Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 564
  • 19 216

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Sattuko kukaan tietämään että miten yhdestä modeemista saa 2:den koneen netin toimimaan? Näin kuulema voi tehdä. Siis minulla on kahdessa eri huoneessa koneet, toisessa on modeemi ja toimiva netti ja toisessa ei. Joten voiko nämä kaksi konetta liittää jotenkin sellai yhteen että netti toimisi molemmissa?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sattuko kukaan tietämään että miten yhdestä modeemista saa 2:den koneen netin toimimaan? Näin kuulema voi tehdä. Siis minulla on kahdessa eri huoneessa koneet, toisessa on modeemi ja toimiva netti ja toisessa ei. Joten voiko nämä kaksi konetta liittää jotenkin sellai yhteen että netti toimisi molemmissa?

Jos modeemissasi on useita verkkokaapelin lähtöjä niin piuhaa kiinni tai jos purkissa on wlan ja piuhoilla ei halua pelata niin wlan-tikkua koneisiin.

Jos taas modeemista saa vaan yhden piuhan ulos eikä ole wlania niin uusi modeemi, johon saa useamman koneen kiinni on ratkaisu.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Lisätään vielä Beagle Boy:n vastaukseen, että reititin (wlan tai perinteinen) modemin perään on usein se halvin ratkaisu.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
No näin jatkokysymyksenä, niin haluaisiko joku selittää että miten Wlan-tikku toimii ja paljonko maksaa yms. Mistä tiedän onko omassa modeemissa Wlania?
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Toimivina tuntomerkkeinä mm. oma ledi wlania varten (siis siinä modemissa) ja antenni.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätään vielä Beagle Boy:n vastaukseen, että reititin (wlan tai perinteinen) modemin perään on usein se halvin ratkaisu.
Eikä ole. Halvin ratkaisu on perus 5-porttinen kytkin.
Niitä saa halvimmillaan reilulla kympillä.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Wlan-ongelma

Eli siis, ongelmana on että en saa langatonta nettiä toimimaan tyttöystävälläni, kotona kyllä toimii moitteettomasti.

Yhteys langattomaan boksiin onnistuu, mutta siitä eteenpäin internetiin ei.
Kun klikkaan "Tutki ja korjaa" niin tulee suunnilleen tällainen ilmoitus: "Windowsin palomuurin käytäntöä on ehkä muutettava: Query User" ja sen jälkeen pitkä selitys ohjeita kuinka muuttaa mitäkin. Mutta tuollaista Query User kohtaa ei löydy mistään, ja minulla ei ole mitään hajua mikä se edes on.
Koska en sitä mistään löytänyt, päätin sulkea koko palomuurin ja kokeilin toimiiko, mutta yllätysyllätys ei toiminut.

En ole aivan varma tuosta ilmoituksesta, ulkomuistista kun kirjoittelen..

Jos kellään on minkäänlaisia ehdotuksia tai ajatuksia, kertokaa ne.

Mainittakoon vielä, että läppärissäni on myös XP, ja sillä puolella toimii.


Kiitos!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Eli siis, ongelmana on että en saa langatonta nettiä toimimaan tyttöystävälläni, kotona kyllä toimii moitteettomasti.

.....

Mainittakoon vielä, että läppärissäni on myös XP, ja sillä puolella toimii.


Kiitos!

On myös XP? No milläs tämä langaton ei sitten toimi? Vista, linux? Onko salattu yhteys, vai ihan avoin?
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Nyt pojat ahdistaa!

Uusi kovalevy asennettu läppäriin, koska edellinen leipoi kiinni. Nyt asennettu windows, mutta mikään ei toimi! Ei äänet, ei wlan, ei mikään. Asentelin ajureita uudelleen ja sainkin jo toimimaan ainakin näytön asetukset. Nyt ongelmana on, etten saa purettua joitain ajureita, koska ne vaatii vähintään service pack 1. Käyttiksenä siis xp prof. suomenkielisenä. Voinko nykäistä samantien SP3? Ja mistä voin ladata nämä? Olen todella "Atte Pentikäinen" näiden koneiden kanssa. Mikä palomuuri kannattaa pistää? Apuva :(
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Nyt pojat ahdistaa!

...

Voinko nykäistä samantien SP3? Ja mistä voin ladata nämä? Olen todella "Atte Pentikäinen" näiden koneiden kanssa. Mikä palomuuri kannattaa pistää? Apuva :(

Muistaisin niin, että täytyy olla SP2 alla ennenkuin SP3 menee sisään.

Lataile täältä SP2 ja sitten SP3 niin pääset hommissa vähän eteenpäin.

EDIT: voithan tietysti kokeilla heittää ensin suoraan tota SP3:stä sisään, ei siinä mitään menetä, mutta veikkaan, että ei natsaa...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mihin tarvitaan joistakin poltetuista dvd-levyistä löytyvää VIDEO_RM -hakemistoa? Käsittääkseni VIDEO_TS sisältää kaiken oleellisen?
 

jerry

Jäsen
Mihin tarvitaan joistakin poltetuista dvd-levyistä löytyvää VIDEO_RM -hakemistoa? Käsittääkseni VIDEO_TS sisältää kaiken oleellisen?

Tällainen selitys joskus tullut vastaan:

"Se video RM kansio tekee siitä semmosen levyn että sitä voi jatkaa dvd-pöytätallentimella, mutta kun noi levyt on yleensä vain kerrankirjoitettavia se kansio joudutaan jättään sinne vaikka se viimeistellään ja monissa tallentimissa se jätetään RW-levyihinkin."
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
F-Secure Client Security 7.12 ja katkeileva nettiyhteys

Hmm... asensin tänään F-Securen ja on heti ongelmia. Nimittäin netti katkeilee säännölisin väliajoin. Verkkoyhteyden korjaus palauttaa yhteyden, mutta ei jaksa korjata joka 30 min. Tietääkö joku, mistä tuo voi johtua? Mä oon aika varma, et F-Securesta tämä jotenkin johtuu, koska ei mulla ennen ollut tälläisiä ongelmia. Käyttöjärjestelmäni on XP SP3.
 

Aatos

Jäsen
Olen hommaamassa uutta pöytäkonetta, ja en ole pariin vuoteen oikein seurannut koneiden kehitystä.
Eli jos joku jolla potkua riittää heittäsi vähän vihjeitä, tai jos oikein intoa riittää
kokoaisi "paperilla" mulle koneen.

Käyttö melko peruskäyttöä. Kuvankäsittelyä Photoshopilla, surffailua ja joskus pelailen esim. Football Manageria tahi Call of Dutya. Eli vääntöä ei ole koskaan liikaan.

Budjetti on n. 800 €. Kiintolevytilaa saisi olla 500-700 gigaa. Mulla on ennestään hyvä näyttö ja teran verran ulkoista Usb-levytilaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hmm... asensin tänään F-Securen ja on heti ongelmia. Nimittäin netti katkeilee säännölisin väliajoin. Verkkoyhteyden korjaus palauttaa yhteyden, mutta ei jaksa korjata joka 30 min. Tietääkö joku, mistä tuo voi johtua? Mä oon aika varma, et F-Securesta tämä jotenkin johtuu, koska ei mulla ennen ollut tälläisiä ongelmia. Käyttöjärjestelmäni on XP SP3.

Elisan laajakaista? Parilla kaverilla on ollut juuri sama ongelma, yhtälönä f-secure+elisa.. elisan laajakaista tuessa luultavasti osataan auttaa. Voin itsekkin selvittää mitä piti tehdä jos ei apuja löydy..
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Miten saan Vistan asetukset sellaisiksi, että roskakori poistaa kohteet samantien?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Miten saan Vistan asetukset sellaisiksi, että roskakori poistaa kohteet samantien?

Oikealla napilla ominaisuudet ja sieltä valitset "Älä siirrä tiedostoja roskakoriin. Poista tiedostot välittömästi."
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elisan laajakaista? Parilla kaverilla on ollut juuri sama ongelma, yhtälönä f-secure+elisa.. elisan laajakaista tuessa luultavasti osataan auttaa. Voin itsekkin selvittää mitä piti tehdä jos ei apuja löydy..
Itseasiassa täällä painitaan saman ongelman kanssa. Itse luulin että vika on suoraan elisalla, mutta että vikana olisikin f-secure-elisa? Pitänee tutkia kun sopiva rako löytyy.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Hmm... asensin tänään F-Securen ja on heti ongelmia. Nimittäin netti katkeilee säännölisin väliajoin. Verkkoyhteyden korjaus palauttaa yhteyden, mutta ei jaksa korjata joka 30 min. Tietääkö joku, mistä tuo voi johtua? Mä oon aika varma, et F-Securesta tämä jotenkin johtuu, koska ei mulla ennen ollut tälläisiä ongelmia. Käyttöjärjestelmäni on XP SP3.
Minulla on hieman samankaltainen ongelma. Noin puolen tunnin välein langaton verkkoyhteys valittaa puuttuvasta liitännäisestä (tjsp.) tai katkeaa ja väittää, ettei ensisijaiseen verkkoon pysty yhdistämään. Ennen valittamista se ilmoittaa, että "langaton verkkoyhteys on yhdistetty". Verkkoyhteyden korjaus auttaa vikaan vain hetkeksi. Lähiverkkoyhteyden kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole. Ongelma lisäksi rajoittuu vain omaan asuntooni, koska vanhempieni luona langaton yhteys toimii hyvin. Vanhemmillani on Sonera ja itselläni Elisa. F-Secure on ollut käytössä yhtä kauan kuin Elisa, mutta ongelmat alkoivat vasta noin puolen vuoden käytön jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä on sellainen ohjelma, jolla näkee tietokoneen emolevyn merkin? Sellaista muistan joskus käyttäneeni etsiessäni sisään integroituun äänikorttiin oikeata ajuria.

Kiitos jo etukäteen!
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Nyt on XP asennettu uudestaan ja kaikki näyttäisi jotenkuten toimivan. Ainoa ongelma on, että kovon kokooksi näyttä 127gb vaikka se on 250gb. Servicepack 3 ajettu koneeseen, että tuki löytyy noin "isolle" kovalevylle.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Nyt on XP asennettu uudestaan ja kaikki näyttäisi jotenkuten toimivan. Ainoa ongelma on, että kovon kokooksi näyttä 127gb vaikka se on 250gb. Servicepack 3 ajettu koneeseen, että tuki löytyy noin "isolle" kovalevylle.

Tarkista seuraava juttu: Oikealla hiiren namiskalla Omaa tietokonetta -> Hallitse -> Levynhallinta. Tsekkaa onko siellä jäänyt mitään levyosiota alustamatta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulla on hieman samankaltainen ongelma. Noin puolen tunnin välein langaton verkkoyhteys valittaa puuttuvasta liitännäisestä (tjsp.) tai katkeaa ja väittää, ettei ensisijaiseen verkkoon pysty yhdistämään. Ennen valittamista se ilmoittaa, että "langaton verkkoyhteys on yhdistetty". Verkkoyhteyden korjaus auttaa vikaan vain hetkeksi. Lähiverkkoyhteyden kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole. Ongelma lisäksi rajoittuu vain omaan asuntooni, koska vanhempieni luona langaton yhteys toimii hyvin. Vanhemmillani on Sonera ja itselläni Elisa. F-Secure on ollut käytössä yhtä kauan kuin Elisa, mutta ongelmat alkoivat vasta noin puolen vuoden käytön jälkeen.

Okei, eli yksi selvittelin asiaa. Yhtälö Elisa+F-Secure ja säännöllinen katkominen.
Elisan tietoturvapalvelu win XP ja f-secure eivät pelaa yhteen.
elisa.fi/asiakaspalvelu sivujen kautta lataamaan koneelle uusin versio elisan tietoturvapalvelusta. Tuo elisan tietoturvapalvelu ja varsinkin sen vanha versio aiheuttaa f-securen kanssa säännöllisin välein yhteyden katkeamista...
(Voisin toki sanoa että maksullinen f-secure hiiteen ja vaikka maksuton Avast tilalle..)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös