Otteluseurannasta: Mulle ei ainakaan tee vaikeutta myöntää, että Jatkoaika merkitsee enemmän kuin keskustelupalstaa. Koen otteluseurannan jossain määrin jopa yhteisöllisenä tapahtumana, jossa siis seuraamme yhdessä pelejä. Se antaa joskus jopa enemmän kuin hallissa olo tai kaverin kanssa telkusta katsominen.
Sen minäkin koen rasittavaksi, kun joillain joukkeilla on yksinkertaisesti lukumääräisesti niin paljon kannattajia, että joukosta löytyy näitä suoraan liigan sivuilta pastettajia vähän turhan paljon. Yli 5 kertaa pelkän maalin mainitseminen ilman muuta sisältöä on liikaa.
Tuo muiden uhreilulajien seuranta on vaikeampi kysymys, eikä missään nimessä yksiselitteinen. Minä ottaisin sen kannan, että koska esim. jalkapallolle löytyy jo oma massiivinen suomenkielinen yhteisönsä, jossa seurantaa harrastetaan ilman rajoja, niin ohjaisin porukan sinne. Eihän täältä löydy edes riittävää massaa monipuoliselle seurannalle, joka antaisi pelkille lukijoillekin jotain. Futisforumilla itsekin roikun, kun seuraan potkista.
Formulaa, sekä esim. hiihtolajien ja yleisurheilun arvokisoja antaisin seurata täällä omissa ketjuissaan, koska seuraajia selvästi jatkikselta löytyy. Rajaa on kyllä vaikea vetää.
Asiaa sivuten, miten olisi, jos poistettaisiin tuo Pohjois-Amerikka jaottelu ja siirrettäisiin NHL:n yökohtainen seuranta otteluketjufoorumille? Myös maajoukkueseuranta voitaisiin käydä otteluketjufoorumilla siten, että Suomen matseista oma seuranta ja muista matseista päivä kerrallaan. Keskustelut sitten omissa osioissaan, kuten nytkin SM-liigan ja Mestiksen osalta tehdään. Tämä selkeyttäisi, elikkäs yhtenäistäisi linjaa eri jääkiekkosarjojen välillä ja auttaisi osaltaan siistimään itse pääasiaa, eli eri lätkäkeskusteluja.