Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 851
  • 4 353

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Missäs vaiheessa viime vuotta se oli kun Karalahti ns. nousi pohjista ja laittoi korkin/nenän kiinni? Onko jopa niin, että tuon kyseisen "velanmaksun" jälkeen Jere pääsi jaloilleen ja sai ysimillisen pois ohimoltaan?

Aiemminhan tässäkin ketjussa on tullut esille, miten koko kiekkoileva pääkaupunkiseutu tiesi Jeren veloista ja rajuista juhlista. Näin ollen Olli Jokinen Karalahden ystävänä on varmasti ollut tietoinen h****veloista sekä mahdollisesti siitä, että miestä on moottoripyöräjengin suunnalta myös uhkailtu. Ja miksei upporikas ja lojaali ystävä auttaisi hädässä olevaa kaveriaan? Tästä syystä lienee turha Jokista tyhmäksi tuomita. Hyvätahtoiseksi korkeintaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tätä samaa itsekin tuolla aiemmin yritin esille tuoda.

Silloin kun syytetty puhuu, niin täytyy aina muistaa, että syytetyllä ei ole mitään velvollisuutta puhua totta, vaan voi jauhaa paskaa niin paljon kun pokkaa riittää. Tällä pääsyytetyllä on tietysti motiivi saada henkivakuutus tulevaisuuden varalle ja siksi hän on tietysti "toiminut täysin yksin" ja "Bandidos on vain moottoripyöräkerho". Samoin Jere saa puhua ihan mitä haluaa.

Sen sijaan jokainen todistaja, joka oikeuteen on kutsuttu, on velvoitettu puhumaan vain ja ainoastaan totta - vankeuden uhalla.

Ok, sen verran olin käsittänyt väärin, että luulin oikeudessa syytetyilläkin olevan valvollisuus puhua totta... Sen tiesin ettei esitutkinnassa tarvitse niin tehdä.

Jos näin todella on niin johan on perseellään systeemit kun oikeudessakin voi puhua mitä haluaa. Ilman lisärangaistuksen uhkaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Morgoth kirjoitti:
Lisäksi jos Jere on syyllinen, niin voiko hän käytännössä edes puhua?Kyläsaaren iltapäiväkerholaiset tuskin ilahtuisivat lukiessaan iltalehdestä, jos Jere alkaa 'laulamaan'.

Kyllä Jeren kannattaa nyt vaan pitää turpansa kiinni ja odotella mihin suuntaan juttu lähtee etenemään. Vaikka en edelleenkään usko Jeren syyllisyyteen, kannattaa MC jengiä koskivista asioista olla kuitenkin ihan hissukseen. Varsinkin, kun on paljon mahdollista, ettei syyttäjä löydä mitään todisteita siitä, että Jere olisi ollut itse huumejutussa mukana.
 
Jos näin todella on niin johan on perseellään systeemit kun oikeudessakin voi puhua mitä haluaa. Ilman lisärangaistuksen uhkaa.

Itse asiassa siitä on oma hyötynsä. Kun jokainen ison vyyhdin voro kertoo hieman muunneltua totuutta niin niitä voidaan helposti pitää epäluotettavina lausuntoina ja uskoa vaikkapa yksittäistä todistajaa heitä vastaan. Jenkeissä on monesti tilanne, missä syytetyt eivät puhu mitään, saatika itseään pussiin, koska pelkäävät kakun kasvavan usealla vuodella.
 

Morgoth

Jäsen
Kyllä sen tiedän, että paskaa voi puhua kuulustelussa, mutta ei se ainakaan meritti ole sitten oikeudessa,

Ei syytetyn tarvitse missään vaiheessa puhua totta, ei edes oikeudessa.
Senpä takia kannattaa vetää "en komentoi"-linjalla tai jauhaa jotain täyttä paskaa, jos juttu on sellainen jossa syyllisyyden osoittaminen ei ole aivan helppoa.

"Tää on ollut yksin mun huono suoritukseni. Pahoittelen, että tähän on otettu tuttuja ja tuntemattomia syytetyksi"

Eipä varmaan tämä 'Nikke' ja 'Jere' edes uskalla suoraan kertoa asioita, koska kyläsaaren iltapäiväkerhossa tuskin ilahduttaisiin mistään uhreasta laulusuorituksesta oikeudessa, josta voisi lukea päivän lööpissä.
 

Carlos

Jäsen
Missäs vaiheessa viime vuotta se oli kun Karalahti ns. nousi pohjista ja laittoi korkin/nenän kiinni? Onko jopa niin, että tuon kyseisen "velanmaksun" jälkeen Jere pääsi jaloilleen ja sai ysimillisen pois ohimoltaan?

Aiemminhan tässäkin ketjussa on tullut esille, miten koko kiekkoileva pääkaupunkiseutu tiesi Jeren veloista ja rajuista juhlista. Näin ollen Olli Jokinen Karalahden ystävänä on varmasti ollut tietoinen h****veloista sekä mahdollisesti siitä, että miestä on moottoripyöräjengin suunnalta myös uhkailtu. Ja miksei upporikas ja lojaali ystävä auttaisi hädässä olevaa kaveriaan? Tästä syystä lienee turha Jokista tyhmäksi tuomita. Hyvätahtoiseksi korkeintaan.

Itse en syyllistä OJ:ta ollenkaan, mutta tuohon Ouluun vaan sen verran että kyllähän Jere sielläkin nähtiin hengailemassa näiden nahkavaatteista kiihottuvien tyyppien kanssa. Eli tuskin oli ihan täysin betonia jalkojen alla sielläkään...
 
http://www.hbl.fi/text/inrikes/2008/1/30/d9665.php

"... I ett samtal kräver Karalahti nästan desperat att få 5 000 euro och en namngiven kvinna levererade till sitt hotellrum...."

Tämänkaltainen asiakassuhdekaan on tuskin helpottanut fyrkkaneuvotteluja.

Aika sopan on Jergus keittänyt itelleen.

Voisko joku vähän suomentaa näitä ruotsinkielisiä lainauksia, kun on sen verran heikolla tolalla tuo ruotsin kieli, ettei ihan kaikkea ymmärrä...
 

Joe Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hbl

Voisko joku vähän suomentaa näitä ruotsinkielisiä lainauksia, kun on sen verran heikolla tolalla tuo ruotsin kieli, ettei ihan kaikkea ymmärrä...

"...Eräässä puhelussa Karalahti vaatii lähes epätoivoisena 5000 € ja erästä nimettyä naista toimitettavaksi hotellihuoneeseensa."
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt tämä keskustelu alkaa menemään liian pitkälle. Nyt on Olllikin jo tyhmä kun lainasi kaverilleen rahaa!??? Mitä jos Kalpan mies laittaisi se sukat jalkaan niin veri ehkä jaksais kiertää ylös asti eikä tuollaista paskaa tarvitsisi lukea!
Pahoitteluni osallistumisesta keskusteluun väärällä suosikkijoukkueella.

Jokisen mukaan Karalahti oli pyytänyt kesällä parin viikon ajan 15 000 euron lainaa. Jokisen mukaan näin Karalahti olisi päässyt irti sopimuksestaan Helsingin IFK:n kanssa.

- Ilmeisesti Karalahti oli ottanut HIFK:lta palkkaennakkoa. Karalahti kertoi minulle haluavansa maksaa itsensä irti HIFK:n sopimuksesta, jotta pääsisi vaihtamaan seuraa, Jokinen kertoi poliisille.

Jokinen kysyi, eikö Karalahden uusi seura voisi maksaa miehen rästejä.

- Karalahti sanoi, että hänen pitää maksaa rästit itse, koska muuten muut joukkueet pyytävät siirtokorvausta.
Lähde: http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200801297170056_jk.shtml

Niin, Karalahden oli PAKKO hakea rahat tililtä, kun Jokinen laittoikin tilisiirron, vaikka Jere PYYSI "pimeänä", eli käteisenä.

Hesarista:" Karalahti olisi halunnut rahat käteisenä, mutta Jokinen siirsi rahat automaatin välityksellä".

15 000 € käteisellä IFK:n toimistolle, palautetut palkkaennakot.HAH. Onhan se toki Jokiselta fiksua lainata vain 10 000€. En minä Ollia mistään rikoksesta syytä (korkeintaan sinisilmäisyydestä), mutta tuskin Ollikaan juuri nyt miettii että tulipas tehtyä viisaasti viime kesänä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
BeagleBoy tai joku muu lakikoukeroistra tietävä voisi valottaa, voidaanko henkilö tuomita jos/kun on tiennyt että velanmaksurahat menevät pulverin hankkimiseen?

Rikosoikeus ei ole kyllä minulle mitenkään kamalan tuttua.

Rikosoikeus teoksessa todetaan sivulla 1475, että tullakseen tuomituksi täsmällistä varojen käyttöä ei tarvitse tietää, kunhan tietää varmasti, että varat käytetään huumausainerikoksen tekemiseen tai sellaisen valmisteluun. Mielenkiintoistahan on, että Karalahtea ei syytetä huumausainerikoksen edistämisestä, johon tämä mainittu asia liittyy vaan törkeästä huumausainerikoksesta tai sellaisen avunannosta, minun käsitykseni mukaan niiden syytteiden menestymiseen syyttäjän on osoitettava, että Karalahti oli muussakin roolissa rikoksessa kuin vain rahoittajana. "Pelkkä" rahoitus ei minun käsitykseni mukaan riitä tuomioon törkeästä huumausainerikoksesta.

Samaisessa teoksessa todetaan liittyen rahoitustapauksiin, että rahoituksen ymmärettävyyden motiivit on otettava huomioon. Esimerkkinä on tosin tilanne jossa äiti rahoittaa lapsensa käyttöä estääkseen lapsen tekemät omaisuusrikokset. Minusta Karalahdenkin tapauksessa voisi tulla arvoitavaksi mahdollisen velan maksamisen motiivit, vaikka Karalahdella olisikin ollut aavistus mihin rahoja käytetään.
 
S

solo


Eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta eipä olisi ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään, kun Espoon "ammattitaitoiset" huumetutkijat tekevät omat johtopäätöksensä ja laittavat nämä eteenäpin syyttäjälle, jonka ammattitaito on myös vähintäänkin kyseenalainen. Siellä on Espoossa leikitty liikaa "csifbihoratioleikkejä" ja nyt se alkaa näkyä oikeudenkäynnin aikana ja oikeat syylliset pulpahtavat esille. Peruskuvio tässä jutussa taitaa kumminkin olla se, että rahaa ei saa lainata kaverilta ja "prätkäjätkä" ei saa olla kenenkään "normaalin" ihmisen kaveri. Mitä tekisitte itse, jos joku omista pitkäaikaisista/lapsuuden kavereista liittyy moottoripyöräjengiin, joka harjoitaa myös rikollista toimintaa. Itselleni kyseinen kaveri olisi/on kumminkin edelleen se sama jätkä johon olen tutustunut jo kauan ennen hänen uutta "uraa". Jere tietää, että julkisen ammatin harjoittamisen takia hänet tunnetaan ja häntä tarkkaillaan kansalaispoliisien toimesta kaupungilla. Huono esimerkkihän Jere on ollut nuorille kiekkoilijoille ja ei häntä minään roolimallina pidäkkään pitää. Hattu nousee kyllä ainakin omasta päästäni Jeren kohdalla sen takia, että kavereista pidetään huolta ja puolustetaan loppuun asti, katsomatta menneisyyteen tai mihinkään muuhun. Toisille ihmisille kaverit/ystävät ovat tärkeitä, joten ymmärän hyvin myös Jeren "en kommentoi" linjan kuuluseluissa ja kavereita vasikoiville oman nahan pelastajille löytyy kyllä tilaa maan alta. Ihmisiä on erilaisia. Eipä tässä muuta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Huffarin mukaan Jeren henkeä uhattu.
Toisessa höpölehdessä oli oikein runsaasti julkaistu Jeren & kumpaneiden puhelinkeskusteluja ja yhden kohdalla en voinut olla nauramatta, kun "Nikke" niminen henkilö ja Jere keskustelivat mahdollisista tulevista seuroista, niin Jeren mainitessa Hämeenlinnan olevan yksi vaihtoehto, niin tämä "Nikke" kertoi tiukkaan sävyyn, että "enää en lainaa ikinä rahaa, jos sinne menet". Myös "myy ittes kalpaan"-kommentti herätti hilpeyttä.

Jos tämä auttoi Jereä tekemään päätöksensä niin, että HPK ei tullut kyseeseen, niin kiitoksia vaan tälle "Nikke" henkilölle.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä tekisitte itse, jos joku omista pitkäaikaisista/lapsuuden kavereista liittyy moottoripyöräjengiin, joka harjoitaa myös rikollista toimintaa. Itselleni kyseinen kaveri olisi/on kumminkin edelleen se sama jätkä johon olen tutustunut jo kauan ennen hänen uutta "uraa". Jere tietää, että julkisen ammatin harjoittamisen takia hänet tunnetaan ja häntä tarkkaillaan kansalaispoliisien toimesta kaupungilla. Huono esimerkkihän Jere on ollut nuorille kiekkoilijoille ja ei häntä minään roolimallina pidäkkään pitää. Hattu nousee kyllä ainakin omasta päästäni Jeren kohdalla sen takia, että kavereista pidetään huolta ja puolustetaan loppuun asti, katsomatta menneisyyteen tai mihinkään muuhun. Toisille ihmisille kaverit/ystävät ovat tärkeitä, joten ymmärän hyvin myös Jeren "en kommentoi" linjan kuuluseluissa ja kavereita vasikoiville oman nahan pelastajille löytyy kyllä tilaa maan alta. Ihmisiä on erilaisia. Eipä tässä muuta.

Eli kun Jere Karalahti lainaa rahaa/maksaa velkansa "pitkäaikaiselle/lapsuudenkaverille", liivijengiläiselle, joka hakee sillä tavaraa virosta... niin sille nousee hattu. Pitäähän nyt "kaverin" saada harjoitettua elinkeinoaan...

Sillä ei niin väliä ole, että samalla pistää kuseen entisen pelikaverinsa (OJ)? Mitä nyt voitti jonkun Jokisen kanssa yhden Suomen mestaruuden...

Ehkä nämä liivijengiläiset ovat sitten parempia kavereita kuin jääkiekkoilijat...
 
S

solo

Eli kun Jere Karalahti lainaa rahaa/maksaa velkansa "pitkäaikaiselle/lapsuudenkaverille", liivijengiläiselle, joka hakee sillä tavaraa virosta... niin sille nousee hattu. Pitäähän nyt "kaverin" saada harjoitettua elinkeinoaan...

Sillä ei niin väliä ole, että samalla pistää kuseen entisen pelikaverinsa (OJ)? Mitä nyt voitti jonkun Jokisen kanssa yhden Suomen mestaruuden...

Ehkä nämä liivijengiläiset ovat sitten parempia kavereita kuin jääkiekkoilijat...

Ehkä heille maksetaan myös velat ajallaan, niin kuin pitäisi maksaa kaikille muillekkin. Jere tuskin on ajatellut lainatessaan rahaa Jokiselta "että otetaanpa toi kaverini ollijokinen mukaan huumekauppaan mihin en edes itse osallistu". Ehkäpä Jere on esimerkiksi tuntenut tämän liivijengiläisen kauemmin, kuin jonkun Jokisen. Ehkä Jere Karalahden osuutta tähän huumekauppaan liittyen ei olekkaan edes olemassa. Toki kaikki Jeren vihaajat ovat nyt varmasti kovin pettyneitä. Painotan myös tässä kohtaa, että jääkiekko on myös työ ja joillakin ihmisillä on muitakin kuin työkavereita. Ovat he sitten bikereita, neekereitä, muusikoita tai vaikka narkomaaneja, niin minun mielestäni se on kunnioitettavaa että ei yritä olla mitään muuta kuin mitä on, vaan sen takia että joku Jokinen on sitä..
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä heille maksetaan myös velat ajallaan, niin kuin pitäisi maksaa kaikille muillekkin. Jere tuskin on ajatellut lainatessaan rahaa Jokiselta "että otetaanpa toi kaverini ollijokinen mukaan huumekauppaan mihin en edes itse osallistu". Ehkäpä Jere on esimerkiksi tuntenut tämän liivijengiläisen kauemmin, kuin jonkun Jokisen. Ehkä Jere Karalahden osuutta tähän huumekauppaan liittyen ei olekkaan edes olemassa. Toki kaikki Jeren vihaajat ovat nyt varmasti kovin pettyneitä. Painotan myös tässä kohtaa, että jääkiekko on myös työ ja joillakin ihmisillä on muitakin kuin työkavereita. Ovat he sitten bikereita, neekereitä, muusikoita tai vaikka narkomaaneja, niin minun mielestäni se on kunnioitettavaa että ei yritä olla mitään muuta kuin mitä on, vaan sen takia että joku Jokinen on sitä..

Nimenomaan... Ehkä Karalahti haluaa olla enemmän liivijengiläinen, kuin jääkiekkoilija. Ehkä tuollaisella yhdessä koetulla Suomen mestaruudella ei ole mitään merkitystä verrattuna kokemuksiin näiden toisten "kavereiden" kanssa.
 

HemmoP

Jäsen
Julkaistuista puhelinkeskusteluista voisi ymmärtää, että kyse on tosiaan velkojen maksusta, eli Jere ei odota saavansa taloudellista hyötyä takaisin antamastaan rahasta. Jos tulkinta on oikeudenkin mukaan tämä, niin syyte rauennee siihen paikkaan.

Vai onko joku nähnyt jonkun artikkelin jossa puhuttaisiin tai viitattaisiin, että tämä Jeren maksaman rahamäärän olisi tarkoitus palautua Jerelle takaisin ?

Sikäli kun joitakin liiviporukoita välillisesti tiedän, niin rahankäyttö on kirjaimellisesti kädestä suuhun eli kaikki karhuttava raha myös karhutaan asap pois.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä Karalahti haluaa olla enemmän liivijengiläinen, kuin jääkiekkoilija. Ehkä tuollaisella yhdessä koetulla Suomen mestaruudella ei ole mitään merkitystä verrattuna kokemuksiin näiden toisten "kavereiden" kanssa.

Kyllapa sita ollaan niin mustavalkoisia. Yrita nahda asiat useammasta nakokulmasta niin ihmisten virheetkin saattavat vaikuttaa ymmarrettavemmilta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Julkaistuista puhelinkeskusteluista voisi ymmärtää, että kyse on tosiaan velkojen maksusta, eli Jere ei odota saavansa taloudellista hyötyä takaisin antamastaan rahasta. Jos tulkinta on oikeudenkin mukaan tämä, niin syyte rauennee siihen paikkaan.

Käsittääkseni tuomioon riittää se, että tiedostaa mitä rahoilla ollaan tekemässä. Tuskin siitä mitään 6v rapsahtaa, mikä lienee taloudellista hyötyä tavoitelleen huumerahoittajan saama tuomio.
 

Habardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toisessa höpölehdessä oli oikein runsaasti julkaistu Jeren & kumpaneiden puhelinkeskusteluja ja yhden kohdalla en voinut olla nauramatta, kun "Nikke" niminen henkilö ja Jere keskustelivat mahdollisista tulevista seuroista, niin Jeren mainitessa Hämeenlinnan olevan yksi vaihtoehto, niin tämä "Nikke" kertoi tiukkaan sävyyn, että "enää en lainaa ikinä rahaa, jos sinne menet". Myös "myy ittes kalpaan"-kommentti herätti hilpeyttä.

Jos tämä auttoi Jereä tekemään päätöksensä niin, että HPK ei tullut kyseeseen, niin kiitoksia vaan tälle "Nikke" henkilölle.

Mistä höpölehdestä luit? Ku en löydä...
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ja se miten Jere kohteli vanhaa pelikaveriaan Jokista tässä jupakassa, sai minut myös surulliseksi.

-klip-

Olisi tarkoituksen eli velkojen maksun voinut kuitenkin Jokiselle paljastaa.
Tästä olen eri mieltä. Itse asiassa se, että Jere pimitti OJ:lta sen kenelle rahat ovat menossa, on itse asiassa yksi niistä ainoista asioista jotka Jere on tehnyt tässä sotkussa oikein. Nyt Olli saattoi uskottavasti ja totuudenmukaisesti kertoa poliisille, että Jere syötti hänelle tarinan Saksaan siirtymisestä. Verrataanpa sitä siihen skenaarioon, jossa Olli olisi joutunut kertomaan poliisille, että "Kyllähän mä tiesin että se on niille prätkämiehille velkaa, mutta en mä siis mistään huumeista tiennyt..". Vaihtoehtoisesti OJ olisi voinut jättää rahat antamatta tietoisena siitä, että vanhalla pelikaverilla (ja ehkä myös tämän perheellä) on tappajat tai luunkatkojat perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös