoilevat iltaisin 19 jälkeen luukusta, eli kiitos sille naapurille joka jaksaa niitä kantaa oikeaan osoitteeseen.

Postinkantajana toimii joku ei syntyperältään suomalainen postitoimihenkilö jolta olen pyytänyt hieman tarkkuutta asiassa, kuten myös 00100 postinjakopiiriltäkin. Ei vaikutusta asiaan.

Tällä hetkellä odottelen muutamia piirustuksia ja tarjouksia, ei mitään tärkeää siis postin mielestä. Oman elinkeinon kannalta kylläkin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
pernaveikko kirjoitti:
Varmasti aivan totta, mutta mitä sitten, eihän se voi olla asiakkaan ongelma. Ja aivan kuin muita tapoja hoitaa kyseinen merkintä ei olisi. Hyvin mielenkiintoista, onkohan tämmöistä toimintaa laajemmaltikin?

Aika yleistähän on se, että "ilmaisille" kylkiäisillekin laitetaan nimellinen 1 c hinta, jotta jonkinlainen seuranta onnistuu.
Menköön tämä ilmaisena konsultaationa kaikille tätä harrastaville tahoille:
Voisi 1 c lisäämisen sijaan vähentää samainen 1c loppusummasta.
 

JanJ

Jäsen
msg kirjoitti:
Aika yleistähän on se, että "ilmaisille" kylkiäisillekin laitetaan nimellinen 1 c hinta, jotta jonkinlainen seuranta onnistuu.
Mitä niille kertyneille senteille tapahtuu?
Montakohan senttiä vuodessa sitymarketti kerää ja miten ne kirjanpitoon merkitään? Kiinnostaa pilkunnussijaa ja lujaa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
JanJ kirjoitti:
Mitä niille kertyneille senteille tapahtuu?
Montakohan senttiä vuodessa sitymarketti kerää ja miten ne kirjanpitoon merkitään? Kiinnostaa pilkunnussijaa ja lujaa.
Käteisellä maksaessa häviävät loppusummasta sentinpyöristyksen yhteydessä. Pankkikorttiasiakkaat joutuvat maksamaan.
 

JanJ

Jäsen
Jussi77 kirjoitti:
Käteisellä maksaessa häviävät loppusummasta sentinpyöristyksen yhteydessä. Pankkikorttiasiakkaat joutuvat maksamaan.
Pyöristetäänkö aina alaspäin niin että se sentti varmasti häviää?

Käteistä en ole käyttänyt vuosiin joten sen kyllä tajusin että minäkin joudun ylimääräisiä senttejä maksamaan (en tosin paperien tsekkaamisesta).
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jussi77 kirjoitti:
Käteisellä maksaessa häviävät loppusummasta sentinpyöristyksen yhteydessä. Pankkikorttiasiakkaat joutuvat maksamaan.

Mutta toisaalta tuo yksi ylimääräinen sentti voi välillä aiheuttaa sen, että pyöristys tehdään 5 senttiä suuremmaksi (esim. 0.92 + 0.01 -> 0.95), eli kyllä käteisasiakkaatkin joutuvat maksuhommiin.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Marraskuussa kävin New Yorkissa. Siellä etsiskelin kaverilleni mini-dv-kameraa. Broadwaylla astelin erääseen alan liikkeeseen ja myyjä liimautui heti kiinni. Esitin asiani ja nimesin kameramallin, joka kiinnosti. Myyjä vei minut peremmälle kauppaan ja kaivoi kameran esiin. Hinnaksi hän ilmoitti $699. Olin aiemmin nähnyt toisessa liikkeessa vastaanlaisen kameran hintaan $370. Ilmaisin tämän hintaeron myyjälle ja kysyin, miten kamera on täällä niin paljon kalliimpi. Sanaakaan sanomatta myyjä käänsi selkänsä ja kysyi vain lakonisesti: "Who's next?"

Varsin laadukasta asiakaspalvelua, sanoisin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitin muutamia viikkoja sitten ketjuun koskien Levin matkaamme ja sieltä tullutta aiheetonta laskua loppusiivouksen tekemättömyydestä. Reklamoimme silloin asiasta ja meihin luvattiin ottaa pian yhteyttä. Viimeiseen kolmeen viikkoon ei ole kuulunut mitään, sen sijaan kaverilleni on tullut jo kaksi maksumuistutusta. Toisessa uhattiin, että seuraavan kerran asiaan palataan perintätoimiston kautta. Lähetimme uuden sähköpostin asiaa hoitaneelle henkilölle, mutta emme ole saaneet vastausta.

Kuluttajaneuvoja sanoi, että meidän toimenpiteiksi riittävät tällä hetkellä jo tehdyt jutut, joten meidän tarvitsee vain odottaa. Perintätoimisto ei voi periä mitään, jos lasku on riitautettu. Tuntuu siltikin hyvin ärsyttävältä, että eivät voi Levin päässä hoitaa yksinkertaista asiaa. Tuskin enää sinne tarvitsee lähteä hiihtämään. Kaiken jälkeen voisimme vielä vaatia kirjallisen anteeksipyynnön tapahtuneesta, mutta ei liene tarpeellista ärsyttää heitä liikaa.
 
pernaveikko kirjoitti:
Nyt menee Citymarketin toiminta jo huikeaksi.

Lue tämä ensin

Aivan yhtä lailla loppusummasta voitaisiin vähentää sama summa. Voin hyvin kuvitella, että Citymarket vastaa siihen, että yksittäiselle asiakkaalle summa on käytännössä olematon, kun taas meillä on vuodessa X määrä asiakkaita ja summasta muodostuisi rasite.

Varmasti aivan totta, mutta mitä sitten, eihän se voi olla asiakkaan ongelma. Ja aivan kuin muita tapoja hoitaa kyseinen merkintä ei olisi. Hyvin mielenkiintoista, onkohan tämmöistä toimintaa laajemmaltikin?

Itse asiassa meidän putiikissamme (Citymarketin laadukkaampi kilpailija) tieto iän tarkistamisesta kirjautuu ainakin vain koneelle, eikä kuittiin jää siitä mitään merkintää. Tiedon voi nimittäin kirjata koneelle vaikka vasta kyseisen ostotapahtuman jälkeen. Omat koodit on kysyttäessä papereita tupakan ja alkoholin oston yhteydessä sekä myös välitysepäilylle. Viimeksi mainittua tosin en ole ainakaan itse käyttänyt ikinä.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
JanJ kirjoitti:
Tampereen Postin pari hemmoa saisivat myös käydä opettelemassa lukutaitoa. Meille tulee vähän väliä väärän firman postia.
Hauskinta oli että posti toi pari päivää sitten paketin joka oli osoitettu Yliopiston kirjastolle. Ainoa yhtäläisyys oli että meidän firma sijaitsee Yliopistonkadulla... kaikki muu osoitelapussa olikin sen verran erilaista että on vaikea kuvitella mitä postinkantajan päässä liikkui.

Hehe.. Satun tuntemaan yhden hemmon joka jakelee Postin paketteja Tampereen keskustassa. Kaveri on ns. synnynnäinen blondi ja onnellinen hölmö, jolta varmasti onnistuu edellä mainitut kämmit. En yhtään yllättyisi että kyseinen sälli olisi asialla.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutuässä kirjoitti:
Kirjoitin muutamia viikkoja sitten ketjuun koskien Levin matkaamme ja sieltä tullutta aiheetonta laskua loppusiivouksen tekemättömyydestä.

Itselläni tuli vastaavalainen HOASilta. Pyysin lisätietoja siitä, kuka on siivonnut, mitä ja mihin laskutus perustuu.
Ilmoitin että minulla on valokuvat huoneesta ja niistä näkyy että siistiä oli.

Hylkäsivät reklamaation, jolloin kerroin vieväni asian käräjäoikeuteen ja vaadin saada kopion siivousraportista ja siivouksen tehneestä henkilöstä ihan vaan nopeuttaakseni prosessia.
Hoas pisti asian perintätoimistolle ja lähetin sinne kuvat. Korvaussumma tippui 173 eurosta sataseen (kuvia ei ollut jokaisesta huoneesta).

Loppupeleissä hyväksyin "riidan puolittamisen", eli 50e tuli hintaa tälle keikalle. Ihan sen takia kun ei ollut aukottomia todisteita jokaisesta huoneesta.

Jäi aika paska maku suuhun, koska HOASilla ei ollut pyynnöistä huolimatta esittää siivousraporttia. Ilmeisesti sen vuoksi että koko siivousta ei oltu edes tehty.
Tämän lisäksi selittivät, että alunperin oli "virheen vuoksi laskutettu väärää huonetta". No, samaan aikaan poismuuttanut kämppis sai samanlaisen laskun ja kaksi muuta asukasta jäivät. Eli kellehän se lasku sitten oli tulossa?


Seuraavassa muutossa kuvaan asunnon videokameralla usean todistajan läsnäollessa, ja riitautan välittömästi mikäli yrittävät periä olemattomia siivouskulujaan.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
bisnesman kirjoitti:
Itselläni tuli vastaavalainen HOASilta. Pyysin lisätietoja siitä, kuka on siivonnut, mitä ja mihin laskutus perustuu.
Ilmoitin että minulla on valokuvat huoneesta ja niistä näkyy että siistiä oli.
.

Minä tasasin tätä 80-luvulla muuttaessani HOASin asunnosta pois. Silloin oli systeemi,että sai sisäänmuuttaessa jonkun lapun johon sai sitten kirjata asunnossa havaitsemansa viat. Tämä lappu oli HOASin toimistossa koko asumisen ajan.Kyseessä taisi olla vuokrasopimus,jossa oli k.o kohta.
Sitten kun muutin pois, niin siihen samaan sopimukseen piti käydä HOASilla vetämässä nimi alle.Sain jollain tiskillä paperin ja virkailija jätti minut hetkeksi lapun kanssa. Äkkiä tajusin lisätä vika-kohtaan pikku tuhot, joita teekkarielämästä pakostakin oli seurannut.Eipä tarvinnut niitä sitten maksaa.

Ehkäpä muiden yhtä näppärien opiskelijoiden takia nykyään lähetetään kaikkille joku lasku.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Ehkäpä muiden yhtä näppärien opiskelijoiden takia nykyään lähetetään kaikkille joku lasku.
Siltä se vähän vaikuttaa. Lisätuloahan tuo on jos edes joka kolmas maksaa mukisematta tai ei ole suojannut selustaansa valokuvaamalla huoneen.
 

Kaivanto

Jäsen
Jussi77 kirjoitti:
Käteisellä maksaessa häviävät loppusummasta sentinpyöristyksen yhteydessä.

Eiväthän ne mihinkään häviä, vaan kaupan kannalta pankki- tai käteismaksu on aivan sama, koska pyöristykset ylös- ja alaspäin menevät tasan tarkasteltaessa rahavirtoja kokonaisuutena.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bisnesman kirjoitti:
Siltä se vähän vaikuttaa. Lisätuloahan tuo on jos edes joka kolmas maksaa mukisematta tai ei ole suojannut selustaansa valokuvaamalla huoneen.
Kuluttajaneuvojan mukaan näyttövelvollisuus on sillä, joka laskuttaa. Niinpä poismuuttajan yms. ei tarvitse esittää mitään todisteita siisteyden suhteen. Huijausta varmasti tapahtuu paljonkin ja jotkut siihen menevät. Me emme kuitenkaan mene, vaan voimme taistella asiasta käräjille asti.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Ruutuässä kirjoitti:
Kirjoitin muutamia viikkoja sitten ketjuun koskien Levin matkaamme ja sieltä tullutta aiheetonta laskua loppusiivouksen tekemättömyydestä. Reklamoimme silloin asiasta ja meihin luvattiin ottaa pian yhteyttä. Viimeiseen kolmeen viikkoon ei ole kuulunut mitään, sen sijaan kaverilleni on tullut jo kaksi maksumuistutusta. Toisessa uhattiin, että seuraavan kerran asiaan palataan perintätoimiston kautta. Lähetimme uuden sähköpostin asiaa hoitaneelle henkilölle, mutta emme ole saaneet vastausta.

Kuluttajaneuvoja sanoi, että meidän toimenpiteiksi riittävät tällä hetkellä jo tehdyt jutut, joten meidän tarvitsee vain odottaa. Perintätoimisto ei voi periä mitään, jos lasku on riitautettu. Tuntuu siltikin hyvin ärsyttävältä, että eivät voi Levin päässä hoitaa yksinkertaista asiaa. Tuskin enää sinne tarvitsee lähteä hiihtämään. Kaiken jälkeen voisimme vielä vaatia kirjallisen anteeksipyynnön tapahtuneesta, mutta ei liene tarpeellista ärsyttää heitä liikaa.

Itsellä sama kokemus Ylläkseltä. Siivottiin mökki todella hyvin, aikoinaan kouluaikoina piti olla harjoittelussa hotellin kerrossiivouksessa (hotellilla oli myös mökkejä joita siivosimme), eli siisteystaso mökeissäkin on hyvin tiedossa. Tässä ongelma oli se, että mökin omistaja oli mennyt mökille ennenkuin välitystoimiston edustaja oli käynyt tarkistamassa mökin kunnon. Ja niinhän ei voi tehdä. Yksi ukaasi sieltä tuli, mutta kun asian selitti niin, ettei jäänyt epäselvyyksiä eipä ole kuulunut mitään. Välittäjä myönsi ettei voi laskuttaa, koska ei tiedä missä kunnossa mökki oli meidän jälkeemme ja millä perusteilla omistaja väitti mökin olevan likainen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
HemmoP kirjoitti:
Postinkantajana toimii joku ei syntyperältään suomalainen postitoimihenkilö jolta olen pyytänyt hieman tarkkuutta asiassa, kuten myös 00100 postinjakopiiriltäkin. Ei vaikutusta asiaan.

Tällä hetkellä odottelen muutamia piirustuksia ja tarjouksia, ei mitään tärkeää siis postin mielestä. Oman elinkeinon kannalta kylläkin.

Varmasti ärsyttävää mikäli toimintaa jatkuu pidemmän aikaa, kehottaisin kaikesta huolimatta valittamaan edelleenkin asiasta vaikka tulosta ei näyttäisikään tulevat. Kätevintä on käydä hoitamassa palauteasioita Postin-kotisivulla:

http://www.posti.fi/palaute/

jossa voi määritellä palautteen laadun ja tarvittaessa pyytää palautteeseen vastausta.

vlad.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kaivanto kirjoitti:
Eiväthän ne mihinkään häviä, vaan kaupan kannalta pankki- tai käteismaksu on aivan sama, koska pyöristykset ylös- ja alaspäin menevät tasan tarkasteltaessa rahavirtoja kokonaisuutena.
Useimmat tavarat kuten esim. tupakka-aski tai alkoholijuomat joita ostaessa on syytä varautua todistamaan henkilöllisyytensä, maksavat tasahintoja. Näin voi varmasti ihan rehellisin mielin odottaa, että tuo kovan onnen sentti jää useimmiten nimenomaan siksi ylimääräiseksi sentiksi, joka sitten kuitataan käteismaksun yhteydessä pyöristyksellä pois. Tietysti tilanne, jossa jotkin muut ostokset tekevät juuri muutoksen kahdesta sentistä kolmeen ja näin pyöristyvät viiteen, voi olla kiusallinen - mutta näin tarkka kauppa-asioija varmasti rohkenee pudottaa pussista yhden banaanin pois vaikka kassalla jotta saadaan sentinpyöristys kassalla luettua omaksi hyväksi. Jos sattuisin kassalla taakse, saattaisi olla etten välttämättä viitsisi edes peitellä tilanteen aiheuttamaa spontaania riemua.

Erinomainen kuppi on joidenkin liikkeiden kassojen yhteydessä olevat senttikupit, johon pikkukolikoihin kyllästynyt asiakas voi tyhjentää taskustaan turhat sentit tai saamansa mitättömäksi arvioimansa vaihtorahan ja josta sitten se periaatteen mies joka asiakkaana ei kykene ajattelemaan takanaan murhaa suunnittelevaa jonottajaa ensinmainitun nostaessa marketissa riitaa senttien pyöristämisestä ruuhka-aikaan voi edelleen säilyttää kasvonsa ja noukkia tuosta muiden täyttämästä kulhosta itselleen moraalisesti kuuluvan viisisenttisen. Se, että minun "purostani" joku keräisikin osaa omaan kokonaisuudesta syntyvään "virtaansa" ei haittaa minua, kun kyse on tämän mittakaavan ongelmatilanteesta. Toisaalta, ostan hyvin harvoin henkilöllisyyden todistamista edellyttäviä tuotteita ja useimmiten silloinkin asioin ihan pitkäripaisessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meikäläiselle ei oikein aukene se, että minkä helvetin takia kaupan pitää kirjata se ylös, että "on tarkastettu asiakkaan ikä". Siis, eikö riitä se, että kauppa tekee velvollisuutensa asian suhteen? Pitääkö se vielä merkitä johonkin arkistoon? Onko kaupoilla siis joku lain säätämä vähimmäismäärä, minkä verran on kysyttävä papereita?

EDIT: Itse sain ilmaisen WLAN -laitteen Gigantista, kun avasin Soneran nettiliittymän. Tuolloin kuitissa tuo laite oli merkitty +0,01€:n hintaiseksi. Automaattisesti kuittiin tuli myös merkintä: alennus -0,01€. Tuollainen pitäisi tuohon paperienkysymis-rumbaankin laittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sistis kirjoitti:
Meikäläiselle ei oikein aukene se, että minkä helvetin takia kaupan pitää kirjata se ylös, että "on tarkastettu asiakkaan ikä". Siis, eikö riitä se, että kauppa tekee velvollisuutensa asian suhteen? Pitääkö se vielä merkitä johonkin arkistoon? Onko kaupoilla siis joku lain säätämä vähimmäismäärä, minkä verran on kysyttävä papereita?

Oma laadunvalvonta. Jos vaikka viikolla ennen vappua isossa kaupassa kysytään paperit seitsemän kertaa, niin voidaan olla täysin varmoja siitä, että todella monelta jäi kysymättä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sistis kirjoitti:
Meikäläiselle ei oikein aukene se, että minkä helvetin takia kaupan pitää kirjata se ylös, että "on tarkastettu asiakkaan ikä". Siis, eikö riitä se, että kauppa tekee velvollisuutensa asian suhteen? Pitääkö se vielä merkitä johonkin arkistoon?
Entäs jos joku onkin ostanut väärillä papereilla kaljaa? Jos ko henkilö jostain syystä hetkeä myöhemmin sattuisi jäämään poliisin haaviin ja väittäisi ettei hänellä ole papereita/niitä ei ole kysytty niin tuossahan olisi dokumentti päinvastaisesta.

Eiköhän kuitenkin kyseessä ole vain varotoimenpide. Käsittääkseni nimittäin rangaistus on aika kova jos joku kioski jää kiinni siitä että on myynyt alkoholia/tupakkaa alaikäiselle.

Edit: ihan järkevältä vaikuttaa myös tuo pernaveikon syy.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep, hyviä pointteja. Onhan tuo toki noinkin.

Joka tapauksessa ihmetyttää, että se pitää oikein kuittiin asti päätyä. Ja ainakin, jos päätyy, se pitäisi myös hyvittää sieltä, kuten Gigantin tapauksessa tehtiin.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Sistis kirjoitti:
EDIT: Itse sain ilmaisen WLAN -laitteen Gigantista, kun avasin Soneran nettiliittymän. Tuolloin kuitissa tuo laite oli merkitty +0,01€:n hintaiseksi. Automaattisesti kuittiin tuli myös merkintä: alennus -0,01€. Tuollainen pitäisi tuohon paperienkysymis-rumbaankin laittaa.

Se kai lukee siinä kuitissa ihan kirjanpidollisista syistä, ei tartte invenaariossa ettiä minne kaikki wlan-härvelit on kadonnu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Another HAB kirjoitti:
Se kai lukee siinä kuitissa ihan kirjanpidollisista syistä, ei tartte invenaariossa ettiä minne kaikki wlan-härvelit on kadonnu.

Toki. Se ei ollutkaan pointti. Pointti oli, että sen lisäksi kuitissa lukee tuon yhden sentin kompensoiva merkintä: "Alennus -0.01e". Tuollainen merkintä pitäisi tulla niihin papereiden kysymiseenkin.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Sistis kirjoitti:
Meikäläiselle ei oikein aukene se, että minkä helvetin takia kaupan pitää kirjata se ylös, että "on tarkastettu asiakkaan ikä". Siis, eikö riitä se, että kauppa tekee velvollisuutensa asian suhteen? Pitääkö se vielä merkitä johonkin arkistoon? Onko kaupoilla siis joku lain säätämä vähimmäismäärä, minkä verran on kysyttävä papereita?

Kyse on pernaveikon mainitseman omavalvonnan toteuttamisesta, jossa yleisenä periaatteena pidetään sitä, että "mitä ei ole kirjattu, ei ole tehty". Terveystarkastajalle ei riitä se, että kerrotaan toimintatavoista. Niistä ikätarkastuksista tulee olla dokumentteja. Sama pätee lämpötilatarkkailuun kylmätiskeissä jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös