Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 614 311
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta miksi monilla muilla palstoilla se ei tuota ongelmia, että moderaattoreiden status on näkyvillä?
Sitäpä en osaa sanoa. Minulle se ei tuottaisi ongelmia, en minä pottuilisi vaikka joku puusilmäinen moderaattori sattuisi olemaankin jostain paitsiosta eri mieltä minun kanssani.

Tässä olisi hyvä uudistus kun Jatkoaika täyttää 10 vuotta. Modet voisivat pistää sen kunniaksi statuksensa reilusti näkyviin meille muille käyttäjille.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Mitä tarkoittaa flametus? Ja tuttuun tyyliin pelkät vittuilut ja naljailut yv:llä kiitos.

Pelejä pelatessa ainakin "fleimataan" kovasti vastustajia, eli käytännössä haukkumista tarkoitetaan.

e. no eipä näissä piireissä tarkoitakaan...
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
"Heittää bensaa liekkeihin". Eli tehdä daespoot missä tahansa taklaus/tappeluketjussa.

Koville näyttää ottavan.

Särmikäs ilmaisutyyli on eri asia kuin flametus. Flametus on sitä että ottaa tarkoituksella jonkin tietyn kannan asiaan koska tietää että siitä saa toiset lämpiämään ilman että oikeasti näkee asiaa esittämällään tavalla tai ei asiasta edes ole mitään mieltä.

Esimerkkinä voisi olla kaikkien virolaisten julkisuushuoraajien mollaaminen BB-ketjussa vaan sen takia että saa Flintin sekoamaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eli tehdä daespoot missä tahansa taklaus/tappeluketjussa.

Totta.
Daespoo tuossa taas sanoi suoraan Siffan henkilöllisyyden Marjamäki-ketjussa, vaan eipä napsu penalttia. Kun taas itse kertasin taannoin, että eräs palstalle kirjoittanut nimimerkki on joskus omien sanojensa mukaan pelannut jääkiekkoa, niin sain kuukauden kirjoituskiellon vaikka siinä ei yhdistetty edes nimimerkkiä mihinkään nimeen. Ja kaiken kruunasi Daespoomaisesti kirjoitettu moderaattorien yksityisviesti jossa jankattiin sitä että väitän kyseisen nimimerkin pelanneen Liigassa vaikka totesin vain hänen sanoneen pelanneensa joskus jääkiekkoa. Ja sehän voi tarkoittaa muutakin sarjatasoa kuin liigaa...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Virta päälle Halmela, Siffan henkilöllisyys oli jo aikaisemmin paljastettu julkisesti hänen perheenjäsenensä toimesta.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Virta päälle Halmela, Siffan henkilöllisyys oli jo aikaisemmin paljastettu julkisesti hänen perheenjäsenensä toimesta.

Joo ja jos tutkit vanhoja ketjuja ajalta 2001-2002 niin siellä kertovat oman nimensä mm. Flonaldo, Dude, Cobol ja JHag, Mutta jos kirjoitat ne nimet nyt, saat penaltin. Kokemusta on.
Joten valoja päälle itse, juntti!

PS. Onko nimimerkki Siffa koskaan sanonut olevansa se jota hänen väitetään olevan? Ei niin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Virta päälle Halmela, Siffan henkilöllisyys oli jo aikaisemmin paljastettu julkisesti hänen perheenjäsenensä toimesta.
Mutta entäs jos paljastuksen kohde ei itse halua tulla paljastetuksi? Sitähän varten tuo sääntö on olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Sitähän varten tuo sääntö on olemassa.

Ei vaan sääntö on olemassa normaalikirjoittajia varten, jotka saavat kenkää tuollaisesta rikkomuksesta. Moderaattorit eivät tehneet mitään asialle, joten säännöt ovat muuttuneet ja on kaikkien tajuttava, että nämä asiat ovat nyt sallittuja jokaiselle kirjoittajalle. Joko moderaattorit ottavat asiaan kantaa tai kirjaavat ne sääntöihin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt ota kantaa mihinkään yksittäisiin rikkeisiin tai moderointikysymyksiin, mutta melkoinen foliohattu saa taas olla, jos epäilee jo kertaalleen palstalta pois potkitun Daespoon olevan jotenkin moderaattoreiden "suojeluksessa".
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
mutta melkoinen foliohattu saa taas olla, jos epäilee jo kertaalleen palstalta pois potkitun Daespoon olevan jotenkin moderaattoreiden "suojeluksessa".

Ei suojeluksessa, vaan...
En nyt viitsi kuitenkaan julkaista hänen tai kakkosnimimerkkinsä yksityisviestejä minulle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei suojeluksessa, vaan...
En nyt viitsi kuitenkaan julkaista hänen tai kakkosnimimerkkinsä yksityisviestejä minulle.

Voin tässä nyt julkisesti kumota tämän vihjailun tässä.

En ole moderaattori eikä minulla ole muita nimimerkkejä. Minulla oli kakkosnimimerkki joskus 2005 sen jälkeen kun oikeuteni oli poistettu mutta siitä jäin kiinni alle viikossa.

Halmelalta kysynkin nyt että mitä yksityisviestejä olet minulta saanut, saat julkaista ne täällä minun luvallani.

Samalla kysyn että kuka tämä "kakkosnimimerkki" on? Sano nyt rohkeasti.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Voin tässä nyt julkisesti kumota tämän vihjailun tässä.

Heh, niin minäkin.
Heitin tuon ulkomuistista ja kun selasin yksityisviestejä, olikin se eräs toinen epsoolainen veijari. Pahoitteluni Daespoolle siitä.

Mutta tulihan sieltä taas muitakin yksityisviestejä muilta käyttäjiltä, jotka jätän tällä kertaa nimettömiksi. Sävy oli kyllä huvittava.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
PS. Onko nimimerkki Siffa koskaan sanonut olevansa se jota hänen väitetään olevan? Ei niin.

Itse asiassa on, eikä siitä ole kauaa aikaa. Ketjua en muista (enkä jaksa enää kaivaa esille), mutta kävi omiin silmiini vahvasti, koska olin miettinyt itse tätä siffan oikeaa henkilöllisyyttä ja epäilyni saivat itse silloin vahvistuksen. Mutta en itse kuitenkaan lähde asialla julkisesti retostelemaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Itse asiassa on, eikä siitä ole kauaa aikaa.
- - -
Samanlainen mielikuva minullakin on, muten myöskään muista missä yhteydessä se tuli vastaan. Siinä mielessä tavallaan ymmärrän tuon "lievennyksen" Daespoon kohdalla, vaikka periaatteessa dynamo68 tässä nyt joutui sijaiskärsijäksi.

Muuten minua lähinnä huvittaa tuo mode-nickien jahtaaminen. Sitähän jo aikoinaan yritti se joku Viron puolelta kirjoitellut, joka sitten perusti oman palstansakin. Joku Davy Krokett-juttu se oli, mutta ei voi tarkemmin muistaa. Joten sinne vaan perässä ne jotka kokevat itseään kohdellun väärin, tai mikä vielä parempaa, perustakaa oma palstanne. Siellä voi hillua sitten ihan miten haluaa.
 

Torspo82

Jäsen
Rupesi seuraavanlainen kysymys mietityttämään, kun läppärin ankean näytön jälkeen pääsin selailemaan Jatkoajan foorumia vähän paremmalla näytöllä ja isommalla resoluutiolla:

Millä resoluutiolla määritetään one-liner? Jos kirjoitan vaikkapa puolitoista riviä tekstiä 1024x768 resoluutiolla, ei se ole esim. 1920x1080 ruudulla riviäkään. Mistä siis voi tietää rikkooko palstan sääntöjä? Jonkunlainen määritelmähän tähän on pakko löytyä?
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Rupesi seuraavanlainen kysymys mietityttämään, kun läppärin ankean näytön jälkeen pääsin selailemaan Jatkoajan foorumia vähän paremmalla näytöllä ja isommalla resoluutiolla:

Millä resoluutiolla määritetään one-liner? Jos kirjoitan vaikkapa puolitoista riviä tekstiä 1024x768 resoluutiolla, ei se ole esim. 1920x1080 ruudulla riviäkään. Mistä siis voi tietää rikkooko palstan sääntöjä? Jonkunlainen määritelmähän tähän on pakko löytyä?

Riippuu pitkälti moderaattorista, ja sopiiko oneliner omiin mieltymyksiin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Rupesi seuraavanlainen kysymys mietityttämään, kun läppärin ankean näytön jälkeen pääsin selailemaan Jatkoajan foorumia vähän paremmalla näytöllä ja isommalla resoluutiolla:

Millä resoluutiolla määritetään one-liner? Jos kirjoitan vaikkapa puolitoista riviä tekstiä 1024x768 resoluutiolla, ei se ole esim. 1920x1080 ruudulla riviäkään. Mistä siis voi tietää rikkooko palstan sääntöjä? Jonkunlainen määritelmähän tähän on pakko löytyä?
Ei ole kiinni näytöstä eikä resoluutiosta, vaan kirjoittajasta ja lukijasta. Tarkkaa merkkimäärää ei ole kukaan ilmoittanut mutta ainakaan linkin (foorumilaisen viestihistoriaa) takaa löytyvä setti ei ole pelikieltoihin johtanut.

Leveästä näytöstä ja resoluutiosta johtuen joudun vastaamaan Halmelalle, etten muista allekirjoituksen maksimia varmaksi. Ehkä se on sen kolme riviä. Millä resoluutiolla?
 

tutzba

Jäsen
Kysymys sivuten tuota Daespoon jäähyä.

Kuvitellaan, että Jatkoajan keskustelupalstalle rekisteröityisi nimimerkki Teemu Selänne. Kyseinen nimimerkki kirjoittaisi todella asiantuntevia kommentteja Anaheimin tilanteesta, Teemu Selänteen loukkaantumisista yms. Kommentit ja havainnot olisivat sellaisia, mitä ei kukaan muu voisi tietää paitsi sellainen, joka oikeasti pelaa Anaheimissa. Nimimerkki Teemu Selänne ei missään kohtaa kirjoittaisi yhteenkään viestiin olevansa oikea Teemu Selänne, mutta se paistaisi läpi nimimerkki Teemu Selänteen kirjoituksista ja kaikki sen myös tietäisivät.

Jos minä sitten kirjoittaisin johonkin ketjuun, että hei, nimimerkki Teemu Selänne on oikea Teemu Selänne, saisinko pelikieltoa?
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Jos minä sitten kirjoittaisin johonkin ketjuun, että hei, nimimerkki Teemu Selänne on oikea Teemu Selänne, saisinko pelikieltoa?

Varmaan saisit. Aika epätodennäköistä se nyt kuitenkin on, että itse Selänne tänne kirjoittelisi. Toki, onhan näitä iginlojakin, mutta koko nimi on varmaan eri asia?

Asiantuntevasti voi nyt jauhaa vaikka mistä ja keksiä, kunhan vain ottaa tarkasti tietoa asioista, jne.
 

tutzba

Jäsen
Aika epätodennäköistä se nyt kuitenkin on, että itse Selänne tänne kirjoittelisi.

Mutta tuo ei ollut se pointti. Otetaan esimerkkinä Jukka Ropponen. En tiedä, onko hän jossakin viestissä sanonut, että moi, olen oikea Jukka Ropponen, mutta kaikkihan sen tietävät eikä hän sitä mitenkään peittele. Pointti onkin nyt siinä, että jos Jukka Ropponen ei olisi myöntänyt olevansa hän itse mutta olisi kuitenkin kaikkine tietoiteen ja vinkkeineen "paljastunut" maalivahtivalmentaja Ropposeksi, ja minä kirjoitan tähän nyt vaikka että tiesittekö, että Jukka Ropponen on se maalivahtivalmentaja Ropponen, saanko siitä penalttia?

Tuo on mielestäni huono esimerkki koska hänet kaikki jo tietävät itsekseen eikä minulla täten ole mitään paljastettavaa, siksi yritin vain keksiä jonkun muun tunnetun henkilön.

Eli oikeastaan yksinkertaistettuna: Jos minä kirjoitan jonkun olevan se tietty henkilö, jonka kaikki tietävät tietyksi henkilöksi, mutta hän ei ole itse sanonut olevansa se, keneksi kaikki hänet tietävät ja hän sataprosenttisesti se on, saanko pelikiellon? Olipa sekava. Tarvitsee varmaan lakimiehen tulkitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Itse asiassa on, eikä siitä ole kauaa aikaa. Ketjua en muista (enkä jaksa enää kaivaa esille), mutta kävi omiin silmiini vahvasti, koska olin miettinyt itse tätä siffan oikeaa henkilöllisyyttä ja epäilyni saivat itse silloin vahvistuksen. Mutta en itse kuitenkaan lähde asialla julkisesti retostelemaan.

Tämä on epämääräistä arvuuttelua ja vihjailua. Koeta nyt muistaa ketju, niin käydään katsomassa, mitä sinne olen käsillä olevasta aiheesta kirjoittanut. Itse en muista kirjoittaneeni sitä, mitä nyt vihjailet.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli oikeastaan yksinkertaistettuna: Jos minä kirjoitan jonkun olevan se tietty henkilö, jonka kaikki tietävät tietyksi henkilöksi, mutta hän ei ole itse sanonut olevansa se, keneksi kaikki hänet tietävät ja hän sataprosenttisesti se on, saanko pelikiellon? Olipa sekava. Tarvitsee varmaan lakimiehen tulkitsemaan.

Minusta saat pelikiellon ilman muuta. Tuohan on poikkeuksetta äärimmäisen rangaistava teko täällä JA:n keskusteluissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös