Ei jaksaisi, mutta tyhmä kun olen niin tässä taas kirjoittamassa:
1. Syyttäjä osoitti, että Karalahti antoi rahaa kavereille, jotka lähtivät Viroon. En tiedä tarkemmin (lue:minulla ei ole "linkkejä") yksityiskohtia siitä mitä syyttäjällä on näitä rahan kohteita kohtaan, mutta oletan (ilman linkkejäkin), että näyttöä löytyy siitä, että huumeiden oston/maahantuonnin kanssa kaverit ovat olleet tekemisissä. Enkä usko, että pelkästään sanomalla "kävin huorissa", "ostin harrikanosia" käy puolustukseksi VAIKKA suoria kuvia tai videomateriaalia noista kaupoista ei ole.
2. Syyttäjä on siis osoittanut, että Karalahti antoi rahaa. Missään vaiheessa kukaan ei mielestäni ole osoittanut muulla kun syytettyjen ja Karalahden suulla, että Jere olisi ollut juuri tuon summan velkaa, mitä lähtivät repussa Viroon. Se, että Jere on velkaa suuntiin a-ö ja summia määrältään ö-ä ei millään pysty todistamaan, että Karalahti juuri tuossa tapauksessa maksoi noita velkojaan. Pikemminkin tuo persaukisuus on motiivi sille, että miehellä voisi olla tarkoituksena saada "katetta sijoituksilleen".
Eihän tuo Karalahden velka mitenkään voi olla puolustus, jos ei pystytä osoittamaan, että rahat olivat juuri velan maksuun. Ja se nimenomaan on PUOLUSTUKSEN tehtävä. Itselläkin on asuntolainaa kuusinumeroinen summa... + muutama muu velka. Jos nyt minut kuvattaisi antamassa 100t, tai vaikka 10t kavereille, jotka lähtevät Viroon (ja jotka liittyvät huumebisnekseen) niin voisinko puolustukseksi sanoa, että luulin, että ne ovat pankin kuriireja, että maksoin siinä vain asuntovelkojani. Tyhmä kun olin... Tuskin.