Lukutaitoa kaupan
Tuli käytyä tuossa jokin aika takaperin ostoksilla Rauman Citymarketissa ja sain seuraavanlaista palvelua:
Sisään mennessä, siinä on päivän lehdestä kaikki cittarin tarjoukset ja selailin niitä ja huomasin, että Pepsi on tarjouksessa. No muut ostokset oli jo kerätty ja päätin mennä hakemaan sen Pepsin. En lukenut aivan tarkkaan tarjousta, vaan luin että 4 pepsiä 3,99€. No hyllyltä 2X2-pack mukaan ja kassalle. Maksoin ja tarkastin kuittia, niin huomasin, että Pepsit oli maksanut paljon enemmän. No, ei muuta kuin kysymään Info pisteestä asiaa. Siitä sain selitykseksi, että se koskee niitä 4-packkejä. Sanoin etten ollut nähnyt sellaisia, vaan ainoastaan näitä 2-packkejä. No info-täti soittamaan jonnekin. Puhelu loppuu ja tulee sanomaan, että kyllä niitä siellä on. Pyydän, että voinko sitten käydä vaihtamassa nuo kaksi 2-packiä yhteen 4-packiin. Täti tähän, että kyllä se käy, mutta joudun ottamaan rahat häneltä ja käydä uudelleen ostamassa kassalta nuo kaksi 2-packiä. Tähän asti kaikki okei. Sitten täti tulee ja sanoo vakavalla naamalla, että "Ei tekis sullekaan pahaa oppia lukemaan".
Olin ihan hämilläni. Sanoin tyttöystävälleni, että ota rahat, käyn hakemassa sen 4-packin. Kun sitten menin sinne limsahyllylle, niin tarjouksen kohdalla, missä se lukee, että 4-pack 3,99€. Niin suoraan alapuolella 2-packkejä, joita olin siitä ottanut. 4-packit ovat sitten siellä hyllyn päässä muutamien metrien päässä. Eikä niitä edes erota kun suoraan katsoo samalta tasolta. Laittaisivat mainokset edes kyseisten tuotteiden kohdalle. Sama, kun laittaisi maitohyllylle olueiden hinnan, mitkä sijaitsevat siinä yhden hyllykön päässä.
Ulos kaupasta päästyäni tyttöystäväni heti, kysyi että miksi se päin näköä v***uili? Päätin sitten heti kotiin päästyä pistää palautetta sähköpostin kautta kyseisestä tapahtumasta. Vastaus tuli päivän päästä ja siinä todettiin, että kyseinen info-täti myöntää tapahtuneen, mutta se oli tarkoitettu vain humoristiseksi heitoksi. Ja toivottiin, että vielä voisin asioida heillä. Vaan enpä asioi. Ajan mieluummin Prismaan autolla 3-4km, kuin kävelen 300 metriä cittariin.
Vähän sama kuin sanoisin tietokonetta huoltoon tuovalle, että "Opettelisit käyttämään sitä oikein ettei tartte tänne tuoda!" Ei hyvää päivää. Ei asiakaspalvelussa voi v***illa suoraan päin näköä, varsinkaan kenellekään tuntemattomalle. Kaverin kanssa herjaamme toisiamme paljon enemmänkin, mutta ei tuntemattomalle voi sanoa mitä hyvälle kaverille. Ei sitä tiedä onko se tosissaan vai ei. Että turha kutsua huumorintajuttomaksi.
Toinen asia, mikä tuntuu aina menevän itselläni pieleen on netti yhteyden avaus/kytkentä. Kolmas liittymä menossa ja ei tullut sekään ongelmitta. Ekan(Auria) tuleminen kesti 12 viikkoa, vaikka luvattiin neljässä. Sain tosin hyvityksiä, mutta niidenkni kanssa sai tapella ja soitella perään. Puhuin esimiehen kanssa, joka seuraavalla kerralla ei ollutkaan enää esimies. Ja tämä "virallinen" esimies lupasi ilmaisia kuukausia, mutta viimeiseltä ilmaiselta kuukaudelta (tammikuu), tulikin jo lasku. Soitin taas tälle "viralliselle" esimiehelle, niin väitti ettei ole luvannut, mutta sain sitten sen. Kaapeli ei toiminut P2P-verkossa kuin 2kbit/sec, vaikka oli 2mbit yhteys. Kuulemma on rajoitettu tuo P2P kaapelissa alueittain 8mbit/alue. Eivät kertoneet kuinka monta liittymää on minun alueella, mutta ilmeisesti monta. Eikä tuosta ole puhuttu missään. Sain tuon selville kun tein valituksen sen hitaudesta ja minulle joku soitti huollosta. Asiakaspalvelulla ei ollut mitään tietoa tuollaisesta. Tosin sitten kun olin vaihtamassa pois tuota, niin alkoi toimia nopeasti. ilmeisesti joku muukin oli kyllästynyt hitaututeen. Ja nyt kolmas Superstrada. Asennettin kuten sovittiin, mutta sinä perjantaina muija kaveri valitti ettei sivut aukea. Minä paikalta tarksitamaan ja totesin samaa. Liikennettä vain 28kbit/sec, vaikka meganen yhteys. Ei muutakuin testi tekemään ja kappas, nopeus olikin vain 256. Perjantai-ilta, pakko odottaa viikonlopun yli. Tämä on jokin kirous. Pitäisköhän ihan piruuttaan kokeilla vielä Elisaa ja katsoa tulisiko se ajallaan ilman ongelmia.