Word ja Excel
Parikin kysymystä (jälleen kerran uudelleen) asennetuista ohjelmista.
Millä vitulla näistä sai taas KAIKKI automaattiset muotoilut ja virheenkorjaukset sun muut paskat pois käytöstä? Esim. jos haluan kirjoittaa Exceliin 12-1 tai 12.01, niin silloin haluan todellakin, että ne esiintyvät juuri tuossa muodossaan eikä mitään 12.tammi.
Tiedän kyllä, että liittämällä '-merkin noiden eteen ('12-1 tai '12.01) ne tulevat kuten olen tarkoittanut. Esim. Wordista copy-pastettamalla tuotuun 300 sivuiseen dokumenttiin on harvinaisen vittumaista lisätä tuo '-merkki joka ainoaan numerosoluun.
Kysymys Wordista: haluan muokata seuraavaa riviä:
Teksti 1, teksti 2
korvaamalla tuon ", " -merkkijonon sarkaimen painalluksella. Muokkaa-korvaa -toiminto on tietysti kätevä, jos muokattavia kohtia on enemmän, mutta tässä tapauksessa vain muutama. Jos valitsen tuon ", " -kohdan tekstin keskeltä ja painan sarkain-näppäintä, niin teksti voi muokkautua kuten halusin TAI... Jostain syystä Word saattaa myös poistaa nuo ", " -merkit tekstien välistä, mutta koko saatanan rivi liikkuu yhden sarkaimen painalluksen eteenpäin.
*SARKAIN*Teksti 1teksti 2
kun tarkoitus oli saada siitä tällainen:
Teksti 1 *SARKAIN* teksti 2
Tämä näyttää tulevan ihan arvalla. Jos on 30 korvattavaa kohtaa, niin 20 onnistuu kuten olin tarkoittanut ja 10 menee päin persettä. Mistä tämä mahtaa johtua? Onko se ennemminkin ominaisuus kuin vika?
EDIT1: ai niin tässä on asennettuna Windows XP Home -käyttis ja Office XP (2002) -paketti
EDIT2: lisäkysymys Excelista eli jos kirjoitan yhteen soluun 59:35, Excel muokkaa sen muotoon 59:35:00 ja funktiona on 2.1.1900 11:35:00! Siis mitä vittua?
EDIT3: eikö Excelilla voi näiden "ominaisuuksien" takia tehdä esim. jääkiekko-ottelun pöytäkirjaa? Harvinaisen vittumaistahan se on tehdä tilastomerkintä ajassa 59:35, kun se muokkaantuu aivan päin vittua!
EDIT4: onko esim. OpenOffice -paketissa noita "vitun hienoja ominaisuuksia" mukana vai toimiiko se kuten käyttäjä haluaa sen toimivan?
EDIT5: hei nyt ihan oikeasti! Millä vitulla Excelissa pystyy kirjoittamaan yhteen soluun "59:35" siten, että se myös näkyy muodossa "59:35". Muokkaa solut - luvut -valikosta olen käynyt läpi kaiken mahdollisen. MM:SS valinta esim. antaa jostain syystä 35:00 sun muuta paskaa...