Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 844
  • 19 216

ace

Jäsen
Instagramissa kun näkee paljon noita TV:stä/nettistriimistä postattuja videonpätkiä, niin miten netistä saa videon ladattua kännykälle/koneelle? Vai millä systeemillä ne videot sinne Instagramiin upataan?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Elisan verkossa vähän ongelmia:

Häiriöitä Elisan verkon ulkomaan liikenteessä 25.11. klo 03:00 alkaen

Elisan verkon palveluissa on tällä hetkellä häiriöitä, jotka vaikuttavat ulkomaan liikenteeseen. Osa sivustoista tai palveluista toimii hitaasti tai eivät toimi.

 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Instagramissa kun näkee paljon noita TV:stä/nettistriimistä postattuja videonpätkiä, niin miten netistä saa videon ladattua kännykälle/koneelle? Vai millä systeemillä ne videot sinne Instagramiin upataan?
Fx;lle
Chromelle:
Molemmat toimii kummasakin selaimessa jos hakee noilla nimillä.
Tietenkin tänne voi laittaa linkin niin tuota kautta voi ladata videon.
Kännyyn en osaa auttaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Mistähän mahtaa johtua kun yhtäkkiä alko tämmöinen et painaa vaikka Wordin auki niin muutamassa sekunnissa se häviää itsestään ruudulta eikä anna tehdä mitään. Sama toistuu myös pdf tiedoston kanssa ja edge selaimella mutta kaikki muut toimii normaalisti. Koneen uudelleen käynnistäminen ei poistanut vikaa
 

ace

Jäsen
Fx;lle
Chromelle:
Molemmat toimii kummasakin selaimessa jos hakee noilla nimillä.
Tietenkin tänne voi laittaa linkin niin tuota kautta voi ladata videon.
Kännyyn en osaa auttaa.
Kiitos, löysin jonkun vastaavan kun jaksoin vähän tutustua asiaan ja googletella.
 

lebak

Jäsen
Miten saisin yhdistettyä Liigan tietokantaan, jotta voisin ladata automaattisesti tilastoja omaan datamalliini?

Onko palstalaiset löytäneet keinoa, jossa esim. Excelillä tai BI -ohjelmilla voisi napata luvut talteen ja aina kierroksen jälkeen päivittää niitä vain "refresh" -nappia painamalla?

Google tarjoaa historiadataa Githubista Pythonin avulla, mutta jos haluaisin ladata myös ajankohtaiset tilastot niiden päivittyessä.
 
Viimeksi muokattu:

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Windows tietäjät, ostin käytetyn tietokoneen, jossa on Windows 10 Pro. Sitä ei kuitenkaan ole aktivoitu. Pystynkö ostamaan netistä koodin, jolla saan sen aktivoitua, vai mitä minun pitää tehdä?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuinka päästä eroon sivuston omista mainoksista, tarjouskirjeistä yms.?

Käytössä on Adblock Plus (ABP). Siitä huolimatta esim. Eliteprospectsin sivuille mentäessä hetken päästä tupsahtaa näyttöön joku EP Rinkside Suomi -mainos. Lienee useimmille tuttu ärsyke, mutta liitteenä vielä kuvakaappaus. Näitä tulee vastaan enenevissä määrin ihan jonkun tavallisen kaupan sivuillakin: Motonet, Tokmanni jne... ABP:lla saa kyllä poistettua Eliteprospectsista kyseisen ponnahdusikkunan (vai onko tolla joku muu nimi?). Siitä huolimatta tausta muuttuu tummanharmaaksi silloin kun se yrittää väkisin pompata pinnalle.

Yritin tutustua ABP:n asetuksiin. Sieltä löytyy mm. "block cookie warnings (new)", "block push notifications (new)" sekä mm. "salli käyttäjäystävällinen mainonta", joka on itse asiassa rastitettuna tällä hetkellä. Mun järkeni ei riitä löytämään aivan suoraa asetusta, joka blockaisi kaiken tuollaisen paskan. Yksi vastaava on myös joku automaattinen chatti. "Hei, kuinka voin auttaa?" pomppaa joillain sivustoilla väkisin esiin, vaikka haluaisin vain selata.

Löytyykö ABP:n asetuksista riittävästi työkaluja vai pitääkö selaimeen ladata jotain lisäosia noiden poistamiseen?

EDIT: haen pääasiassa ratkaisua pöytäkoneelle, käyttöjärjestelmät Windows 7 sekä Windows 10, selaimena päivitetty Chrome
 

Liitteet

  • EliteProspects.jpg
    EliteProspects.jpg
    194,5 KB · kertaa luettu: 61

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka päästä eroon sivuston omista mainoksista, tarjouskirjeistä yms.?

Käytössä on Adblock Plus (ABP). Siitä huolimatta esim. Eliteprospectsin sivuille mentäessä hetken päästä tupsahtaa näyttöön joku EP Rinkside Suomi -mainos. Lienee useimmille tuttu ärsyke, mutta liitteenä vielä kuvakaappaus. Näitä tulee vastaan enenevissä määrin ihan jonkun tavallisen kaupan sivuillakin: Motonet, Tokmanni jne... ABP:lla saa kyllä poistettua Eliteprospectsista kyseisen ponnahdusikkunan (vai onko tolla joku muu nimi?). Siitä huolimatta tausta muuttuu tummanharmaaksi silloin kun se yrittää väkisin pompata pinnalle.

Yritin tutustua ABP:n asetuksiin. Sieltä löytyy mm. "block cookie warnings (new)", "block push notifications (new)" sekä mm. "salli käyttäjäystävällinen mainonta", joka on itse asiassa rastitettuna tällä hetkellä. Mun järkeni ei riitä löytämään aivan suoraa asetusta, joka blockaisi kaiken tuollaisen paskan. Yksi vastaava on myös joku automaattinen chatti. "Hei, kuinka voin auttaa?" pomppaa joillain sivustoilla väkisin esiin, vaikka haluaisin vain selata.

Löytyykö ABP:n asetuksista riittävästi työkaluja vai pitääkö selaimeen ladata jotain lisäosia noiden poistamiseen?

EDIT: haen pääasiassa ratkaisua pöytäkoneelle, käyttöjärjestelmät Windows 7 sekä Windows 10, selaimena päivitetty Chrome
Vaihda käyttöön uBlock, niin tilanteen pitäisi parantua huomattavasti. ABP alkaa olla menneen talven lumia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - ihan mielenkiinnosta, miksi käytät vielä Win7:aa? On jo omasta mielestäni tietoturvariski käyttää kyseistä Windowsia.
Mulla on siis lähes rinnakkain Win7- ja Win10-kone. Pakko myöntää, että tänä päivänä tulee useimmiten valittua mieluummin seiska kuin kymppi. Olen myös vaihdellut koneiden paikkoja keskenään, joten valinta ei johdu mistään ympäristötekijästä.

Olisiko ollut syksy 2017, kun päivittäiseen käyttöön tuli uusi Win10-kone? Wanhan Win7-koneen piti jäädä taustalle "musiikihubiksi", eräänlaiseksi Media Centeriksi: taustamusiikki, Spotify, podcastit, TPS-matsien ennakot ja jälkipelit jne. Yrityksistä huolimatta meistä ei koskaan tullut varsinaisia kavereita Win10:n kanssa. Wanhemman koneen päivitys kympiksi lykkääntyi ja lykkääntyi - samalla myös sen käyttö vain lisääntyi ja lisääntyi.

Lisäksi käyttämäni Win7 on muokattu niin lähelle WinXP:n käyttöliittymää kuin mahdollista. XP on ainoa käyttöliittymä, jota oikeasti osasin/osaan käyttää. Mielestäni XP on edelleen kaikkein selkein ja käyttäjäystävällisin alusta tehdä yhtään mitään tietokoneella.

Yksinkertaisin vastaus lienee: tottumiskysymys!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on siis lähes rinnakkain Win7- ja Win10-kone. Pakko myöntää, että tänä päivänä tulee useimmiten valittua mieluummin seiska kuin kymppi. Olen myös vaihdellut koneiden paikkoja keskenään, joten valinta ei johdu mistään ympäristötekijästä.

Olisiko ollut syksy 2017, kun päivittäiseen käyttöön tuli uusi Win10-kone? Wanhan Win7-koneen piti jäädä taustalle "musiikihubiksi", eräänlaiseksi Media Centeriksi: taustamusiikki, Spotify, podcastit, TPS-matsien ennakot ja jälkipelit jne. Yrityksistä huolimatta meistä ei koskaan tullut varsinaisia kavereita Win10:n kanssa. Wanhemman koneen päivitys kympiksi lykkääntyi ja lykkääntyi - samalla myös sen käyttö vain lisääntyi ja lisääntyi.

Lisäksi käyttämäni Win7 on muokattu niin lähelle WinXP:n käyttöliittymää kuin mahdollista. XP on ainoa käyttöliittymä, jota oikeasti osasin/osaan käyttää. Mielestäni XP on edelleen kaikkein selkein ja käyttäjäystävällisin alusta tehdä yhtään mitään tietokoneella.

Yksinkertaisin vastaus lienee: tottumiskysymys!
Tässä yli 20 vuoden ajan olen käyttäny Windowseja ihan tolkuttoman paljon. Pitkään vannoin XP:n nimeen, vaikka käytin myös Vistaa jonkin verran, kun se julkaistiin. Samoin vannoin seiskan nimeen todella pitkään. Uuteen on aina vähän totuttelemista, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että joka kerta se on kannattanut. Kymppi on täysin ylivoimaisesti paras Windows koskaan, vaikka edelleen joissain asioissa onkin menty seiskan jälkeen huonompaan suuntaan, mutta kyse on lopulta aika marginaalijutuista.

Kymppi on käytettävyyden puolesta valovuosia seiskaa edellä, jos vain antaa itselleen mahdollisuuden totutella siihen ja oppia hyödyntämään uusia ominaisuuksia. Seiska alkaa olla jo niin vanhaa kamaa, että sitä ei yksinkertaisesti ole järkevää käyttää enää mihinkään, eli nyt olisi syytä jo pakottaa sitä uuteen totuttelemista.

Töiden puolesta jouduin vielä viime vuoteen asti välillä käyttämään seiskakoneita, joka vain vahvisti mielipidettäni siitä, että kymppi on todella paljon mukavampi käyttää. Suosittelen varauksetta siirtymään seiskasta pois.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kokeiles Win10 koneessa tätä?
Mennee illalla testiin!

JOS tämä toimii, täältä lähtee vähintään Oktoberfest-kokoinen virtuaalituoppi kiitokseksi.

Kymppi on käytettävyyden puolesta valovuosia seiskaa edellä, jos vain antaa itselleen mahdollisuuden totutella siihen ja oppia hyödyntämään uusia ominaisuuksia. Seiska alkaa olla jo niin vanhaa kamaa, että sitä ei yksinkertaisesti ole järkevää käyttää enää mihinkään, eli nyt olisi syytä jo pakottaa sitä uuteen totuttelemista.

Töiden puolesta jouduin vielä viime vuoteen asti välillä käyttämään seiskakoneita, joka vain vahvisti mielipidettäni siitä, että kymppi on todella paljon mukavampi käyttää. Suosittelen varauksetta siirtymään seiskasta pois.
Ei mulla varsinaisesti ole mitään uudistuksia tai uusia ominaisuuksia vastaan, jos koen ne järkeviksi, rationaalisiksi.

Mä olen nyt jo ehkä kymmenen vuotta yrittänyt totutella ja opetella käyttämään vaikkapa resurssienhallinnan uudistettua rakennetta ja uusia ominaisuuksia. Mun mielestäni ei ole sen selkeämpää tapaa esim. löytää tiedostoja kuin wanha kunnon hakemistopuu. Nyt näyttää siltä, että Tinken heittämän linkin avustuksella pääsen eroon täysin epäonnistuneeksi kokemastani "parannuksesta". Epäilen, että resurssienhallinnan näkymän muutos on suurin yksittäinen syy miksi edes Win7 ei ole koskaan tuntunut "omalta" käyttöliittymältä - Win10:stä puhumattakaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mulla varsinaisesti ole mitään uudistuksia tai uusia ominaisuuksia vastaan, jos koen ne järkeviksi, rationaalisiksi.

Mä olen nyt jo ehkä kymmenen vuotta yrittänyt totutella ja opetella käyttämään vaikkapa resurssienhallinnan uudistettua rakennetta ja uusia ominaisuuksia. Mun mielestäni ei ole sen selkeämpää tapaa esim. löytää tiedostoja kuin wanha kunnon hakemistopuu. Nyt näyttää siltä, että Tinken heittämän linkin avustuksella pääsen eroon täysin epäonnistuneeksi kokemastani "parannuksesta". Epäilen, että resurssienhallinnan näkymän muutos on suurin yksittäinen syy miksi edes Win7 ei ole koskaan tuntunut "omalta" käyttöliittymältä - Win10:stä puhumattakaan.
Siis mistäköhän nyt puhut? Täytyy myöntää, että en ole XP:tä käyttänyt tai muistellut ainakaan viiteen vuoteen enää, mutta en saa kiinni, että mitä XP:n resurssienhallinta pystyi tekemään, mitä seiska tai kymppi ei pysty?
 

Glove

Jäsen
Ongelma: Haluan tallentaa tiedoston, tässä tapauksessa OpenOffice Calc -taulukon. Saan vrheillmoituksen "tiedostoa ei löydy. Tarkista tiedostonimi ja yritä uudelleen." Ei sitä tiedosta tietenkään löydy kun juuri sen tein ja yritin tallentaa.

Mistähän moinen johtuisi?

edit: Joihinkin kansioihin pystyy tallentamaan, mutta esim. omiin tiedostoihin ei.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ongelma: Haluan tallentaa tiedoston, tässä tapauksessa OpenOffice Calc -taulukon. Saan vrheillmoituksen "tiedostoa ei löydy. Tarkista tiedostonimi ja yritä uudelleen." Ei sitä tiedosta tietenkään löydy kun juuri sen tein ja yritin tallentaa.

Mistähän moinen johtuisi?

edit: Joihinkin kansioihin pystyy tallentamaan, mutta esim. omiin tiedostoihin ei.
Tällainen ohje löytyi parin vuoden takaa OpenOfficen omalta foorumilta, olisiko tästä apua tai edes ohjausta oikeaan suuntaan?
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osaako joku auttaa henkistä boomeria?

Minun pitäisi ilmeisesti saada pumpum-peliä varten avattua portteja. NAT tyyppinä pelissä moderate ja pitäisi openiksi saada.

Netti on DNA:n 4G mokkula ja reititin tällainen. Purkissa on julkinen IP ja UPnP on päällä.

Peli on Call of Duty Vanguard ja portit ovat:
TCP: 1935, 3478-3480
UDP: 3074, 3478-3479

Portit avataan vissiin "portinsiirron" kautta, jos en niin miten?

Sieltä aukeaa liitteen kaltainen laatikko. Mitä minun pitää kirjoittaa mihinkin? Pitääkö minun selvitellä jotain Pleikkarin IP-osoitteita, miten?

Monelle tämä varmaan on arkipäivää ja helppoa, minulle kirkkoslaavia.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211221-205634.jpg
    Screenshot_20211221-205634.jpg
    29,9 KB · kertaa luettu: 69

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
En muista oliko kännykkähommeleille omaa ketjua mutta jos joku osaa auttaa täällä niin kiitos etukäteen.

Ostin Xiaomin 5g puhelimen olikohan tää nyt joku M1 mutta kuitenkin. Aiemmassa androidissa tuli askelmittari Huawei healthin kautta suoraan tonne ilmoitus sivulle ja lukitusnäyttöön mutta nyt en tunnu saavan mitään askeltietoja minnekään niin missäköhän vois olla vika ettei askeleet kerry eikä näy muualla kuin tuolla mi fit sovelluksessa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös