Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 617 849
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, samoin perusteinhan "Urheiluaiheisten tavaroiden myynti- ja ostoilmoitukset" -ketju voidaan sulkea, koska huuto.net on jo olemassa eikä Jatkoajan tarkoitus ole välittää urheiluaiheista tavaraa.

Onkohan puupäät tehneet taas hätiköidyn päätöksen?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Iceberg kirjoitti:
Moderaattorit "Jatkoaikalaiset tarjoavat työtä" -ketjussa.

"Työnvälitys, vaikka hyvä ja kannatettava asia onkin, ei tälle foorumille kuulu."

Miksei? Mielestäni erittäin hyvä ja tarpeellinen ketjun avaus.

Täysin samaa mieltä. Aivan loistava ketjunavaus. Ei kai mikään laki kiellä moisia ketjuja kuitenkaan. Jos ei niin yksi ketju tuskin tekee jääkiekkopalstasta uutta työvoimatoimistoa. Moinen ketju olisi erittäin hyödyllinen varmasti aika-ajoin jollekulle ja tuskin siellä nyt kukaan alkaa kyselemään kesätöitä vaan käytännön keikkaluontoisia juttuja joiden puiminen ilmoituksen jälkeen tapahtuisi varmastikin yv:llä.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Siis mitä helvettiä? Nimimerkki JAN saa vitutusketjussa tapahtuneesta avautumisesta pelikieltoa? Minkäs vitun takia se vitutusketju sitten on olemassa, jos siellä ei saa vituttaa?

Edit. Onko nimimerkki wilcolla jokin pakottava tarve käydä vitutusketjussa provosoimassa vittuuntuneita kirjoittajia vielä enempään vitutukseen?

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
archieG kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Nimimerkki JAN saa vitutusketjussa tapahtuneesta avautumisesta pelikieltoa? Minkäs vitun takia se vitutusketju sitten on olemassa, jos siellä ei saa vituttaa?
Eikös tuo ole aivan luonnollista kun perunakerhon kirjoittajaa "rikotaan"?

archieG kirjoitti:
Edit. Onko nimimerkki wilcolla jokin pakottava tarve käydä vitutusketjussa provosoimassa vittuuntuneita kirjoittajia vielä enempään vitutukseen?
Nytkö vasta huomasit, että säännöt eivät koske kaikkia kirjoittajia?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Menee kyllä nyt tämä touhu perin ihmeelliseksi. Suljitte "kuuluuko verbaalinen sodankäynti Lukko-Ässät ketjuihin" sillä syyllä, että "Tottakai kuuluu, mutta palstan sääntöjen puitteissa. Näin ollen tämä äänestys on tämän vastauksen myötä tarpeeton."

Tässä kysyttiin palstalaisten mielipidettä, ei moderaattorien. Uskomatonta touhua sulkea ketju, jos teillä on siihen selkeä kanta. Oli tuolla jo nyt hajontaa. Äänestystä tärkeämpää olisi ollut herättää keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
archieG kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Nimimerkki JAN saa vitutusketjussa tapahtuneesta avautumisesta pelikieltoa? Minkäs vitun takia se vitutusketju sitten on olemassa, jos siellä ei saa vituttaa?

Edit. Onko nimimerkki wilcolla jokin pakottava tarve käydä vitutusketjussa provosoimassa vittuuntuneita kirjoittajia vielä enempään vitutukseen?

Että silleen...

Niin, eikö sitten minua saa vituttaa turha itkeminen? Pitääkö jokaiseen vitutusketjun viestiin kirjoittaa sana "vittu", että se kelpaisi, mielestäsi, siihen ketjuun? Eikö vitutusketjussa ole tarkoitus kuitenkin keskustella, kun se kerran on keskustelupuolella eikä tuolla kierrätyskeskuksessa, jossa on kaikki listaavat ketjut?

Ja tietääkseni samat säännöt koskevat minua. Se vain tuntuu olevan joillekkin kova paikka, kun en täällä koko ajan kiroile ja itkeä pillitä kaikesta. Ja etenkään, jos en ole muutaman kirjoittajan kanssa samaa mieltä jostain.

Että silleen...
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
wilco kirjoitti:
Niin, eikö sitten minua saa vituttaa turha itkeminen? Pitääkö jokaiseen vitutusketjun viestiin kirjoittaa sana "vittu", että se kelpaisi, mielestäsi, siihen ketjuun? Eikö vitutusketjussa ole tarkoitus kuitenkin keskustella, kun se kerran on keskustelupuolella eikä tuolla kierrätyskeskuksessa, jossa on kaikki listaavat ketjut?

Ja tietääkseni samat säännöt koskevat minua. Se vain tuntuu olevan joillekkin kova paikka, kun en täällä koko ajan kiroile ja itkeä pillitä kaikesta. Ja etenkään, jos en ole muutaman kirjoittajan kanssa samaa mieltä jostain.

Että silleen...

Voit tietysti mennä lukemaan palstan säännöt. Siellä mainitaan jotain turhasta provoamisesta ja viesteistä, joiden ainoa tarkoitus on saada vaan tunteet kiehumaan, niin kuin ko. tapauksessa kävi...

Että silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
archieG kirjoitti:
Voit tietysti mennä lukemaan palstan säännöt. Siellä mainitaan jotain turhasta provoamisesta ja viesteistä, joiden ainoa tarkoitus on saada vaan tunteet kiehumaan, niin kuin ko. tapauksessa kävi...

Että silleen...

Olenko minä sitten syyllinen siihen, että joku ottaa asiasta herneen nenään ja toinen taas ei? Enkä ole kirjoittanut tekstejäni saadakseni toiset pois tolaltaan, vaikka näin selkeästi tuntuu jostain syystä käyvän, kirjoitin sitten mitä tahansa. Enemmän voisivat ne heput, joilla lähtee elämä käsistä jonkin Jatkoajan kirjoituksen takia, tutkiskella omaa elämäänsä ja mikä siinä on tärkeätä.

Muuten kuinkakohan moni muukin on Jatkoajassa maininnut, että opiskelijoiden kannattaisi lukea ohjeita ja oikeasti laskea ne tulonsa? Ja vielä lievästi vittumaisemmin kuin minä. Jos nyt tuosta asiasta oli kyse.

Että silleen...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
wilco kirjoitti:
Olenko minä sitten syyllinen siihen, että joku ottaa asiasta herneen nenään ja toinen taas ei? Enkä ole kirjoittanut tekstejäni saadakseni toiset pois tolaltaan, vaikka näin selkeästi tuntuu jostain syystä käyvän, kirjoitin sitten mitä tahansa. Enemmän voisivat ne heput, joilla lähtee elämä käsistä jonkin Jatkoajan kirjoituksen takia, tutkiskella omaa elämäänsä ja mikä siinä on tärkeätä.

No sähän olet varmasti tuon "että silleen" -sloganin takia valokeilassa, kun sen joku aikanaan esiin toi. Mua se ei häiritse enkä siihen sen kummemmin ota kantaa. Silti ehkä joku noista kommenteistasi herneen nenään vetää, jos muutenkin vituttaa ja vituttaahan se aina maksella jotain takaisin.

wilco kirjoitti:
Muuten kuinkakohan moni muukin on Jatkoajassa maininnut, että opiskelijoiden kannattaisi lukea ohjeita ja oikeasti laskea ne tulonsa? Ja vielä lievästi vittumaisemmin kuin minä. Jos nyt tuosta asiasta oli kyse.

Tämähän on täysin totta. Täälläkin on käyty keskustelua näistä tulorajoista. Varmasti jokainen työssäkäyvä opiskelija tietää, että tällaiset tulorajat on olemassa. Luulisi, että tarkistaisi, miten ne menevät. Systeemin toimivuus on sitten taas eri asia. Näillä mennään toistaiseksi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
archieG kirjoitti:
Voit tietysti mennä lukemaan palstan säännöt. Siellä mainitaan jotain turhasta provoamisesta ja viesteistä, joiden ainoa tarkoitus on saada vaan tunteet kiehumaan, niin kuin ko. tapauksessa kävi...

No juu, toinen kommentoi JANin kysymystä "olisitko itse..." asiallisesti linkin kanssa "löytyi täältä etusivulta", ja toinen sanoo siihen "Ime munaa", saaden penaltia. Ehkä täällä on pahempiakin "oikeusmurhia" nähty kuin tämä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tällä kertaa wilcon tekstissä ei ollut mielestäni mitään erityisen provoavaa. Kehotus imeä munaa oli sitten asiatonta. Tietysti se ottaa aivoon, kun oman laiminlyöntinsä takia kärsii rahallisesti, mutta sehän on JANin oma häpeä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sellainen pyyntö vain, että voisitteko ystävällisesti pistää yv:tä, jos kirjoitteluni on menossa sääntöjen vastaiseksi, ettei ihan suoriksi vaan viedä kirjoitusoikeuksia pois tai vastaavaa? Kun en tiedä, missä se huumorintajun raja tarkalleen menee arvoisilla moderaattoreilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taas haukkasivat hämeenlinnalaiset melkoisen kasan aineenvaihduntatuotetta nimim. lennon TV-linkissä ja sitä seuranneesta penaltista.

Tiedän, että tämäkin jää vastaamatta, mutta kysyn silti. Miten tuo eroaa laittomista YouTube pätkistä mitä tänne saa ihan luvan kanssa laittaa? Lennon linkki ei ollut vähän vastaava, vaan täsmälleen vastaava tilanne.

Yksi perustelu voisi olla se, että lennon täytyi tietää linkittämänsä materiaali tekijänoikeuksien vastaiseksi. Tietenkin, mutta edelleen sama koskee myös YouTuben pätkiä.

Miksi te ette osaa?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HN kirjoitti:
Eikös Google sitoutunut YouTuben ostaessaan valvomaan, ettei YT riko tekijänoikeuksia? Mikäli asia on niin kuin muistan, on mielestäni linkittäjällä oikeus luottaa YT-videoiden laillisuuteen.

Tuo perustelu ontuu kovasti koska mistä minä, taviskirjoittaja kotisohvalta voin tietää mikä sivusto on sitoutunut mihinkin? Vai onko jotain yleistä "sääntöä" aiheesta olemassa mitkä sivut noudattaa pykäliä ja mitkä eivät?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DAF kirjoitti:
Eikö siellä muka ole disclaimereita?
Enää pitäisi tietää, mikä on disclaimer. Tai siis kyllähän minä tiedän, mikä se on, mutta voisitko kääntää tuon sanan suomen kielelle?
HN kirjoitti:
Eikös Google sitoutunut YouTuben ostaessaan valvomaan, ettei YT riko tekijänoikeuksia?
No huonosti näyttää Google tässä asiassa onnistuneen toistaiseksi. Niin no, eihän se palvelun vika ole, että käyttäjät sinne laittavat tekijänoikeuden alaista materiaalia.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Yliherkkyyttä?

Näin ulkopuolisen silmin ei tuo Ässät-Lukko -ketju olisi tarvinnut mennä sulki. Ihan hauskaa läppäähän siellä heitettiin. Kuittia ja erimielisyyksiä toki jaeltiin mutta kyllä itse aiheessa eli pelissä pysyttiin. Ihan eri asia on kun lähdetään suoraan onlinereihin ja "haista vittu" -heittoihin. Sitä ei siellä mielestäni tapahtunut. Tylsää jos ei kuumista matseista saa heittää kuumaa juttua...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Lawless kirjoitti:
Enää pitäisi tietää, mikä on disclaimer. Tai siis kyllähän minä tiedän, mikä se on, mutta voisitko kääntää tuon sanan suomen kielelle?

En, koska sille ei ole hyvää suomenkielistä vastinetta. "Vastuusta vapautuminen" tms. ei kuvaa sitä oikealla tavalla - kaikki vieraskieliset sanat eivät nyt vain käänny järkevästi kotimaiselle. En kyllä tiedä, miksi kyselet, jos itse kuitenkin tiedät, mitä se tarkoittaa. Jollet tiedä, löytänet esimerkiksi mainitsemasi Googlen avulla selityksen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
DAF kirjoitti:
En, koska sille ei ole hyvää suomenkielistä vastinetta.

Joskus olen kuullut termin "erottamislausuma", kävisikö se?

Sori OT.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Blackie kirjoitti:
Sellainen pyyntö vain, että voisitteko ystävällisesti pistää yv:tä, jos kirjoitteluni on menossa sääntöjen vastaiseksi, ettei ihan suoriksi vaan viedä kirjoitusoikeuksia pois tai vastaavaa? Kun en tiedä, missä se huumorintajun raja tarkalleen menee arvoisilla moderaattoreilla.
Hmm, arvon ystäväni Blackie! Luulenpa, että tässä tapauksessa kysymys huumorintajun rajasta on hieman häilyvä ajatuksena. Eihän sitä nyt ihan mahdottomia voi vaatia.

Oikeastaan itselleni tuli samanlainen tunne Ässät-Lukko otteluketjun keskellä kuin Blackielle. Toisaalta kyllä olisi kiva saada ihan vain varmuuden vuoksi sellaisen viikon matonkuivatus loman, kun ei ehtinyt kesällä mattoja pesemään Jatkiskiireiden takia ;)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kysymyksenä esittäisin, mikä on moderaattoreiden linja?

Jos tuosta saa kuukauden pelikiellon.

psycodad kirjoitti:
Eihän mun tarvii enää tehdä mitään, hyvin te jätkät vedätte!
Ottelussa voittaa se parempi jengi. 1-6

niin mikä on teidän linja tulevaisuudessa?

Nyt on linja heitellyt, normikirjoittajan silmissä, ihan helvetisti.

Mitä tänne siis saa kirjoittaa? Koittakaa jumalauta päättää, mikä on linjan mukaista ja mikä ei.

Aika pihalla olette olleet viime ajat. Ihan oikeasti.

Jos te ette tiedä, niin miten kirjoittajat voisivat tietää?

edit. Te tapatte tunteen ottelukeskusteluista.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jaa-a. Ehkä psykoisillä oli ns. koeaika päällä edellisten kohellusten tiimoilta. Ja toisekseen, olihan tuo viesti täysin turha ja liian lyhyt. Olisi pitänyt älytä venyttää sitä sisällötöntä tarinaa pikkasen pidemmäksi, niinkun me muut tehtiin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu minulle, mutta mielestäni tuossa Olkun lainaamassa viestissä on kaikki tarvittavat edellytykset nykysääntöjen mukaiseen pelikieltoon. Sisällötön viesti tulosveikkauksella.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olkku kirjoitti:
Jos tuosta saa kuukauden pelikiellon.
Ainahan tuollaisista on pelikieltoa saanut. Tosin, mielestäni viikko olisi riittänyt aivan mainiosti, vaikka psychodadilla onkin aikaisempia rikkeitä rasitteenaan. Kuukausi tuosta oli kyllä aika kova tuomio.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Trenchtown kirjoitti:
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu minulle, mutta mielestäni tuossa Olkun lainaamassa viestissä on kaikki tarvittavat edellytykset nykysääntöjen mukaiseen pelikieltoon. Sisällötön viesti tulosveikkauksella.

Olet oikeassa, jos sääntökirjaa selataan kirjaimellisesti. Se mitä tarkoitin on huumorin tappaminen totaalisesti. Se karsii kirjoittajia, kun ei uskalla enää pistää muuta, kun kuivaa asia tekstiä. Tietenkin "ala-astetasoiset" kirjoitukset tulee karsia, mutta paikallisväännön pikkuprovot kun karsitaan, ei jää mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös