Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 684
  • 19 216

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En muista oliko kännykkähommeleille omaa ketjua mutta jos joku osaa auttaa täällä niin kiitos etukäteen.

Ostin Xiaomin 5g puhelimen olikohan tää nyt joku M1 mutta kuitenkin. Aiemmassa androidissa tuli askelmittari Huawei healthin kautta suoraan tonne ilmoitus sivulle ja lukitusnäyttöön mutta nyt en tunnu saavan mitään askeltietoja minnekään niin missäköhän vois olla vika ettei askeleet kerry eikä näy muualla kuin tuolla mi fit sovelluksessa
Itse asensin erillisen softan tuota varten. Tässä tapauksessa Huawein kun tuli semmoinen sykemittari ranteeseen. Ei ole ollut ongelmia.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Itse asensin erillisen softan tuota varten. Tässä tapauksessa Huawein kun tuli semmoinen sykemittari ranteeseen. Ei ole ollut ongelmia.
Latasin tuon Huawei healthin mutta sekään ei laske askelia liikkuessa enkä löydä mitään asetusta mikä voisi pielessä. Päivitys olisi tarjolla mutta pitää ladata selaimen kautta eikä puhelin sitten tunnista tuota tiedostomuotoa kun yritän avata sen päivitystiedoston. Melko turhauttavaa
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Terve.

Onkohan olemassa umpivarmaa, väkivallatonta systeemiä tahi palvelua, jonka avulla katkaista kersoilta mobiilidata puhelimesta esimerkiksi kello 21.00?

Sellainen systeemi, ettei sitä pysty kiertämään YouTube-videon ohjein vartissa.

T. Hermoraunio-oireinen lähiaikuinen Oulusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Terve.

Onkohan olemassa umpivarmaa, väkivallatonta systeemiä tahi palvelua, jonka avulla katkaista kersoilta mobiilidata puhelimesta esimerkiksi kello 21.00?

Sellainen systeemi, ettei sitä pysty kiertämään YouTube-videon ohjein vartissa.

T. Hermoraunio-oireinen lähiaikuinen Oulusta.
Melkein operaattorilta lähtisin kysymään onnistuuko heidän päästään. Muut ratkaisut varmaan pystyy ennemmin tahi myöhemmin kiertämään ja menee kissa-hiiri leikiksi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Terve.

Onkohan olemassa umpivarmaa, väkivallatonta systeemiä tahi palvelua, jonka avulla katkaista kersoilta mobiilidata puhelimesta esimerkiksi kello 21.00?

Sellainen systeemi, ettei sitä pysty kiertämään YouTube-videon ohjein vartissa.

T. Hermoraunio-oireinen lähiaikuinen Oulusta.
Puhelimet pois sovittuun kellonaikaan.

Ei taida olla systeemiä, mikä olisi ajastettavissa, mutta operaattorin sivujen itsepalveluosion (oma.operaattorinnimi.fi) kauttahan tuon datan pystyy liittymän omistaja katkaisemaan. Mutta täytyy tehdä joka ilta itse ja muistaa kytkeä se sitten takaisin päälle.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Terve.

Onkohan olemassa umpivarmaa, väkivallatonta systeemiä tahi palvelua, jonka avulla katkaista kersoilta mobiilidata puhelimesta esimerkiksi kello 21.00?

Sellainen systeemi, ettei sitä pysty kiertämään YouTube-videon ohjein vartissa.

T. Hermoraunio-oireinen lähiaikuinen Oulusta.


oisko näistä apua? Family Linkin saa lapsi ohitettua varsin helposti, mutta näistä muista ei ole kokemusta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Saisin uuden puhelinliittymän vasta perjantaina ja ainoa pääsy nettiin on nyt vanhalla 3g-mokkulalla. Onko tuota mahdollista jakaa toiseen läppäriin, puhelimeen ja/tai televiissioon?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terve.

Onkohan olemassa umpivarmaa, väkivallatonta systeemiä tahi palvelua, jonka avulla katkaista kersoilta mobiilidata puhelimesta esimerkiksi kello 21.00?

Sellainen systeemi, ettei sitä pysty kiertämään YouTube-videon ohjein vartissa.

T. Hermoraunio-oireinen lähiaikuinen Oulusta.
En tiedä, miten nämä ovat kräkättävissä, mutta F-Securen Total-paketissa on perheominaisuudet, joissa on tuollainen lukko. Miinuksena tässä paketissa on se, että etäaikana kouluissa käytetään Googlen classroomia ja F-secure ei hyväksy selaimeksi muuta kuin oman turvaselaimensa (turvallinen selaaminen!), joten koulutöiden takia (pakko käyttää Googlen palveluita) koko paska jäi käyttämättä.

Toinen vaihtoehto on Googlen Family-app, josta kaverilla on hyviä kokemuksia. Toki sen lapset ovat pienempiä, joten eivät varmasti osaa hakea siihen aukkoja. Tässä Googlen versiossa on myös se hyvä/huono puoli, että vanhempi voi saada lapsen luurin sijaintitiedot, joten vanhempi tietää, missä lapsi (luuri) menee. Laitoin tämän itse juuri kokeiluun (kaverin suosituksesta), mutta tuoreesta asennuksesta johtuen käyttökokemuksia ei mulla siten vielä ole. Tästä ei liene apua, jos lapsesi luuri on Omppu, mutta ehkä omenallakin on joku vastaava Family-tili tms.

Muokkaus:
Jaa, @Tinke-80 linkkasikin jo oivan vastauksen. No, tulipa nyt sitten kerrottua, mikä bugi F-securen ratkaisussa on.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En tiedä onko ihan otsikon alainen kysymys, mutta kaveri "hukannut" puhelimestaan yhden pelin... Kun lataa sen uudestaan, ei pääse "facebookilla kirjautuun"... Kun aloittaa pelin, alkaa se luonnollisesti alusta ja kaikki ns. saavutukset on hukassa.
Onko mitään paluuta entiseen =).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kakkoskoneena on vanha, mutta ihan toimiva windows läppäri. Oon nyt muutamia tunteja uhrannut siihen että olen yrittänyt saada koneen ajan tasalle mutta päivitys aina lopulta keskeytyy uudelleen käynnistyksen jälkeen ilmoitukseen että "we couldn't complete updates...". Netti on täynnä vinkkejä miten voi yrittää tilanteen korjata, mutta eipä mikään tunnu auttavan. Oishan se liian käyttäjäystävällistä Microsoftilta kertoa tuossa virheilmoituksessa miksi ei onnistu... Onneksi päivittäiskoneissa on käytössä MacOS.
 
Mikrofoni pätkii, vika tietokoneessa koska ostin uuden headsetin. Discordissa kun menee ääni asetuksiin testaamaan ja laitat mikin päälle seilaa se nollan ja valitun tason välillä kokoajan eli puhe pätkii noin joka toisen sanan kohdalla. Aiempi mikki oli mikkireikään menevä, uusi USB kautta. Missä vika?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mikrofoni pätkii, vika tietokoneessa koska ostin uuden headsetin. Discordissa kun menee ääni asetuksiin testaamaan ja laitat mikin päälle seilaa se nollan ja valitun tason välillä kokoajan eli puhe pätkii noin joka toisen sanan kohdalla. Aiempi mikki oli mikkireikään menevä, uusi USB kautta. Missä vika?

Laitatko mikä mikki on kyseessä. Ja onko discordissa input sensitivity automaattisella vai itse säädetyllä tasolla?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kakkoskoneena on vanha, mutta ihan toimiva windows läppäri. Oon nyt muutamia tunteja uhrannut siihen että olen yrittänyt saada koneen ajan tasalle mutta päivitys aina lopulta keskeytyy uudelleen käynnistyksen jälkeen ilmoitukseen että "we couldn't complete updates...". Netti on täynnä vinkkejä miten voi yrittää tilanteen korjata, mutta eipä mikään tunnu auttavan. Oishan se liian käyttäjäystävällistä Microsoftilta kertoa tuossa virheilmoituksessa miksi ei onnistu... Onneksi päivittäiskoneissa on käytössä MacOS.

Mikä windows kyseessä? Paina win + r ja kirjoita winver ja enter jolloin saat Windowsin version selville. Esim itselläni Versio 21H2 OS Build 22000.434

Windows 11 minulla käytössä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä windows kyseessä? Paina win + r ja kirjoita winver ja enter jolloin saat Windowsin version selville. Esim itselläni Versio 21H2 OS Build 22000.434

Windows 11 minulla käytössä.
Tällä hetkellä siinä on Windows 10 (kone ei ole 11 yhteensopiva) 20H2 ja versio joka ei asennu on 2022-01 cumulative update
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tällä hetkellä siinä on Windows 10 (kone ei ole 11 yhteensopiva) 20H2 ja versio joka ei asennu on 2022-01 cumulative update

Kokeiles tehdä näistä vaihtoehdoista 8 ensimmäistä kohtaa pois lukien 5 ja 6.

 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeiles tehdä näistä vaihtoehdoista 8 ensimmäistä kohtaa pois lukien 5 ja 6.

Kaikki muut olen noista jo kokeillut paitsi tuon full Windows resetin. Kai se pitää vielä yrittää kokeilla joku ilta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kokemuksia WIN11 -asennuksesta? Jos kaikki toimii ongelmitta, niin mitä taviskäyttäjä voi menettää, jos hylkää päivitys ehdotukset? Alkaa kyllästyttää yhä useammin ilmestyvä ehdotus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös