Master God kirjoitti:
Näissä suomalaisissa liikkeissä on se ärsyttävä piirre, että aina kun joku asia ei mene niin kuin pitäisi, alkaa hillitön selostus, miksi.
Tämähän on todellakin näin. Itse olen ihmetellyt ihan samaa. Vaihtaessani jo jonkin aikaa sitten kännykkäliittymän Cubioon (sittemmin tosin vaihtunut sekin) liittymän avaus kesti todella kauan. En muista noita aikoja nyt tarkalleen, mutta muistaakseni n.10 pv luvattua kauemmin meni, elikkäs prepaidillä piti viikko kituutella, kun en lankahärveliä omista.
Eihän tuossa vielä mitään, mutta kun palvelu oli todella surkeaa selittelyä. Tiedustelin asian tilaa eri päivinä varmaan neljältä asiakaspalvelijalta ja yhdeltä esimieheltä tmv. pikkupomolta. Kaikki antoivat hieman erilaisen vastauksen. Yhteistä niille oli se, että "elisan päässä on jotain hämminkiä" ja että "tästä ei mitään hyvitystä voida myöntää".
Siis mitä sviddua? Eivätkö suomalaiset asiakaspalvelijauunot (kypsän ihmisen kärjistävä yleistys) tajua, ettei palveluntarjoajan sopimuskumppanin ongelmat, taikka mitkään muutkaan asiakkaasta riippumattomasta syystä johtuvat ongelmat, kuulu KULUTTAJAN riskipiiriin. Eihän minua kiinnosta, mitä "siel elisan teknises tues" tyritään, minä haluan vain, että asia hoidetaan ja lupaukset pidetään! Jos se ei ole mahdollista, asia täytyy jollain tapaa hyvittää, tai ainakin tapahtunutta pahoitella ja antaa tietoa korjausaikataulusta. Kaikkein pahin oli viimeinen asiakaspalvelija, jonka kanssa dialogin loppuosa meni jotenkin näin:
V: Missä vika, kun liittymä ei ole vieläkään auennut?
AP: En oikeen tiiä, elisan päässä on jotain vialla KAI
V: Jaa. Voisitko tiedustella asian etenemistä elisan päästä?
AP: Ei me voida. Se kyl aukee heti kun se avataan (no shit, tässä vaiheessa vekurinen alkaa menettää otettaan)
V: Kauanko luulet tämän epämääräisen sekoilun kestävän?
AP: en tiiä.
V: kukas sen tietää?
AP: EN TIIÄ, nyt on vaan odotettava, kyllä se aukeaa
V: Mielestäni teidän tulisi nyt yrittää hoitaa asiaa. Ei ole minun asiani kantaa vastuuta elisan ja teidän pelleilystä.
AP:ai...
V: Voisinko keskustella asiasta esimiehesi tai jonkun muun laajemmat valtuudet omaavan henkilön kanssa? ---jne.
Viimeisenä ruuvipenkissä ollut pikkupomo soitti pari päivää hänen kanssaan ensimmäisen kerran käymäni keskustelun jälkeen ja kertoi asian olevan hoidettu (vikaa ei pystynyt selvästi kertomaan). Sain vängättyä 50 euroa ilmaista puheaikaa itselleni.
Huh, tämähän on selvästi ollut minulle traumaattinen kokemus! Nyt tuntuu paremmalta, paha olo on päästetty pois ja paraneminen voi alkaa...