Periaatteellinen kysymys moderaattoreille
Olen aina pitänyt internetin keskustelupalstoja itseilmaisun ja mielipiteenvapauden saarekkeina, joissa jokainen nimimerkki vastaa omista mielipiteistään ja kirjoituksistaan, eikä moderaattoreita tarvita kuin karsimaan pahimmat yli- ja alilyönnit, muuten ihmiset ovat itse vastuussa siitä, millaisen kuvan he itsestään teksteillään toisille luovat.
Kysyn moderaattoreilta nyt kuitenkin, onko Jatkoajassa sallittua väittää toisen kirjoittajan sanomaksi (kirjoittamaksi) Jatkoajan sääntöjä rikkovan viestin ilman, että moisen syytöksen esittäjä haluaa/kykenee todentamaan väitteensä esimerkiksi konkreettisella lainauksella, siis todistamaan väitteensä lukuisista pyynnöistä huolimatta?
Kysymykseni tarkoitus ei ole aiheuttaa yhdellekään nimimerkille sanktioita tai muita jatkoseuraamuksia, ainoastaan selventää itselleni sitä, mikä on Jatkoajan sääntöjen ja nettietiketin mukaista toimintaa, mikä ei. Jos yllä kuvaillun kaltainen toiminta on sallittua, olen vastauksenne jälkeen tietoinen asiasta, ja niin sanotusti kartalla yhteisten pelisääntöjen suhteen ja valmis toimimaan (kirjoittamaan) niiden mukaisesti.