Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 876
  • 7 131

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kerro se autoliike, tällainen peli ei vetele.

Autoliikkeen nimi tuli ilmi aikaisemmissa viesteissäni, mutta toivoisin ettei kukaan ryhtyisi mihinkään toimiin tästä huolimatta. :D

En silti voi suositella kyseistä autokauppaa kenellekään ja se perustuu vain henkilökohtaiseen mielipiteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Autoliikkeen nimi tuli ilmi aikaisemmissa viesteissäni, mutta toivoisin ettei kukaan ryhtyisi mihinkään toimiin tästä huolimatta. :D
Ymmärretään, kun asianne on kaiketi keskeneräinen. On silti ihan oikein, jos ihmiset osaavat välttää tuollaista autoliikettä. Eikä sekään ole välttämättä sinulle eikä varsinkaan liikkeelle huono asia, jos liikkeen pomoporras saa tästä keskustelusta vihiä. Virheet sopii korjata ja tapoja voi yrittää parantaa. Eikä liikkeellä ole mitään oikeutta ryhtyä sinun suuntaan hankalaksi sen vuoksi, että olet asiasta täällä firman nimeen viitaten puhunutkin, jos olet tosiasioissa pysynyt.

Tietty jos liike hoitaa asiat siististi tästä eteenpäin kanssasi ja esim. hyvittää sinua snadisti kokemastasi mieliharmista, niin voinet todeta täälläkin että asia on sovittu eikä mitään jäänyt hampaankoloon. Toivottavasti jotenkin näin käy.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Satun tuntemaan pari myyjää kyseisestä kaupasta melko hyvin. Myyjiä siellä on käsittääkseni kolme, joten tähän episodiin on osallistunut ainakin toinen heistä, todennäköisesti molemmat.
Ikävää, että sinua palveltiin noin törkeästi. Minulla on täysin toisenlaiset fiilikset liikkeen palveluista, mutta tunnustan olevani suht jäävi tapauksen suhteen.
Paska palvelu on aina paskaa palvelua eikä sitä jälkikäteen paremmaksi muuteta.

Hyvä jos sinulla on positiivisempia kokemuksia kyseisestä autokaupasta. Tämä meidän tapaus oli tietysti vain yksi "autokauppa" muiden joukossa.

Katsellaan miten asiat etenevät.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Hyvä jos sinulla on positiivisempia kokemuksia kyseisestä autokaupasta. Tämä meidän tapaus oli tietysti vain yksi "autokauppa" muiden joukossa.

Katsellaan miten asiat etenevät.

Jos oikein käsitin, niin kiusaa enempää ei autokauppias taida pystyä tekemään. Ei kai nyt oikeasti sinulle tule mitään kuluja autokaupoista, joita et tehnyt (paitsi nyt toki vaiva + puhelinkulut yms...)?
 

HemmoP

Jäsen
Rikosilmotusta en ole vielä tehnyt vaan ajattelin vielä seuraavan viikon odotella, että auton tiedot vaihtuisivat takaisin autokaupalle. En tiedä, huolestunko turhaan, mutta omalla mittapuullani kyseessä ovat isot rahat enkä todellakaan meinaa maksaa vakuutuksia tai mitään muuta kyseiseen autoon liittyvää.

Pahoittelen jos teksti on epäselvää tai liian pitkästi selitetty.

Käy tekemässä tutkintapyyntö heti jos asia ei ole maanantaina selvä. Otat yhteyttä vakuutusyhtiöön ja AKEen ja kerrot tutkintapyynnöstä. Samoin voit halutessasi lähettää kopion "autoliikkeeseen", itse antaisin vakuutusyhtiön ja poliisin hoitaa yhteydenotot.

Näin peset kätesi koko hommasta joka ei enää kuulu sinulle millään tavalla.

Tuommoisille ammattikusettajille on aivan turha antaa siimaa senttiäkään.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos oikein käsitin, niin kiusaa enempää ei autokauppias taida pystyä tekemään. Ei kai nyt oikeasti sinulle tule mitään kuluja autokaupoista, joita et tehnyt (paitsi nyt toki vaiva + puhelinkulut yms...)?

Tottakai autokauppias voi aina hankaloittaa jo valmiiksi hankalia asioita. Vakuutusyhtiöltä on jo lähetetty lasku minulle, AKE lähettää ajoneuvovero laskuna noin viikon päästä. Mitä kauemmin asiassa menee niin sitä lähemmäksi eräpäivät laskuista tulevat. Toki noissa laskuissa on eräpäivät varmaankin kuukauden päähän, mutta kuitenkin.

Kunnes tieto AKE:een ja vakuutusyhtiön korviin kantautuu autokauppojen peruuntumisesta, niin olen velvollinen maksamaan laskut, ainakin käytännössä. Näin kerrottiin AKE:sta ja vakuutusyhtiöstä. Tietenkään mitään en meinaa maksaa, mutta jos kauppojen peruuntuminen kestää esimerkiksi vielä kuuukauden niin asiat ovat huomattavasti hankalemmat.

En kuitenkaan usko, että tämä voi kovin kauaa enää kestää. Tai lähinnä toivon..
 

Fiiu

Jäsen
Kunnes tieto AKE:een ja vakuutusyhtiön korviin kantautuu autokauppojen peruuntumisesta, niin olen velvollinen maksamaan laskut, ainakin käytännössä. Näin kerrottiin AKE:sta ja vakuutusyhtiöstä. Tietenkään mitään en meinaa maksaa, mutta jos kauppojen peruuntuminen kestää esimerkiksi vielä kuuukauden niin asiat ovat huomattavasti hankalemmat.

Eikö nuo laskut voi riitauttaa? Tällöinhän kait laskutus pitäisi olla jäissä kunnes asia on selvitetty. Jos ja kun joku tietää paremmin niin oikaiskaa ettei aivan puutaheinää heitellä, näin muistan silti jostain lukeneeni.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Eikö nuo laskut voi riitauttaa? Tällöinhän kait laskutus pitäisi olla jäissä kunnes asia on selvitetty. Jos ja kun joku tietää paremmin niin oikaiskaa ettei aivan puutaheinää heitellä, näin muistan silti jostain lukeneeni.

Tottakai voi. Penniäkään ei kannata eikä pidä maksaa. Pitää vain lähettää kirjallisena reklamaatio laskuista ja tietenkin selvittää tilanne eli miksi reklamoi. Jos sieltä joku lasku oli jo tullut, kannattaa toimia siinä annetun huomautusajan puitteissa. Parhaassa tapauksessa vakuutusyhtiöllä voi olla autoliikkeeltä jotain kysyttävää.

Tässä voisi muutenkin olla esitutkinnan paikka myyjän toimien osalta, mutta ehkä kuitenkin asiasta aiheutunut huono maine tässäkin ketjussa käy jo sanktiosta eikä virkavaltaa kannata sen enempää vaivata. Tämä siis, jos asia ilman suurempia kommervenkkeja selviää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä voisi muutenkin olla esitutkinnan paikka myyjän toimien osalta, mutta ehkä kuitenkin asiasta aiheutunut huono maine tässäkin ketjussa käy jo sanktiosta eikä virkavaltaa kannata sen enempää vaivata. Tämä siis, jos asia ilman suurempia kommervenkkeja selviää.
Jos myyjä viivyttelee tekonsa oikaisemisessa, niin sehän on myyjän toimintaa arvioitaessa mielestäni pelkästään raskauttavaa. Kaikille osapuolille luulisi olevan edullisinta, että asia hoidetaan siististi pois ilman erotuomaria, ja ennen kaikkea autokaupalle.

Palstan lakimiehet voisivat arvioida, täyttyvätkö tapauksessa esimerkiksi petoksen tunnusmerkit ja millä olettamuksilla.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Ainakin AKE:n suuntaan kannattaa viedä toimia eteen päin jo ennen laskun eräpäivää, heidän mielestään olet verovelvollinen kunnes asia on hoidettu. Epävarman muistikuvan mukaan vero pitää maksaa eräpäivään mennessä, vaikka siitä olisikin valitettu. Varmista myös, ettette missään tapauksessa joudu maksamaan autosta senttiäkään veroja tai vakuutusmaksuja ajalta, jolla auto on teidän nimissä. Jos meinaatte, kannattanee tehdä tutkintapyyntö poliisille, jotta varmasti/virallisesti selviää ettei auto ja siihen liittyvät maksut ole teille todellisuudessa missään vaiheessa kuuluneet.

Jos autoliike on välttämässä maksuja tuon vuoksi, lievä petos/lievä veropetos saattaa teoriassa tulla kyseeseen (rikoslaki 29 luku 1 § ja 3§ sekä RL 36 luku 1§ 1-2 mom ja 3§). Veropetos tulisi kyseeseen, jos autoliikkeelle maksettavaksi määrättävän autoveron määrä olisi pienempi kuin sen pitäisi olla, koska papereiden mukaan he eivät ole olleet tiettyä aikaa verovelvollisia. Petoksen osalta tuo täyttyy ainakin lievänä, erityisesti 36 luvun 1 §n: 2 momentin perusteella: "Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa."
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kerrankin Elisalta sai loistavaa palvelua. Viihde kyseessä ja Canal+ kiinnostaa nyt pitkästä aikaa, kun olen katsomassa alkavia futisliigojen kausia ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen.

Soitin ja kyselin onko jotain tarjouksia juuri nyt tulossa/tullut ja myyjä tuumasi että vain tuo perustarjous Canal+-Totalista (6kk sopparilla 2kk ilmaiseksi) on olemassa nyt. Tähän itse sitten etten tarvitse kuin Sport-paketin ja tämä myyjä sanoi että tekee mulle oman tarjouksen tuosta paketista, jossa saan samat ehdot kuin Total-paketissa, jos otan tästä nyt sen. Otinhan minä ja jo tänään näkyy kanavat kotona.

Eli suosittelen kyllä nyt tässä asiasa Elisaa, kerrassaan mieltä ylentävää palvelua etenkin näin maanantaina. Kiitos Elisa ja se myyjä joka minua palveli!
 

HemmoP

Jäsen
Ainakin AKE:n suuntaan kannattaa viedä toimia eteen päin jo ennen laskun eräpäivää, heidän mielestään olet verovelvollinen kunnes asia on hoidettu.

Ei voi velvollisuutta/vastuuta olla jos rekisteröinnille ei ilmoitettaessa ole uuden haltijan hyväksyntää.

Olisi aika nurinkurinen tilanne jos kuka tahansa voisi ilmoitella uusia omistajia tai auton haltijoita AKEeen ? Jos tämä Calcichew ei olisi mennyt paikan päälle tai ei enää olisikaan ollut autokauppaan missään yhteydessä, niin silti olisi saanut jonkun romun niskoilleen ?


Niinkuin aiemmassa viestissäni laitoin, jos asia on niinkuin on annettu ymmärtää, ettei mitään autokauppaa ole tehty, niin suoraan poliisille tutkintapyyntö ja siitä kopiot AKEen ja vakuutusyhtiöön. Ne selvittävät asian kyllä. Turha haaskata omaa aikaa tuollaiseen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ei voi velvollisuutta/vastuuta olla jos rekisteröinnille ei ilmoitettaessa ole uuden haltijan hyväksyntää.

Perjaatteessa ei, mutta jos Trafin tiedoissa on tieto että henkilö x on auton liikennevakuutuksenottaja niin vakuutusyhtiö kyllä tämän tiedon perusteella lähtökohtaisesti laskuttaa niin kauan kunnes tuo trafin tieto muutetaan. Mahdollisesti lähettävät laskut perintään ja ulosottoon, toki tässä nimenomaisessa tilanteessa voisi kuvitella että vakuutusyhtiö voisi perinnän toistaiseksi estää. Kaskohan tietenkin päättyy sitten jossain vaiheessa maksamattomana, mutta liikenne ei pääty.

Olen kyllä samaa mieltä että tässä tilanteessa ei kannata siimaa juuri antaa vaan tässä vaiheessa kannattaa jo rikosilmoitus tehdä, sen verran kummalista touhua tässä tapauksessa on ollut.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... jos kauppojen peruuntuminen kestää esimerkiksi vielä kuuukauden niin asiat ovat huomattavasti hankalemmat.

En kuitenkaan usko, että tämä voi kovin kauaa enää kestää. Tai lähinnä toivon..

Minkä kauppojen peruuntuminen?

Kyllähän tuo alkaa olla jo ketjussa mainittujen petosten lisäksi myös liki jotain tietosuojarikosta. Heillähän ei ollut oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin siihen tarkoitukseen kun mihin olit ne antanut. SOTUsi lähettely kolmansille osapuolille on selvästi jotain muuta kuin mihin käyttöön olit sen heille antanut.

Rikosilmoitusta peliin vaan. Itse soittaisin sinne aamulla ja sanoisin puhelimeen, että tänään menee rikosilmoitus poliisille, ellei puoleen päivään mennessä tule tietoa asian olevan kunnossa. Tosin tekisin rikosilmoituksen muutenkin vaikka olisikin kunnossa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sonera: Selvittävät asian, että valokuitua ei saa heiltä rakennettavaan uudiskohteeseen. Joku muu hoitaa sillä alueella kuidut. Tekevät kyllä kuparilla liittymän jos haluaa. Kertovat kaikki asiaan liittyvät pyynnöt ja mahdollisuudet. Hienoa palvelua.

Elisa/Saunalahti: Soitto Elisan asiakaspalveluun josta se yhdistetään Saunalahdelle(Saunalahti Talokuitu kyselyssä). Osoitteen perusteella ei löydy tietoa, saako valokuitua.
Ongelman ratkaisu asiakaspalvelijalta: Käy kyselemässä naapureilta mitä liittymiä heillä on. Etsi myös elisa.fi ja sieltä rakentajille-osiosta. Tavaa osoitteen kahdesti.
Tutkinpa ajankuluksi myös em. ohjeen, niin nettisivulla käsketään ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun selvittääksesi saako yhteyden sinulle.

Ei jumalauta. Eikö ne nyt oikeasti tiedä, mihin asti se valokuitu tulee. Eikä tule mieleen tarjota jotain muuta tuotetta tilalle? Elisan asiakasta minusta ei tule kuin äärimmäisen pakon edessä.

Oli näillä kyllä soitoilla erokin. Myyntipalvelu / asiakaspalvelu. Yllättäen myyntipalvelusta parempi palvelu.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Oli näillä kyllä soitoilla erokin. Myyntipalvelu / asiakaspalvelu. Yllättäen myyntipalvelusta parempi palvelu.

Työmaalta kokemuksena on sanottava, että Elisan sisällä on eroa puhelussa myös välillä henkilöasiakkaat - yritysasiakkaat. Yrityspuolella ei oltu kuunneltu Isänmaan Toivot -sarjan tunnaria, "älä soita tänne enää KOSKAAN!"
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sonera: Selvittävät asian, että valokuitua ei saa heiltä rakennettavaan uudiskohteeseen. Joku muu hoitaa sillä alueella kuidut. Tekevät kyllä kuparilla liittymän jos haluaa. Kertovat kaikki asiaan liittyvät pyynnöt ja mahdollisuudet. Hienoa palvelua.

Elisa/Saunalahti: Soitto Elisan asiakaspalveluun josta se yhdistetään Saunalahdelle(Saunalahti Talokuitu kyselyssä). Osoitteen perusteella ei löydy tietoa, saako valokuitua.
Ongelman ratkaisu asiakaspalvelijalta: Käy kyselemässä naapureilta mitä liittymiä heillä on. Etsi myös elisa.fi ja sieltä rakentajille-osiosta. Tavaa osoitteen kahdesti.
Tutkinpa ajankuluksi myös em. ohjeen, niin nettisivulla käsketään ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun selvittääksesi saako yhteyden sinulle.

Ei jumalauta. Eikö ne nyt oikeasti tiedä, mihin asti se valokuitu tulee. Eikä tule mieleen tarjota jotain muuta tuotetta tilalle? Elisan asiakasta minusta ei tule kuin äärimmäisen pakon edessä.

Oli näillä kyllä soitoilla erokin. Myyntipalvelu / asiakaspalvelu. Yllättäen myyntipalvelusta parempi palvelu.

Ihan saman tyyppistä rumbaa tässä selvitellyt kun muutin rivariin ja siirsin Soneran 24 megaisen liittymäni sinne. Saatavuskartan mukaan osoitteeseen pitäisi saada 24M liittymä, ei toimi kuin 7 megaisena. Syitä nyt sitten soitellut sekä Soneralle, että paikallisen kuparin omistavalle Anvialle. Sonera vaan todennut että kyllä sinne pitäisi saada, epäilevät että mun vehkeissä vikaa, no ne todistettavasti toimivat... ja myös laitteet. Eli samat laitteet kuin aik. osoitteessa, ja testattu uudessa osoitteessa 3 eri ADSL-boxilla. Anvia joka verkon omistaa, ei edes soittele takaisin kun soitin ja kysyin että jos heiltä hankkimalla saisi 24M megaisen piuhan. Selvitetään asiaa ja koskaan ei kuulunut mitään.
Voipi olla että vanhan rivarin sisäverkko on siinä kunnossa ettei nopeampaa saa, mutta ihme perseilyä tuo on kaikilla operaattoreilla noin yleensä.

+1 myyntipalvelulle. En soita enää asiakaspalveluihin ja puhu kymmeniä minuutteja roboteille. Soitan myyntiin, pari sekuntia ja vastataan ja kerron että nyt sellainen tilanne että teiltä soisin soitettavan pikaisesti takaisin. Aina on aika vikkelään tullut puhelu.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Soneralle myös terveisiä, että jos ottavat uuden tuoteperheen - eli 3G-kannettavan - hoitaakseen, pitäisi myös jonkun oikeasti olla vastaamassa asiakaspalveluun. Jonotin muutaman kerran yli tunnin ja ei onnistunut, lähetin sähköpostit ja ei vieläkään vastausta. Aivan mahtavaa.

Terveisiä myös suomalaisten mielestä maailman parhaalle lentoyhtiölle, eli ah niin kotoisalle Finnairille. Koin ehdottomasti huonoimman Atlantin ylityksen koskaan, kyyti tarjottiin tehokanalan jalkatiloilla varustetussa iänikuisessa 575-koneessa, voi sitä VHS-nauhurin rauhoittavaa rohinaa. Itsekone ja sen laatu on yksi asia, mutta toinen mikä hieman risoo on se, että exit-rivit oli täytetty venäläisillä kääpiöillä (12-16v kielikurssilaisia) joilla ei ollut juuri minkäänlaista englannin taitoa (todettu boardnigissa kun asiakaspalvelija yritti esittää heille kysymyksiä).

Uskoin aiemmin, että exit-riville otetaan vain täysi-ikäisiä ja englannin taitoisia henkilöitä, tai sitten olen ihan väärässä. Mitään apua missään hätätilassa heistä ei olisi ollut ja tietty se nyt onnistuneen lennon kannalta vmäisempi tilanne oli siinä, että ne exit-paikat olisi ollut kovaa valuuttaa henkilöille jotka hätyyttelevät pituudeltaan sitä paria metriä. Itse en siis niitä paikkoja tahtonut, mutta kun itselläkin 180cm pitkänä oli "ilo" istua ko. jalkatiloissa, niin voin vain kuvitella parimetrisen tuskaisaa taivalta 8½ tuntisen lennon aikana.

Mutta nämä iloiset kielikurssilaiset liikkuivatkin Aeroflotin lipuilla, joten kyllähän tästä taas tietää kenen suuntaan ko. yhtiö kumartaa.

Jatkossa voi taas käyttää jotain toista yhtiötä, esim. ero Lufthansaan, Iceland Airiin sekä erityisesti KLM:ään on aivan kammottavan suuri.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Terveisiä myös suomalaisten mielestä maailman parhaalle lentoyhtiölle, eli ah niin kotoisalle Finnairille. Koin ehdottomasti huonoimman Atlantin ylityksen koskaan, kyyti tarjottiin tehokanalan jalkatiloilla varustetussa iänikuisessa 575-koneessa, voi sitä VHS-nauhurin rauhoittavaa rohinaa. Itsekone ja sen laatu on yksi asia, mutta toinen mikä hieman risoo on se, että exit-rivit oli täytetty venäläisillä kääpiöillä (12-16v kielikurssilaisia) joilla ei ollut juuri minkäänlaista englannin taitoa (todettu boardnigissa kun asiakaspalvelija yritti esittää heille kysymyksiä).

Uskoin aiemmin, että exit-riville otetaan vain täysi-ikäisiä ja englannin taitoisia henkilöitä, tai sitten olen ihan väärässä. Mitään apua missään hätätilassa heistä ei olisi ollut ja tietty se nyt onnistuneen lennon kannalta vmäisempi tilanne oli siinä, että ne exit-paikat olisi ollut kovaa valuuttaa henkilöille jotka hätyyttelevät pituudeltaan sitä paria metriä. Itse en siis niitä paikkoja tahtonut, mutta kun itselläkin 180cm pitkänä oli "ilo" istua ko. jalkatiloissa, niin voin vain kuvitella parimetrisen tuskaisaa taivalta 8½ tuntisen lennon aikana.

Ei se ole Finnairin vika jos joku sniiduilee ja lentää lomalentoja.
Ei kukaan osta Toyotaakaan ja valita kun ei ole takana Bentleyn jalkatiloja.

Exit-riveissäkin on sellainen vekkuli juttu, että moni lentoyhtiö myy (en nyt ole varma Finskistä) niitä extrahintaan ja voi olla että codesharen kautta ko. venäläiset ovat maksaneet niistä ja siinä kohtaa sitten lentoyhtiöitä ei juurikaan kiinnosta turvallisuusmääräykset vaan saatu raha.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Muutaman kerran olen ollut lennolla, jossa exit-paikalla oleva henkilö ei ole puhunut joko lentoyhtiön ns "kotikieltä" tai englantia. Näissä tapauksissa on ko asiakas siirretty aika noileesti muualle ja tilalle tullut puhetta ymmärtävä riittävän vanha matkustaja.

Tuolla ylläkuvatulla lennolla olisi emojen pitänyt siirtää nuo nuoret ns huitsin nevadaan ja laittaa joku kieltä osaava riittävän vanha tilalle.

Eipä siinä ole väliä maksatko lisämaksua vai ei, koska lentoyhtiöillä on näissä asioissa melko yhteneväiset säännöt.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Eipä siinä ole väliä maksatko lisämaksua vai ei, koska lentoyhtiöillä on näissä asioissa melko yhteneväiset säännöt.

En tiedä onko noissa kuitenkaan mitään muuta sääntöä kuin että matkustajan pitää olla sellaisessa fyysisessä kunnossa että pystyy avaamaan exit-oven ja käsittääkseni vain englannin osaaminen riittää. Se on sitten taas lentoyhtiön asia alkaa tiputtamaan jengiä pois exit-paikoilta kielitaidon puutteen takia, mutta itse laskisin kyllä enemmän sen varaan että ko. paikoista on maksettu extraa ja pistetty raksi ruutuun "kyllä", jolloin vastuu siirtyy matkustajalle.
 

Altec

Jäsen
Muutaman kerran olen ollut lennolla, jossa exit-paikalla oleva henkilö ei ole puhunut joko lentoyhtiön ns "kotikieltä" tai englantia. Näissä tapauksissa on ko asiakas siirretty aika noileesti muualle ja tilalle tullut puhetta ymmärtävä riittävän vanha matkustaja.
Näin tuo ilmeisesti on. Itse viime vuonna lensin Turkkiin turkkilaisella lentoyhtiöllä. Molempiin suuniin sattui exit-rivin paikka ja vielä ikkuna paikka. Keneltäkään muulta rivillä istuneelta ei kysytty mitään, mutta ikkunapaikalla olijoilta molemmilta puolilta ikä. Ainankin silloin 17 vuotta riitti.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En tiedä onko noissa kuitenkaan mitään muuta sääntöä kuin että matkustajan pitää olla sellaisessa fyysisessä kunnossa että pystyy avaamaan exit-oven ja käsittääkseni vain englannin osaaminen riittää. Se on sitten taas lentoyhtiön asia alkaa tiputtamaan jengiä pois exit-paikoilta kielitaidon puutteen takia, mutta itse laskisin kyllä enemmän sen varaan että ko. paikoista on maksettu extraa ja pistetty raksi ruutuun "kyllä", jolloin vastuu siirtyy matkustajalle.
Ei vastuu koneen turvallisuudesta voi siirtyä lentoyhtiöltä (koneen miehistöltä) matkustajille. Vaikka paikasta kuinka olisi maksanut ekstraa niin jos ei täytä vaatimuksia exit-paikalle, niin sitten sellaisella ei kyllä saisi istua.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Ottamatta kantaa asiakaspalvelun laatuun ja tasoon, niin syy hidastelulle löytynee tosiaan joko huonokuntoisesta sisäverkosta tai liian pitkästä linjakuparista. Meneppäs modeemin hallintasivuille ja katso sieltä SNR margin ja Attenuation -arvot jotka on ilmoitettu desibeleinä ja kertoile mitä arvoja siellä näkyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös