Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 967 216
  • 19 415

Jokeri70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten tuossa jo ylempänä vastattiin, niin tuolla päivämäärän muuttamisella saa tosiaan Chromecastin yhdistettyä jälleen verkkoon, jos on tehnyt factory resetin, mutta itse toistaminen ei tuolla korjaannu.

Sain toimimaan Chromecastin normaalisti asentamalla ilmaisen Activity Managerin ja ohittamalla laitteen autentikoinnin. Ohjeen tähän linkkasin eilen tähän ketjuun. En tiedä kuinka turvallista tuon Activity Managerin käyttö on, mutta löytyy Google Play -kaupasta ja ihan luotettavalta sovellukselta tuntuu.

Eilisestä asti nyt katsellut Netflixiä täysin normaalisti Chromecastin kautta ilman mitään ongelmia.
Näyttäisi että tuolla konstilla lähtee itselläkin toistamaan, Home-sovellus ei laitetta löydä edelleenkään, mutta ainakin katsomo-sovelluksesta toisto toimii. Itsellä pirun vanha tabletti mistä ohjaan chromea, niin siinä Activity Manager näyttäytyi hieman erilaisena kuin tuossa ohjeessa. Mutta kiitos.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sain tolla kellon ajan muutoksella chromecastin heräämään, yhteyden wifiin ja siihen tulikin samantien päivitys. Nyt toimii taas.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Antakaas nyt joku yksinkertainen vaihe vaiheelta ohje tyhmälle, en mä saa tätä toimimaan vieläkään.

EDIT:

Tein siis aiemmin sen että vedin koko paskan tehdasasetuksiin.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Antakaas nyt joku yksinkertainen vaihe vaiheelta ohje tyhmälle, en mä saa tätä toimimaan vieläkään.

EDIT:

Tein siis aiemmin sen että vedin koko paskan tehdasasetuksiin.
Mulla riitti, kun puhelimessa muutin ajan maaliskuun alkuun ja sit chromecast asennus normaalisti google homesta. WiFi yhteys löytyi ja sen jälkeen se päivitti itsensä, ja alkoi toimia. Miäkin otin tehdasasetukset heti silloin, kun tää hässäkkä alkoi.

Ja tuon jälkeen tietysti luuri oikeaan aikaan takaisin.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

"To force the new update, unplug your Chromecast from power and plug it back in. On TVs, you’ll get an upgrade screen noting the progress.

Google has yet to detail a fix for those that factory reset their streaming dongles."

Kaverini sai noilla ohjeilla toimimaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla riitti, kun puhelimessa muutin ajan maaliskuun alkuun ja sit chromecast asennus normaalisti google homesta. WiFi yhteys löytyi ja sen jälkeen se päivitti itsensä, ja alkoi toimia. Miäkin otin tehdasasetukset heti silloin, kun tää hässäkkä alkoi.

Ja tuon jälkeen tietysti luuri oikeaan aikaan takaisin.
Kiitos, nyt tuo toimii taas.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kysytään nyt vaikka täällä, eli onko tuo joku Netflixin ominaisuus että suoria lähetyksiä ei pysty Chromecastin kautta toistamaan? Lähinnä WWE:n kohdalla on tämä ongelma, ei siellä muuta liveä taida ollakaan.

Veijari

Jäsen
Omakotitalon langaton verkko ja ei tahdo yläkertaan riittää Wi-Fi signaali riittävän vahvana, esim. TV ei suostu YouTubea pyörittämään ja muut striimauspalvelut hieman puuroutuu tai jopa katkeaa välillä.
Taloon tulee valokuitu ja verkkomodeemiin on liitetty TP-Linkin Deco M9 Mesh-purkit (3 kpl). Alakerrassa kuuluvuus on hyvä mutta yläkertaan ei signaali riitä. Modeemi sijaitsee alakerrassa ja talo on betonirakenteinen. Olen noita Deco-purkkien paikkoja koittanut vaihdella mutta ei vaikutusta. Noi Decot on kyllä ehkä jotain +5 vuotta vanhat, voiko vika olla niissä?

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Omakotitalon langaton verkko ja ei tahdo yläkertaan riittää Wi-Fi signaali riittävän vahvana, esim. TV ei suostu YouTubea pyörittämään ja muut striimauspalvelut hieman puuroutuu tai jopa katkeaa välillä.
Taloon tulee valokuitu ja verkkomodeemiin on liitetty TP-Linkin Deco M9 Mesh-purkit (3 kpl). Alakerrassa kuuluvuus on hyvä mutta yläkertaan ei signaali riitä. Modeemi sijaitsee alakerrassa ja talo on betonirakenteinen. Olen noita Deco-purkkien paikkoja koittanut vaihdella mutta ei vaikutusta. Noi Decot on kyllä ehkä jotain +5 vuotta vanhat, voiko vika olla niissä?
Missä niitä purkkeja sijaitsee? Voisi kuvitella että yksi alakerran porrasaulassa ja yksi yläkerran aulassa riittäisi ratkaisemaan asian, toki jos huoneiden seinätkin on paksua betonia niin kuuluvuus voi vaimentua, mutta ei se nyt noin huono pitäisi olla.

Onhan purkit konffattu oikein? Tuossa yhden kaverin virityksiä ihmettelin ja siellä ei oltu koskaan ajettu alkusetuppia läpi, jolloin eka purkki toisti wifiverkon ihan oikein ja muut purkit sitten vaan olivat virta päällä ihan mykkinä.

Decoille löytyy ainakin appi jolla voi tarkistaa miltä setup nyt näyttää ja mitä se yrittää tehdä. Ja toki tehdä sen konffauksenkin.

Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Vahva suositus sille että katsot Decon asetukset läpi ihan ajatuksen kanssa. Nimimerkillä jokusen Decon asentanut. Itselläni on myös Decon vanhempi "purkki" eli M4n käytössä ja ihan hyvin vielä käy ja kukkuu.

Veijari

Jäsen
Missä niitä purkkeja sijaitsee? Voisi kuvitella että yksi alakerran porrasaulassa ja yksi yläkerran aulassa riittäisi ratkaisemaan asian, toki jos huoneiden seinätkin on paksua betonia niin kuuluvuus voi vaimentua, mutta ei se nyt noin huono pitäisi olla.

Onhan purkit konffattu oikein? Tuossa yhden kaverin virityksiä ihmettelin ja siellä ei oltu koskaan ajettu alkusetuppia läpi, jolloin eka purkki toisti wifiverkon ihan oikein ja muut purkit sitten vaan olivat virta päällä ihan mykkinä.

Decoille löytyy ainakin appi jolla voi tarkistaa miltä setup nyt näyttää ja mitä se yrittää tehdä. Ja toki tehdä sen konffauksenkin.
Tänään kun olen saikulla niin kuljeskelin pitkin kämppää noiden purkkien kanssa. Ensimmäinen purkki on johdolla modeemissa kiinni alakerrassa, toinen purkki alakerrassa portaiden alla ja kolmas yläkerran olohuoneessa sohvan alla (portaiden vieressä). Oon yrittänyt tänään niitä siirrellä avoimempiin paikkoihin, ettei huonekalut tai sähkölaitteet blokkaisi kuuluvuutta.
Mulla on kyllä se Decon appi käytössä ja siitä näkee, että kuuluvuus heikkenee kerrosten välissä, vaikka etäisyyttä purkeilla muutama metri mutta ilmeisesti tuo välipohja sitten vaan blokkaa signaalia kovalla kädellä.

Tilanne parani ehkä hieman yläkerrassa, muttei merkittävästi, kun lätkäisi kaikki purkit alakertaan sopivalle etäisyydelle toisistaan.
Kaikki temput on kokeiltu, painoin purkkien pohjasta reset-nappia, poistin purkit käytöstä ja asensin uudelleen tuon appin avulla mutta ei vaan ala wörkkimään kunnolla.
Täytyy vielä katsoa löytyykö tuosta apista jotain asetuksia joita muuttamalla tilanne voisi parantua.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Minulla oli vastaava tilanne kerrosten välillä ja kyllästyin WLAN-signaalin tason heittelyyn. Ostin TP-Linkin powerline-sarjan adapterit, eli nettiliikenne liikkuu sähköpiuhaa pitkin. Nopeus ei ole LAN-kaapelin tasoa, mutta valtaosa meikäläisistä ei eroa huomaa. Ne pistorasiat, joihin adapterit laitetaan, tulee olla samassa vaiheessa.

rpeez

Jäsen
Minulla oli vastaava tilanne kerrosten välillä ja kyllästyin WLAN-signaalin tason heittelyyn. Ostin TP-Linkin powerline-sarjan adapterit, eli nettiliikenne liikkuu sähköpiuhaa pitkin. Nopeus ei ole LAN-kaapelin tasoa, mutta valtaosa meikäläisistä ei eroa huomaa. Ne pistorasiat, joihin adapterit laitetaan, tulee olla samassa vaiheessa.
Tämä on hyvä kikka mitä moni ei tule ajatelleeksi. Minä olen tuolla powerline tekniikalla saanut erilliseen autotalliin netin jaettua omakotitalosta sähköauton latausaseman tarpeisiin.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
TP-Linkin mesh purkin voit myös laittaa tuollaisen powerline adapterin perään jos haluaa wifi-verkon esim just autotalliin. TP-Linkin Deco purkeissa on kaksi ethernet paikkaa ja muistaa vaan laittaa Decot AP eli tukiasema tilaan siitä Decon puhelimen appista. Tällöin Decot ei luo kotiverkkoa vaan toimivat vain langattoman verkon tukiasemina, toki mesh ominaisuus toimii. Ja tämän ethernet johdon ansiosta näiden mesh purkkien yhteys ei katkeile. Googleen "mesh backhaul meaning" niin löytyy lisää tietoa.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Itsellä oli myös aikoinaan tuommoiset käytössä ja toimivat kohtalaisesti. Sitten päivitin Decon mesh purkkeihin ja verkko parani joka puolelle huomattavasti. Piti tosiaan vain sijoittaa oikein ettei kerrosten välinen betonilaatta syö signaalia. Yläkerrasta (rappusten vieressä kipsilevyseinän takana) lähtee modeemista piuhalla vieressä olevaan purkkiin. Alakerrassa oli aluksi vaikeuksia mutta kun laitoin toisen purkin rappusten alle alkoi toimimaan verkko täydellisesti koko kämpässä. Tärkeintä oli ettei noiden kahden purkin välille jäänyt tuota betonilaattaa ollenkaan.
Jos joku haluaa niin noi pistorasiaan laitettavat saa noutaa Kangasalta :)

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Piti tosiaan vain sijoittaa oikein ettei kerrosten välinen betonilaatta syö signaalia.
Tämäpä se ongelma olikin. Kasaritalossa ei saannut purkkia kätevästi näköyhteydelle kerrosten väliin. Se olisi vaatinut purkille uuden pistorasian ja johtoa pintavetoa tiiliseinään. Powerline-pari oli halvempi ja helponpi ratkaisu.

Tietenkin olisin voinut tehdä jonkun virityksen jatkojohdolla ym. nikispirkkajutuilla, mutta jos WLAN-signaalin laatu olisikin parantunut, talouden yleisilmanalaan olisi tullut huomattava heikennys...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy