Missä niitä purkkeja sijaitsee? Voisi kuvitella että yksi alakerran porrasaulassa ja yksi yläkerran aulassa riittäisi ratkaisemaan asian, toki jos huoneiden seinätkin on paksua betonia niin kuuluvuus voi vaimentua, mutta ei se nyt noin huono pitäisi olla.
Onhan purkit konffattu oikein? Tuossa yhden kaverin virityksiä ihmettelin ja siellä ei oltu koskaan ajettu alkusetuppia läpi, jolloin eka purkki toisti wifiverkon ihan oikein ja muut purkit sitten vaan olivat virta päällä ihan mykkinä.
Decoille löytyy ainakin appi jolla voi tarkistaa miltä setup nyt näyttää ja mitä se yrittää tehdä. Ja toki tehdä sen konffauksenkin.
Tänään kun olen saikulla niin kuljeskelin pitkin kämppää noiden purkkien kanssa. Ensimmäinen purkki on johdolla modeemissa kiinni alakerrassa, toinen purkki alakerrassa portaiden alla ja kolmas yläkerran olohuoneessa sohvan alla (portaiden vieressä). Oon yrittänyt tänään niitä siirrellä avoimempiin paikkoihin, ettei huonekalut tai sähkölaitteet blokkaisi kuuluvuutta.
Mulla on kyllä se Decon appi käytössä ja siitä näkee, että kuuluvuus heikkenee kerrosten välissä, vaikka etäisyyttä purkeilla muutama metri mutta ilmeisesti tuo välipohja sitten vaan blokkaa signaalia kovalla kädellä.
Tilanne parani ehkä hieman yläkerrassa, muttei merkittävästi, kun lätkäisi kaikki purkit alakertaan sopivalle etäisyydelle toisistaan.
Kaikki temput on kokeiltu, painoin purkkien pohjasta reset-nappia, poistin purkit käytöstä ja asensin uudelleen tuon appin avulla mutta ei vaan ala wörkkimään kunnolla.
Täytyy vielä katsoa löytyykö tuosta apista jotain asetuksia joita muuttamalla tilanne voisi parantua.