Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 529
  • 7 131

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
oukka kirjoitti:
Älä vielä juhli. Itsehän tilasin myös CD-levyn eräästä jenkkilän putiikista ja päivälleen kuukausi sitten tuli ilmoitus että luottokorttia on veloitettu ja lähetys on pistetty matkaan.

Eipä oo näkyny.

Mutta tästä putiikista on ennenkin tulleet kamat salamavauhdilla. Ja vielä halvimmalla mahdollisella postitusmuodolla. Jos maanantaina lähtee jenkkilästä niin omassa postilaatikossa on perjantaina. Näin viimeksi.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vteich kirjoitti:
Eihän nuo puheaikatarjoukset koske ikinä kuin nimenomaan uusia, avattavia liittymiä. Ei siis siirrettäviä numeroita. Joten mielestäni sait ylimääräistä ilmaista puheaikaa 120 euroa ihan tosta vaan.
Kyllä se ihan siirtonumeroitakin koski. Eniten tuossa nyt ihmetytti, että Soneran nettisivujen tarjouslinkistä loogisesti etenemällä oli mahdollisuus valita sellainen liittymä, mihin ei ko. tarjousta pitäisi edes saada. Tästä ei tullut edes mitään ilmoitusta tilausta väkertäessäni. Luulisi internet-operaattorinakin toimivan firman osaavan koodata sellainen pätkä sivuilleen, että se kertoisi valitun liittymän olevan tarjouksen ulkopuolella.

Ja kuten mainitsin, paikallisen ruokakaupan Soneran tiskillä vaimolleni avattiin aiemmin juuri sama liittymä samalla tarjouksella vanhalle numerolle.
 

ACME

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jatketaan puhelinliitymistä...

Vaihdoin joskus dna-liittymäni Telian-liittymään hyvän puheaikatarjouksen(500€) takia. Muutaman kuukauden kuluttua yhtiö sulautettiin Saunalahteen ja minun liittymäni ehtoineen siirtyi uuteen yhtiöön. Meni noin vuosi ja halusin vaihtaa liittymäni, koska puhelujen hinnat eivät olleet enään kilpailukykyiset. Suoritin tämän vaihdon Saunalahden sisällä. Yllätykseni huomasin, että myös puheaikatarjoukseni siirtyi liittymän vaihdoksen yhteydessä, vaikka tämä ei olisi ollut ehtojen mukaista.

En tiedä oliko kyseessä asiaksapalvelusta, mutta minä sain hyvän mielen ja Saunalahti yhden uskollisen asiakkaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eilen törmäsin tällaiseen ihmeeseen, kuin laadukas asiakaspalvelu.

Kävin paikallisessa pienessä nyrkkipajassa/putiikissa nimeltään Shelby (www.shelby.fi) koska tarvitsin "paikkaussarjaa" Goretex-housuilleni. Myyjä kyseli tarkkaan, minkälainen ongelma kyseessä, antoi useitakin korjausvaihtoehtoja joista valita itselle sopiva. Tämän jälkeen etsimme oikeat tarvikkeet, reilut palaset varalta, jotta saa harjoitellakin. Sekä etenkin ohjeet, ohjeet paikkaukselle olivat vähintäänkin kattavat! En epäile, etteikö näinkin tumpelo mies käsitöissä, kykene paikkaamaan tuon reiän housuista ilman hätää tai pelkoa siitä, että turmelisin vielä enemmän niitä housuja.

Joten kiitosta Shelby:n osaavalle väelle!

Mikä parasta, 2:lle "liimapaikka" aineelle ja kankaalle yhteishinta 1€! Itse mietin hintaa jotta kympin ehkäpä, vaan ei. Piti maksaa ainoalla löytyvällä kolikolla, eli 100% tippiä (aika tyhmältähän tuo kuulostaa, mutta tippi ku tippi).

(OFF TOPIC, puhumattakaan siitä, että menin Shelby:n sivuille, josta tein postitilauksen muutamalle tuotteelle, kuitenkaan täysin tietämättä auttaisivatko nuo ongelmaani. Sain maililla kuittauksen, jossa myyjä vain kehotti käymään Kaijonharjussa, heidän liikkeessään, tullee halvemmaksi. Heh, sitten vasta tajusin tarkistaa, että Shelby:n sivusto todellakin on myös suomen kielelle, ja osoitteen. Nolo.)
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun talvi taas lähenee, piti tehdä muutamia hankintoja hiihtopuolella. Tarkoituksena oli ostaa vapaan ja perinteisen monot ja vapaan sauvat. Kävin katsomassa Sellon Intersportista sopivia vehkeitä, mutta sinne ei ollut tullut vielä Fischerin tämän vuoden kisakalustoa. Kerroin myyjälle mitä etsin ja hän otti tiedot ylös ja lupasi tehdä tarjouksen. Seuraavana päivänä hän soitti kertoakseen hinnan. Liikkeeseen ei ollut kuitenkaan tullut kyseiseksi päiväksi perinteisen monoja. Kävin sitten ostamassa ainoastaan vapaan monot ja sauvat, ja sovittiin, että kun pertsan kamat tulee, hän ilmoittelee.

Myyjän mukaan olisi ollut mahdollista myös tilata tehtaalta muutama pari monoja sovitukseen, jotta olisin saanut ne jo nyt. Sovittiin kuitenkin, ettei tarvitse vielä tilata, vaan ostan sitten kun tulevat. Siihen asti hiihdän viime vuoden monoilla, jotka tosin ovat aavistuksen liian isot jalkaan. Täällä nyt tuskin edes pääsee hiihtämään ennen tammikuuta ja ensi viikolla Levillä ei varmaan tule perinteisen lenkkejä kuin 2-3.

Jokatapauksessa myyjän palvelu oli sitä luokkaa, että mielelläni asioin ko. liikkeessä. Yleensä urheiluliikkeissä saa haahuilla pitkään ennen kuin edes näkee myyjää. Tapiolan Intersportissa taas hiihtopuolesta vastaava kaveri on niin ärsyttävä, kuin myyjä voi olla. Tietää kaikesta kaiken ja jos satut olemaan eri mieltä jostain, saat kuulla vittuilua.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä esimerkki huonosta asiakaspalvelusta.

Eli: Kävin ostamassa Tampereen Sammonkadun Askosta sängyn petauspatjoineen. Maksoin koko hoidon, vajaat 1100€, kaupanteon yhteydessä, ja samalla sovimme että käyn hakemassa sen sängyn 1.11.2005 (kolmen ja puolen viikon kuluttua kaupantekohetkestä). Myymälässä vakuuteltiin että kyseisenä päivänä sänky+patjat ovat odottamassa minua varastolla.

Kun saavuin sovittuna päivänä hakemaan kyseistä sänkyä, Askon varastolta ilmoitetaankin kylmästi että "no just nyt meillä ei tota sänkyä ole varastossa, mutta kyllähän me voidaan tilata se keskusvarastolta". Sovimme, että sänky toimitetaan myöhemmin kotiini. Kukaan ei pahoitellut tapahtunutta, eikä tarkkaa toimitusajankohtaa osattu sanoa. Meille tämä aiheutti äärimmäisen suuren mielipahan, sillä entinen vesisänkymme oli jo tyhjennetty ja viety pois, siinä uskossa että Askon lupauksiin toimitusaikojen suhteen voi luottaa (varsinkin kun tilattiin sänky hyvissä ajoin ennen sovittua toimitusajankohtaa). Jouduimme siis tämän mokan johdosta nukkumaan sohvilla ja lattioilla useita öitä. Kipeä selkä muistuttaa vieläkin niistä öistä, vaikka uusi sänky makuuhuoneessa jo lepääkin.

Pistin samana päivänä (1.11.2005) Askon nettisivuilta palautetta asiasta, ja parin päivän päästä Askosta soitettiinkin että sänky saapuu seuraavana päivänä, perjantaina klo 17 jälkeen. Myyjäkään ei vaivautunut puhelimessa pahoittelemaan tapahtunutta, mutta selvitti hyvin tarkkaan että varastopäällikkö se ja se oli mokannut, ja että nettisivulta palautteeseen vastaaminen kesti pari päivää sen vuoksi että palautteiden käsittelijä se ja se ei ollut lukenut sähköpostejaan. Myyjä myös kertoi soittaneensa lähettämäni palautteen takia (eli ilman vihaista palautetta ilmoitusta sängyn toimituksesta ei olisi tullut/sänky olisi ehkä toimittu paljon myöhemmin?).

Ja kyllähän se sänky sitten sitten saapuikin sovittuna päivänä - ei tosin ihan klo 17 jälkeen, vaan vasta klo 21:45!

Eli yhteenveto Askon toiminnasta:
Hyvää:
- Palautteen käsittely toimi kohtalaisen nopeasti: Kun asiasta valitti, niin homma alkoi toimimaan.

Huonoa:
- Liikkeessä myyjät palveluhaluttomia. Sängynvalintareissulla kierreltiin toista tuntia Askossa ennenkuin kukaan tuli edes kysymään että haluaisimmeko jotain. Kun tulin myöhemmin hakemaan sänkyä (joka ei ollut edes saapunut Tampereelle), tiskillä oli kolme myyjää, jotka kaikki tuijottivat minua pahasti ikäänkuin oisin keskeyttänyt jotain tärkeää. Kukaan heistä ei kysynyt esim. "voinko auttaa", tai "mitä teillä saisi olla". Kolmen toimettoman myyjän kysyvä tuijotus on asiakkaan kannalta todella ikävä tapa aloittaa asiointi; ainakaan mielelläni en enää asioi kyseisessa liikkeessä.
- Kalusteet eivät olleet sovittuna toimituspäivänä noudettavissa (kyse oli vieläpä sellaisista kalusteista joiden kuljetus vaati vähintään pakettiautoa)
- Kukaan ei ilmoittanut meille etukäteen, että ostamamme tavara ei ollut noudettavissa. Puhelinnumeroni oli kyllä Askon tiedossa.
- Jäi sellainen maku, että ilman valittamista odoteltaisiin sänkyä vieläkin. Vasta valittaminen sai asiat tapahtumaan.
- Valittamisesta huolimatta kukaan ei ole Askon taholta tarjonnut mitään hyvitystä. Mitään rahallisia menetyksiä meille tästä ei ole tullut, joten mitään suoranaista korvausta ei olla vaadittukaan. Silti se ylimääräinen harmi, vaiva, mielipaha, ja sohvilla ja lattioilla nukkumisesta aiheutunut paikkojen kipeytyminen on tuotu kyllä Askon edustajien tietoisuuteen. Käsitän tämän niin, että jos Askon taholta ei näitä katsota hyvityksen arvoisiksi asioiksi, niin eipä meidänkään tarvitse enää Askossa asioida.

Harmi että tässä kalustehankinnassa kävi näin. Askon valikoimassa oli nimittäin monia muitakin kiinnostavia tuotteita, mutta tästä eteenpäin ainakin me välttelemme kyseistä firmaa viimeiseen asti. Kyllä niitä tyylikkäitä kalusteita muualtakin löytyy.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Näissä suomalaisissa liikkeissä on se ärsyttävä piirre, että aina kun joku asia ei mene niin kuin pitäisi, alkaa hillitön selostus, miksi. Tai sitten vain ollaan oikein pahoillaan ja levitellään käsiä. Ainakaan minua asiakkaana ei voisi vähempää kiinnostaa, miksi sänky ei tullut ajoissa, vaan liikkeen pitää toimia niin, että se on.

Jos virheitä sattuu, homman pitäisi toimia niin että liike on aktiivinen asian suhteen, kun virhe havaitaan. Lähes kaikissa liikkeissä kuitenkin tilanne on se, että virhe (esim. toimitusajoissa) havaitaan vasta kun asiakas siitä huomauttaa. Tämä on mielestäni merkki siitä, että suomalaiset palvelualojen johtajat ovat järjestäen yksinkertaisesti ammattitaidottomia.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Master God kirjoitti:
Näissä suomalaisissa liikkeissä on se ärsyttävä piirre, että aina kun joku asia ei mene niin kuin pitäisi, alkaa hillitön selostus, miksi.

Tämähän on todellakin näin. Itse olen ihmetellyt ihan samaa. Vaihtaessani jo jonkin aikaa sitten kännykkäliittymän Cubioon (sittemmin tosin vaihtunut sekin) liittymän avaus kesti todella kauan. En muista noita aikoja nyt tarkalleen, mutta muistaakseni n.10 pv luvattua kauemmin meni, elikkäs prepaidillä piti viikko kituutella, kun en lankahärveliä omista.

Eihän tuossa vielä mitään, mutta kun palvelu oli todella surkeaa selittelyä. Tiedustelin asian tilaa eri päivinä varmaan neljältä asiakaspalvelijalta ja yhdeltä esimieheltä tmv. pikkupomolta. Kaikki antoivat hieman erilaisen vastauksen. Yhteistä niille oli se, että "elisan päässä on jotain hämminkiä" ja että "tästä ei mitään hyvitystä voida myöntää".

Siis mitä sviddua? Eivätkö suomalaiset asiakaspalvelijauunot (kypsän ihmisen kärjistävä yleistys) tajua, ettei palveluntarjoajan sopimuskumppanin ongelmat, taikka mitkään muutkaan asiakkaasta riippumattomasta syystä johtuvat ongelmat, kuulu KULUTTAJAN riskipiiriin. Eihän minua kiinnosta, mitä "siel elisan teknises tues" tyritään, minä haluan vain, että asia hoidetaan ja lupaukset pidetään! Jos se ei ole mahdollista, asia täytyy jollain tapaa hyvittää, tai ainakin tapahtunutta pahoitella ja antaa tietoa korjausaikataulusta. Kaikkein pahin oli viimeinen asiakaspalvelija, jonka kanssa dialogin loppuosa meni jotenkin näin:
V: Missä vika, kun liittymä ei ole vieläkään auennut?
AP: En oikeen tiiä, elisan päässä on jotain vialla KAI
V: Jaa. Voisitko tiedustella asian etenemistä elisan päästä?
AP: Ei me voida. Se kyl aukee heti kun se avataan (no shit, tässä vaiheessa vekurinen alkaa menettää otettaan)
V: Kauanko luulet tämän epämääräisen sekoilun kestävän?
AP: en tiiä.
V: kukas sen tietää?
AP: EN TIIÄ, nyt on vaan odotettava, kyllä se aukeaa
V: Mielestäni teidän tulisi nyt yrittää hoitaa asiaa. Ei ole minun asiani kantaa vastuuta elisan ja teidän pelleilystä.
AP:ai...
V: Voisinko keskustella asiasta esimiehesi tai jonkun muun laajemmat valtuudet omaavan henkilön kanssa? ---jne.

Viimeisenä ruuvipenkissä ollut pikkupomo soitti pari päivää hänen kanssaan ensimmäisen kerran käymäni keskustelun jälkeen ja kertoi asian olevan hoidettu (vikaa ei pystynyt selvästi kertomaan). Sain vängättyä 50 euroa ilmaista puheaikaa itselleni.

Huh, tämähän on selvästi ollut minulle traumaattinen kokemus! Nyt tuntuu paremmalta, paha olo on päästetty pois ja paraneminen voi alkaa...
 
Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tuo NK:n kertomus pistää vähän mietityttämään Askon toimintaa.
Olen etsimässä uutta sänkyä ( sänky + patjat), mutta Asko jäänee kyllä pois. Tosin, paskat valikoimat siellä olivatkin muistaakseni. Etsin nimittäin tietyn tyyppistä sänkyä, joten hyvin tarkka olen etsinnöissä.
 

Veijari

Jäsen
B1 kirjoitti:
Tuo NK:n kertomus pistää vähän mietityttämään Askon toimintaa.
Olen etsimässä uutta sänkyä ( sänky + patjat), mutta Asko jäänee kyllä pois. Tosin, paskat valikoimat siellä olivatkin muistaakseni. Etsin nimittäin tietyn tyyppistä sänkyä, joten hyvin tarkka olen etsinnöissä.

Mitä patjoihin tulee niin viime viikolla taisi tulla televisiostakin jotain patjavertailuja, jossa vertailtiin ainakin Ikean, Hästensin ja Unikulman patjoja. Lopputulokseksi saatiin tasapisteet kaikille patjoille, joten lienee rahan haaskausta, jos lähtee ostamaan Hästensin monen tonnin patjaa.
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Vanhemmat törmäsivät Helsingin vierailullaan ennennäkemättömän ystävälliseen ratikkakuskiin. Halusivat ostaa 3 kertalippua (niin pilkunviilaajille tiedoksi että velipoika kuului myös seurueeseen) mutta tämäpä alkoikin selittämään auliisti lippujen hintavaihtoehtoja ja kun kertoivat mihin menevät, niin koko matkan ajan kuski jaksoi kertoilla niistä lipuista ja jopa nähtävyyksistä matkan varrella. Siinä hieno näyte todella laadukkaasta asiakaspalvelusta!
 

Kaivanto

Jäsen
Soneralta tuli tänään aika hyvä vedätyskirje:

Hyvä Sonera Etu -asiakkaamme

Nyt koko vuoden sunnuntaipuhelut vain eurolla/sunnuntai! Tämän loistavan edun sinulle mahdollistaa uusi, maksuton Sonera Kestoetu -sopimus, jonka voivat tehdä vain Sonera Etu -asiakkaat.

Tee nyt Sonera Kestoetu -sopimus, niin saat 1 e sunnuntaipuhelut koko vuodeksi!

Saat 1 e sunnuntaipuhelut nopeimmin käyttöösi tekemällä Sonera Kestoetu -sopimuksen tekstiviestillä. Ohjeen löydät ohesta.

Sonera Kestoetu on maksuton. Sopimus on voimassa vuoden kerrallaan ja se jatkuu automaattisesti, ellet irtisano sitä viimeistään kahta viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä. Saat muistutuksen tekstiviestinä kuukautta ennen kuluvan sopimuskauden päättymistä. Sonera Kestoetu -sopimusta ja siihen liitettyjä liittymiä koskevia sopimuksia ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Huomaathan, että liittymänumeroa ei tällöin voi siirtää toiselle operaattorille. Sonera Kestoetu -sopimuksen löydät Sinun kappaleesi -kupongin kääntöpuolelta.

Saat jatkossa 1 e sunnuntaipuhelut ainoastaan tekemällä Sonera Kestoetu -sopimuksen. Toimi nopeasti!

Tuossa leipäteksti, vie kolmasosan kirjeestä. Loppu 2/3 on PUHELUT 1 EUROLLA JOKA SUNNUNTAI! -tyylistä hehkutusta. Mukana myös sopimuksen ehdot, fontti kai Arial 1 px.

Selvästi tässä pyritään rahalliselta arvoltaan täysin marginaalisen edun kylkiäisenä (lieneekö Keijo Keskiverron sunnuntailasku edes euroa) eliminoimaan mahdollisuus vaihtaa operaattoria numeroa vaihtamatta ja naamioimaan tämä seikka ILMAINEN ETU -rummutuksen alle.

Mulla on ollut Soneran liittymä tauotta siitä asti, kun otin ensimmäisen NMT 450 -liittymäni vuonna 1996. En ole jaksanut lähteä juoksemaan tarjousten perään, koska laskutus on aina tullut oikein ja ajallaan eivätkä puhelinkulut budjetissa nyt niin merkittäviä ole. Kun nyt kuitenkin siinä missä samaan aikaan uusille asiakkaille annetaan tolkuttomia puheaikaetuja ja mulle tyrkytettiin keväällä kiitoksena kanta-asiakkuudesta etua tyyliin ilmainen kuulakärkikynä ja nyt posti kantaa kotiin tällaisia suoranaisia huijausyrityksiä, pistän kyllä palveluntarjoajani harkintaan. Siis tämähän on silkkaa vittuilua.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaivanto kirjoitti:
Selvästi tässä pyritään rahalliselta arvoltaan täysin marginaalisen edun kylkiäisenä (lieneekö Keijo Keskiverron sunnuntailasku edes euroa) eliminoimaan mahdollisuus vaihtaa operaattoria numeroa vaihtamatta ja naamioimaan tämä seikka ILMAINEN ETU -rummutuksen alle.
Samapa tuo, kunhan mainitaan. Etusopimusta tilattaessa tuo 12kk määräaikaisuus tehdään hyvin selväksi. Tekstarilla tilatessa tulee varmistusviesti, netistä tilatessa varmistusruutu ja puhelimella tilatessa aspan henkilö varmistaa - siinä vaiheessa on sitten oma syy, jos ei saatua tietoa sisäistä.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Samaisen Sammonkadun Askon kanssa on itsekkin tullut tapeltua.
Olin ostamassa nykyistä tietokonepöytääni liikkeestä. Malli oli hyvässä alennuksessa Askon Bonuskortilla. Kotiin tuli vielä mainos että kortti on ilmainen. Menimme liikkeeseen ja ostimme pöydän. Maksaessa hommasimme samalla sen Askon kortin. Tästä kuitenkin perittiin 40€ maksu ja sanottiin että mainoksessa oli virheellinen teksti. Kortti luvattiin parissa viikossa meille.

Kaksi kuukautta tapahtuneen jälkeen ei korttia vieläkään näkynyt. Asiasta soitettiin Askolle ja lupasivat hoitaa asian. Aikaa meni taas 1-2 kk eikä mitään kuulunut. Asiasta soitettiin jälleen Askolle. Nyt puhelimessa sanottiin että emme olleet edes tilanneet mitään korttia eikä puhelimessa ollut henkilö suostunut enään selvittämään asiaan.

Tämän jälkeen oli jo joku pienempi pomo ehtinyt soittaa tyttökaverilleni, koska kortin piti tulla hänen nimellä. Pikku pomo oli vain hokenut että emme olleet oikeasti täyttäneet mitään hakemusta. Tiedot oli tässä vaiheessa annettu jo kolme kertaa. Tämäkään pomo ei luvannut tehdä asialle mitään koska "emme olleet hakeneet koko korttia".

Soitimme sitten Askon isommalle pomolle. Ei siis Tampereen alueen vaan koko Suomen. Hän otti asian hoidettavakseen itse. Parissa päivässä selvisi että kortti olisi todellakin pitänyt olla ilmainen ja meidän paperit oli todellakin hukattu jälleen (4. kerralla he saivat pysymään korttiin tarvittavat tiedot tallessa). Tästä meni noin 1kk kun saimme kortin vihdoinkin kotiin ja mukana tuli 40€ lahjakortti Askoon. Eipä tämän lahjakortin käytön jälkeen ole tarvinnut kyseisessä liikkeessä käydä.

Kyllä yhden tuommoisen sekaannuksen ymmärtää, mutta nyt asia meni perille 4. yrittämällä. Välissä Tampereen myymälä jo lopetti asian tutkimisen. Ilman "suhteita" isompiin herroihin olisi tämä 40€ varmaan jäänyt hyvittämättä. Tässäkin tapauksessa se 40€ "pakotettiin" käyttämään samaan liikkeeseen eli rahoja ei ollut mahdollista saada käteisenä takaisin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
B1 kirjoitti:
Tuo NK:n kertomus pistää vähän mietityttämään Askon toimintaa.
Olen etsimässä uutta sänkyä ( sänky + patjat), mutta Asko jäänee kyllä pois. Tosin, paskat valikoimat siellä olivatkin muistaakseni. Etsin nimittäin tietyn tyyppistä sänkyä, joten hyvin tarkka olen etsinnöissä.

Jep, itsellä meni myös Asko samantien mustalle listalle.

Tällaista tuli kirjoiteltua vähän aikaa sitten Suomi-Soffa -nimisestä liikkeestä:

Vteich kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on näiden huonekaluliikkeiden kanssa, että siinä vaiheessa, kun rahat ovat vielä asiakkaalla, ollaan kyllä kieli niin syvällä perseessä, ja kaikki toimitetaan heti-äkkiä-nopeasti perille, mutta annas perkele olla, kun olet tuotteen jo maksanut, ja tarvitsisi saada lisää palvelua (esim. vaihtaa viallinen/rikkoutunut tuote) ilman lisäkustannuksia, on se niiiin vaikeaa?

Jo keväällä ilmoitin erääseen pk-seudulla sijaitsevaan huonekaluliikkeeseen, käytetään siitä vaikka koodinimeä SUOMI-SOFFA, että sängyn joustinpatjasta on mennyt iso jousi rikki, ja tarttisi saada takuusta uusi. Juujuu, kyllä tulee siinä tapauksessa, sanoivat. Kolme viikkoa venailin, ja kun mitään ei kuulunut, soitin liikkeeseen uudestaan. Oho, edellinen myyjä oli "unohtanut" merkitä uuden patjan tilausta mihinkään tietoihini. Tämän toisen soittokerran myyjän kanssa homma sujuikin mukavasti, ja viikon päästä tästä puhelusta tuli jo soittoa kuljetuksen äijiltä, että koska voisi patjaa tulla vaihtamaan. No, patja saatiin vaihdettua, vaan sehän osoittautui vääränmerkkiseksi. Sain pitää tämän uuden, mutta väärän patjan, ja sovimme niiden kuljetuksen äijien kanssa, että laittavat oikean patjan tilaukseen heti. Kuluu taas muutaman viikkoa ilman mitään yhteydenottoja mistään. No, liikkeeseen käymään ja kyselemään asiasta. "Oho", mitään ei ole taaskaan merkattu mihinkään. No, laitetaan uusi, oikeanlainen patja tilaukseen. Ne ovat vaan loppu, kun olivat just tarjouksessakin, yllättäen. Saan kuulemma heti, kun saavat lisää. Odotan kolme viikkoa, ei kuulu mitään, ja käyn liikkeessä taas kyselemässä. Vieläkin loppu, oho! Mutta saan kyllä heti, kun tulee lisää!

Eli tässä on nyt keväästä lähtien odoteltu sitä uutta patjaa, joka pitäisi ihan takuun puitteissa saada. Ja kesä alkaa kohta kääntyä jo lopuilleen. Vitun urpot, siitä liikkeestä en kyllä enää koskaan osta mitään.

Nyt eletään siis marraskuuta. Tuon kirjoituksen jälkeen kävin syyskuussa liikkeessä kysymässä asiaa vielä kerran, ja silloin mukavan oloinen myyjä vaikutti ymmärtäväiseltä ja lupaili patjaa heti lokakuun alussa minulle, kunhan saavat seuraavan toimituserän. Lupasi kuitenkin, että joku ottaa puhelimitse yhteyttä parin päivän sisällä, että voidaan tarkemmin neuvotella patjan kuljetuksesta. No, mitään soittoa ei yllättäen kuulunut, eikä lokakuun puoliväliin mennessä ollut patjasta kuulunut taas yhtään mitään. Siinä vaiheessa olin jo tilanteeseen täysin kyllästynyt ja soitin vihaisen puhelun liikkeeseen, jossa uhkailin seuraavalla kerralla kääntyväni kuluttajaviraston puoleen, jos nytkään ei mitään tapahdu eikä kukaan viitsi edes yhteyttä ottaa.

Eipä kuulunut taas mitään pariin viikkoon, joten laitoin sitten Helsingin kuluttajavirastoon asiasta valituksen. Kuluttajavirastosta tuli vastaus, että kirjallinen valitus on otettu vastaan ja pääsee jonoon. Ajattelin sitten vielä yrittää kerran liikkeen kanssa päästä yhteisymmärrykseen, mutta sen olin oppinut, ettei puhelimitse tai paikan päälle (Helsingin keskustan toimipiste siis) meneminen auta yhtään mitään. Kirjallinen palaute nettisivujen kautta tuottikin sitten aika nopeasti tulosta, kun samalla mainitsi, että kuluttajavirastossa on valitus odottamassa käsittelyä ja laittoi ko. valituksen liitteeksi. Muutaman tunnin päästä palautteen laitosta Suomi-Soffasta joku jo soittikin kertoakseen, että "nyt sitä sun patjaa on tullut varastoon". Mitään muuta asiasta ei puhuttu, ei anteeksipyyntöä, eikä mitään. Sen jälkeen asiat ovat rullanneet todella nopeasti ja liikkeestä ollaan useaan otteeseen soiteltu minulle päin ja kaikki ovat vaikuttaneet todella ystävällistä. Melko lipevää, kun palvelua saa 6 kk:n odotuksen jälkeen vasta uhkailemalla, ja sen jälkeen kaikki ovat niin maireita ja ystävällisiä.

Mutta että suosittelen kaikkia tuotakin paskafirmaa, tai ainakin Helsingin keskustan toimipistettä, välttämään. Takuuseen kuuluvan patjan toimittamiseen ei sitten loppujen lopuksi tuhrautunutkaan kuin ehkä n. 6 kuukautta, joten onhan se ihan kiitettävän nopeaa toimintaa. Yhtään anteeksipyyntöä tai pahoittelua en myöskään ole tähän mennessä kuullut. Itse asiassa koko asiaa ei olla jaksettu selitellä edes millään inhimillisillä virheillä (unohtaminen tms). Tulee lähinnä sellainen kuva, että liike on kusettanut päin naamaa koko 6 kk:n ajan ihan häpeilemättä, eikä viitsi edes asiaa peitellä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kaivanto kirjoitti:
Teknisesti ottaen kyllä, käytännössä kyseessä on selvä vedätysyritys. Vetäkööt käteensä.
Täysin samaa mieltä sekä vedätyksestä että vetämisestä. Onneksi on oletettavaa että tuo päätyy markkinatuomioistuimeen josta tulee uhkasakko päälle. Ei voi olla sallittua sopimuksella heikentää kuluttajan asemaa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hyvää asiakaspalvelua Iskusta.


Tosiaan Turun Iskusta ostettiin eukon kanssa patjat tossa pari kuukautta sitten. S-Etukortin takia menimme alunperin kauppaan ja hetken pyörittyämme ja makoiltuamme patjoilla tuli mukava naismyyjä kyselemään avun tarvetta. Otimme sen vastaan ja rupesimme keskustelemaan patjoista.

Myyjä selitti hyvin ja asiantuntevasti katselemiemme patjojen hyvät ja huonot puolet. Sitten hän antoi meidän ymmärtää, että olemme ostamassa hyvät peruspatjat. Tästä hän sitten teki laskelmat mitä tulisivat maksamaan hyvän petarin kanssa. LAskelmien jälkeen hän esitteli meille Wonderland patjoja, jotka olivat muutama sata euroa kalliimpia kuin alunperin katselemamme. Hän teki vertailut toisiin patjoihin ja ei milloinkaan ruvennut mollaamaan halvempia tai ylistämään kalliimpia. Hän antoi meidän tehdä päätöksen omien rajojemme ja mieltymyksien mukaan. Hän teki todella paljon työtä vaihtaen aina erillaisia petareita erillaisiin patjoihin, jotta saisimme hyvän kuvan valikoimasta. Sitten hän teki laskelmat Wonderlandista ja poistui hetkeksi paikalta, jotta saisimme keskustella rauhassa vaimonni kanssa.

Teimme kaupat kalliimmista (600€ kallimmat alkuperäisiin). Myyjä antoi hieman alennusta ilman kysymistä (150€) ja sanoi, että patjat ovat teillä viimeistään kahden viikon kuluttua. Kiitimme myyjää ja kerroimme myös, että kaupanteko oli ollut mukavaa hänen ammattitaitonsa takia. Kahdeksan päivän päästä myyjä soitti ja kertoi, että patjat ovat saapuneet ja sopi kanssani kuljetuspäivän.

Helevatan hyvää asiakaspalvelua sanon ma
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Gags kirjoitti:
Täysin samaa mieltä sekä vedätyksestä että vetämisestä. Onneksi on oletettavaa että tuo päätyy markkinatuomioistuimeen josta tulee uhkasakko päälle. Ei voi olla sallittua sopimuksella heikentää kuluttajan asemaa.
Ja mitenköhän tuossa kuluttajan asemaa heikennetään? 12kk määräaikainen sopimus, joka suo tiettyjä etuja. Sama on Elisalla Etuilta ja GoMobilen postpaid -liittymät on kaikki lähtökohtaisesti 12kk määräaikaisia, ilman mitään ylimääräisiä etuja. Normaalia alalla, ollut jo vuosia.

Kuluttajalle kerrotaan mihin sitoutuu ja mitä sillä saa. Missäs se oikeutus uhkasakkoon tässä on?
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Välttäkää IQS Partnerssia!

Pitää kertoa oma kokemukseni IQS Partners nimisestä firmasta. Tilasin netistä muistikortin ps2:een. Kortti tuli, ja mukana joku CD-levy, joka olisi pitänyt ajaa koneessa joka kerta käynnistyksen yhteydessä. Tällaista ei kerrottu nettisivuilla ja koin koko homman niin järjettömäksi, että päätin palauttaa kyseisen paketin seuraavalla viikolla.

Niinpä soitin firmaan ja sain ohjeet palautuksesta. Laitoin kuoreen saamani tavarat sekä yhteystiedot ja pankkitietoni. Tämän jälkeen ei kuulunut firmasta mitään pariin kuukauteen, jolloin soitin itse sinnepäin. Ensinnäkin en saanut ketään kiinni mistään annetuista numeroista, jolloin jouduin soittamaan jonnekin heidän web-hotellin numeroon, josta sitten yhdistivät.

Langan päässä vaan sanoivat tyyliin: "Joo joo, homma kunnossa". Tämä sama episodi toistui kolmesti kuudauden välein, koska heistä ei ollut kuulunut yhtään mitään. Lähetin 3 sähköpostia asiasta, ja mihinkään niistä ei vastattu. Kuten ei kahteen soittopyyntöönkään. Tämän seurauksena olin 34€ köyhempi, ja muistikorttikin palautui kyseiseen firmaan, joten sekin jäi saamatta!

VÄLTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET IQS PARTNERS NIMISTÄ FIRMAA!
 

Rocco

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Mulla on ollut Soneran liittymä tauotta siitä asti, kun otin ensimmäisen NMT 450 -liittymäni vuonna 1996. En ole jaksanut lähteä juoksemaan tarjousten perään, koska laskutus on aina tullut oikein ja ajallaan eivätkä puhelinkulut budjetissa nyt niin merkittäviä ole. Kun nyt kuitenkin siinä missä samaan aikaan uusille asiakkaille annetaan tolkuttomia puheaikaetuja ja mulle tyrkytettiin keväällä kiitoksena kanta-asiakkuudesta etua tyyliin ilmainen kuulakärkikynä ja nyt posti kantaa kotiin tällaisia suoranaisia huijausyrityksiä, pistän kyllä palveluntarjoajani harkintaan. Siis tämähän on silkkaa vittuilua.

Sama täällä, Sonera on ollut jo Telen ajoista lähtien. Ensin NMT ja sitten GSM.

Itse olen ainakin hemmetin tyytyväinen että meille nykyisillekin asiakkaille annetaan jotakin. Oli se sitten 1€/sunnuntai. Kyllä se mulle kelpaa ja otan sen kädenojennuksena. En vittuiluna.

Ja kyllä, olen kestoetuasiakas ja kyllä, luin tekstin ja kyllä, kysyin siitä vielä kauppiaalta ja kyllä, päätin sen sopimuksen silti ottaa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
tombraider kirjoitti:
Hyvää asiakaspalvelua Iskusta.
Itse voisin kertoa saman tarinan, paitsi että minulla ei ole S-etukorttia. Tällainen kokemus Hämeenlinnan Iskusta parin-kolmen vuoden takaa. En ole juuri muissa huonekaluliikkeissä isommin asioinut, mutta varmasti käyn Iskussa seuraavankin kerran, kun jotain tarvitsen. Muutaman kerran olen toki käynyt ko. liikkeessä "vain katselemassa", jolloin myyjät ovat ymmärtäneet asian ytimen heti ensimmäisellä kerralla ilman niskaan huohottelua ja murhaavia katseita tiskin takaa.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sörkä kirjoitti:
Mutta tästä putiikista on ennenkin tulleet kamat salamavauhdilla. Ja vielä halvimmalla mahdollisella postitusmuodolla. Jos maanantaina lähtee jenkkilästä niin omassa postilaatikossa on perjantaina. Näin viimeksi.

Nyt on piru merrassa. Viime keskiviikkona tilaamani paketti oli jo tänään postilaatikossa. Eihän tätä enää voi uskoa todeksi. Suomessa saa välillä odotella paljon kauemmin jotta saa tilaamansa tavarat kotiin. Ja jenkkilän tytöt ja pojat tässä puljussa saavat ne 4-5 päivässä (työpäivää) tänne korpeen (eli Suomeen). Mutta tässä firmassa on asiakas vissiin kuningas. Hyvää palvelua totisesti.

Sörkä kiittää.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä menee kategoriaan "laadukasta" asiakaspalvelua, eikä nyt välttämättä yllätä ketään, että verotoimistossa ei hyvää palvelua tahdo saada, mutta tämänpäiväinen kohtelu Tampereen verotoimistossa on kyllä paras omalla kohdallani:

Kysyessäni miksi eräs asia menee noin, niin vastaus oli: "Siks vaan", kysyessäni uudemman kerran vastaus oli sama... just, ei voinut kuin nauraa. Kai mun sitten pitäis tietää Suomen verotus läpikotasin.
 

Kaivanto

Jäsen
Ruutiveijari kirjoitti:
Ja mitenköhän tuossa kuluttajan asemaa heikennetään? 12kk määräaikainen sopimus, joka suo tiettyjä etuja. Sama on Elisalla Etuilta ja GoMobilen postpaid -liittymät on kaikki lähtökohtaisesti 12kk määräaikaisia, ilman mitään ylimääräisiä etuja. Normaalia alalla, ollut jo vuosia.

Kuluttajalle kerrotaan mihin sitoutuu ja mitä sillä saa. Missäs se oikeutus uhkasakkoon tässä on?

Eihän tuo sopimus ole määräaikainen vaan jatkuu hautaan asti, jos sitä ei sano irti. Tämä tarkoittaa sitä, että jos tahtoisin joskus spontaanisti vaihtaa operaattoria numeroni säilyttäen, minulla olisi siihen mahdollisuus vain siinä tapauksessa, että päähänpisto vaihtamiseen ajoittuisi juuri sopimuksen loppumisen aikoihin. Ymppäämällä liittymään pilipali-ominaisuus käytännössä ehkäistäisiin numeron siirtäminen operaattorilta toiselle. Täysin läpinäkyvästi tässä pyritään silmänkääntötempulla poistamaan pari vuotta sitten voimaan astunut, EU-direktiiviin perustuva mahdollisuus vaihtaa operaattoria ja säilyttää numero. Jos kusetusmetodin on keksinyt joku muu ja se on nyt leviämässä laajemmin markkinoille, kusetus se silti edelleen on.

Ei ole hajuakaan, mitä uhkasakkojen eteen pitää tehdä, mutta selvästi tässä pyritään palauttamaan markkinat parin vuoden takaiseen aikaan. Koska viranomaiset ovat aikanaan nähneet tarpeelliseksi vapauttaa numeroiden liikkuvuuden, eiköhän tällaiseen sumutukseen jollain aikavälillä puututa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös