Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 580
  • 19 206

Fordél

Jäsen
Jos postit tulee mutta ei lähde niin lähtevän postin palvelin on väärä.
Telian lähtevä postin palvelimen osoite on mail.inet.fi. Portti 465 ja Salaus SSL

Mikä puhelinliittymä on käytössä?
Kiitos, tuli testattua noita paria ohjeessa ollutta palvelinta, mutta ei vaan toimi. Luovutan. Kyseessä Telian liittymä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kiitos, tuli testattua noita paria ohjeessa ollutta palvelinta, mutta ei vaan toimi. Luovutan. Kyseessä Telian liittymä.
Onhan todennus käytössä ohjelman/apin asetuksissa?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallenne verkossa soittimella JW Player 8.24.6 – onko tallennetta mahdollista millään yksinkertaisella tavalla ladata koneelle?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tallenne verkossa soittimella JW Player 8.24.6 – onko tallennetta mahdollista millään yksinkertaisella tavalla ladata koneelle?
MAailman tyhmin ohje IMO antaa googlella löytynyt vastaus. Mitä erätauolla kattelin niin uskoisin toimivan.
 

redpecka

Jäsen
...ja niuho kaikkeen mitä tulee nettiselaamiseen. Aika ajoin tyhjennän sivuhistoriat+keksit+salasanat (myös vaihdan) ja mitä siitä nyt lähteekään samalla ja seuraavaksi orjallisesti taas hyväksyn yksitellen kaikki keksit kun uudestaan menen vaikka Liigan sivuille. Lisäksi olen hirveä ja käytän adblockia. Jos menen hömppäsivulle, menen incognito-ikkunassa, jotta voi kertaluontoisesti hyväksyä paskakeksit miettimättä ja kun lopettaa istunnon kaik' o' män' kuten on tarkoituskin.

Pitääkö olla huolissaan sellaisesta pienestä toiminnosta kun ehdin näkee jollain uudella sivulla, että ladattu se ja se tiedosto? Eli huomasin ikkunan ylälaidassa sen latausnuolen aktivoituvan. No, tietenkin katsomaan varovasti että mitäs mitäs!? Nolla bytes oli tiedoston koko, en klikkaillut sen kummemmin vaan deletoin. Tuli vaan nyt uudestaan mieleeni kun katoin, että mitäs roskia mulla tuolla roskakorissa muka on kun yleensä vien roskat vähintään kerran päivässä. No, siellä oli se deletoimani 0-bytes jokutiedosto, no heitin pois omasta roskiksestani. Hassua vaan, kun kumminkin käyttänyt tietsikoita kohta 30 vuotta (tajuamatta mitään) niin en tämmöistä muista.

Toisaalta mun adblock ei ole enää ajantasalla jotenkin, sillä se ei tunnista enää mainoksia ja sitä joutuu käsipelillä blockata niitä. Auttaisiko jos uninstalloisi nykyisen ja hakisi uuden? Jotain tällaista aion kokeilla joka tapauksessa. Ihmetyttää vaan kun yleensä nämä tällaiset osaavat itse päivittää itsensä.

E: Win10/Firefoxi
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt parempaakaan ketjua löytänyt. Jos katson Youtubea telkun sovelluksella, en pääse valitsemaan toistonopeutta. Kännykästä se rattaan kuvake antaa heti vaihtoehdoksi kuvan laadun ja toistonopeuden, samoin kuin tietokone. En löytänyt Philipsin töllön Youtube sovelluksesta tätä mahdollisuutta. Osaisiko joku auttaa, vai pitääkö vaan peilata kännykästä? Osa puheohjelmista on vaan miellyttävämpiä katsoa, kun toistonopeutta nostaa tasolle 1,25 tai 1,5. Ei jaksa niitä hitaita jaarituksia. Sitä paitsi: ihmiset vaikuttavat älykkäämmiltä, kun ne "laittaa" puhumaan ripeämmin.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Vanhahkosta - mutta vielä toimivasta - läppäristä katkesi irtipoikki laturin johto. Pelkän laturin takia en viitsisi uutta läppäriä ostaa, kun tälläkin pärjää.

Hain tänään Prismasta "Trust Universal laptop chargerin". No, kai tämä mun läppäri on sitten universumin ulkopuolelta, kun mikään pakkauksessa mukana ollut laturin pää ei sovi tähän läppäriin.

Onko vinkkejä mistä saisi (nopeasti) laturin Lenovo Ideapad 110 -läppäriin? Netistä toki jotain löytyy, mutta se on äkkiä parin viikon juttu, kun lähtee jostain Kiinasta tilaamaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko vinkkejä mistä saisi (nopeasti) laturin Lenovo Ideapad 110 -läppäriin? Netistä toki jotain löytyy, mutta se on äkkiä parin viikon juttu, kun lähtee jostain Kiinasta tilaamaan.
Mä tilasin Jimm'siltä (eri malli). Tuli muutamassa päivässä. Kunhan vaan tsekkaa itse sen yhteensopivuuden. Aika hyvin oli noiden nettisivulla ne mallit, mihin mikäkin laturi kävi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä tilasin Jimm'siltä (eri malli). Tuli muutamassa päivässä. Kunhan vaan tsekkaa itse sen yhteensopivuuden. Aika hyvin oli noiden nettisivulla ne mallit, mihin mikäkin laturi kävi.
Saksan amazonista kun tilaa niin sieltä tulee riippuen paikasta jopa parissa päivässä. Ite tilaan sieltä melkein kaiken nykyään, ei se hitaampaa ole kun postia käytvän kauppiaan palvelusta.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olisiko tämä ketju sopivin kysymykselle?

Neuvokaa vanhaa. Minun pitää osallistua Zoom-palaveriin huomenna ja ei ole tullut koskaan ennen käytettyä sitä. Itse sovelluksen tekninen käyttö ei varmasti tuota ongelmia, mutta onko tuon käyttö nyt täysin ilmaista minulle, joka on kutsuttu sinne osallistumaan?

Kun tuolla sanotaan, että jos osallistujia on enemmän kuin kolme, niin ilmaista käyttöaikaa on vain vajaa tunti - mutta onko se nyt niin, että vain tämän tilaisuuden järjestäjän on täytynyt maksaa tilistä, jolloin paikalle kutsutut voivat käyttää sitä ilmaiseksi vaikka viisi tuntia putkeen?

Tiedän, tyhmä kysymys.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onedrive kysymys. Opiskelen töiden ohella ja koulun kautta tuli Onedrive käyttöön jonka yhdistin työkannettavaan niin että tiedostorakenne näkyy työkoneella. No yhdistin sitten kotikoneenkin ja jotain meni pieleen, eli tein jotain väärin. Nyt kotikoneen kaikki tiedostot näkyvät koulun Onedriveissa. Mitä tapahtuu jos vain poistan Onedriven kotikoneelta, tai miten helpoiten saisin sen pois ja tiedostot myöskin koulun Onedrivesta, ilman että katoavat kotikoneeltakin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onedrive kysymys. Opiskelen töiden ohella ja koulun kautta tuli Onedrive käyttöön jonka yhdistin työkannettavaan niin että tiedostorakenne näkyy työkoneella. No yhdistin sitten kotikoneenkin ja jotain meni pieleen, eli tein jotain väärin. Nyt kotikoneen kaikki tiedostot näkyvät koulun Onedriveissa. Mitä tapahtuu jos vain poistan Onedriven kotikoneelta, tai miten helpoiten saisin sen pois ja tiedostot myöskin koulun Onedrivesta, ilman että katoavat kotikoneeltakin?
Viestissäsi ei ole riittävästi tietoa, että olisi mahdollista päätellä mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut, mutta äkkiseltään päättelisin, että olet OneDriven käyttöönoton yhteydessä varmuuskopioinut kotikoneeltasi jotain kansioita OneDriveen. Tämän varmuuskopioinnin voi ottaa pois päältä, eli se todennäköisesti ratkaisee tämän ongelman.

Tästä linkistä löytyy ohjeet varmuuskopioinnin aloittamiseen ja lopettamiseen: Tiedostojen, kuvien ja työpöytäkansioiden varmuuskopiointi OneDrivessa
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko tämä ketju sopivin kysymykselle?

Neuvokaa vanhaa. Minun pitää osallistua Zoom-palaveriin huomenna ja ei ole tullut koskaan ennen käytettyä sitä. Itse sovelluksen tekninen käyttö ei varmasti tuota ongelmia, mutta onko tuon käyttö nyt täysin ilmaista minulle, joka on kutsuttu sinne osallistumaan?

Kun tuolla sanotaan, että jos osallistujia on enemmän kuin kolme, niin ilmaista käyttöaikaa on vain vajaa tunti - mutta onko se nyt niin, että vain tämän tilaisuuden järjestäjän on täytynyt maksaa tilistä, jolloin paikalle kutsutut voivat käyttää sitä ilmaiseksi vaikka viisi tuntia putkeen?

Tiedän, tyhmä kysymys.
Zoomin perusversio on kokonaan ilmainen, eli ei pitäisi olla mitään huolta, kun olet vain osallistumassa palaveriin.
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laitetaan nyt tähän ketjuun jos jollain olisi vinkkejä..

Onko mitään kikkoja saada edes hitusen parempaa nettiä jaettua puhelimen hotspotilla xboxille syrjäseudulla?
Joitain asetuksia puhelimesta tai xboxista muuttamalla?

Puhelimen asetuksista kaikki sovellukset mitkä käyttää dataa olen sulkenut ja puhelimelle etsinyt parhaan mahdollisen paikan speedtestin kanssa. Ja puhelimen etäisyys boxista ei ole kuin metrin verran.

Puhelin löytää ihan kohtuullisen netin 10/4 ping 25 mutta jakaessani sen boxille ping nousee yli 60

Ongelma on siis akuutti ja vain tämän illan kestävä joten mitään 4g vahvistimia yms ei ole mahdollista ostaa
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Päivitin Elisan kaapeliliittymän 1000MB:seen ja ostin samalla uden modeemin ja reitittimen (Wifi 6) kun vanhat olisi jäänyt pullonkaulaksi. Asia mikä ei edes käynyt mielessä on että nyt jäi läppärin verkkokortti pullonnkaulaksi (Mitattu ethernet-nopeus n. 920Mbps ja langattomasti n. 600Mbps).

Kyseessä on tämä läppäri: HP Gaming Pavilion 17-cd0004no 17,3". Osaako joku kertoa pystyykö tuohon päivittämään verkkokortin Wifi 5 => Wifi 6?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Päivitin Elisan kaapeliliittymän 1000MB:seen ja ostin samalla uden modeemin ja reitittimen (Wifi 6) kun vanhat olisi jäänyt pullonkaulaksi. Asia mikä ei edes käynyt mielessä on että nyt jäi läppärin verkkokortti pullonnkaulaksi (Mitattu ethernet-nopeus n. 920Mbps ja langattomasti n. 600Mbps).

Kyseessä on tämä läppäri: HP Gaming Pavilion 17-cd0004no 17,3". Osaako joku kertoa pystyykö tuohon päivittämään verkkokortin Wifi 5 => Wifi 6?





Tuossa on periaatteessa ohje miten tuollainen WIFI / Bluetooth palikka vaihdetaan. En ole itse vaihtanut noita WIFI / Bluetooth palikoita joten en osaa sanoa mikä palikka olisi yhteensopiva joten en ota siihen kantaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC




Tuossa on periaatteessa ohje miten tuollainen WIFI / Bluetooth palikka vaihdetaan. En ole itse vaihtanut noita WIFI / Bluetooth palikoita joten en osaa sanoa mikä palikka olisi yhteensopiva joten en ota siihen kantaa.

Kiitoksia! Eli vaihdettavissa on kuten ennen vanhaan. Olen ollut sen verran poissa "tee-se-itse-kuvioista" viime vuosina että ei ole hajuakaan millä nykyisen palikan voisi korvata. Nykyinen palikka on Intel Wireless AC-9560 160MHz ja se tukee tosiaankin vain Wifi 5 -yhteyttä. Jos jollain olisi vielä tietoa millä Wifi 6 -palikalla tuon voisi korvata, niin saan sen kyllä vaihdettua itse.
 

Takiainen

Jäsen
Kiitoksia! Eli vaihdettavissa on kuten ennen vanhaan. Olen ollut sen verran poissa "tee-se-itse-kuvioista" viime vuosina että ei ole hajuakaan millä nykyisen palikan voisi korvata. Nykyinen palikka on Intel Wireless AC-9560 160MHz ja se tukee tosiaankin vain Wifi 5 -yhteyttä. Jos jollain olisi vielä tietoa millä Wifi 6 -palikalla tuon voisi korvata, niin saan sen kyllä vaihdettua itse.

Mites erillinen WiFi6 yhteensopiva dongle? En tiedä käytöstä, onko jatkuvasti tarve liikutella läppäriä paikasta toiseen ja ottaa Wifi6 kaikki ilo irti paikasta riippumatta. Jos läppäri on pääsääntöisesti kuitenkin pöydällä, niin erillisellä USB-donglella onnistuisi varmasti helpoiten?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mites erillinen WiFi6 yhteensopiva dongle? En tiedä käytöstä, onko jatkuvasti tarve liikutella läppäriä paikasta toiseen ja ottaa Wifi6 kaikki ilo irti paikasta riippumatta. Jos läppäri on pääsääntöisesti kuitenkin pöydällä, niin erillisellä USB-donglella onnistuisi varmasti helpoiten?
Toki tuokin voisi olla vaihtoehto, mutta silloin voisin yhtä hyvin pitää läppäriä koko ajan piuhan päässä. En halua että koneesta "törröttää" mitään ylimääräistä, kun se on välillä sylissä, välillä pöydällä, välillä jopa mukana sängyssä :)
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Toki tuokin voisi olla vaihtoehto, mutta silloin voisin yhtä hyvin pitää läppäriä koko ajan piuhan päässä. En halua että koneesta "törröttää" mitään ylimääräistä, kun se on välillä sylissä, välillä pöydällä, välillä jopa mukana sängyssä :)
Taitaa olla nykyään aika olemattoman pieniä nuo wifi-dongletkin. Ei paljon törrötä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös