pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Annoin kantapaikan tytölle luurin lataukseen ja hain parin mukin jälkeen pois. Ei vieläkään virtaa, onneksi nyt selviydyin kotona käymään ja sähkölaskukin on maksettu.
Hei!
Hyviä uutisia:
Ottelu Liverpool - ManU esitetään suorana lähetyksenä CANAL+-kanavalla sunnuntaina 18.9. klo 13.55. Ottelun selostaa Juha Taivainen.
Muutos tehtiin runsaan katsojapalauteen johdosta!
Terveisin
CANAL+
Master God kirjoitti:Eli toinen kysymys kuuluu, kuinka kauan tuollaisen kovalevyn vaihtaminen oikein kestää?
Master God kirjoitti:
Master God kirjoitti:Eli suosittelen vahvasti jatkossa itselleni ja muille ostamaan kaikki vähänkään tarpeellisemmat kapistukset jostain muualta kuin ko. putiikista. Ostan kuitenkin yleensä läppärin käyttöä varten enkä siksi, että joku idiootti saa lähetellä niitä ympäri Suomenniemeä minun laskuuni.
Master God kirjoitti:Laitetaanpa tännekin tämä vuodatus. Nimittäin oli viimeinen kerta, kun asioin missään yhteydessä vapaaehtoisesti Gigantissa. Reklamaatioiden käsittely on ko. nyrkkipajassa onnetonta ja asikaspalvelu tuntematon käsite.
Tulin nimittäin tuossa vuosi sitten ostaneeksi läppärin Oulun Gigantista, ja se lakkasi käynnistymästä noin kuukausi sitten. Vietyäni sen takuuhuoltoon, se oli lähetetty jonnekin päin pääkaupunkia (mitään allekirjoittaneelta kysymättä tietenkin). Kun annettuun huoltonumeroon ei sitten vastattu noin kuukauteen kymmenistä yrityksistä huolimatta, kävin tiedustelemassa paikan päällä takuuhuoltoni tilaa. Kävi ilmi, että laite on Helsingissä ja siihen ollaan vaihtamassa kovalevyä. Mitään aika-arviota valmistumisesta ei tämä "asiakaspalvelija" pystynyt antamaan, osastopäällikkö oli lomalla ja puhelinnumeroa tälle ei suostuttu antamaan. Eli toinen kysymys kuuluu, kuinka kauan tuollaisen kovalevyn vaihtaminen oikein kestää? Kyseessä ei ilmeisesti ole mikään helppo homma, kun kuukauden pohtimisen jälkeen ei vielä pystytä edes arviota valmistumisesta antamaan. Uutta läppäriä vaatiessani minulle lähinnä naureskeltiin.
Jos kyseessä on virus, joka kovalevyn on tuhonnut, joutuu asiakas kuulemma maksamaan viulut. Tosin minulta eivät tule kovin helpolla rahojaan saamaan. En ole kuitenkaan tilannut mitään korjausta. Ilmoitus puhelinvastaajaan siitä, että kone on nyt lähetetty Helsinkiin, ja kuukauden vastaamattomuus puhelimeen ei ainakaan allekirjoittaneelle riitä tilaukseksi huoltotyöstä.
Eli suosittelen vahvasti jatkossa itselleni ja muille ostamaan kaikki vähänkään tarpeellisemmat kapistukset jostain muualta kuin ko. putiikista. Ostan kuitenkin yleensä läppärin käyttöä varten enkä siksi, että joku idiootti saa lähetellä niitä ympäri Suomenniemeä minun laskuuni.
Lexa kirjoitti:Jos korjaus venyy kohtuuttomasti ja neuvottelu liikkeen kanssa ei tuota kuin **tttuilua, niin kannattaa käyttää kuluttajaviraston palveluita.
Niin ei tietenkään. Takaporttina niillä on se, että jos vikä johtuu viruksesta niin silloinhan takuu ei korvaa. Tosin eipä tule niiden elämä silloinkaan helppoa olemaan, koskapa heillä ei ole esittää tilausta.ACME kirjoitti:Niin, ei sinun tarvitse mitään postikuluja maksaa takuuhuollosta.Jos yrittävät niin ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan tai uhkaa Peetillä.
Juu hyvä että tuollainen artikkeli löytyi. Itse en löytänyt kuin maininnan kohtuullisuudesta, mutta on paljon helpompi keskustella, kun kohtuullisuudesta on joku määritelmä numeraalein.Pateettinen kirjoitti:Master Godin tapauksessa korjaus on venynyt kohtuuttomasti, jos on uskominen tätä Kuluttajaviraston artikkelia: http://www.kuluttajavirasto.fi/user...93&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc
Saitko minkäänlaista huoltonumero/-lähetettä? Jos, niin soita suoraan Powermilliin ja kysy tilannetta. Erityisesti kannattaa kysyä, että milloin kone on heille saapunut. Siitä eteenpäin Powermill etenee kyseisen valmistajan (HP, Sony, IBM...) sopimuksen mukaan ja Gigantti vain odottaa saavansa koneen takaisin. Esimerkiksi Viewsonicin näytöt vedetään kuntoon saman päivän aikana kun taas LG:n näytöt useimmiten jumittavat viikon tai kaksi jonossa.Master God kirjoitti:Niin ei tietenkään. Takaporttina niillä on se, että jos vikä johtuu viruksesta niin silloinhan takuu ei korvaa. Tosin eipä tule niiden elämä silloinkaan helppoa olemaan, koskapa heillä ei ole esittää tilausta.
Ja minähän en rupea lekittelemään vaan laitan heti kovat piippuun ja uhkaan Ääpällä.
Tässähän on kyseessä ynnämuu-merkkinen kone (Packard-Bell tms), joten tiedä sitten onko moisella merkillä mitään omia sopimuksia. En minä jaksa soitella ympäri Suomea yhden koneen takia, vaan keskustelen asiasta osastopäällikön kanssa jos se sattuu vastaamaan soittopyyntööni maanantaina kun tulee matkoilta. Olen kuitenkin Gigantin asiakas (valitettavasti) eikä ole minun asiani, missä koneensa korjaavat.Ruutiveijari kirjoitti:Saitko minkäänlaista huoltonumero/-lähetettä? Jos, niin soita suoraan Powermilliin ja kysy tilannetta. Erityisesti kannattaa kysyä, että milloin kone on heille saapunut. Siitä eteenpäin Powermill etenee kyseisen valmistajan (HP, Sony, IBM...) sopimuksen mukaan ja Gigantti vain odottaa saavansa koneen takaisin. Esimerkiksi Viewsonicin näytöt vedetään kuntoon saman päivän aikana kun taas LG:n näytöt useimmiten jumittavat viikon tai kaksi jonossa.
Kannettavaan kovalevyn vaihto kestää noin 20 minuuttia, tähän testaus noin 30 minuuttia ja useimmiten softat saa vetää asiakas itse takaisin.
Kaikesta huolimatta sinuna alkaisin vaatimaan jo kaupan purkua. Siihen on oikeus. Tai uusi kone hyllystä ja Gigantti pitäköön paskansa kun se lopulta palautuu.
vintsukka kirjoitti:Sen toki ymmärrän että jos renkaat ovat hukassa, täytyy tilata uudet ja se saattaa kestää hetken. Mutta sitä en ymmärrä että minun piti kolme kertaa soittaa liikkeeseen renkaiden perässä kun yhteydenottoa tänne päin ei ollut kuulunut luvatussa ajassa. Auto ei ollut ensimmäinen joka tähän perheeseen kyseisestä liikkeestä hankitaan mutta saattoi jäädä viimeiseksi. Eikä jäänyt kuin parista puhelinsoitosta kiinni.
Sörkä kirjoitti:Eräästä jenkkilän putiikista on tulossa t-paita, cd-levy ja avaimenperä. Tänään pistin tilauksen noin klo 16 (Suomen aikaa) ja tuossa klo 23 aikoihin piruuttani katsoin tilaukseni statusta. Olivat penteleet jo varanneet rahat tililtä ja pistäneet kamat kohti Suomea.
dohf kirjoitti:Ei ole vielä ihan selvää pienessä päässäni, tulinko kusetetuksi vai mitä. Avasin Soneran puhelinliittymän netissä joskus heinäkuun alkupuolella, puheaikatarjouksena oli silloin 140 euroa netissä avattavalle liitymälle. Napsauttelin sitten vain tarjouslinkeistä eteenpäin, ja homma toimi silloin ihan kivasti. Entinen Elisan liittymä irtisanottiin ja uusi liittymä avautui sovittuna päivänä.
Vteich kirjoitti:Eihän nuo puheaikatarjoukset koske ikinä kuin nimenomaan uusia, avattavia liittymiä. Ei siis siirrettäviä numeroita. Joten mielestäni sait ylimääräistä ilmaista puheaikaa 120 euroa ihan tosta vaan.
Tuamas kirjoitti:- Nuo puheaikatarjoukset annetaan mieluummin aina siirrettävään numeroon, koska asiakkaan vaihtaessa tutun numeron, se helpommin myös pidetään sillä uudella operaattorilla.
Jossain vaiheessa uusiin numeroihin ei edes saanut puheaikaa.
Tuamas kirjoitti:- Nuo puheaikatarjoukset annetaan mieluummin aina siirrettävään numeroon, koska asiakkaan vaihtaessa tutun numeron, se helpommin myös pidetään sillä uudella operaattorilla.
Jossain vaiheessa uusiin numeroihin ei edes saanut puheaikaa.