Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 943 248
  • 6 860

kantriantero

Jäsen
Suosikkijoukkue
pää-ääni, AISA
Kukapa nykyään ei joutuisi tekemään töihin liittyviä juttuja tai muuten vaan istuskelemaan päätteen tai työpöydän ääressä pitkiä aikoja myös kotona. Kolmisen vuotta takaperin koin jonkinlaisen heräämisen, kun ties kuinka mones kotikäyttöön myytävä työtuoli-nimikettä halventava rimpula oli jälleen löytänyt tiensä taloyhtiömme roskalavalle. Siis näitä, jotka paitsi hajoavat käytössä, ovat myöskin erittäin paskoja istua.

Onnistuin siis vakuuttamaan itseni siitä, että hyvän näytön ohella kunnon istuin on ergonomisen ja ihmisarvoisen päätetyöskentelyn kulmakivi, myös kotioloissa. Niinpä hommasin Martelan tehtaanmyymälästä "uuden veroisen" kyynärtuellisen, korkeaselkänojaisen ja niskatuellisen Tritonin, jonka hinta oli edelleenkin aika suolainen, vaikka ei ihan käyttämätön ollutkaan. Näitä aikaisemmin ns. nähtyjä rimpuloita olisi samalla hinnalla saanut useita. Täsmällisesti toimivat, monipuoliset ja helppokäyttöiset säädöt ja yleinen mukavuus ja laatuvaikutelma saivat minut kuitenkin rakastumaan välittömästi.

Niin kuin yleensä, hyvät asiat tuppaavat vajoamaan itsestäänselvyyksiksi, kunnes ne menettää. Keskiviikkona Tritonista sitten hajosi erään jousen kiinnike. Se siitä laadusta ja sen kestävyydestä! Kirosin uutta menoerää, sillä hyvään tottuneelle ei enää noihin Sotkan "ysiysi-ysikyt"-tyyppisiin esityksiin ole paluuta. Sama kun 19 tuuman tft-näyttöon tottuneelle yrittäisi lyödä eteen 14-tuumaisen suttuisen ja välkkyvän mulkosilmäkuvaputken.

Varsinaiseen aiheeseen - ajattelin nimittäin ensin tarkistaa mahdollisuuden saada hajonnut, mainioksi havaittu istuin vielä kenties jotenkin korjattua. Soitto Martelalle paljasti, että heillä on joku firmoja kiertävä korjaaja, mutta rikkoutuneen tuolin voisin tuoda myymälään, jossa kyseinen ukkeli sitä sitten jossain välissä voisi katsoa. Aikataulusta ei uskallettu luvata mitään, mutta olin tyytyväinen jo pelkästä toiveesta saada menetetyksi luultu tuoli vielä takaisin. Kahden vuoden takuu oli umpeutunut jo aikaa sitten eikä ostokuittiakaan ollut käsillä, mutta myyjä kertoili, että eipä noista vanhempienkaan tuolien korjauksista ole ollut tapana veloittaa, vaan menevät takuuseen samalla lailla.

Seuraavana päivänä sitten tuli soitto, että tuoli olisi noudettavissa. Huomasin, että olivat samalla käyneet muutkiin säätimet läpi ja tuoli tuntui kaikin puolin kuin uudelta. Hyvä fiilis ja ennen kaikkea kaivattua vahvistusta sille välillä horjuneelle käsitykselle, että laadukas merkkituote palveluineen ei sittenkään ole pelkkä illuusio.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
msg kirjoitti:
Pitää varmaan palauttaa tuo kaavake ja katsoa, josko Nordea oíkeasti haluaa ajaa minut vaihtamaan pankkia.
Minulla oli vuosia sitten könttäsumma sijoitettuna määräajaksi Nordean korkeakorkoiselle tilille. Pankki ilmoitti minulle kirjeitse että aikovat laskea korkoa kesken sopimuskauden ja että mikäli en hyväksyisi muutosta minuun oltaisiin yhteydessä ehdoista joilla sopimus purettaisiin. Palautin kirjeen jossa ilmoitin etten päätöstä hyväksynyt ja jäin odottamaan soittoa/kirjettä. Tätä ei koskaan tullut ja korkoni säilyi samana sopimuksen loppuun asti.
 

JayV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nikke kirjoitti:
Minulla oli vuosia sitten könttäsumma sijoitettuna määräajaksi Nordean korkeakorkoiselle tilille. Pankki ilmoitti minulle kirjeitse että aikovat laskea korkoa kesken sopimuskauden ja että mikäli en hyväksyisi muutosta minuun oltaisiin yhteydessä ehdoista joilla sopimus purettaisiin. Palautin kirjeen jossa ilmoitin etten päätöstä hyväksynyt ja jäin odottamaan soittoa/kirjettä. Tätä ei koskaan tullut ja korkoni säilyi samana sopimuksen loppuun asti.

Kiitos tiedosta. Sain saman kirjeen, jonka sananvalinta oli luotaantyontava. Vastataan samalla mitalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saunalahti lähestyi minua äsken tekstiviestitse 1e puheluista. Hyvin selvästi tuossa sanotaan, että määräaikainen sopimus 12kk.

Uskokaa tai älkää, niin aivan varmasti maailma on täynnä ihmisiä ketkä eivät yksinkertaisesti tajua, että mitä se tarkoittaa.

Tämä koskee myös lauantaipuheluita, mutta toisaalta on vain Elisaan tai Saunalahteen. Soneralla taisi olla kaikkiin liittymiin.

Saisivat kyllä lopettaa moisten viestien lähettämisen.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
pernaveikko kirjoitti:
Saunalahti lähestyi minua äsken tekstiviestitse 1e puheluista. Hyvin selvästi tuossa sanotaan, että määräaikainen sopimus 12kk.
Oliko viestissä aikarajaa, johon mennessä viesti piti lähettää takaisin Saunalahdelle, että saa tuon viikonloppuedun?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
pernaveikko kirjoitti:
Saisivat kyllä lopettaa moisten viestien lähettämisen.
Saa estettyä soittamalla aspaan.

Ja Routaiselle, ei ole aikarajaa. Pysyvä tarjous. Ja fiksu veto ainoastaan oman verkon liittymiin - ei terminointimaksuja, joten kannattavuus käytännössä taattu.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Asiakkaat ovat aina oikeassa??

Enpä oikein usko tuohon lauseeseen. Tässä esimerkki:

Olikohan vuosi 2002 ja olin silloisella työpaikallani Hesburgerilla. Tiskille/luukulle tuli nainen autolla (drive in) ja sanoi, otan kerrosaterian ja poikani ottaa big macin. Meidän päällikkö joka sitten oli kassana sanoi että meillä ei ole big macia että kävisikö kerros tai Clubburger (silloinen tarjous)?? Nainen vastasi että EIEI, poika haluaa big macin, no kassamme sitten sanoi ettemme ole mäkki että täältä ei saa big macia. No nainen edelleen että EIEI, että poika ei syö kuin big macia ja että hän haluaa sellaisen, tähän kassamme sitten täräytti että, vittu menkää sinne mäkkiin ja paiskasi ikkunan kiinni.

Ei voi muuta sanoa että ei ollu asiakkaalla paljon järkeä päässä, ethän itsekään voi mennä lelukauppaan ja ostaa väkisin autoa..??

Tämmöinen tapaus jäi mieleen.

Wewe
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Wewe kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa että ei ollu asiakkaalla paljon järkeä päässä, ethän itsekään voi mennä lelukauppaan ja ostaa väkisin autoa..??
Asiakaspalvelijan tehtävä on puhua asiakkaalle järkeä asiallisesti ja ystävälliseen sävyyn, vaikka kyseessä olisi kuinka idiootti tahansa. Nimittäin niin väärin kuin se onkin, myös idiooteilla on rahaa.

Tämä ko. idiootti ei varmasti enää käytä Hesen palveluita, vaan vie rahansa Mäkkiin tahi ählyille. Ja kavereilleen (kyllä, idiooteillakin on joskus kavereita) hän ei varmasti kerro huonon kohtelun syytä, vaan ainoastaan sen, että häntä kohdeltiin huonosti Hesessä.

Ko. asiakaspalvelijaa tämä ei varmasti henkilökohtaisella tasolla kiinnosta, mutta se olisi kuitenkin hänen työtehtävänsä ja yrityksen etu. Mutta eipä montaa muutakaan suomalaista ole liialla ammattiylpeydellä paiskattu. Se on taas toinen tarina.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Master God kirjoitti:
Asiakaspalvelijan tehtävä on puhua asiakkaalle järkeä asiallisesti ja ystävälliseen sävyyn, vaikka kyseessä olisi kuinka idiootti tahansa. Nimittäin niin väärin kuin se onkin, myös idiooteilla on rahaa.

Täsmälleen näin. Suomessa tuntuu vain olevan tämä asiakaspalvelun perusta isoksi osaksi aivan persiillään. Monessa paikassa et saa edes perustason asiakaspalvelua, puhumattakaan oikeasti hyvästä palvelusta. "Emmätiijä" on liian usein kuultu kommentti. Virheistäkään ei Suomessa tarvitse pyytää anteeksi - oikeastaan nehän ovat asiakkaan vika.

Viikonloppuna olimme isommalla seurueella eräässä ravintolassa syömässä ja eräälle pöytäseurueemme henkilöistä tuli medium miinus pihvi pöytään, vaikka oli tilannut kypsänä. Huikkaus tarjoilijalle ja pihvi takaisin keittiöön. Tarjoilija ei kuitenkaan voinut sanoa, että "anteeksi" tai mitään sinnepäinkään. Kommentti oli vain joku "aha" tai " just". Viimeisen päälle ammattimaista... lisäksihän toki samainen tarjoilija toi vielä väärin olleen laskun tälle henkilölle.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy varmaan avautua tänne kun sopivampaakaan ketjua en löytänyt.

Olimme kolmen kaverini kanssa Levillä hiihtämässä viime viikon (siis maastohiihtoa, eikä mitään mäenlaskua). Asuimme vuokratussa mökissä, jonka vuokraehtoihin kuuluu luonnollisesti mökin loppusiivous. Lähdimme lauantai-iltana ja siivosimme parisen tuntia mökki. Ravistimme matot, imuroimme, pyyhimme lattiat, putsasimme lieden, pesimme saunan lauteet ja pyyhimme pölyt joka paikasta. Keskiviikkona 16.11. tulee 85 euron lasku, koska loppusiivous on muka tekemättä. Lasku oli päivätty päivälle 14.11., joka oli myös merkitty eräpäiväksi. Koska olimme siivonneet mielestämme todella hyvin, emme aikoneet maksaa laskua, vaan valittaa asiasta.

Kaverini, jonka nimellä mökki oli vuokrattu, soitti keskusvaraamoon, josta annettiin ohjeeksi soittaa huoltomiehelle tai vastaavalle, joka on siivouksen meidän jälkeemme suorittanut. Eilen soitimme ko. huoltomiehelle, joka väitti, että oli maanantaina mökkiin mennessään joutunut imuroimaan ja pesemään lattiat meidän puolestamme. Kyselimme, että miten tämä on mahdollista ja ainoa vastaus oli, että näin hän oli joutunut tekemään ja sanonut keskusvaraamoon, joka lähetti laskun. Sitten käski soittaa varaamoon ja selvittämään asiaa.

Tänään soitin sitten itse varaamoon, mutta puhelimeen vastannut henkilö ei ollut lähettänyt laskua, eikä osannut sanoa mitään. Lupasi välittää viestin kolleegalleen, joka ottaa minuun yhteyttä. Eipä ole vielä ainakaan kuulunut, vaikka oli tarkoitus. Odotankin koko ajan, että tajuavat vetää laskun pois. Mutta jos eivät, täytyy jatkaa taistelua. 85 euroa on opiskelijalle iso raha, varsinkin, jos se pitäisi maksaa täysiin väärin perustein. Noin isolle firmalle se ei merkitse mitään, mutta yrityksen maineelle tekee äkkiä pahaa. Eipä ainakaan ensi vuonna varata mökkejä sitä kautta.

Kuluttajaneuvoja käski olla maksamatta laskua ja vaatimaan kunnon perusteet. Käski myös sanoa, että olemme valmiit menemään vaikka oikeuteen saakka, koska mitään perusteita laskulle ei pitäisi olla ja sen lähettäjällä on näyttövelvollisuus. Toivottavasti ottavat Leviltä pian yhteyttä. Seuraava yhteydenotto kertonee luultavasti sen, toimiiko yhtiö kuten asiakaspalvelun pitäisi, vai vaativatko edelleen rahoja. Alkaa tuntua jo vähän huijausyritykseltä.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Master God kirjoitti:
Asiakaspalvelijan tehtävä on puhua asiakkaalle järkeä asiallisesti ja ystävälliseen sävyyn, vaikka kyseessä olisi kuinka idiootti tahansa. Nimittäin niin väärin kuin se onkin, myös idiooteilla on rahaa.

Tämä ko. idiootti ei varmasti enää käytä Hesen palveluita, vaan vie rahansa Mäkkiin tahi ählyille. Ja kavereilleen (kyllä, idiooteillakin on joskus kavereita) hän ei varmasti kerro huonon kohtelun syytä, vaan ainoastaan sen, että häntä kohdeltiin huonosti Hesessä.

Ko. asiakaspalvelijaa tämä ei varmasti henkilökohtaisella tasolla kiinnosta, mutta se olisi kuitenkin hänen työtehtävänsä ja yrityksen etu. Mutta eipä montaa muutakaan suomalaista ole liialla ammattiylpeydellä paiskattu. Se on taas toinen tarina.
Eipä kiinnostanut ei, ei siinä mitään, yrittäjääkään ei kiinnostanu yhtään (ovat suht negatiivisia tuohon mäkkäri-ketjuun) Eikä mua harmittanu yhtään, ei ollu multa pois ja sillä selvä.

Toki ymmärrän mitä asiakaspalvelu on, mutta....

Wewe
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Wewe kirjoitti:
Eipä kiinnostanut ei, ei siinä mitään, yrittäjääkään ei kiinnostanu yhtään (ovat suht negatiivisia tuohon mäkkäri-ketjuun) Eikä mua harmittanu yhtään, ei ollu multa pois ja sillä selvä.

Toki ymmärrän mitä asiakaspalvelu on, mutta....
Et todellakaan ymmärrä mitä asiakaspalvelu on. Perustelut väitteeseeni kerroit itse tuossa lainauksessa.

Itsekin olen totaalisen kyllästynyt paskaan asiakaspalveluun Suomessa. Tämän vuoksi huonokäytöksinen asiakaspalvelija saakin minulta varmasti palautteen käytöksestään ja suosin erittäin vahvasti vain niitä liikkeitä (niin einesten ostossa kuin muissakin asioissa), joissa asiakaspalvelu on tyydyttävällä tasolla.

Ehkä se on niin, ettei Suomessa riittävän moni osaa vaatia laadukasta asiakaspalvelua, jolloin yritysten ei tarvitse kiinnittää tähän huomiota.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En halua mitenkään yleistää mutta etenkin näissä fastfood-paikoissa suurin ongelma taitaa olla se, että suurin osa työntekijöistä on 16-22 vuotiaita opiskelijoita joita ei kiinnosta mikään muu kuin palkkapäivä ja työvuoron loppuminen eikä heillä ole minkäänlaista koulutusta asiakaspalveluun.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Master God kirjoitti:
Asiakaspalvelijan tehtävä on puhua asiakkaalle järkeä asiallisesti ja ystävälliseen sävyyn, vaikka kyseessä olisi kuinka idiootti tahansa. Nimittäin niin väärin kuin se onkin, myös idiooteilla on rahaa.

Jos pidättäydytään kuvatunkaltaisessa tilanteessa, ei taida olla kuin huonoja vaihtoehtoja. Itse olen esimerkiksi sellainen asiakastyyppi, että vaihdan erittäin nopeasti palveluntarjoajaa, mikäli edessäni jonossa jäkättää tulppana joku asiapuhetta ymmärtämätön idiootti.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
vision kirjoitti:
En halua mitenkään yleistää mutta etenkin näissä fastfood-paikoissa suurin ongelma taitaa olla se, että suurin osa työntekijöistä on 16-22 vuotiaita opiskelijoita joita ei kiinnosta mikään muu kuin palkkapäivä ja työvuoron loppuminen eikä heillä ole minkäänlaista koulutusta asiakaspalveluun.
Heh, näinhän se todellakin on joidenkin kohdalla, tän mä allekirjoitan. Mua hesellä kiinnosti asiakaspalvelu kuin myös palkkapvä, koska sen eteen mä niitä asiakkaita olin palvellutkin, ei mulllakaan aina hyviä pviä ollut mutta hammasta yhteen vaan ja semmonen väkinäinen luonnollinen hymy oli pakko jostain löytää.


Murmeli kirjoitti:
Et todellakaan ymmärrä mitä asiakaspalvelu on.
MÄ todellakin ymmärrän mitä asiakaspalvelu on, mä en tota tehny, enkä oo tommosta koskaan tehnytkään, mutta en myöskään hyökänny silloisen päällikkömme silmille että ei noin voi tehdä. Okei, käytin liian karkeaa ilmaisua tossa sun lainauksessa, mutta tämänkin henkilön käytökseen saattoi olla syynä se aika kk:sta. Ok, tiedän että se ei TOD ole mikään perustelu tuommoiselle käytökselle, ei todellakaan, asiakaspalvelijan pitää osata hoitaa asiakas semmoisena kuin se on minä pvänä tahansa ja oli fiilis mikä tahansa, muuten tuommoisessa työssä ei pidä olla (itse lähdin varastolle töihin kun tuntui etten tuommoista työtä ainakaan enään jaksa). Jos itse olisin ollut tuossa tilanteessa niin olisin luultavasti väittänyt vastaan sen verran kauan, mutta vähän rauhallisemmin että tuommoista tuotetta ei millään saa hesestä niin että asiakas olisi sen jossain vaiheessa ymmärtänyt tai sitten itse lähtenyt mäkkiin.

Mä osaan käsitellä asiakasta, mä oon hoitanu niin paljon asiakas-sotkuja kolmen vuoden hese-urani aikana etten niitä tähän ala listaamaan. Mutta tämmöiset vastaukset mä kommentoin tohon sun väitteeseen etten mä ymmärrä mitä asiakaspalvelu on.

Wewe
 

HemmoP

Jäsen
Soneran "palvelupiste" Kaivokäytävässä

-"Puhelimeeni pitäisi saada toimivat gprs-asetukset"

-"emmä....en.... tota... ootsä soittanu tekniseetukee ? " ja lykkää kortin jossa "teknisentuen" numerot

-jonotin sinne tänään 20 minuuttia ilman vastausta

-emmä...sun pitäs soittaa tonne... no näytä sitä....niin sul o toi... emmä

emmä....ei...emmä.... jne

Jäi tyypistä aika ääliö mielikuva. Ja kyseessä kuitenkin ainakin 30-vuotias tyyppi joka meinaa saada itkukohtauksen jos asiakas edes aikoo vaatia jotain.

Vaihda alaa, tai mene ainakin pois asiakaspalvelusta.


Soneran tekninentuki, joka oli siinä Kaivopihan kulmassa osasi selvittää asetukset ja viat. Ilmeisesti liian kalliita äijiä kun vaihdettu tällaisia tilalle.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Wewe kirjoitti:
...tuommoista tuotetta ei millään saa hesestä...

Kunnon asiakaspalvelija olisi selittänyt asian kahdesti rautalangasta vääntämällä, sen jälkeen tarpeen vaatiessa (eli mikäli asiakas haluaa just sen Bic Macin) tilannut kyseisen tuotteen taksilla McDonaldsista ja sitten kylmän viileesti laittanut laskun eteen.

Näin mulle on asiakaspalvelusta opetettu eräässä toisessa yhteydessä (jos asiakas haluaa pitsan oluensa kanssa). Koskaan ei tarvinnut taksia soittaa asialle, hinta-arvion kertominen riitti yleensä saamaan lampun syttymään asiakkaan aivoissa :)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kaivanto kirjoitti:
Paikallaan oleva huomautus, joskin enemmän terminologinen kuin kirjettä kokonaisuutena arvioiva. Oman tulkintani mukaan kirje (ja jo kirjekuori) antaa painotuksillaan ymmärtää, että kyse Soneran asiakkaille vanhastaan tutusta euron sunnuntaipuhelut -edusta, jonka markkinointinimi on mainitsemasi.

Jokohan tämä aihe olisi lypsetty tyhjiin...

Kuluttajaviranomaiset kallistuivat muuten Kaivannon kannalle tässä määräaikaisuusjutussa.
Erityisen paheksunnan sai Saunalahti, joka tätä markkinoi tekstarimainonnalla.
Jäämme odottamaan, miten homma kehittyy.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Minulle ei ole oikein avautunut miten nämä Café Picnicit toimivat.Hyviä sämpylöitä sieltä kyllä saa. Normaalisti menen siihen päähän ,jossa sämpylät ovat ja koitan saada jonkun leipiä laittavista tyttösistä antamaan vitriinistä valmiin sämpylän tai patongin ja pussittamaan sen. Usein tämä onnistuukin.Joskus tyttö myös laskuttaa sämpylän samantien, joskus käskee kassalle ja joskus ei sano mitään. Siis siinä päässä kahvilaa,jossa sämpylät ovat on myös kassakone ja varsinainen kassa on sitten linjaston toisessa päässä.
Tuntuu,että joka kerta sämpylän saa mukaansa vähän eri tavalla.Jos saa.Eilen meinasin taas jäädä ilman. Forumin ylätason Picnicissä oli vaan muutama kiireinen tyttö leipiä laittamassa.Asiakas ei kiinostanut.Painuin hissillä Forumin alatason Picniciin.Sämpylän sain pussiin heti ja napakan käskyn: ´Mee kassalle maksamaan´.
Odottelin sitten tyhjällä kassalla muutaman minuutin,ja joku leiväntekijä saapui lopulta laskuttamaan.Juuri kun olin häipymässä.
Tämmöinen on ongelmani. Ja kyllä – aion punnita sämpylät ja niiden sisällön ja vaatia korvausta aina kun arvot jäävät määrittämäni keskiarvon alapuolella.No, en nyt sentään, vaan kirjoitan sitten arvot tänne äimisteltäviksi
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
A-lehdet...

Olisivatpa äitimuori ja isäukko tienneet silloin 25 vuotta sitten, että jos pojalle annetaan sama nimi, kuin isällä on, ongelmia tulee viimeistään silloin kun poika lähtee maailmalle... vaan eivätpä tajunneet... tässä sitä nyt ollaan.

Tässä toukokuussa muutin uuteen asuntoon. Siinäpä tein postissa tarvittavat osoitteenmuutosilmoitukset ja sallin niiden edelleenlähettämisen. Noh, eipä siinä mitään. Jonain päivänä huomasin saavani kotiini lehtiä tyyliin "Meidän Talo", "Meidän Mökki" ja "Maku". Siis sellaisia lehtiä, joita en ole koskaan tilannut. Onneksi olin joskus kotipuolessa nähnyt niitä meillä kirjahyllyssä, joten ajattelin että ovat jotain kämmänneet postissa tai jossain, kun isäukolle kuuluvia lehtiä tulee meikäläiselle. Jonkin verran tosin ihmetytti, että miten isän ja minun tiedot ovat voineet seota, kun emme olleet asuneet samassa osoitteessa enää viiteen vuoteen... posti ilmeisesti vaan on jostain syystä ensimmäistä muutoa tehdessäni härvännyt osan isäni tiedoista meikäläisen tiedoiksi... paha sanoa. Aiemmin vaan nämä A-lehdet -yhtiön lehdet eivät ole menneet näin sekaisin.

No eipä siinä mitään, isäukko laittoi sähköpostia A-lehteen ja sai korvaavat numerot sieltä. Minulle ei puolestaan tämän jälkeen tullut enää näitä tuotteita. Tuli tosin lasku kuukautta tämän jälkeen. Taas pari sähköpostia sekä isäni, että minun toimesta. Pahoittelivat tilannetta, ja vakuuttivat homman olevan kunnossa. Isäukko saikin uuden laksun ja homma vaikutti olevan jees.

Noh, tässä marraskuun lopulla päätin vihdoin tilata itsellenikin jotain lukemista. Ja musiikki-ihimisenä päädyin lehteen nimeltä Soundi. Kappas, sekin sattui olemaan A-lehtien tuote. Eipä siinä mitään, ongelmat kun olivat selvitettyjä. Tai ainakin näin luulin. Tein tilaukseni marraskuun 24. päivä ja sen piti alkaa joulukuun 7. Ainakin niin tuossa tilausvahvistuksessa luki. Tuolloin ilmestyi vuoden 2005 viimeinen numero.

Noh, tulipa tuo joulukuinen päivä ja Soundia ei näkynyt. Kuluipa vielä muutama päivä, eikä Soundia näkynyt vieläkään. Nyt Sistis päätti sitten laittaa sähköpostia A-lehdille. Tästä teosta on nyt pari päivää aikaa, eikä vastausta ole vielä kuulunut. On toki mahdollista, että se kestää, mutta melko omituiselta tuntuu.

Nyt hetki sitten kävin katsastamassa ihan piruuttani, että mitä asiakastietoja meikäläisestä on tuolla. Hiihaa! Siellähän on minulle merkitty yhä nuo isälleni kuuluvat "Meidän Talo", "Meidän Mökki" ja "Maku". "Soundi" oli onneksi myöskin listalla. Osoitetiedoissa ja syntymäaikana oli minun tiedot. Samaten matkapuhelinnumerona. Kotipuhelinnumerona oli taas isäni numero.

Siis uskomatonta, miten nuo voivat saada tietokantansa sekaisin! Eikä auta, vaikka kuinka koettaa ottaa yhteyttä. Eivät ne korjaa sitä...

Onneksi nimeni on suhteellisen harvinainen. Siinä tapauksessa, että se olisi vaikka niinkin tavallinen kuin joku Virtanen, olisi se varmaan katastrofi A-lehdille...

Äsken laitoin uuden viestin heille ja nyt ilmaisin jo närkästykseni selkeästi, mutta asiallisesti. Katsotaan miten tämä tästä etenee...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sistis kirjoitti:
Olisivatpa äitimuori ja isäukko tienneet silloin 25 vuotta sitten, että jos pojalle annetaan sama nimi, kuin isällä on, ongelmia tulee viimeistään silloin kun poika lähtee maailmalle... vaan eivätpä tajunneet... tässä sitä nyt ollaan.

Jep jep. Kutsunpa sua sitten junioriksi tästä lähtien, Sistis JiiÄR. JR niinkuin Dallasissa, varmaan muistat.

Enivei, jos haluaa "laadukasta" asiakaspalvelua, pitää mennä paikalliseen Matkahuollon toimipisteeseen. Tampereella ainakin on niin jäykkä palvelu, että ei tiedä mistään muusta pahemmasta. Ainoa ystävällinen henkilö on eräs toimistoneiti, joka muistuttaa erästä entistä tyttöystävääni. Ei propseja siitä.
Tuntuu että toiminta on erään edesmenneen valtion mukaista. Siis tuo tuossa meidän itänaapurissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
A-lehdille Respectit!

Noh, nyt on pakko antaa heti perään respectit kyseiselle puljulle. Ei meinaan mennyt kovinkaan montaa minuuttia avautumisesta, kun kyseisen yhtiön edustaja otti jo yhteyttä oikein Jatkoajan välityksellä. Ja asiat ovat taas hoidossa. :)

Näemmä tämä palsta on tehokkaampi keino, kuin epämääräiset sähköpostit ja puhelinpalvelut.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis kirjoitti:
Noh, nyt on pakko antaa heti perään respectit kyseiselle puljulle. Ei meinaan mennyt kovinkaan montaa minuuttia avautumisesta, kun kyseisen yhtiön edustaja otti jo yhteyttä oikein Jatkoajan välityksellä. Ja asiat ovat taas hoidossa. :)

Näemmä tämä palsta on tehokkaampi keino, kuin epämääräiset sähköpostit ja puhelinpalvelut.


Ihan loistavaa, ja henkilökohtaista palvelua =) Pitäisiköhän minun kokeilla vaikkapa Soneran kanssa samaa, kun siellä on aina niin pirun pitkät jonotusajat?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
B1 kirjoitti:
Jep jep. Kutsunpa sua sitten junioriksi tästä lähtien, Sistis JiiÄR. JR niinkuin Dallasissa, varmaan muistat.

Enivei, jos haluaa "laadukasta" asiakaspalvelua, pitää mennä paikalliseen Matkahuollon toimipisteeseen. Tampereella ainakin on niin jäykkä palvelu, että ei tiedä mistään muusta pahemmasta. Ainoa ystävällinen henkilö on eräs toimistoneiti, joka muistuttaa erästä entistä tyttöystävääni. Ei propseja siitä.
Tuntuu että toiminta on erään edesmenneen valtion mukaista. Siis tuo tuossa meidän itänaapurissa.

Matkahuoltohan on ainoa paikka koko maassa, missä toimitaan kuin Neuvostoliitossa. Jonotetaan, että päästään jonottamaan.

Asiakaspalvelu on lähellä nollaa. Firmamme toiminimi on eri kuin varsinainen yhtiön nimi, ja lisäksi Tampereella on toinen lafka, jonka nimi on hyvin lähellä meidän omaamme. Vähintään kerran kuussa menee paketteja jompaan kumpaan paikkaan väärin, lisäksi ovat laskuttaneet meidän rahtimaksuja toiselta firmalta ja toisinpäin, vaikka molemmissa rahtikirjoissa on asiakasnumerot ja lähettäjän nimet. Samaten väärin on tilitetty matkahuollon bussiennakkomaksuja, vaikka niissäkin tilinumerot ovat lukeneet selvästi rahtikirjassa. Asiaa on muuten joutuneet vielä selvittelemään sekä meidän, että toisen firman henkilökunta, ei Matkahuolto, joka ei tee mitään.

Lisäksi heiltä puuttuu täysin sana joustavuus. Itselleni kävi taannoin niin, että eräällä asiakkaalla oli tulipalokiire yhden tavaran kanssa, joka oli tulossa Matkahuollosta. Samalta toimittajalta oli myös tulossa enemmänkin tavaraa, joten paketteja oli useampia. Matkahuollosta ilmoitettiin, että paketit ovat Tampereella kellonaikaan xx.xx ja asiakas tarvitsi niitä kahta tuntia myöhemmin. No perkele, tämähän menee sutjakkaasti. Paitsi että bussikuski oli ladannut autonsa niin täyteen, että kaikki rahti ei mahtunut mukaan ja näinollen meille tuli vain toinen paketeista. Matkahuollon täysin joustamaton asiakaspalvelu ei voinut antaa minulle sitä yhtä pakettia, joka sisälsi ne asiakkaani tavarat (näin sen paketin varaston ovesta), vaan oli pakko odottaa sitä toista, vasta seuraavana päivänä saapuvaa pakettia, että tavarat saatiin pois MH:lta ja asiakkaalle.
 

JanJ

Jäsen
Tampereen Postin pari hemmoa saisivat myös käydä opettelemassa lukutaitoa. Meille tulee vähän väliä väärän firman postia.
Hauskinta oli että posti toi pari päivää sitten paketin joka oli osoitettu Yliopiston kirjastolle. Ainoa yhtäläisyys oli että meidän firma sijaitsee Yliopistonkadulla... kaikki muu osoitelapussa olikin sen verran erilaista että on vaikea kuvitella mitä postinkantajan päässä liikkui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös