Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 946 928
  • 6 878

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Lääkärit, terveyskeskukset, hammaslääkärit jne

Asia vaivannut jo pitkään ja ajattelin nyt kysyä kanssa kärsijöiltä:

Oletko koskaan, ikinä, missään päässyt vastaanotolla hoitoon sovitun aikataulun mukaisesti?

En tiedä mistä tämä johtuu; Lääkärien ylimieleisyydestä? Varaus/tilauskirjan ylibookkauksesta? Henkilöstön vähyydestä? Vai ihan vaan kansalaisten kyykyttämisestä?

Kuitenkin asiakaspalvelusta kyse ja itsekin alalla niin kyllä asiakas hakeutuu muualle jos aina ollaan myöhässä.. Eikö?

Viimeisin muistoni terveyskeskuksesta kun olin kovassa kuumeessa ja "jeppe" ontui puoli tuntia myöhässä että "mikäs herraa vaivaa.." Ei perkele, ei edes pahoitellut myöhästymistään ja jollen itse olisi ollut niin huonossa hapessa olisin ihan ilmaiseksi voinut antaa hänelle niin terveydellisiä kuin henkisiä ohjeita..

Noh, jos lääkäreitä tai muita hoitajia läsnä niin varmaan tähän löytyy ihan järkeviäkin selityksiä..

Takaisin lomille
Kev
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
En tiedä mistä tämä johtuu; Lääkärien ylimieleisyydestä? Varaus/tilauskirjan ylibookkauksesta? Henkilöstön vähyydestä? Vai ihan vaan kansalaisten kyykyttämisestä?

Tuskin ainakaan viimeisestä - vaikka välillä siltä varmasti tuntuukin. Silloin, kun itse olin terveysasemalla töissä, lääkärille varattiin 20 min./potilas, toimenpiteeseen tupla-aika.

Useimmiten lääkäri on myöhässä siksi, että edellisten potilaiden kanssa on mennyt enemmän aikaa, kuin on alunperin suunniteltu; siis kokonaisaikaa: tutkimukset, repsut yms. ja sitten potilaan poistuttua vielä sanelut tai itse kirjoitetut potilaspaperit. Väliin soittaa toinen lääkäri konsultoidakseen, apteekki tarkistaakseen, mitä siihen reseptiin on todella kirjoitettu jne. Toisinaan pientoimenpide on osoittautunut oletettua hankalammaksi ja pidempiaikaiseksi. Joskus asemalle on tullut akuuttihoitoa tarvitseva potilas. Kaikki nämä viivästyttävät sitä menoa.

Lääkäristä on tietysti kiinni, miten ripeästi ja/tai hän hommansa hoitaa.
 

Aina Pata

Jäsen
Useimmiten lääkäri on myöhässä siksi, että edellisten potilaiden kanssa on mennyt enemmän aikaa, kuin on alunperin suunniteltu; siis kokonaisaikaa: tutkimukset, repsut yms. ja sitten potilaan poistuttua vielä sanelut tai itse kirjoitetut potilaspaperit.
Näinhän tämä on mennyt vuosikymmeniä, syystä että...???

Kysymys ei ole osoitettu lainatulle kirjoittajalle, eikä siihen tarvitse kenenkään vastata. Lähtee muuten tämäkin ketju sivuraiteelle.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Minä olen (Helsingissä asun) päässyt lähes ainoa ajoissa, joskus jopa etuajassa, hammaslääkärille. En tiedä tosin onko sillä jotain vaikutusta, että näiden käyntien syy on ollut oikomishoito ja sen seuranta.

Minä olen kunnallista hammashoitoa jokusen kerran käyttänyt. Vähän reilummasta työmatkasta johtuen olen aina varannut aamun ensimmäisen ajan, eli klo 8:00. Joka kerta on lääkäriin päässyt vasta n. 8:10 - 8:15. Sama tuntuu koskevan myös työterveyden lääkäriaikoja, usein pyrin saamaan aamun ekan ajan, jos mahdollista.

Avautui, etten ole moista edes ihmetellyt, vaan pitänyt sitä ikäänkuin itsestään selvyytenä.

t. hanu
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Viime perjantaina kävin Tapiolan arvauskeskuksesta hakemassa silmätipat, kun joku saatanan siitepölyallergia muistutti olemassaolostaan pitkästä aikaa. Aamukasilta soitto, aika 9:50 ja nimi huudettiin 9:49. Ihan kiitettävää touhua, ottaen huomioon, että tipat tehosivat todella nopeasti.

Samoin pikkumiehen hoitoa Lastenklinikalla voidaan kiitellä. Just neljävuotiaalta kundilta murtui käsi parista kohtaa kyynärpäästä klassisesti riippumatosta pudottuaan. Käpälää sitten tietenkin kontrolloitiin ja kipsattiin muutamia kertoja. Kundi menikin viime viikon tiistaina jo ihan innoissaan Lastenklinikalle, jonne kipsi myös lopulta jäi. Tiesi mennessään, että sieltä saa pullaa ja mehua ja on mukavia kirjoja odotteluajoiksi. Lääkäri oli myös huomannut kehua pikkumiehen Stan Smithejä, mistä kaveri oli erityisen ylpeä.
 

Veijari

Jäsen
Viime toukokuussa ortopedi lähetti vakuutusyhtiölleni (IF) maksusitoumuspyynnön polven magneettikuvaa varten. Ei ole Ifistä kuulunut mitään koko kesänä ja eilen sitten soitin vakuutusyhtiöön että mitä sille maksusitoumukselle mahtaa kuulua. Iloinen täti siellä puhelimen toisessa päässä sitten ilmoitti että haluavat lisäselvityksiä. No voi jeesus, olisitte voineet lähettää tästäkin tiedon minulle niin ei olisi koko kesää tarvinnut odotella, sanoin. Tähän IFin täti että joo, varmaan täällä päässä käynyt joku moka.

Nyt sitten pitää lähettää kahdesta(!) edellisestä polvileikkauksesta leikkauskertomukset vakuutusyhtiöön tuota magneettikuvan maksusitoumuksen päätöstä varten. Edellinen kierukan korjausoperaatio tehtiin viime kesänä ja sitä edellinen joskus vuonna 2003. Vähän on pelko perseessä että yrittävät jotenkin nyt luistaa korvausvastuustaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kehua Hifi-liike Laatulaitteen (www.laatulaite.com) palvelua. Muutama päivä ollaan spostilla käyty kirjeenvaihtoa. Vastaukset kysymyksiini + tarjoukset ovat tulleet tunnin sisällä.

Tänään soitin sinne ja tein tilauksen. Toimittavat tuotteet maksutta kotiovelle jo tänä iltana niin halutessani. Hinnoistakin sain hyvät alennukset (vertailin paljon muihin liikkeisiin). Voin suositella varauksetta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jotain hämärää ja helvetin huonoa toimintaa on tällä hetkellä Postin systeemeissä. Edelleenkään en lähde syyttämään ketään yksittäistä työntekijää, mutta nyt alkaa jo mennä kuppi nurin!

Tapaus 1:
Yksityishenkilö lähetti mulle paketin Kuopiosta Turkuun. Paketin paino oli ~3kg ja koko vähän A4-arkkia suurempi ja viitisen senttiä paksu. Ei siis mikään mahdottoman/erikoisen kokoinen.

Lähetyksen rekisteröinnit (suoraan Postin Lähetysseurannasta):
18.07.2011 klo 17:02 Vastaanotettu kuljetettavaksi 70100 Kuopio 10
18.07.2011 klo 17:46 Lähetys on lajiteltu 70000 Kuopio
19.07.2011 klo 08:44 Lähetys on lajiteltu 20000 Turku
19.07.2011 klo 11:53 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 20100 Turku 10/Pääposti
22.07.2011 klo 12:50 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle 20100 Turku 10/Pääposti

Tähän asti kaikki vaikuttaa ihan normaalilta!

Se asia, joka mua vituttaa tällä hetkellä, on tänään (27.07.2011 klo ~12:00) postilaatikkoon tipahtanut saapumisilmoitus. Onneksi tällä kertaa paketissa ei ollut mitään kiireellistä lähetystä. Lähetyksethän noudetaan "virallisesti" tuota saapumisilmoitusta vastaan. Normaalistihan tuo saapumisilmoitus tulee postilaatikkoon seuraavana päivänä, kun lähetys on saapunut toimipaikkaan eli tässä tapauksessa ilmoituksen olisi pitänyt tulla mulle jo 20.07.2011. Saapumisilmoitus on muuten leimattu Turun Pääpostissa 19.07.2011.

Miksi vitussa tätä saapumisilmoituskorttia on pitänyt pantata viikon verran ja missä?

Siis silloin kun viime perjantaina kävin tuon pakettini noutamassa lähetystunnusta vastaan (lähettäjänhän ei olisi tarvinnut tuota mulle ilmoittaa), niin olihan asiakaspalvelu jälleen kerran ihan hyvää. Mutta ei se mua paljoa lohduttanut, että se vanhempi nainen siellä Postin tiskin takana hymyili ja voivotteli ja pahoitteli tilannetta. Ne vaan eivät sitä saapumisilmoitusta mun postilaatikkooni tuoneet ja mua (lähes tulkoon) enemmänkin vitutti sen naisen "tekopirteys" ja "empatia". Olihan se varmasti jonkun protokollan mukaista käytöstä tuollaisessa tilanteessa ja varmasti joku toinen voisi syyttää naista huonosta asiakaspalvelusta, jos hän ei noita tekopirteyksiään ja latteuksiaan olisi ladellut. Tuskinpa se saapumisilmoituksen myöhästyminen hänen syynsä oli, joten syyttä suotta olisi voinut joutua jonkun asiakkaan tulilinjalle, vaikka syy asiakkaan harmitukseen onkin selkeästi jossain aivan muualla.

Tapaus 2:
Tilasin Aku Ankan kansioita Aku Ankan verkkokaupasta. Muistaakseni verkkokaupan sivuilla onkin huomautus, että kansioiden suosion johdosta kansioita postitetaan ainoastaan kerran viikossa. Tilasin jo viime talvena kerran aiemminkin. Silloin muistaakseni tein tilauksen to-iltana ja hain kansiot Postista seuraavana keskiviikkona. Tein kaiken aivan samoin kuin edelliselläkin kerralla eli maksoin saman tien verkkopankissa ja kaiken pitäisi olla lähetystä lukuunottamatta selvää. Sain välittömästi kiitos-viestin sähköpostiini.

Tilauksen tiedot: vastaanotettu 14.07.2011 klo 21:28
Mikäli tuotteet lähetetään postipakettina, saat sähköpostiisi vielä erillisen tilausvahvistusilmoituksen ja paketin seurantakoodin.

Arvatkaapa vain, onko tähän päivään (27.07.2011) mennessä sellaisia tullut sähköpostiini? Eilen sitten soitin asiakaspalvelunumeroon ja puhelimeen vastasi äänen perusteella myös sellainen vanhempi naishenkilö. Olihan hänenkin käytöksensä ihan ystävällistä, mutta joko hän piti mua tyhmänä ja yritti kusettaa mua tai sitten oli itse tyhmä kuin saapas (tai näytteli sellaista).

Foxie: En ole saanut sähköpostilla sitä tilausvahvistusta ja lähetysseurantakoodia kansiotilaukseeni.
Nainen: (asiaa tutkittiin) Joo, tilaus on lähtenyt heiltä viime viikolla.
F: No hyvä! Saisinko sen Postin lähetysseurantakoodin?
N: (tutkii jälleen) No, hän ei voi antaa tätä, kun se ei ole vielä kirjautunut Postin järjestelmään.
F: Ööö... siis väität, että lähetys on lähtenyt teiltä viime viikolla, mutta ei ole vielä Postin järjestelmissä? Siitähän on jo melkein pari viikkoa aikaa, kun mä tilasin nämä.
N: Niin, tilaus on rekisteröitynyt meidän järjestelmäämme 20.07.2011.
F: Jaa! Tilaus on kyllä tehty ja vastaanotettu 14.07. Rahatkin ovat kelvanneet tililtäni jo 15.07.2011.
N: Jaa, no niinpäs näkyykin! Nyt hän ei kyllä tiedä... Tuota, ota perjantaina uudelleen yhteyttä, jos eivät siihen mennessä ole tulleet!
F: Selvä homma! Saanko nyt kuitenkin sen lähetyksen seurantakoodin, niin mä voin itsekin tarkkailla sen paketin kulkua.
N: No, kun hän ei voisi antaa tätä, kun se ei ole kirjautunut Postin järjestelmään.
F: Eli onko sellainen paketti koskaan lähtenytkään teiltä? Miksi mä en nyt voisi saada oman pakettini koodia?
N: No se on JJFI...

Tuolla saamallani koodilla kun hakee tänä päivänäkin lähetystä, niin tulee ilmoitus: "Lähetyksen tietoja ei löytynyt. Tarkista, että lähetystunnus on oikein. Jos lähetystunnus on oikein, lähetyksen tiedot eivät mahdollisesti ole vielä kirjautuneet seurantajärjestelmään.". Vähän sellaisen kusetuksen makua, että eipä tuollaista pakettia ole tainnut koskaan sieltä lähteäkään.

Nämä ovat taas molemmat sellaisia tapauksia, että ei mua ainakaan vittuakaan voisi kiinnostaa noiden asiakaspalvelijoiden asenne, pahoittelut, empatia. Enköhän mä ole sen ennenkin sanonut tässä ketjussa, että ottaisin vastaan mielelläni tylympääkin palvelua, kunhan mä saan tuotteet/palvelut, joita mä oikeasti olen menossa hakemaan.

Mä en vaan yksinkertaisesti jaksa ymmärtää, miten joillekin se asiakaspalvelijan hymy ja asenne voi olla itse tuotetta ja ammattitaitoa tärkeämpää!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sonera

Lauantaina, 23.7., kylämme päällä oli voimakas ukkonen, jonka jälkeen meidän (Sonera) mokkula ei toiminut. Kone oli ukkosen aikana irti sähköverkosta ja sammutettuna. Sunnuntaina kokeiltiin mokkulaa vaimon työkoneeseen, samalla tuloksella.

Maanantaina soitin Soneran asiakaspalveluun, jonne en päässyt kun noin 50 minuutin jonotuksen jälkeen ilmoitettiin: laitevika, palvelu on poissa käytöstä.

Tiistaina menin mokkulan kanssa paikalliseen Sonera-kauppaan, jossa mokkulan kunto tarkistettiin, mutta ei voitu auttaa vikailmoituksen kanssa, soittavat kuulemma samaan asiakaspalveluun. Kotona teimme testin eli lähdimme ajamaan kotoa kohti Poria koneen kanssa. Noin 1,5 km päästä netti yhdistyi ja toimi moitteettomasti. No, soitin illalla vikanumeroon, kertoakseni, että kolmensadan metrin päässä olevassa Soneran mastossa on jotain vikaan. Tunnin jonotuksen jälkeen vastasi nainen, joka ei voinut kuulemma tehdä mitään kun kyse oli päivystyksestä. Ehdotin, että hän voisi lähettää esimerkiksi sähköpostin, jotta joku voisi käydä tarkistamassa kyseisen maston. Tämä ei onnistunut mitenkään, kun hän vain päivystää. Mitähän vikanumerossa päivystetään? Ei kai vaan vikoja?

Keskiviikkona jonotin Soneran asiakaspalveluuun vähän yli tunnin, (tuli katsottua Iron Chef UK, valkosipuli oli osan aiheena) ja vihdonkin joku ryhtyi selvittämään asiaa. Kerroin, että kotona mokkula ei toimi, mutta jos ajan 1,5 km Poria kohti, niin se toimii hienosti. Tästä päättelin, että vika on signaalissa. Asiakaspalvelija ei tätä uskonut vaan noin tunnin ajan pohdittiin meidän koneen asetuksia ja epäiltiin mokkulan rikkoutuneen. Sanoin toistuvasti, että mokkula on testattu Sonera-kaupassa ja kone toimii virheettömästi siellä 1,5 km:n päässä. Mutta tämä ei riittänyt, vaan asiakaspalvelija halusi konsultoida viisaampia. Soitti hetken päästä takaisin ja oli edelleen epäilevä koska alueelta ei ollut tullut muita vikailmoituksia. Tässä kohtaa hieman hermostuin ja käskin hänen selittää mitä erikoista on vanhassa Toyota Hiacessa, kun kone ja mokkula korjaantuvat sen kyydissä parin kilometrin ajan aikana. Asiakaspalvelija jankkasi vaan samaa ja pyysi testaamaan tilannetta 3G verkko puhelimella tai muulla vempaimella, kyselemään naapureilta jne. Asia jäi roikkumaan, asiakaspalvelija lupasi selvitellä asiaa. No, illan pesisotteluun sain puhelinsoiton, jossa asiakaspalvelija kertoi iloisena, että oli tullut toinenkin vikailmoitus samalta alueelta (hip huraa!!) ja vika oli löytynyt heidän mastosta (ihanko totta, eikö mun Toyota olekaan ihme auto??).

Siis miten Sonera voi puhua asiakaspalvelusta, jos jonotus kestää järjestään lähes tunnin? Ja miten siellä voi olla tekniselläpuolella noin tonttuja ihmisiä töissä?
 
Viimeksi muokattu:

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...
Siis miten Sonera voi puhua asiakaspalvelusta, jos jonotus kestää järjestään lähes tunnin? Ja miten siellä voi olla tekniselläpuolella noin tonttuja ihmisiä töissä?

Olen ollut Soneran asiakkaana kohta vuoden ja asiakaspalvelumaksuja olen heille maksanut n.55€. Omaa tyhmyyttäni osittain, mutta suurimmaksi osaksi heistä johtuvista syistä. Asiakaspalvelu on siis maksullinen ja ihmisiä "roikuttamalla" päivittäin joku rikastuu ja hyvin. Ja Sonerallahan ei saa, kuin yhteen ainoaan asiaan palvelua yhdestä numerosta. Kaksi edellistä kertaa onkin sujunut yhdistämisen osalta jonottamatta, kun olen "hiukan" ääntäni kohottanut ja latonut faktoja tiskiin.
Paras tapaus kaikista oli se, kun soitin mokkulan takia "asiakaspalveluun" ja n. tunnin odottelun jälkeen puheella ohjautuva "asiakaspalvelin" olikin heittänyt minut laajakaistan puolelle, vaikka sata varmasti valitsin liikkuvan laajakaistan. Noh nainen pahoitteli ja lupasi yhdistää minut oikeaan paikkaan, n. tunnin odottelun jälkeen minulle vastattiin teknisestä tuesta! Enpä saanut apua ongelmiini sieltäkään, kun oli "vahingossa" väärälle puolelle yhdistetty. Lopulta sanoin, että pitäkää tunkkinne perkele!
Myyntipuolelle kyllä pääsee 0-5min aikana!!!!!!!!!!!!!!! Vitun UrhoTotal saatana, kun on sen takia pakko olla Soneran kusipaskavittupillumuumimammojen kanssa tekemisissä.
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En nyt tiedä onko tämä ihan oikea ketju mutta en tähän hätään mitään parempaakaan löytänyt joten laitan tämän nyt tänne.. Elikkä, kävin eilen parturissa jossa olen käynyt nyt noin vuoden ja tähän mennessä hiustenleikkuu on maksanut aina 15€. Noh, eilen kun hiukset oli lyhennetty niin menin maksamaan ja parturi kysyi että olenko heidän faninsa facebookissa. Ilmoitin etten ole koska en ole edes rekisteröitynyt koko facebookiin jolloin kuulin että siinä tapauksessa hiustenleikkuu maksaa 20€ ja rupesin vain miettimään että miten hiustenleikkuun hinta voi riippua siitä että fanitanko heidän liikettään jossain internetin yhteisöpalvelussa? Loppujen lopuksi sitten sain kuitenkin hiustenleikkuun poikkeustapauksena 15€ hintaan ja kehotuksen liittyä facebookiin jota en aio tehdä. Olen kai sitten nuoresta iästäni huolimatta melko vanhanaikainen kun olen päättänyt että ihan periaatteesta en facebookiin liity ja jatkossa taidan etsiä sellaisen parturin jossa laskun hinta ei riipu siitä olenko heidän faninsa facebookissa vai enkö ole..

Itse palvelussahan ei sinänsä ollut mitään vikaa, myyjät olivat ystävällisiä jne. mutta ihmetyttää vain tuo että hinta samasta palvelusta ei ole sama kaikille asiakkaille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Loppujen lopuksi sitten sain kuitenkin hiustenleikkuun poikkeustapauksena 15€ hintaan ja kehotuksen liittyä facebookiin jota en aio tehdä.
Sanot vaan jatkossakin että totta kai olet Facebook-fani, ja ihan timantinkova itse asiassa oletkin, ja kaikille suosittelet kyseistä liikettä ynnä olet ottanut joskus päänupistasi vielä kuvia hiustenleikkuun jälkeen sinne Naamakirjaan. Eli tyhmä kysymys parturiliikkeen puolelta, koska eivät satavarmasti ryhdy missään vaiheessa tsekkaamaan oletko oikeasti fani vai et.

Sitten olisi jännästi eri asia, jos parturiliikkeestä voisi tehdä ajanvarauksen esimerkiksi juuri Facebookista fanistatuksella. Silloin parturi tietäisi jo etukäteen että ahaa, nyt tulee fani leikeltäväksi, ja antaa sitten automaattisesti tuon fanihinnan iloiselle asiakkaalle. Tuo sinun saamasi palvelu ei oikein välttämättä tue sellaista hyvää asiakaskokemusta, jota jollakin some-systeemeillä voisi yrittää aikaansaada. Hyvä esimerkki puutteellisesti mietitystä asiakaspalvelufeaturesta, jossa mennään sosiaalisen median kanssa metsään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asuntoa etsiässä kyllä aika monessa paikassa palvelu oli aika ala-arvoista ja tiedä sitten johtuuko iästä vai mistä, mutta välillä todella halveksuttavaakin toimintaa löyty kun yksiötä metsästin tässä varmaan yli kuukauden Jyväskylässä.

Huonoimmat kokemukset oli Keski-Suomen Vuokraisännät LKV kanssa. Soitin eräästä asunnosta maanantaina ja sanoivat sen olevan vapaana. Se puhelin päässä oleva sanoi että se soittaa viellä iltapäivän aikana milloin asuntoa pääsee katsomaan. Soittoa ei kuulunut. Seuraavana päivänä soitin sinne ja sitten he sanoivat ettei kyseinen henkilö ole viellä tullut joten soita vähän ajan päästä uudestaan. Soitin tunnin päästä ja silloin sanoivat, ettei kyseinen mies tulekkaan tänään töihin, ei siinä mitään ja saatiin tuo aika sovittua näytöön tuon kyseisen neitokaisen kanssa joka puhelin päässä oli. Keskiviikkona käytiin katsomassa asuntoa ja antoi kokoajan ymmärtää että asunnon saisi, on vain siitä kiini, että soittaa omistajalle. Lisäksi sanoi soittavansa asunnosta heti seuraavana päivänä( torstaina) tai sitten ihan viimeistään perjantaina. Soittoa ei kuulunut maanantaihin mennssä joten soitin takaisin, esittelijä oli juuri jossain näytössä joten häneen ei saanut yhteyttä joten siellä firmassa sanoivat että soittavat takaisin. Lopulta sitten viikon päästä siitä näytöstä keskiviikkona sitten ilmoittivat että olivatkin vuokranneet jollekin toiselle sen..

Noh kyselin sitten toisesta yksiöstä ja se sanoi että 1.8 se vapautuu, että lähenpänä sitä sitten se soittelee milloin sitä voi tulla katsomaan. Eipä ole soittoa kuulunut. Ei siinäkään mitään mutta soitin asunnosta viellä erikseen eräänä päivänä, käskivät soittaa seuraavalla viikolla uudestaan. Soitin sitten maantaina ja sanoivat että tänään saivat avaimet, että soittavat sitten milloin näyttöä saa tuohon asuntoon.. Soittoa odotellaan edelleen..

Pitkää tekstiä mutta itseä kuvottaa tommoinen , että luvutaan ja sitten ei toteuteta tuota eli soitetaan takaisin. Ei siinä mitään, asunto toisen paikan kautta tuli, mutta ei voi ymmärtää tommoista toimintaa ettei soiteta takaisin vaikka luvataan. Ymmärrän että tähänaikaa vuodesta on kiireitä, mutta silti, ei voi kolmella eri kerralla olla soittamatta takaisin, vielläpä eri henkilöiden !

Noh asunto toista kautta löytyi ja palvelu oli siellä hyvää. Lisäksi löytyy monta eri paikan edustajaa jotka oli aika töykeitäkin esittelyissä. Ymmärrän että vaikka näytössä parhaimillaan olikin varmaan se 20 heppua niin silti luulisi käytöksen olevan kaikkia kohtaan hyvää eikä yrittäin töykeän sävyistä ja hällä väliä meininkiä, tämä siis erään vanhemman esittelijän kohdalla. Seuraavaa asuntoa kun etsii niin tietää mitkä firmat kaartaa suoraan sitten..
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä oma kokemukseni huonosta asiakaspalvelusta noin viikko sitten. Kyseessä oli auton ostaminen. Löysin nettiautosta oikein mukavan vaihtoehdon uudeksi autoksemme, joten soitin autokauppaan joka sijaitsi noin 100 kilometrin päässä meiltä. Puhelimessa autokauppias kuulosti oikein mukavalta ja sovimme koeajonkin pari päivää puhelustamme. Pyysin autokauppiasta tarkistamaan rahoitusyhtiöltä miten rahoitus onnistuu, kun olemme kuitenkin melko nuoria avopuolisoni kanssa, eikä viitsisi huvin vuoksi ajella 100 kilometrin päähän, kun rahoitettava osuuskin oli melko iso Eli siis henkilötunnuksen annoin ja perus työpaikkatiedot yms. Lupausta auton ostosta en missään nimessä tehnyt.

Näinpä koitti koeajo päivä. Saavuimme autokauppaan ja melko samantien myyjä tulikin kertomaan, että voitaisiinko tehdä allekirjoitella paperit valmiiksi ennen heidän ruokataukoaan. Kerroin, että kävisimme mieluusti koeajamassa auton ensin ja näin teimmekin. Auto oli hyvä ajaa, mutta tarkemman huoltokirjan selauksen ja auton kunnon ulkopuolisen kunnon tarkistamisen jälkeen päätimme miettiä toista vaihtoehtoa, eli auto ei vastannut odotuksiamme (autossa oli katolla koripallon kokoinen lommo ja useita muitakin lommoja ja naarmuja. Etupuskuri oli halki sumuvalon kohdalta ja sumuvalojen kiinnikkeet olivat irti ja valot heiluivait pahasti. Myös jakopäänhihnan vaihto olisi ollut jo ensi vuoden alussa. Uudet renkaatkin olisi pitänyt jo ensivuonna hankkia.) Ilmoitettuamme asian myyjälle, hän murahti ja sanoi, ettei auto suinkaan ole uusi ja se on vaan elämää, että autossa on käytön jälkiä. Nojoo, ei uusi auto, mutta noin paljon lommoja sun muuta paskaa ei ollut edes edellisessä 98 vuoden autossa.

Meni päivää ja löysimmekin sitten uuden auton jonka ostimme, eri liikkeestä arvatenkin. Vakuutus asioita hoidettaessa selvisi, että minun nimissäni oli vakuutukset tähän aikaisemmin koeajamaan autoon! Jota en missään nimessä siis ole ostanut, enkä allekirjoittanut mitään. AKE:en soitettaessa selvisi, että olimme avopuolisoni kanssa myös auton haltijoita. Rahoituskin oli jo hankittu valmiiksi rahoitusyhtiöstä.

Vakuutuksia ei saanut peruttua, koska vakuutusyhtiön nainen sanoi että näin uudessa autossa täytyy olla vakuutukset voimassa yms. En jäänyt taistelemaan asiasta vaan soitin samantien autokauppaan ja kerroin tilanteesta. Myymäläpäällikkö oli erittäin tyly ja sanoi asian hoituvan, mutta tapahtuu parin päivän viiveellä. Myyjä oli kuulemma olettanut, että ostamme auton puhelun perusteella. En suinkaan sanonut ostavani autoa vaan kerroin olevani kiinnostunut koeajosta. Sanoin, että hyvä jos asia on hoidossa, jonka jälkeen myymäläpäällikkö löi luurin korvaan. Melko asiatonta mielestäni.

Taas vierähti pari päivää ja ajattelin soittaa vakuutusyhtiöön ja AKE:en varmistaakseni, että kaupat olisi peruttu, mutta edelleenkin vakuutukset olivat voimassa ja ajoneuvo oli edelleen meidän nimissä. Vakuutusyhtiössä ja AKE:ssa oltiin sitä mieltä, että kannattaa mennä jo poliisille kertomaan asiasta, kun laskutkin on jo lähetetty vakuutuksista. Poliisiasemalla asiaa selvitettiin hetki, ja kehotettiin odottamaan vielä pari päivää, että AKE:en saapuisi alkuperäiset dokumentit kaupasta, josta selviää onko papereita allekirjoitettu meidän toimestamme. Jäimme odottamaan soittoa AKE:lta, joka tulikin pari päivää myöhemmin ja kävi ilmi, ettei tosiaan nimiä ollut papereissa. Ihmettelen vaan miten rahoitus,vakuutus ja ylipäätään auto oli meidän nimissämme vaikkei mitään oltu allekirjoitettu eikä edes suullisesti sovittu.

Jälleen soitin autokauppaan ja kerroin, että vakuutukset ja kaikki ovat edelleen voimassa ja laskutkin on lähetetty. Myyjä vakuutti, että paperiasiat on hoidettu, mutta niissä kestää aina. AKE:ssa tosin kerrottiin, että näissä asioissa menee maksimissaan pari päivää jos ne haluaa hoitaa..

Melko huonoa asiakaspalvelua mielestäni, jos paperit ja kaikki hoidetaan valmiiksi jo ennen, kuin olen edes koeajanut auton. En tiedä onko tämä normaali käytäntö autokaupoissa, mutta minusta se ei kuulosta kovinkaan lailliselta. Minulla on mennyt aikaa ja rahaa kaikenmaailman puheluihin akeen ja vakuutusyhtiöön koskien autoa, jota en ostanut. Harmittaa ja vituttaa tämä säätäminen, eikä loppua tunnu tulevan.

Rikosilmotusta en ole vielä tehnyt vaan ajattelin vielä seuraavan viikon odotella, että auton tiedot vaihtuisivat takaisin autokaupalle. En tiedä, huolestunko turhaan, mutta omalla mittapuullani kyseessä ovat isot rahat enkä todellakaan meinaa maksaa vakuutuksia tai mitään muuta kyseiseen autoon liittyvää.

Pahoittelen jos teksti on epäselvää tai liian pitkästi selitetty.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuo on kyllä jo todella hämärää ja mulkkua toimintaa autoliikkeeltä. Tuntuu tosiaan käsittämättömältä, että noin voi Suomessa toimia ilman, että nimet ovat papereissa. No, autokauppiaiden taholta kaikki lienee mahdollista, paitsi rehellinen kaupankäynti.

Ei muuta kuin mulkvistien nimiä julki, sen ne ovat ansainneet.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Olipa muuten nopeaa toimintaa netAnttilalta ja postilta. Tilasin toissa lauantaina tehosekoittimen ja yhden dvd:n, jonka aiemman kopion olin onnistunut hukkaamaan kyseisen tv-sarjan sarjan boksista. Tiistaina tuli iltapäivällä tekstari, että pakettinne on noudettavissa postista, muistuttipa viesti myös ottamaan henkkarit mukaan. Olin aika yllättynyt, vaikka heinäkuu saattaa ollakin normaalista kuusta selvästi hiljaisempi. Nopeammin tuota ei oikein taida voida saada onnistumaan, kun ei mistään pikatilauksesta ole kyse.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei muuta kuin mulkvistien nimiä julki, sen ne ovat ansainneet.

Kyllä, tai jos ei ihan nimiä, niin tässäkin tapauksessa voisi hyvin kertoa, mikä autoliike on kyseessä. Luulisi sielläkin päässä kellojen soivan, kun joku koeajosta kiinnostunut tiedustelee, ettei kai vaan vakuutuksia ja autoa laiteta jo ennen koeajoa asiakkaan nimiin.

Ei kai muutenkaan tämän ketjun turinoissa olisi pahasta kertoa vähintään sitä firman nimeä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jotkut saattavat tietää tapauksen Dicame, eli firma mikä aikoinaan osti GSM-Suomen joka aloitti räväkästi puhelin- ja it-markkinoilla ja jostain syystä homma loppui nopeasti.

No, meidän firma osti GSM-Suomelta aikoinaan IT- ja telepalveluita joista on enää ollut käytössä tietoliikenneyhteys toisella toimistollamme. Kuun vaihteessa toinen toimistomme, se missä on tämä Dicamen hallinnoima yhteys, muutti saman rakennuksen sisällä. Tätä ennakoiden olin tehnyt 11.7. ilmoituksen Dicamelle, että tuo yhteys pitäisi sitten siirtää kuun vaihteessa. Odottelin puolisentoista viikkoa ja kun vahvistusta tilaukseen ei ollut tullut, otin uudelleen yhteyttä firman yritysasiakaspalveluun josta vastaus oli about linjaa: "oho! unohtu!". Pyysin tietysti varmistamaan, että viimeistään 1.8. olisi yhteydet toiminnassa jotta toimistoltamme saadaan yhteys palvelimellemme joka sijaitsee tietysti toisella paikkakunnalla. Pikajonoon kuulemma laittoivat.

Yhteyttä odotellaan vielä, uusi palveluntarjoaja on jo hankittu ja viimeisiä laskuja ei taida tarvita maksaa. Sen sijaan pitää lähettää korvausvaatimus kyseiselle firmalle ylimääräisistä laitehankinnoista, polttoainekuluista sekä mokkulayhteydestä. Ja haitan aiheuttamisesta liiketoiminnalle. Neljäsosa (tai enemmän jos se yhteys nyt ei tule maanantaina) tuon toisen toimiston kuukausilaskutuksesta lienee sopiva summa?
 

Wolves

Jäsen
Keravalainen verkkokauppa topintori.com

Tilasin torstai-iltana (Klo 19) äitilleni Rosepippuria ja samalla itselleni Valkosipulijauhetta. Ihmettelinkin tuotteiden halpaa hintaa (200g Valkosipulijauhetta ~6.50€ ja rosepippurit 7.50€), sillä esim. citymarketissa samanlainen paketti (200g) maksoi 15€.

Tilasin tuotteet jokatapauksessa ja ihmettelin seuraavana päivänä, kun oveen koputetaan. Verkkokaupan omistaja on itse paikalla muovipussi kädessä ja toteaa huomanneensa tilaukseni aamulla ja samalla toimittaessaan poikaa mummolaan ajatteli toimittavansa kotiinkuljetuksella tilaamani tuotteet. Antoi vielä mielenkiintoisen pikakurssin pippureiden maailmasta.

Viisi tähteä palvelusta. Aivan varmasti tilaan uudestaan, jos mausteita tarvitsen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ihmettelen vaan miten rahoitus,vakuutus ja ylipäätään auto oli meidän nimissämme vaikkei mitään oltu allekirjoitettu eikä edes suullisesti sovittu.

Kun autokaupalla on oikeus toimia vakuutusyhtiön edustajana ja rekisteröidä autoja niin kyllä siellä saadaan autoja ja vakuutuksia leivottua kenen tahansa nimiin. Tietenkään niitä ei saa pysymään henkilön nimissä mutta kyllä nämä asiat voi autokaupassa tehdä.

Todella vaikea ymmärtää mikä idea tässä oli, siis voiko syy todella olla se että toivoivat että vaikka et halunnut ostaa autoa niin olisit silti ruvennut maksuja mukisematta maksamaan? Vaikea usko tätä. Ilmeisesti kyseessä sitten vain oli virhe joka kannattaisi korjata nopeasti, ei asia pitkittämisellä mitään etua voita.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun autokaupalla on oikeus toimia vakuutusyhtiön edustajana ja rekisteröidä autoja niin kyllä siellä saadaan autoja ja vakuutuksia leivottua kenen tahansa nimiin. Tietenkään niitä ei saa pysymään henkilön nimissä mutta kyllä nämä asiat voi autokaupassa tehdä.

Todella vaikea ymmärtää mikä idea tässä oli, siis voiko syy todella olla se että toivoivat että vaikka et halunnut ostaa autoa niin olisit silti ruvennut maksuja mukisematta maksamaan? Vaikea usko tätä. Ilmeisesti kyseessä sitten vain oli virhe joka kannattaisi korjata nopeasti, ei asia pitkittämisellä mitään etua voita.

Autokauppias oli tosiaan uskonut puhelumme perusteella niin vahvasti, että ostamme auton. En tosiaan tiedä miksi, kun en missään nimessä maininnut ostavani autoa. Ajatteli varmaan, että nuori ja hölmö pariskunta tulee autokaupoille, nojoo ei menny niinku strömsössä.

Tosiaan en usko, että tässä niinkään on kyse kusetuksesta tai muuten vaan uskomuksesta, että alkaisin maksamaan laskuja mukisematta. Autokauppias ja myymäläpäällikkö ottivat vain niin pahasti nokkiinsa, kun en autoa ostanut ja tekevät ilmeisesti näin jonkinsortin kiusaa meille. Tosiaan näissä menisi 2-3 päivää jos asian hoitaisi kunnolla, ainakin AKE:n mukaan.

Toivotaan, että asia edistyisi ensiviikon aikana. Alkaa huumori loppumaan. Kyseessä on Hämeenlinnassa sijaitseva Uusi Autokauppa, Hämeenlinna. En suosittele.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tosiaan näissä menisi 2-3 päivää jos asian hoitaisi kunnolla, ainakin AKE:n mukaan.

En tarkkaan tiedä millaisella proseduurilla autokaupat toimivat, mutta en kyllä täysin ymmärrä mihin tuossa 2-3 päivää menee. Mielestäni tuon pitäisi pystyä korjaamaan soitolla Trafiin (entinen AKE) ja mahdollisesti lähettämällä faksin.

No eivätköhän sen korjaa koska se on oikeasti autoliikkeenkin etu. Siis tuohan olisi pitänyt korjata heti, jos jostain syystä olivat rekisteröinnin tehneet etukäteen, kun saivat tiedot että autoa et halunnutkaan ostaa. Jotain ihmeellistä tuossa kyllä on koska ilmeisesti auton ilmoitusosa oli lähetetty kuitenkin Trafille vaikka siinä ei ollut tarvittavia allekirjoituksia. Miksi tämä paperi lähetettäisiin missään olosuhteissa Trafiin ilman allekirjoitusta? En ihan ymmärrä, kyllä kai he siihen allekirjoituksen ottavat jos auton myyvät, jos tämä on oletusarvo niin silloinhan ilmoitusosa on lähetetty Trafiin siinä vaihessa kun heillä on ollut tieto siitä että autoa ei haluta ostaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tosiaan en usko, että tässä niinkään on kyse kusetuksesta tai muuten vaan uskomuksesta, että alkaisin maksamaan laskuja mukisematta. Autokauppias ja myymäläpäällikkö ottivat vain niin pahasti nokkiinsa, kun en autoa ostanut ja tekevät ilmeisesti näin jonkinsortin kiusaa meille. Tosiaan näissä menisi 2-3 päivää jos asian hoitaisi kunnolla, ainakin AKE:n mukaan.

Paskan marjat, kyseessä on suoranainen vittuilu ja kusipäisyys - ei siis kiusanteko. Heillä ei ole mitään syytä tai oikeutta siirtää autoa sinun nimiisi saatika ottaa vakuutusta ennen kuin sinä olet laittanut nimet paperiin. Yleensäkin noiden vakuutusten kanssa ei noin vaan mennä eteenpäin, sillä sinullahan saattaa olla hyvät bonukset voimassa jossain firmassa, jota haluat käyttää jatkossakin.

Ja kerro se autoliike, tällainen peli ei vetele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös