Ei kitinä ole kummoinenkaan varjopuoli, jos toisessa vaakakupissa on koko palstan taso. En silti puolla mitään linkkejä juuri se vaivalloisuuden takia ts linkityksen tekeminen varmasti vähintään kolminkertaistaa bännin antamisessa vaaditun kliksuttelun.Minä näkisin tässä sen varjopuolen että entistä enemmän syntyisi kitinää "jos tuo sai tuosta pelikieltoa, niin miksei tämä ja tämä saanut siitä ja siitä viestistään?".
Itse olen kuluneella viikolla painanut raportointinamiskaa kahdesti täysin ilmiselvän palstapaskan kohdalla, joissa ei voi olla millään edes tulkinnanvaraa, mutta näköjään ilman seurauksia, ellei sitten kyseiset sankarit ole saaneet varoitusta yv:llä. Niissäkin on se ongelma, että kukaan muu ei voi ottaa oppia varoituksesta.
Olen aiemminkin ehdottanut sitä, että pelikiellot olisivat naulattuna yhdessä paikassa, esim tähän tapaan (matkapuhelininfo, jossa tosin bannien perusteet heikot). Näin linjan pitäminen, näkyminen ja myös tarkoituksellinen muuttaminen olisi selkeämpää.
Joillain foorumilla modet antavat bännit suoraan ja suoraviivaisesti siinä keskustelussa, jossa rike sattui, eli tähän tapaan (nimimerkit hatusta).
Tuossa on hyvänä puolena, ettämode kirjoitti:Mietihän sitä seuraava viikko.tepsiantero-64 kirjoitti:Ei saatana, taidat olla oikeasti homo.
- pelikiellon antaminen on nopeaa
- sillä on välitön vaikutus keskusteluun
- lainauksesta näkee mistä pelikieltoa tuli
- pelikiellot jäävät myös mode-nimimerkin kirjoitushistoriaan ja niihin voi viitata myöhemmin