Ja kerro se autoliike, tällainen peli ei vetele.
Kyseessä on Hämeenlinnassa sijaitseva Uusi Autokauppa, Hämeenlinna.
Ja kerro se autoliike, tällainen peli ei vetele.
Kyseessä on Hämeenlinnassa sijaitseva Uusi Autokauppa, Hämeenlinna.
Ja kerro se autoliike, tällainen peli ei vetele.
Ymmärretään, kun asianne on kaiketi keskeneräinen. On silti ihan oikein, jos ihmiset osaavat välttää tuollaista autoliikettä. Eikä sekään ole välttämättä sinulle eikä varsinkaan liikkeelle huono asia, jos liikkeen pomoporras saa tästä keskustelusta vihiä. Virheet sopii korjata ja tapoja voi yrittää parantaa. Eikä liikkeellä ole mitään oikeutta ryhtyä sinun suuntaan hankalaksi sen vuoksi, että olet asiasta täällä firman nimeen viitaten puhunutkin, jos olet tosiasioissa pysynyt.Autoliikkeen nimi tuli ilmi aikaisemmissa viesteissäni, mutta toivoisin ettei kukaan ryhtyisi mihinkään toimiin tästä huolimatta. :D
Satun tuntemaan pari myyjää kyseisestä kaupasta melko hyvin. Myyjiä siellä on käsittääkseni kolme, joten tähän episodiin on osallistunut ainakin toinen heistä, todennäköisesti molemmat.
Ikävää, että sinua palveltiin noin törkeästi. Minulla on täysin toisenlaiset fiilikset liikkeen palveluista, mutta tunnustan olevani suht jäävi tapauksen suhteen.
Paska palvelu on aina paskaa palvelua eikä sitä jälkikäteen paremmaksi muuteta.
Hyvä jos sinulla on positiivisempia kokemuksia kyseisestä autokaupasta. Tämä meidän tapaus oli tietysti vain yksi "autokauppa" muiden joukossa.
Katsellaan miten asiat etenevät.
Rikosilmotusta en ole vielä tehnyt vaan ajattelin vielä seuraavan viikon odotella, että auton tiedot vaihtuisivat takaisin autokaupalle. En tiedä, huolestunko turhaan, mutta omalla mittapuullani kyseessä ovat isot rahat enkä todellakaan meinaa maksaa vakuutuksia tai mitään muuta kyseiseen autoon liittyvää.
Pahoittelen jos teksti on epäselvää tai liian pitkästi selitetty.
Jos oikein käsitin, niin kiusaa enempää ei autokauppias taida pystyä tekemään. Ei kai nyt oikeasti sinulle tule mitään kuluja autokaupoista, joita et tehnyt (paitsi nyt toki vaiva + puhelinkulut yms...)?
Kunnes tieto AKE:een ja vakuutusyhtiön korviin kantautuu autokauppojen peruuntumisesta, niin olen velvollinen maksamaan laskut, ainakin käytännössä. Näin kerrottiin AKE:sta ja vakuutusyhtiöstä. Tietenkään mitään en meinaa maksaa, mutta jos kauppojen peruuntuminen kestää esimerkiksi vielä kuuukauden niin asiat ovat huomattavasti hankalemmat.
Eikö nuo laskut voi riitauttaa? Tällöinhän kait laskutus pitäisi olla jäissä kunnes asia on selvitetty. Jos ja kun joku tietää paremmin niin oikaiskaa ettei aivan puutaheinää heitellä, näin muistan silti jostain lukeneeni.
Jos myyjä viivyttelee tekonsa oikaisemisessa, niin sehän on myyjän toimintaa arvioitaessa mielestäni pelkästään raskauttavaa. Kaikille osapuolille luulisi olevan edullisinta, että asia hoidetaan siististi pois ilman erotuomaria, ja ennen kaikkea autokaupalle.Tässä voisi muutenkin olla esitutkinnan paikka myyjän toimien osalta, mutta ehkä kuitenkin asiasta aiheutunut huono maine tässäkin ketjussa käy jo sanktiosta eikä virkavaltaa kannata sen enempää vaivata. Tämä siis, jos asia ilman suurempia kommervenkkeja selviää.
Ainakin AKE:n suuntaan kannattaa viedä toimia eteen päin jo ennen laskun eräpäivää, heidän mielestään olet verovelvollinen kunnes asia on hoidettu.
Ei voi velvollisuutta/vastuuta olla jos rekisteröinnille ei ilmoitettaessa ole uuden haltijan hyväksyntää.
.... jos kauppojen peruuntuminen kestää esimerkiksi vielä kuuukauden niin asiat ovat huomattavasti hankalemmat.
En kuitenkaan usko, että tämä voi kovin kauaa enää kestää. Tai lähinnä toivon..
Oli näillä kyllä soitoilla erokin. Myyntipalvelu / asiakaspalvelu. Yllättäen myyntipalvelusta parempi palvelu.
Sonera: Selvittävät asian, että valokuitua ei saa heiltä rakennettavaan uudiskohteeseen. Joku muu hoitaa sillä alueella kuidut. Tekevät kyllä kuparilla liittymän jos haluaa. Kertovat kaikki asiaan liittyvät pyynnöt ja mahdollisuudet. Hienoa palvelua.
Elisa/Saunalahti: Soitto Elisan asiakaspalveluun josta se yhdistetään Saunalahdelle(Saunalahti Talokuitu kyselyssä). Osoitteen perusteella ei löydy tietoa, saako valokuitua.
Ongelman ratkaisu asiakaspalvelijalta: Käy kyselemässä naapureilta mitä liittymiä heillä on. Etsi myös elisa.fi ja sieltä rakentajille-osiosta. Tavaa osoitteen kahdesti.
Tutkinpa ajankuluksi myös em. ohjeen, niin nettisivulla käsketään ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun selvittääksesi saako yhteyden sinulle.
Ei jumalauta. Eikö ne nyt oikeasti tiedä, mihin asti se valokuitu tulee. Eikä tule mieleen tarjota jotain muuta tuotetta tilalle? Elisan asiakasta minusta ei tule kuin äärimmäisen pakon edessä.
Oli näillä kyllä soitoilla erokin. Myyntipalvelu / asiakaspalvelu. Yllättäen myyntipalvelusta parempi palvelu.
Terveisiä myös suomalaisten mielestä maailman parhaalle lentoyhtiölle, eli ah niin kotoisalle Finnairille. Koin ehdottomasti huonoimman Atlantin ylityksen koskaan, kyyti tarjottiin tehokanalan jalkatiloilla varustetussa iänikuisessa 575-koneessa, voi sitä VHS-nauhurin rauhoittavaa rohinaa. Itsekone ja sen laatu on yksi asia, mutta toinen mikä hieman risoo on se, että exit-rivit oli täytetty venäläisillä kääpiöillä (12-16v kielikurssilaisia) joilla ei ollut juuri minkäänlaista englannin taitoa (todettu boardnigissa kun asiakaspalvelija yritti esittää heille kysymyksiä).
Uskoin aiemmin, että exit-riville otetaan vain täysi-ikäisiä ja englannin taitoisia henkilöitä, tai sitten olen ihan väärässä. Mitään apua missään hätätilassa heistä ei olisi ollut ja tietty se nyt onnistuneen lennon kannalta vmäisempi tilanne oli siinä, että ne exit-paikat olisi ollut kovaa valuuttaa henkilöille jotka hätyyttelevät pituudeltaan sitä paria metriä. Itse en siis niitä paikkoja tahtonut, mutta kun itselläkin 180cm pitkänä oli "ilo" istua ko. jalkatiloissa, niin voin vain kuvitella parimetrisen tuskaisaa taivalta 8½ tuntisen lennon aikana.
Eipä siinä ole väliä maksatko lisämaksua vai ei, koska lentoyhtiöillä on näissä asioissa melko yhteneväiset säännöt.
Näin tuo ilmeisesti on. Itse viime vuonna lensin Turkkiin turkkilaisella lentoyhtiöllä. Molempiin suuniin sattui exit-rivin paikka ja vielä ikkuna paikka. Keneltäkään muulta rivillä istuneelta ei kysytty mitään, mutta ikkunapaikalla olijoilta molemmilta puolilta ikä. Ainankin silloin 17 vuotta riitti.Muutaman kerran olen ollut lennolla, jossa exit-paikalla oleva henkilö ei ole puhunut joko lentoyhtiön ns "kotikieltä" tai englantia. Näissä tapauksissa on ko asiakas siirretty aika noileesti muualle ja tilalle tullut puhetta ymmärtävä riittävän vanha matkustaja.
Ei vastuu koneen turvallisuudesta voi siirtyä lentoyhtiöltä (koneen miehistöltä) matkustajille. Vaikka paikasta kuinka olisi maksanut ekstraa niin jos ei täytä vaatimuksia exit-paikalle, niin sitten sellaisella ei kyllä saisi istua.En tiedä onko noissa kuitenkaan mitään muuta sääntöä kuin että matkustajan pitää olla sellaisessa fyysisessä kunnossa että pystyy avaamaan exit-oven ja käsittääkseni vain englannin osaaminen riittää. Se on sitten taas lentoyhtiön asia alkaa tiputtamaan jengiä pois exit-paikoilta kielitaidon puutteen takia, mutta itse laskisin kyllä enemmän sen varaan että ko. paikoista on maksettu extraa ja pistetty raksi ruutuun "kyllä", jolloin vastuu siirtyy matkustajalle.
Tekstiä