Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 163
  • 19 206

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Alright, minäpä latailin. Mitäs tässä pitäisi seurata? Ihan vain, että ei tule yhtäkkiä outoja
piikkejä kaistankäyttöön, vai?

No esim jos ei pitäisi olla mitään käyttöä netille niin netin latausnopeuden pitäisi olla käytännössä noin 0 Mbit. Jos Networx näyttää erikoisia lukemia niin avaa task manager (ctrl+shift+ESC) ja prosessit välilehdeltä katsot mikä vie prosessi vie eniten kaistaa. Oletan että sinulla on Windows 10 käytössä? Kannattaa tarkistaa delivery optimization ja Activity Monitor kohdasta meneekö kaistaa sitä kautta? Delivery Optimization in Windows 10
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pingin kanssa ollut pari viikkoa isoja ongelmia. Mulla on kaksi tietokonetta, läppäri ja pöytäkone. Pöytäkoneella tulee pelailtua online pelejä, läppärillä sitten työjuttuja, netflixiä, pokeria yms. säädettyä. Nyt viimeisen parin viikon aikana ei ole onlinepelaamisesta tullut juuri mitään, kun parin minuutin välein pingi käy hetkellisesti jossain 900-1500 välillä sellaisen kymmenen sekunnin piikin.Läppärillä en ole huomannut mitään ongelmia netin kanssa, joka siis samalta routterilta tulee molemmille laitteille.

Sellaisen outouden löysin, että ilmeisesti windowsin päivityksiä yms. hoitava svchost.exe käytti huomattavan paljon kaistaa. Laitoin latausrajat minimiin windowsin päivityksistä ja luulin ongelman ratkenneen, noh, ei ratkennut. Svchost ei toki enää käytä valtavasti kaistaa, mutta pingi pomppii edelleen tuolla sietämättömissä lukemissa.

Mitähän kautta asiaa lähtisi ratkaisemaan? Onko olemassa jotain diagnostiikkatyökalua, joka seuraisi kaistan käyttöä vaikkapa tunnin ajan, jolloin pääsisi jyvälle johtuuko ongelmat yhteydestä vai missä mättää?
Tästä ei käynyt ilmi, että oletko pelannut tuolla läppärillä mitään? Pingin heilahteluahan ei usein huomaa juuri muussa kuin peleissä, niin mietin, että koskeekohan sama myös läppäriä, vaikka et ole siinä ongelmia huomannutkaan?

Millainen yhteys käytössä? Onko valokuitua vai joku mobiiliratkaisu tms?
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Millainen yhteys käytössä? Onko valokuitua vai joku mobiiliratkaisu tms?

Taitaapi tästä löytyä vika, eli 4G liittymä ja mobiilireititin combolla mennään. Hyvin on pelottanut tähän asti, mutta nyt juurikin tuon pari viikkoa temppuillut ja nimenomaan tuollaisina piikkeinä. Nyt vasta löysin kaverin vinkkaamana Command Promptiin syötettävä pingauskomennon, ja kyllähän se tuolla läppärinkin puolella hyppii taivaissa aina lyhyitä hetkiä. Pitänee siis DNA:han olla yhteydessä tästä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Avasin äsken tietokoneelta (Windows 10) Teamsin ja kohta ”Keskustelu” on kadonnut kokonaan. En siis kertakaikkiaan löydä sitä mistään, enkä näin ollen pysty aloittamaan mitään keskusteluja, enkä löytämään niitä vanhoja. iPhonen Teams-appissa Keskustelu on ennallaan. Yritin jo käynnistää Teamsin uudestaan, mutta ei vaikutusta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avasin äsken tietokoneelta (Windows 10) Teamsin ja kohta ”Keskustelu” on kadonnut kokonaan. En siis kertakaikkiaan löydä sitä mistään, enkä näin ollen pysty aloittamaan mitään keskusteluja, enkä löytämään niitä vanhoja. iPhonen Teams-appissa Keskustelu on ennallaan. Yritin jo käynnistää Teamsin uudestaan, mutta ei vaikutusta.
Ilmeisesti Teams saattaa tehdä noin, jos sen välimuisti on tukossa. Kokeile auttaako sen tyhjentäminen.

Tässä ohjeet: Teamsin välimuistin tyhjentäminen - Microsoft Teams
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Pitemmän aikaa tuli oltua ilman pelaamista muuttohässäköiden yms takia ja nyt tuli ladattua taas steamin kirjastot takaisin ja gpu tweak3 ohjelma millä laitella noita koneen kellotuksia ja tuulettimien asetuksia kohdilleen. Kysymys kuuluukin mihin lukemiin nuo asetukset kannattaa laittaa että voi melko turvallisesti ottaa kaiken irti pelatessa?

Power target?
Gpu voltage?
Gpu boost clock?
Memory clock?
Left/Right fan speed?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitemmän aikaa tuli oltua ilman pelaamista muuttohässäköiden yms takia ja nyt tuli ladattua taas steamin kirjastot takaisin ja gpu tweak3 ohjelma millä laitella noita koneen kellotuksia ja tuulettimien asetuksia kohdilleen. Kysymys kuuluukin mihin lukemiin nuo asetukset kannattaa laittaa että voi melko turvallisesti ottaa kaiken irti pelatessa?

Power target?
Gpu voltage?
Gpu boost clock?
Memory clock?
Left/Right fan speed?
Kellottaminen on aina tarkkaa touhua ja kukaan ei pysty suorilta sanomaan, että mitä asetuksia voit juuri omalle näyttikselle laittamaan, koska jokainen kappale on oma yksilönsä. Muutenkin kellotuksen tuomat hyödyt ovat sen verran vähäisiä, että jos ei ole halua käyttää siihen paljon aikaa ja vaivaa, niin kannattaa unohtaa koko homma.

Tuulettimien nopeuksiinkaan ei kannata yleensä koskea, sillä ne ovat lähtökohtaisesti automaatilla, joka on valtaosassa tapauksista toimivin ratkaisu.
 

redpecka

Jäsen
Miten saadaan menneisyyden webbisivu katseltavaksi? Tahtoisin nimittäin keskiviikon Ylen tekstiteeveen jääkiekkokierroksen Pelicans - SaiPa -pelin saada näkyviin kuvakaappausta varten.

Mulla on kaikki muut, mutta tuo yksi puuttuu. Voin myös harkita vaihtoa vaikka sydän-emojeihin.

Tarkoitukseni on kehystää nämä, pitää näyttely (Ateneum - Louvre - Prado) ja myydä koko kasvutarina 1500 euroo kappale.
 

Liitteet

  • 13 höh.PNG
    13 höh.PNG
    54,7 KB · kertaa luettu: 153

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miten saadaan menneisyyden webbisivu katseltavaksi? Tahtoisin nimittäin keskiviikon Ylen tekstiteeveen jääkiekkokierroksen Pelicans - SaiPa -pelin saada näkyviin kuvakaappausta varten.

Mulla on kaikki muut, mutta tuo yksi puuttuu. Voin myös harkita vaihtoa vaikka sydän-emojeihin.

Tarkoitukseni on kehystää nämä, pitää näyttely (Ateneum - Louvre - Prado) ja myydä koko kasvutarina 1500 euroo kappale.

Tuonne laittaa URL:ia hakukenttään ja toivoo että joku on sen ladannut siitä kopion päivänä jota etsit. Muuten ei tule muita keinoja mieleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten saadaan menneisyyden webbisivu katseltavaksi? Tahtoisin nimittäin keskiviikon Ylen tekstiteeveen jääkiekkokierroksen Pelicans - SaiPa -pelin saada näkyviin kuvakaappausta varten.
Paras vaihtoehto lienee jos jollakin löytyisi vielä digiboksi ja sieltä joku Ylen tallenne keskiviikkoillalta. Silloin voi katsella tallennetta ja avata halutun teksitvsivun. Ja sieltä paljastuisi kuinka HIFK nöyryytti hämäläisiä kyseisenä iltana. Toki oma prosessi olisi vielä se kuvakaappaus ja kuinka saada boksilta tietokoneelle Kännykällä kuva telkkarin ruudusta? Mulla ei valitettavasti ollut tuolta päivältä mitään tallennetta...
 

redpecka

Jäsen

Tuonne laittaa URL:ia hakukenttään ja toivoo että joku on sen ladannut siitä kopion päivänä jota etsit. Muuten ei tule muita keinoja mieleen.
Enpä onnistunut tuolla saamaan. Johonkin välilehdelle 1/6 pääsin, muttei muut alasivut toimineet. Höh, minäkun luulin että kaikki jää nettiin.

Paras vaihtoehto lienee jos jollakin löytyisi vielä digiboksi ja sieltä joku Ylen tallenne keskiviikkoillalta. Silloin voi katsella tallennetta ja avata halutun teksitvsivun. Ja sieltä paljastuisi kuinka HIFK nöyryytti hämäläisiä kyseisenä iltana. Toki oma prosessi olisi vielä se kuvakaappaus ja kuinka saada boksilta tietokoneelle Kännykällä kuva telkkarin ruudusta? Mulla ei valitettavasti ollut tuolta päivältä mitään tallennetta...
Taidan askarrella itse paintissa tuon puuttuvan tulossivun.

Kiitti teille.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras vaihtoehto lienee jos jollakin löytyisi vielä digiboksi ja sieltä joku Ylen tallenne keskiviikkoillalta. Silloin voi katsella tallennetta ja avata halutun teksitvsivun. Ja sieltä paljastuisi kuinka HIFK nöyryytti hämäläisiä kyseisenä iltana. Toki oma prosessi olisi vielä se kuvakaappaus ja kuinka saada boksilta tietokoneelle Kännykällä kuva telkkarin ruudusta? Mulla ei valitettavasti ollut tuolta päivältä mitään tallennetta...
Alkoi sen verran kiinnostamaan, että piti itsekin tutkia asiaa. Vedän nimittäin aina nauhalle (boxille) Urheilu- ja Tulosruudut, joista noukin kiekkopätkät talteen DVD-tallentimelle. Mutta mulla olikin mennyt just viime keskiviikon Urheiluruutunauhoitukset jostain syystä vituiksi niin olin jo poistanut tiedostot kokonaan. Tulosruutu löytyi ja Maikkarin teksti-tv toimii siinä hienosti palattuna ajassa taaksepäin. Harmi vaan, kun tuo MTV:n tekstitv:n tilastosivu on sellainen, jolla ei tee mitään. Telkkariruudustahan voi toki koittaa sitten vastaavassa tilanteessa ottaa kännykällä valokuvan ja muokata siitä sopivaisen. Hankalasti tosin tulee kaikkia heijastumia ja omaa peilikuvaa tuohon mukaan, niin ei taida kovin laadukasta tuotosta tällä menetelmällä saada. Ehkä se Paint toimii tässä kun noukkii oikeat tekstit ja numerot ja liimailee ne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkariruudustahan voi toki koittaa sitten vastaavassa tilanteessa ottaa kännykällä valokuvan ja muokata siitä sopivaisen. Hankalasti tosin tulee kaikkia heijastumia ja omaa peilikuvaa tuohon mukaan, niin ei taida kovin laadukasta tuotosta tällä menetelmällä saada.
Moderneissa telkuissa lienee mahdollisuuksia ottaa screenshotteja, itsellä on vielä vanha älytön telkkari niin ei ole kokemusta kuvakaappauksista. Saattoi joskus olla topfield-boksillekin tuollaisia tappeja tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
40-25-15
Ystäväni siirtyi ajasta ikuisuuteen ja lupasin hänen perheelleen tyhjentää läppärinsä kovalevyn. Minulla ei tietenkään ole koneen Windows-salasanaa mutta onnistuuko operaatio jollain muulla tavalla, esim biosin kautta? Itse olen varsin kädetön näissä jutuissa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ystäväni siirtyi ajasta ikuisuuteen ja lupasin hänen perheelleen tyhjentää läppärinsä kovalevyn. Minulla ei tietenkään ole koneen Windows-salasanaa mutta onnistuuko operaatio jollain muulla tavalla, esim biosin kautta? Itse olen varsin kädetön näissä jutuissa.
Osanottoni.

Oletan että kyseessä Windows 10.

1. Käynnistä tietokone.
2. Kirjautumisruudulla paina shift-näppäintä pohjassa, samalla kun painat oikean alakulman power-valikosta restart-nappia.
3. Valitse Troubleshoot -> Reset this PC -> Remove everything.
 
Suosikkijoukkue
40-25-15
Osanottoni.

Oletan että kyseessä Windows 10.

1. Käynnistä tietokone.
2. Kirjautumisruudulla paina shift-näppäintä pohjassa, samalla kun painat oikean alakulman power-valikosta restart-nappia.
3. Valitse Troubleshoot -> Reset this PC -> Remove everything.
No tuotahan minä kokeilen sitten. Paljon kiitoksia nopeasta vastauksesta!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?
 

Takiainen

Jäsen
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?

- Toimiiko muut palvelut Chromecastin kautta ok?
- Toimiko Viaplay ilman Chromecastia paikallisesti pädillä?
- Onko TV:ssä mahdollista kokeilla jotain streamauspalvelua natiivilla sovelluksella?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?
Onko tämä combo siis toiminut hyvin jossain kohtaa, mutta nyt alkanut temppuilemaan? Vai oliko tämä ensimmäinen kokeilu?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?
Mulla eilen Viaplay toimi tv:n sovelluksen kautta melko normaalisti, mutta kun välillä katsoin tabletilta formulaa, niin lähetyksen kuva oli nykivää. Myöhemmin illalla tv-sarja rullasi ongelmitta.
Elisan nettiyhteyksissä ja mm. Ruutu Plussan toiminnassa ollut kyllä kovasti pätkimistä syyskuun alusta asti (kun Big Brother alkoi).
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tämä combo siis toiminut hyvin jossain kohtaa, mutta nyt alkanut temppuilemaan? Vai oliko tämä ensimmäinen kokeilu?

On ollut käytössä useamman vuoden ja aina ollut vähän ongelmaa mutta tämä eilinen ylitti vitutus rajan.

Nyt poika katsoo Selvityjiä Ruutu palvelusta ja kuva aivan virheetön.

Tuntuu, että se on vain ViaPlay kun kusee.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla eilen Viaplay toimi tv:n sovelluksen kautta melko normaalisti, mutta kun välillä katsoin tabletilta formulaa, niin lähetyksen kuva oli nykivää. Myöhemmin illalla tv-sarja rullasi ongelmitta.
Elisan nettiyhteyksissä ja mm. Ruutu Plussan toiminnassa ollut kyllä kovasti pätkimistä syyskuun alusta asti (kun Big Brother alkoi).

Tämä striimattu ViaPlay sovelluksen kautta IPadilta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Toimiiko muut palvelut Chromecastin kautta ok?
- Toimiko Viaplay ilman Chromecastia paikallisesti pädillä?
- Onko TV:ssä mahdollista kokeilla jotain streamauspalvelua natiivilla sovelluksella?


Kaikki muu toimii mutta ei ViaPlay.
Jos katsoo ViaPlay padin ruudulta niin ei pätki.
Mulla ei TV muistaakseni ole ViaPlay sovellusta, aivan järkyttävä se käyttöliittymä kaukosäätimellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös