Saattaapi mennä koko Wintoosa sekasin jos virrat katkaiset, kokemusta ei ole mutta näin luulisin. Suosittelen edelleen odottamaan...Vista on nyt asentanut jotain 1/1 päivitystä yli 2 tuntia. Vieläkö odotellaan vai katkaisenko kiellosta huolimatta virrat? Töitä kun pitäisi tehdä.
Vistan sp1 tuli mulle vasta 2-3 viikkoa sitten ja samalla päivitin näytönohjaimen ajurit (älkää kysykö miten, jotenkin mää siinä kuitenkin onnistuin) ja noiden jälkeen ongelmat on vasta alkaneetkin.
Onko hajua, mikä mättää. Tilanne siis seuraavanlainen: Vähän aikaa siten eukon läppäri meni jumiin yhtäkkiä, eikä mikään nappi toiminut, pl. virtanappi. Siitä sitten sammuksiin, mutta sen jälkeen ei käynnistynyt kone vaikka teki kaikki amerikan temput. Tänään koitin uudestaan ja kaikki sujui, kunnes n. 5 minuutin jälkeen näppäimistö ja se hiiritaso ei enää toiminut. Koitin ulkoisella hiirellä ja se toimi. Mutta koneen oma sekä näppis ei toimi. Mitä ratkaisuehdotuksia? Kone joku vuosi sitten ostettu HP, johon melkein kättelyssä piti takuusta vaihtaa kovalevy+jotain muita osia.
Itse ratkaisin vastaavan ongelman osanvaihtojen kanssa. Eli dokumentti jaetaan kolmeen osaan jolloin jokaisella osalla voi olla eri sivujen numerointiperiaatteet. Valikoista tämä löytyy, Lisää--> Vaihto--> Osanvaihto ja Seuraava sivu. Tällöin kursorin ollessa kansisivulla, jakautuu dokkari kahteen osaan, kansisivuun ja muihin sivuihin. Samalla tavalla roomalaisin numeroin merkittävien sivujen viimeisellä sivulla lisäät osanvaihdon.Ongelmana on vissiin klassinen ongelma. Word ja sivunumerot.
Word on 2007 versio jonka kanssa taistelen ja seminaarityö pitäisi saada numeroitua hienosti niin, että kansilehdellä ei ole luonnollisesti numeroa, luettelot olisivat sivunumeroilla I-IV ja sitten varsinainen hengentuotteeni 1-xx.
Saatanan word ei vaan suostu yhteistyöhön kanssani ja eipä MS:n ohjeetkaan tunnu toimivan. Pitääkö tämä paska homma tehdä manuaalisesti?
Elikkäs miten saan tiedostojen päätteet näkymään XP:llä.
Itse ratkaisin vastaavan ongelman osanvaihtojen kanssa. Eli dokumentti jaetaan kolmeen osaan jolloin jokaisella osalla voi olla eri sivujen numerointiperiaatteet. Valikoista tämä löytyy, Lisää--> Vaihto--> Osanvaihto ja Seuraava sivu. Tällöin kursorin ollessa kansisivulla, jakautuu dokkari kahteen osaan, kansisivuun ja muihin sivuihin. Samalla tavalla roomalaisin numeroin merkittävien sivujen viimeisellä sivulla lisäät osanvaihdon.
Kiitos ja kumarrus :-)Ohjauspaneeli --> Kansioiden asetukset --> Näytä --> Ruksi pois kohdasta "piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet".
Mä en löydä tuolta lisää kohdasta mitään vaihto-kohtaa... Olenko vain sokea, tyhmä vai mikäköhän tässä on taas ongelma.
Kyllä mulla on ainakin office 2003:ssa on Lisää -valikon ekana "Vaihto". Jos sulla on se sen "tuplanuolen" takana piilossa?
Sattuko kukaan tietämään että miten yhdestä modeemista saa 2:den koneen netin toimimaan? Näin kuulema voi tehdä. Siis minulla on kahdessa eri huoneessa koneet, toisessa on modeemi ja toimiva netti ja toisessa ei. Joten voiko nämä kaksi konetta liittää jotenkin sellai yhteen että netti toimisi molemmissa?
Eikä ole. Halvin ratkaisu on perus 5-porttinen kytkin.Lisätään vielä Beagle Boy:n vastaukseen, että reititin (wlan tai perinteinen) modemin perään on usein se halvin ratkaisu.
Eli siis, ongelmana on että en saa langatonta nettiä toimimaan tyttöystävälläni, kotona kyllä toimii moitteettomasti.
.....
Mainittakoon vielä, että läppärissäni on myös XP, ja sillä puolella toimii.
Kiitos!