Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 924 817
  • 19 334

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ymmärtääkseni tuossa meidän operaattorin tarjoamassa tallenteet ovat katsottavissa vain kolme kuukautta.

Ehkä kysäisen vielä korjaamolta, jos tuon saisi kuntoon jotenkin järkevään hintaan.
Muunmuassa tuon vuoksi vaihtui Telia aikanaan Elisaan, jossa on se kolmen vuoden raja.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä kysäisen vielä korjaamolta, jos tuon saisi kuntoon jotenkin järkevään hintaan.
Näissä lienee vaihtelua, mutta ainakin joihinkin tallentaviin bokseihin on voinut varsin helposti vaihtaa itse uuden kovalevyn. Jos siis pelkkä levy rikki, niin se ei välttämättä ole suuri ongelma.

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kun tallentaa tuollaiseen kovalevyyn telkkariohjelmaa, niin pystyyköhän sillä sitten katselemaan samaan aikaan noita suoratoistopalveluja vai onko se koko töllö pelkästään varattu sille tallennukselle? Kahta viritintä tuossa telkussa ei tietääkseni ole vaikka ei olekaan ihan karvalakkimallia.

Itsehän en tarvitsisi mitään tallenusvekotinta, mutta perheemme toinen osapuoli sellaista kuumeisesti tarvitsee. On kanavia ja ilmeisen tärkeitä ohjelmia, joita ei löydy mistään nettipalveluista ainakaan aina, kun niitä olisi halua katsella tai ne ovat sellaisessa katsottavissa rajoitetun ajan ja sitten on ohjelmia joita halutaan säästää ns. maailman tappiin ihan huvin vuoksi.

Varmaankin tässä pitää tuo ulkoinen kovalevy hommata, jos kanavan tallennuksen aikana pystyisi katsomaan noita suorapalveluja.
Itse ratkaisin asian niin että ostin torista sellaisen digiboksin mihin menee ulkoinen kovalevy(taisi olla wbox-merkkinen) muutamalla kympillä, noissa vähemmän liikkuvia osia ja siihen usb:lla kovalevy kiinni.
Sitten se telkkariin kiinni ja haaroitus antennijohtoon.
Nyt voi tallentaa sinne haluamani ohjelmat eikä tv:n katselu häiriinny.
Toinen vaihtoehto on että korjautat vanhan boksin.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Missä ns vika. Läppäri ei "anna" kirjoittaa. Koetan kirjoittaa tekstiä, aina parin kirjaimen jälkeen kuuluu windowsin blim ääni ja kirjoittaminen loppuu... tekee saman joka paikassa. Netissä ja esim. Word
Joku asetus nyt varmaan päällä tjsp ?
Toimi tänään normaalisti

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oisko ideaa miten toimia. Koetan saada kaverin puhelimesta kuvia koneelle. Kone löytää puhelimen, mutta koska näyttö on pimeänä, ei voi ns. hyväksyä "yhdistämistä" puhelimesta.
Koneesta kun klikkaa puhelimen kuvaketta, ilmoittaa että kansio tyhjä

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oisko ideaa miten toimia. Koetan saada kaverin puhelimesta kuvia koneelle. Kone löytää puhelimen, mutta koska näyttö on pimeänä, ei voi ns. hyväksyä "yhdistämistä" puhelimesta.
Nykypäivänä ei ole yleensä tarpeen siirtää kaapelin kautta mitään, kun kuvat saa helposti pilveen ja sieltä ladattua koneelle tai jaettua muille.

Tuossa on muutenkin vaihtelua eri puhelinten välillä, että miten se homma lopulta toimii.

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Nykypäivänä ei ole yleensä tarpeen siirtää kaapelin kautta mitään, kun kuvat saa helposti pilveen ja sieltä ladattua koneelle tai jaettua muille.

Tuossa on muutenkin vaihtelua eri puhelinten välillä, että miten se homma lopulta toimii.
Itselle jäi tästä kuva, että puhelimen näyttö olisi rikki tms. ja näin ollen ei voi laittaa tiedonsiirtoa päälle. Itse en tiedä mitään tapaa tietokoneen kautta pakottaa tiedonsiirtotilaa päälle.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle jäi tästä kuva, että puhelimen näyttö olisi rikki tms. ja näin ollen ei voi laittaa tiedonsiirtoa päälle. Itse en tiedä mitään tapaa tietokoneen kautta pakottaa tiedonsiirtotilaa päälle.
Joo mikäli näyttö on tosiaan rikki, niin menee hankalaksi, mikäli kuvat eivät ole pilveen päätyneet. Harvinainen tilanne ainakin Android-puhelimien kohdalla, kun taitaa oletusarvoisesti tallentaa kuvat google-tilille.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Nelfor ja @Särkilauma kiitos Viesteistänne. Tosiaan näyttöpaskana puhelimessa.
Eipä tuossa työkaverilla taida mitään pilvipalvelua olla jossa kuvat olisi jemmassa
Puhelinkin on muutaman vuoden ikäinen

Eipä sit taida olla mktään saumaa saada kuvia.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
@Nelfor ja @Särkilauma kiitos Viesteistänne. Tosiaan näyttöpaskana puhelimessa.
Eipä tuossa työkaverilla taida mitään pilvipalvelua olla jossa kuvat olisi jemmassa
Puhelinkin on muutaman vuoden ikäinen

Eipä sit taida olla mktään saumaa saada kuvia.
Ei sit ole erillistä muistikorttia puhelimessa?
Hajuakaan onko mahdollista saada alkuperäistä siirrettyä, muta veikkaisin sen mahdolliseksi joten kvg itselleni!!

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Yksi epätoivoinen vaihtoehto olisi laittaa hiiri kiinni tuohon puhelimeen ja kokeilla klikata "hyväksy yhdistäminen". Vaatii esim USB-c hubin jos puhelimessa on USB-c liitin jne.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi epätoivoinen vaihtoehto olisi laittaa hiiri kiinni tuohon puhelimeen ja kokeilla klikata "hyväksy yhdistäminen". Vaatii esim USB-c hubin jos puhelimessa on USB-c liitin jne.
Sitten se pitää wifin kautta saada tietokoneeseen kiinni koska se latauspiuha menee hiireen.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue

Takiainen

Jäsen
Vaikka näyttö on pimeänä voisi kokeilla painaa tuurilla näyttöä sopivasta kohtaa jolla hyväksyy yhdistämisen tietokoneeseen. Toinen vaihtoehto olisi yhdistää TV:seen ja uudemmat TV:t yleensä sallivat bluetooth hiiren käytön, jolloin pääsisi laittamaan pilvitallenuksen päälle.

Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Black fridaykin lähestyy ja olen ajatellut naisystävälle peliläppäriä kun hän on hieman päässyt harrastuksen makuun. Hintahaarukka varmaan siinä 600e - 900e. Lähinnä tärkeintä, että saisi rahoilleen vastinetta. Mitään super raskaita pelejä sillä tuskin pelataan, tällä hetkellä lähinnä counter strikeä. Kuitenkin niin että tulevaisuudessa ei tarvitsisi joka pelin kohdalla miettiä toimiiko vai ei jos haluaisi uuden pelin ostaa.

Mitkä on siis pahimmat sudenkuopat mitkä pitäisi väistellä kun pelikannettavaa lähdetään ostamaan? Vai kannattaako sitä edes harkita? Onko "pelikannettavat" oikeasti hyviä ja pelaamiseen tarkoitettuja vai höynäytetäänkö niillä vain meitä hyväuskoisia hölmöjä?

edit: Huomasin vasta että tietokoneen ostolle olikin ilmeisesti omat ketjunsa, pahoittelut ja modet voi siirtää oikeaan ketjuun jos siltä tuntuu.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Black fridaykin lähestyy ja olen ajatellut naisystävälle peliläppäriä kun hän on hieman päässyt harrastuksen makuun. Hintahaarukka varmaan siinä 600e - 900e. Lähinnä tärkeintä, että saisi rahoilleen vastinetta. Mitään super raskaita pelejä sillä tuskin pelataan, tällä hetkellä lähinnä counter strikeä. Kuitenkin niin että tulevaisuudessa ei tarvitsisi joka pelin kohdalla miettiä toimiiko vai ei jos haluaisi uuden pelin ostaa.

Mitkä on siis pahimmat sudenkuopat mitkä pitäisi väistellä kun pelikannettavaa lähdetään ostamaan? Vai kannattaako sitä edes harkita? Onko "pelikannettavat" oikeasti hyviä ja pelaamiseen tarkoitettuja vai höynäytetäänkö niillä vain meitä hyväuskoisia hölmöjä?

edit: Huomasin vasta että tietokoneen ostolle olikin ilmeisesti omat ketjunsa, pahoittelut ja modet voi siirtää oikeaan ketjuun jos siltä tuntuu.
Peliläppärit on vitsi. Ei mulla muuta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eivät todellakaan ole vitsi. Ovat vain tiettyyn tarkoitukseen paremmin soveltuvia läppäreitä. Tottakai peliläppäreiden joukossa on huonojakin malleja, aivan kuten kaikkien läppäreiden joukossa yleensäkin. Yleisesti ottaen peliläppärit ovat nykyään niin valtava markkina-alue, että hinta-tehosuhde on peliläppäreissä usein erittäin hyvällä tasolla.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Vaikka nyt BF-tarjouksista saa kohtalaisen halvalla peliläppäreitä, niin tuo hintahaarukka on aika tiukka. Jos pelata haluat, niin peliläppäri kannattaa kuitenkin hankkia, koska sieltä löytyy nykyään myös edullisempia ja silti kohtalaisen päteviä malleja.

Olen ollut valtavasti tekemisissä erilaisten läppäreiden kanssa tässä viimeisen 15 vuoden aikana ja pelaaminen on aina ollut tärkeä harrastus. On ihan totta, että joskus peliläppäreiden alkuaikoina ne olivat usein kalliita ja huonoja, mutta teknologia on kehittynyt ja peliläppäreiden markkinat kasvaneet valtavasti, joka tarkoittaa, että nykyään laitteet ovat pääosin laadukkaita ja hinta-laatusuhteeltaan päteviä.

Monet saattavat tulla kertomaan, kuinka tiettyjä merkkejä pitäisi välttää ja vain tämä merkki on riittävän hyvä. Todellisuudessa markkinoiden yleisimmät peliläppärit ovat kaikki ihan päteviltä valmistajilta, eikä mitään merkkiä tarvitse suoranaisesti välttää. Suosittelen kyllä katsomaan, että koneella olisi 24kk takuu, joka on hyvin yleinen, mutta poikkeuksiakin löytyy, jolloin niissä on yleensä vain 12kk takuu.

Tärkein vinkki, mitä halpaa peliläppäriä hakevalle voin antaa, on välttää 8GB muistilla varustettuja malleja. Toki sellaisenkin voi ostaa, jos päivittää heti toiset 8GB siihen lisää, mutta 8GB alkaa olla nykyään todella nihkeä määrä muistia - etenkin pelaamiseen.

Näytönohjaimien suhteen suositukseni on, että vähintään RTX 3050. Älä osta niitä GTX 1650 tai vastaavilla varustettuja, vaan tähtäile kolmetonnisten sarjaan. 3060 on myöskin paljon parempi kuin 3050, eli sitäkin kannattaa tavoitella, jos budjettiin sopii.

Noin muuten kannattaa vaikka kysäistä silmään osuneista malleista, että olisiko kannattava ostos, jos haluat enemmän apuja.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noh. On niillä käyttöäkin. Itse ostin MSI:n kärkimallin 2 vuotta sitten. Iso vajaa 19" näyttö, painaa paljon ei ole kevyt kantaa, mutta kun käytän konettä 90% raskaaseen kuvankäsittelyyn niin tuossa on juuri ne speksit mitkä tekevät koneesta nopean kuvankäsittelyssä. Joten toimii vaikkei suunniteltuun käyttötarkoitukseen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noh. On niillä käyttöäkin. Itse ostin MSI:n kärkimallin 2 vuotta sitten. Iso vajaa 19" näyttö, painaa paljon ei ole kevyt kantaa, mutta kun käytän konettä 90% raskaaseen kuvankäsittelyyn niin tuossa on juuri ne speksit mitkä tekevät koneesta nopean kuvankäsittelyssä. Joten toimii vaikkei suunniteltuun käyttötarkoitukseen.
Eikös tuohon käyttöön kannattaisi hommata MacBook Pro? Tosin se M1 julkaistiin vasta 2020, mutta minä en kuvankäsittelyyn muuta vehjettä edes harkitsisi (M1/M2, missä tahansa muodossa).

Glove

Jäsen
Eikös tuohon käyttöön kannattaisi hommata MacBook Pro? Tosin se M1 julkaistiin vasta 2020, mutta minä en kuvankäsittelyyn muuta vehjettä edes harkitsisi (M1/M2, missä tahansa muodossa).
Mihin perustuu Macin ylivertaisuus kuvankäsittelyssä? Olen tästä joskus kyllä kuullut, mutta en sen enempää perehtenyt.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mihin perustuu Macin ylivertaisuus kuvankäsittelyssä? Olen tästä joskus kyllä kuullut, mutta en sen enempää perehtenyt.
Siihen, että tuo M1-prosessori, joka sai myös seuraajan M2, on suunniteltu nimenomaan kuvankäsittelyyn. Mulla on Mac Mini M1 ja se hoitaa hommat aika vikkelästi verrattuna vanhaan loppuun asti viritettyyn wintoosaan. Niin hoitaisi varmaan tuoreempi winkkarikin, mutta mulla meni hermo mikkisoftaan jo aikoja sitten. Käyttis alkaa pykiä ihan omaa erinomaisuuttaan päivitysrumban edetessä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun katsoo tabletilla urheilua livenä, kuva on nykivää. Yhteysnopeus on yli 100 Mbit/s.
Samalla tabletilla suoratoistopalveluiden tv-sarjoja ja elokuvia katsoessa on kuva moitteeton.
Tabletti ei ole mikään huippumalli; siinäkö syy?
Vai urheilulähetysten laatu?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy