Vaikka olenkin samaa mieltä kanssasi, teen silti lisäyksen: mitenkään poissuljettua ei ole Helenan väite siitä, että Mikko on narsisti. Eipä tietysti näyttöä ole toiseenkaan suuntaan, että ei ole. Helenasta nyt jokainen varmasti osaa tehdä päätelmät, se on selvä. Kumpaakaan en tunne, kunhan annan sivustaseuraajana oman viisi centtiäni tähän soppaan. Hyvin vähän olen tätä sirkusta ylipäätään seurannut, joten huomioni voi olla myös väärä.
No, itse asiassa Mikko sivusi aihetta tässä IL:n haastattelussa:
Mikko Koivu puhuu vihdoin vuosia jatkuneesta eroriidasta Helenan kanssa
Mikko Koivu katsoi vuosia sivusta, kun hänestä esitettiin kovia väitteitä julkisuudessa. Nyt hän kertoo, mitä hänen elämässään on viime vuosien aikana tapahtunut.
www.iltalehti.fi
Helena on väittänyt sosiaalisessa mediassa, että Mikko olisi narsisti. Toimittaja on nähnyt myös yksityisiä viestejä, joita Helena on lähettänyt Mikolle. Tämä on saanut Mikon itsensäkin välillä epäilemään itseään.
– Jossain vaiheessa pohdin, että olenko minä oikeasti sellainen enkä vain näe sitä? Kävin asiaa läpi terapeuttini kanssa, joka totesi, että en ole narsisti.
Kyllä mä kaiken näkemäni perusteella olen valmis laittamaan pääni pantiksi, että Mikko ei todellakaan ole narsisti. Narsistisia piirteitä on varmasti, mutta niin on meillä kaikilla muillakin. Ja ammattilaisurheilijan on pakko laittaakin itsensä välilllä "kaiken muun" edelle. Se vain kuuluu ammattiin. Mutta se ei ole synonyymi sille, että millään muulla ei olisi mitään väliä.
Jo se, että Mikko on käynyt terapiassa ja halunnut asiasta keskustella, kertoo siitä, että Mikko ei oikeasti ole narsisti. Vittumainen voi olla ja itsepäinenkin. Mäkin olisin tuossa tilanteessa. Ja olen kyllä välillä muutenkin :D. Mutta Mikko vaikuttaa myös liian kiltiltä ja pitkäpinnaiselta, koska rakastaa aidosti lapsiaan ja laittaa aina lapset etusijalle. Tarkoitusperät ovat aina olleet hyvät, vaikka lopputulos on ollut huono. Mutta se ei ole Mikon vika eikä hänelläkään mitään kristallipalloa ole ollut.
Tämä asia ei ole missään vaiheessa ollut oikeasti Mikon käsissä tämä homma. Helena on kieltäytynyt v. 2022 5M€:n kokonaistarjouksesta, jonka ehtona oli muutto Suomeen ja oikeuskäsittelyn sopiminen, kyllä se kertoo siitä, että aika vähän Mikolla on oikeasti ollut tehtävissä. Kuten Helena sanoo, ei tässä ole kysymys rahasta. Vaikka kyllä silläkin on merkitystä, varsinkin nyt, kun mitään tarjouksia ei ole pöydällä.