Juu on XP ja siinä toimii kyllä.Väittäisin, että satavarmasti toimii kyllä. Varsinkin jos toimivien käyttisten joukossa on edes XP.
Huh, vähän helpotti.
Juu on XP ja siinä toimii kyllä.Väittäisin, että satavarmasti toimii kyllä. Varsinkin jos toimivien käyttisten joukossa on edes XP.
Voihan tuolla olla vaikka johto poikki tai näytönohjaimesta jokin toinen portti (käyttääkö eri lähtöä?) rikki. Tai ihan näytössäkin jokin vika, joka aiheuttaa tuollaista toimintaa. Melko erikoinen keissi kyllä.En tiedä miten se on mahdollista, mutta nyt koneeni toimii vanhalla näytöllä normaalisti.
Miten näyttö voi vaikuttaa koneen toimintaan? Käsittääkseni signaalin kuljetus sille on suhteellisen yksisuuntaista.
Voihan tuolla olla vaikka johto poikki tai näytönohjaimesta jokin toinen portti (käyttääkö eri lähtöä?) rikki. Tai ihan näytössäkin jokin vika, joka aiheuttaa tuollaista toimintaa. Melko erikoinen keissi kyllä.
Koitin eri lähtöä tuolle uudelle näytölle ja ei toiminut.Voihan tuolla olla vaikka johto poikki tai näytönohjaimesta jokin toinen portti (käyttääkö eri lähtöä?) rikki. Tai ihan näytössäkin jokin vika, joka aiheuttaa tuollaista toimintaa. Melko erikoinen keissi kyllä.
Siis, kuinka Soneran sähköpostit saa jäämään Soneran palvelimelle, vaikka ne olisi kertaalleen haettu/luettu Thunderbirdilla?
EDIT: ai niin, Gmailiin saapuneet viestit jäävät myös Gmailin palvelimelle kuten haluankin.
Ja kävin eilen sitten hakemassa toisen näytön, ja nyt toimii kaikessa suhteessa.Koitin eri lähtöä tuolle uudelle näytölle ja ei toiminut.
Jeps! Kiitokset tästä! Sain toimimaan haluamallani tavalla.Ja itse asiassa Thunderbirdissähän on siellä tilien asetukset -kohdassa palvelimen asetukset -välilehdellä sellainen täppä kuin jätä viestit palvelimelle. Siihen kun laittaa ruksin niin käsittääkseni pitäisi toimia vaikka on POP-tilikin.
Samalla muuten huomasin, että ikiwanha hotmail-tilini on edelleen toiminnassa. En ole varmaan kirjautunutkaan sisään viiteen vuoteen, mutta hienosti näyttää edelleen pelittävän. Pitihän sekin sitten saada lykättyä Thunderbirdiin. Eikä sekään ollut ihan niin helppo homma kuin luulin, mutta onnistui.
Thunderbird Webmail Extension
No XP:lle asensin itse, mutta mitä noita juttuja luin, niin Vistalla pitäisi toimia aivan yhtä hyvin.Toimiiko tämä myös Vistalla? Meinaan vaan, kun nuo asennuspaketit ovat noita XPInstall-filejä. Onko tällä yleisesti muutenkaan väliä?
Ja kävin eilen sitten hakemassa toisen näytön, ja nyt toimii kaikessa suhteessa.
Näppäile koodi #pw+xxxxxxxxxxxxxxx+5#. Korvaa xxx... saamallasi purkukoodilla. Merkit p, w ja + tulee näytölle painelemalla *-näppäintä. Pitäisi toimia Nokian puhelimella. Ellei onnistu kerralla, kannattanee ottaa yhteyttä Elisaan. Kolmannen epäonnistumisen jälkeen puhelin menee lukituksen osalta takalukkoon. Alkuperäisellä kortilla pitäisi toimia edelleen....mut en jaksa etsiä parempaakaan.
Neuvokaas tyhmää: Sopimuspuhelimeni soppari meni umpeen ja sain SIM-lukon koodinumeron Elisan asiakaspalvelusta. Minne hemmettiin minä syötän sen pitkän rimpsun, että saan luurini auki muille korteille? Luuri on Nokia N73.
Toivottavasti osuu tietävä kohdalle...
Kettumainen
Osaako joku kertoa pystyykö Ms Office avaamaan Openofficella tehtyjä asiakirjoja? Lähinnä kiinnostaisi Openoffice impressin ja Ms Powerpoint 2003:n yhteensopivuus.
Tuli muuten kesällä töissä vastaan tapaus, jossa uusi 22" Viewsonicin näyttö ei toiminut yhdessä koneessa kunnolla. Koneet samaa rautaa, samat ajurit ja liittimet jne, mutta jostain syystä ei toisen näytön resoluutiota saanut nostettua 1024*768 suuremmaksi. Kun kahden koneen näytöt vaihdettiin keskenään, niin molemmat koneet toimivat ilman mitään ongemia, resoluutio oli 1600*1050. Tämäkin tapaus kuului sarjaan ei voi uskoa todeksi ennen kuin itse näkee.
No XP:lle asensin itse, mutta mitä noita juttuja luin, niin Vistalla pitäisi toimia aivan yhtä hyvin.
Jos meinaat itse yrittää samaa, niin pikku kikkailuja joutuu tosiaan laittamaan. Esim. portit ovat 2000 ja 2500 (ei 110 ja 25 jotka tulevat automaattisesti). Käyttäjänimeksi joudut laittamaan koko sähköpostiosoitteesi omanimi @ hotmail.com jne. Kysele, jos tulee hankaluuksia!
Mää kauhiasti ihmettelen, kun nämä (ainakin) mediapitoiset sivut (esim. Iltalehti) saa selaimen jumittamaan, jopa niin ettei sieltä pääse edes pois. Koko koneen toiminnot ikäänkuin halvaantuvat. Sitten kun saan sen välilehden kiinni, niin kone toimii, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mikä ihme voisi olla kyseessä?
(XP ja FF)
Hyvällä DVD-authorointiohjelmalla (muistaakseni esim. TMPGEnc DVD Author) saa tuollaisen video-DVD:n tehtyä, jossa siis toistetaan samaa videopätkää jatkuvasti.Mulla on PowerPoint-esitys jossa on 32 diaa, yksi kuva per dia. Muunnan sen PowerVideoMakerilla videotiedostoksi (vaikkapa .avi tai .wmv).
Tähän asti homma ok.
Saako DVD-soittimessa (ei siis -asemassa) jotenkin määritettyä että kun tuo video pyörii loppuun niin se alkaa alusta vai kuinka saan homman pelittämään? Tarkoitus siis että ko. diashow pyörii loopissa aamusta iltaan.
Hyvällä DVD-authorointiohjelmalla (muistaakseni esim. TMPGEnc DVD Author) saa tuollaisen video-DVD:n tehtyä, jossa siis toistetaan samaa videopätkää jatkuvasti. Joten tuollaisen DVD:n tekeminen olisi varma vaihtoehto.
Pärjäät varmaankin ihan emon omalla näytönohjaimella. Virtalähteeksi tuohon kelpaa mikä tahansa peruspoweri, riittää varmasti.Asus P5B emolevy
Intel C2D E6300 prossu
Kingston 2gigaa muistia (667mhz)
4kpl 80gt IDE kiintolevyä (kyllä IDE)
LG:n joku CD/DVD Combo
Kotelona joku ihan perus ATX kotelo