Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 924 817
  • 19 334

npc

Jäsen

Tuonne laittaa URL:ia hakukenttään ja toivoo että joku on sen ladannut siitä kopion päivänä jota etsit. Muuten ei tule muita keinoja mieleen.
Enpä onnistunut tuolla saamaan. Johonkin välilehdelle 1/6 pääsin, muttei muut alasivut toimineet. Höh, minäkun luulin että kaikki jää nettiin.

Paras vaihtoehto lienee jos jollakin löytyisi vielä digiboksi ja sieltä joku Ylen tallenne keskiviikkoillalta. Silloin voi katsella tallennetta ja avata halutun teksitvsivun. Ja sieltä paljastuisi kuinka HIFK nöyryytti hämäläisiä kyseisenä iltana. Toki oma prosessi olisi vielä se kuvakaappaus ja kuinka saada boksilta tietokoneelle Kännykällä kuva telkkarin ruudusta? Mulla ei valitettavasti ollut tuolta päivältä mitään tallennetta...
Taidan askarrella itse paintissa tuon puuttuvan tulossivun.

Kiitti teille.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras vaihtoehto lienee jos jollakin löytyisi vielä digiboksi ja sieltä joku Ylen tallenne keskiviikkoillalta. Silloin voi katsella tallennetta ja avata halutun teksitvsivun. Ja sieltä paljastuisi kuinka HIFK nöyryytti hämäläisiä kyseisenä iltana. Toki oma prosessi olisi vielä se kuvakaappaus ja kuinka saada boksilta tietokoneelle Kännykällä kuva telkkarin ruudusta? Mulla ei valitettavasti ollut tuolta päivältä mitään tallennetta...
Alkoi sen verran kiinnostamaan, että piti itsekin tutkia asiaa. Vedän nimittäin aina nauhalle (boxille) Urheilu- ja Tulosruudut, joista noukin kiekkopätkät talteen DVD-tallentimelle. Mutta mulla olikin mennyt just viime keskiviikon Urheiluruutunauhoitukset jostain syystä vituiksi niin olin jo poistanut tiedostot kokonaan. Tulosruutu löytyi ja Maikkarin teksti-tv toimii siinä hienosti palattuna ajassa taaksepäin. Harmi vaan, kun tuo MTV:n tekstitv:n tilastosivu on sellainen, jolla ei tee mitään. Telkkariruudustahan voi toki koittaa sitten vastaavassa tilanteessa ottaa kännykällä valokuvan ja muokata siitä sopivaisen. Hankalasti tosin tulee kaikkia heijastumia ja omaa peilikuvaa tuohon mukaan, niin ei taida kovin laadukasta tuotosta tällä menetelmällä saada. Ehkä se Paint toimii tässä kun noukkii oikeat tekstit ja numerot ja liimailee ne.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkariruudustahan voi toki koittaa sitten vastaavassa tilanteessa ottaa kännykällä valokuvan ja muokata siitä sopivaisen. Hankalasti tosin tulee kaikkia heijastumia ja omaa peilikuvaa tuohon mukaan, niin ei taida kovin laadukasta tuotosta tällä menetelmällä saada.
Moderneissa telkuissa lienee mahdollisuuksia ottaa screenshotteja, itsellä on vielä vanha älytön telkkari niin ei ole kokemusta kuvakaappauksista. Saattoi joskus olla topfield-boksillekin tuollaisia tappeja tarjolla.

Suosikkijoukkue
40-25-15
Ystäväni siirtyi ajasta ikuisuuteen ja lupasin hänen perheelleen tyhjentää läppärinsä kovalevyn. Minulla ei tietenkään ole koneen Windows-salasanaa mutta onnistuuko operaatio jollain muulla tavalla, esim biosin kautta? Itse olen varsin kädetön näissä jutuissa.

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ystäväni siirtyi ajasta ikuisuuteen ja lupasin hänen perheelleen tyhjentää läppärinsä kovalevyn. Minulla ei tietenkään ole koneen Windows-salasanaa mutta onnistuuko operaatio jollain muulla tavalla, esim biosin kautta? Itse olen varsin kädetön näissä jutuissa.
Osanottoni.

Oletan että kyseessä Windows 10.

1. Käynnistä tietokone.
2. Kirjautumisruudulla paina shift-näppäintä pohjassa, samalla kun painat oikean alakulman power-valikosta restart-nappia.
3. Valitse Troubleshoot -> Reset this PC -> Remove everything.

Suosikkijoukkue
40-25-15
Osanottoni.

Oletan että kyseessä Windows 10.

1. Käynnistä tietokone.
2. Kirjautumisruudulla paina shift-näppäintä pohjassa, samalla kun painat oikean alakulman power-valikosta restart-nappia.
3. Valitse Troubleshoot -> Reset this PC -> Remove everything.
No tuotahan minä kokeilen sitten. Paljon kiitoksia nopeasta vastauksesta!

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?

Takiainen

Jäsen
Kokeillaan täältä...

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

- Toimiiko muut palvelut Chromecastin kautta ok?
- Toimiko Viaplay ilman Chromecastia paikallisesti pädillä?
- Onko TV:ssä mahdollista kokeilla jotain streamauspalvelua natiivilla sovelluksella?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokeillaan täältä...

Onko tämä combo siis toiminut hyvin jossain kohtaa, mutta nyt alkanut temppuilemaan? Vai oliko tämä ensimmäinen kokeilu?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kokeillaan täältä...

Mulla eilen Viaplay toimi tv:n sovelluksen kautta melko normaalisti, mutta kun välillä katsoin tabletilta formulaa, niin lähetyksen kuva oli nykivää. Myöhemmin illalla tv-sarja rullasi ongelmitta.
Elisan nettiyhteyksissä ja mm. Ruutu Plussan toiminnassa ollut kyllä kovasti pätkimistä syyskuun alusta asti (kun Big Brother alkoi).

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tämä combo siis toiminut hyvin jossain kohtaa, mutta nyt alkanut temppuilemaan? Vai oliko tämä ensimmäinen kokeilu?

On ollut käytössä useamman vuoden ja aina ollut vähän ongelmaa mutta tämä eilinen ylitti vitutus rajan.

Nyt poika katsoo Selvityjiä Ruutu palvelusta ja kuva aivan virheetön.

Tuntuu, että se on vain ViaPlay kun kusee.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla eilen Viaplay toimi tv:n sovelluksen kautta melko normaalisti, mutta kun välillä katsoin tabletilta formulaa, niin lähetyksen kuva oli nykivää. Myöhemmin illalla tv-sarja rullasi ongelmitta.
Elisan nettiyhteyksissä ja mm. Ruutu Plussan toiminnassa ollut kyllä kovasti pätkimistä syyskuun alusta asti (kun Big Brother alkoi).

Tämä striimattu ViaPlay sovelluksen kautta IPadilta.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Toimiiko muut palvelut Chromecastin kautta ok?
- Toimiko Viaplay ilman Chromecastia paikallisesti pädillä?
- Onko TV:ssä mahdollista kokeilla jotain streamauspalvelua natiivilla sovelluksella?

Kaikki muu toimii mutta ei ViaPlay.
Jos katsoo ViaPlay padin ruudulta niin ei pätki.
Mulla ei TV muistaakseni ole ViaPlay sovellusta, aivan järkyttävä se käyttöliittymä kaukosäätimellä.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Joopajoo, tallentavasta digiboksista sanoi kovalevy sopimuksensa irti ja nyt sitten ollaankin tilanteessa, että mitäs nytte. Enpä tiennyt tuotakaan, että noita bokseja ei ole myynnissä juuri ollenkaan missään.

Että minkäslaista ratkaisua telkkariohjelmien tallennukseen nyt sitten tarjoaisitte, kun ei noi Telian ym. tarjoamat palvelut kelpaa?

Saatana, että menee kaikki maailmassa aina vaan vaikeammaksi.

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Joopajoo, tallentavasta digiboksista sanoi kovalevy sopimuksensa irti ja nyt sitten ollaankin tilanteessa, että mitäs nytte. Enpä tiennyt tuotakaan, että noita bokseja ei ole myynnissä juuri ollenkaan missään.

Että minkäslaista ratkaisua telkkariohjelmien tallennukseen nyt sitten tarjoaisitte, kun ei noi Telian ym. tarjoamat palvelut kelpaa?

Ainakin faijan digiboksiin ostin uuden levyn ja vaihdoin paikoilleen-> virta päälle ja boksi kysyi otetaanko levy käyttöön ja formasi sen käyttöön

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Oisko mahdollista laittaa ulkoinen kovalevy kiinni mahdolliseen älytelkkariin ja käyttää sitä tallentavana digiboxina?

esimerkki ulkoisesta kiintolevystä:

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Oisko mahdollista laittaa ulkoinen kovalevy kiinni mahdolliseen älytelkkariin ja käyttää sitä tallentavana digiboxina?

esimerkki ulkoisesta kiintolevystä:
Tuollahan ei voi tallentaa, kuin katsottavaa ohjelmaa käsittääkseni?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Hauska sinällään, että mielestäsi homma menee vaikeammaksi, kun itselleni tuo digiboksille tallentaminen on vaikein mahdollinen keino katsella ohjelmia silloin kun haluaa.

En tiedä mitä ohjelmia katsot ja miltä kanavilta, mutta suurin osa eri kanavien ohjelmista on vapaasti katsottavissa nettipalveluiden kautta, jotka saa myös älytelkkareiden kautta näkyviin. Tietysti myös Chromecastia ja muita vaihtoehtoja on, jos telkkari itsessään ei ole riittävän älykäs.

Omalla kohdalla digiboksille tallentaminen oli joskus muutaman vuoden ajan hieno juttu ja paljon käytössä, mutta se touhu taisi jäädä joskus lähemmäs 15 vuotta sitten, kun aloin katsomaan kaikkea netin kautta. Ei se ihme ole, että perinteiset tallentavat boksit alkavat olla historiaa, kun niille on nykypäivänä hyvin vähän tarvetta.

Tallentavien digiboksien myötä totuin katsomaan ohjelmia milloin haluan ja nykyään se on helpompaa kuin koskaan.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallentavien digiboksien myötä totuin katsomaan ohjelmia milloin haluan ja nykyään se on helpompaa kuin koskaan.
Katsomon, Ruudun yms ongelma on että osa ohjelmista on katsottavissa tosi lyhyen aikaa. Silloin on vaikea katsoa milloin haluaa, kun ohjelma poistui valikoimasta jo viikko sitten.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsomon, Ruudun yms ongelma on että osa ohjelmista on katsottavissa tosi lyhyen aikaa. Silloin on vaikea katsoa milloin haluaa, kun ohjelma poistui valikoimasta jo viikko sitten.
Eikä siellä pääse kelaamaan mainoksia yli, ainakaan ilmaisversiossa ja ainakin aikaisemmin sinne tuli vaan osa elokuvista. Itsellä on televisiossa tallennus usb-levylle ja se toimii ihan mukavasti. Viimeksi sinne tuli kerättyä Sinner-sarja ihan siksi, että ei meinannut ehtiä katsoa siinä tahdissa kun ne Areenasta hävisivät. Ihan kauhean kovalla käytöllä se ei muuten ole.

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tuollahan ei voi tallentaa, kuin katsottavaa ohjelmaa käsittääkseni?
Just näin näissä ns. normaali TV malleissa joissa on 1 kpl virittimiä.
Valmistajien paremmista mallisarjoista löytyy kuitenkin tuplavirittimellä olevia malleja joissa tallennus ja katselu
eri kanavalta onnistuu yhtäaikaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla ei ole tämä tuottanut ongelmaa koskaan. Liittynee osittain siihen, mitä ohjelmia katson ja mistä, sekä siihen, että on kuitenkin kohtalaisesti aikaa katsoa niitä, eli eivät ehdi poistua valikoimista.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kun tallentaa tuollaiseen kovalevyyn telkkariohjelmaa, niin pystyyköhän sillä sitten katselemaan samaan aikaan noita suoratoistopalveluja vai onko se koko töllö pelkästään varattu sille tallennukselle? Kahta viritintä tuossa telkussa ei tietääkseni ole vaikka ei olekaan ihan karvalakkimallia.

Itsehän en tarvitsisi mitään tallenusvekotinta, mutta perheemme toinen osapuoli sellaista kuumeisesti tarvitsee. On kanavia ja ilmeisen tärkeitä ohjelmia, joita ei löydy mistään nettipalveluista ainakaan aina, kun niitä olisi halua katsella tai ne ovat sellaisessa katsottavissa rajoitetun ajan ja sitten on ohjelmia joita halutaan säästää ns. maailman tappiin ihan huvin vuoksi.

Varmaankin tässä pitää tuo ulkoinen kovalevy hommata, jos kanavan tallennuksen aikana pystyisi katsomaan noita suorapalveluja.

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Varmaankin tässä pitää tuo ulkoinen kovalevy hommata, jos kanavan tallennuksen aikana pystyisi katsomaan noita suorapalveluja.
Helppo on tosiaan yleensä vaihtaa kovalevy digiboksiin, jos vika on siinä. Itse vaihdoin kerran jopa isommaksi. Toisaalta noissa voi olla niin sanottu kondensaattorivikakin. On myös edelleen korjausliikkeitä, jotka noitakin korjaavat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy