Yksityishenkilöt voivat kaupitella urheiluaiheisia tavaroita.
Urheiluaiheisten tavaroiden myynti- ja ostoilmoitukset | Jatkoajan keskustelupalsta
Kiitos tiedosta! Tavallaanhan se on urheiluaiheinen tavara. :)
Yksityishenkilöt voivat kaupitella urheiluaiheisia tavaroita.
Urheiluaiheisten tavaroiden myynti- ja ostoilmoitukset | Jatkoajan keskustelupalsta
Tuollainen markkinointitempaus ei muuta joukkueen nimeä miksikään. Luonnollisesti sen asian voi tuoda esille ketjun avausviestissä. Tehdään kysymys toisinpäin: miksi vitussa tuollainen markkinointitempaus pitäisi tunkea jo otsikkoon?PataJaska avasi otteluketjun otsikoimalla Ässät Porin Karhuiksi, juhlaottelua kunnioittaen. Nyt Porin Karhut on korjattu Ässiksi. Otsikko ei siis ollut standardinmukainen.
- - -
Ajaako standardointi kaiken edelle? Ettei vain olisi taas ollut näennäistä vallankäyttöä ja persoonallisuuden halveksintaa.
Liigastandardista: SM-liigan otteluohjelmassa tänään pelaavat Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Voittamalla ottelun Porin Ässät saa sarjataulukkoon pisteitä. Sarjataulukkoon ei tule missään nimessä uutta joukkuetta nimeltä Porin Karhut. Pelipaitojahan nyt voidaan vaihtaa vaikka joka saatanan erään - silti tuollainen juhlaottelu pysyy liigastandardin mukaisena.Toisaalta, onko vastaava juhlaottelu liigastandardin mukainen ottelu? Sitä voitte miettiä vaikka katsomalla pelipaitoja.
Vittu mitä valitusta taas!
Tuollainen markkinointitempaus ei muuta joukkueen nimeä miksikään. Luonnollisesti sen asian voi tuoda esille ketjun avausviestissä. Tehdään kysymys toisinpäin: miksi vitussa tuollainen markkinointitempaus pitäisi tunkea jo otsikkoon?
Mä ymmärrän hyvin, että tuollainen hassutteluotsikointi naurattaa kaikkia juuri sillä hetkellä. Entä sitten? Kahden viikon päästä? Kahden kuukauden päästä? Kahden vuoden päästä? Jälkeenpäin onkin helvetin hauskaa lähteä metsästämään kyseistä otteluketjua. Katson esim. SM-liigan otteluohjelmasta, että helmikuussa 2015 on pelattu Ässien ja Ilveksen välinen ottelu. Siinähän sitä sitten ihmetteleekin, että miksi Jatkoajan hakukone ei löydä kyseistä otteluketjua - standardiotsikoinnilla.
Liigastandardista: SM-liigan otteluohjelmassa tänään pelaavat Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Voittamalla ottelun Porin Ässät saa sarjataulukkoon pisteitä. Sarjataulukkoon ei tule missään nimessä uutta joukkuetta nimeltä Porin Karhut. Pelipaitojahan nyt voidaan vaihtaa vaikka joka saatanan erään - silti tuollainen juhlaottelu pysyy liigastandardin mukaisena.
Sekä että - markkinointia ja perinteiden kunnioittamista. Mä arvostan todella paljon tätä tämän iltaista Porin Ässien (markkinointiosaston) tempausta. Mikään ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Isomäen kaukalossa kurvailevat tänään Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Isäntäjoukkue ei ole Porin Karhut, ei Rosenlewin Urheilijat -38 eikä edes Rauman Lukko. Illan isäntäjoukkueena on Porin Ässät.Markkinointia vai perinteitä? Itse pidän Tapparalaisena jääkiekkokuluttajana Ässien tämäniltaiseen otteluun liittyviä erityspiirteitä ensisijaisesti omien perinteiden kunnioittamisena.
Kyllä, kyse on muotoseikoista!Kyse on muotoseikoista, joita tällä palstalla pyritään hallitsemaan naurettavuuksiin asti sillä verukkeella, että ei jouduttaisi käyttämään maalaisjärkeä edes yksinkertaisissa asioissa. Maalaisjärjen käytön pitäisi olla sallittua, vaikka sen käyttämättä jättämistä onkin helppo perustella jollain tasapuolisuudella sääntöjen edessä. Säännöt ovat tietysti välttämättömiä, mutta tämä vallalla oleva tulkinnan toinen ääripää ei myöskään palvele tarkoitustaan.
Ei ollut hassuttelua ei, mutta kuten jo aiemmin sanoin: kentällä kurvaa isäntäjoukkueena Porin Ässät. Porin Ässät pelaa tänä iltana perinteitään kunnioittaen Porin Karhujen peliasussa. Toistan: PORIN ÄSSÄT pelaa tänä iltana perinteitään kunnioittaen Porin Karhujen peliasussa.Porin Karhut otsikossa ei ollut hassuttelua, tiedät sen varmasti ihan hyvin. Se olisi hassuttelua, jos avattaisiin otteluketju "Ti 10.3.2015 Kusiviikset - Paskavasara". Tämmöisiä ei tosin ole paljoa nähty, mutta niihin puuttumisen ymmärtäisin hyvin.
SM-liigalla ja Jatkoajan keskustelupalstalla ei ole (tässä tapauksessa) mitään eriävää linjausta.Liigan nettisivuilla Ässien logo on vaihdettu pelin yhteydessä tämän illan kunniaksi Karhujen logoksi ja Ässät pelaa koko pelin poikkeavassa paidassa. Liigastandardista on muotoseikoissa poikettu ja Liiga kunnioittaa illan erityispiirrettä. Keskustelupalsta pitää sitten oman linjansa ja Ässät-kannattajan persoonallista avausta (otsikkoa) muokattiin, eli puututtiin muotoseikkoihin. Liigalla ja keskustelupalstalla on hieman eriävät linjaukset, eikä siinä mitään. Näistä yksittäisistä tapauksista vaan nousee mieleen se, että maalaisjärjen käyttö moderoinnissa pienimmissäkin asioissa on kielletty. Ja kyllä, itselläni on moderointikokemusta toiselta kiekkopalstalta, en puhu lämpimikseni.
Kyllä mulle nämä erilaiset hakutoiminnot yms. ovat tuttuja ja osittain jopa helppojakin. Mä pidän itseäni kohtuullisen hyvänä tiedonhankkijana sekä tutkijana. Itse asiassa mä jopa nautin siitä, kun joskus vietän vaikkapa tuntikausia jossain yliopiston kirjaston lehtiarkistoissa tonkimassa jotain pientä tiedonjyvästä jostain vuosien tai jopa vuosikymmenien takaa.Maalaisjärkinen vaihtoehto otteluketjujen hakuun: etsi päivämäärällä, joka onkin hyvä olla standardin mukainen juuri hakutarkoitusta varten olivat vastassa ketkä tahansa. Tai kuluta muutama ylimääräinen sekunti maalaisjärjen nimissä etsimällä ketju käsin. Jos parin vuoden takaisia tietoja haluat tutkia, varmasti kuluttaisit siihen muutenkin aikaa hakemisen lisäksi.
Kyllä, kyse on muotoseikoista!
Pelipäivä, päivämäärä, joukkueet - ei mitään muuta. Miksi noinkin yksinkertainen asia voi olla tietyille ihmistyypeille niin vaikeata ymmärtää? Palstan "isäntä" - siis tässä tapauksessa Moderaattorit - haluavat, että otteluketjut otsikoidaan heidän haluamallaan tavalla. Miksi tällaista näinkin yksinkertaista asiaa vastaan pitää kapinoida? Se on isännän (tässä tapauksessa: Moderaattorit) puheet, kuinka hän haluaa vieraidensa (tässä tapauksessa: kirjoittajat) käyttäytyvän.
Miksi Jatkoajan keskustelupalstan otteluketjun otsikko olisi pitänyt olla ainoa paikka, jossa kotijoukkueesta oltaisiin käytetty jotain muuta nimeä kuin sitä virallista?
Kaikille tuollainen tiedonmetsästys ei ole yhtä helppoa tai hauskaa kuin mulle. Suurin osa ihmisistä ei edes halua tonkia mitään historiankirjoja. Tämä hakutoiminto on kuitenkin Moderaattorien perustelu miksi otsikoiden tulee olla vakiintuneen tavan mukaisia. Mun mielestäni tuollainen sääntö tai ohjeistus on niin paljon helpompaa hyväksyä, kun edes yrittää ymmärtää perustelut sääntöjen tai ohjeistusten takana. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silloinkin asian voi hyväksyä hiljaa. Vinkumisella ei kuitenkaan mitään voita!
Olen nöyrästi pahoillani, jos sait mun tekstistäni tuollaisen kuvan! *ANTEEKSI* Tämä ei todellakaan ollut tarkoitukseni.Pidät itseäsi ilmeisesti perkeleen kovana jätkänä, kun lähdet asiallisen palstapalautteen perusteella luokittelemaan ihmistyyppejä ja kutsumaan perusteltua vastakkaisten näkökulmien avaamista kapinaksi. Jaksat yleensä perehtyä asioihin täsmällisesti, mutta kyllä nyt perehtymisesi esim. omaan kirjoitteluuni ja ihmistyyppipaska menee pelkästään huvittavuuden puolelle.
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään hyökätä sinua vastaan. Koko hommahan meni todella perinteisesti:
- joku (tässä tapauksessa sinä hyvä @Sekera) esitit asiallisen kysymyksen Moderaattoreille
- lienee yleisesti tiedossa kuinka laiskasti Moderaattorit vastaavat heille esitettyihin kysymyksiin
- mä heitän kysymykseen oman mielipiteeni ja näkemykseni asiasta - todennäköisesti sisältäen jonkinlaista sääntötulkintaa
- muutama kaikkea sääntelyä vastaan kapinoiva nimimerkki näkee Kettuherran kirjoittaneen näihin Moderaattori-ketjuihin
- soppa on valmis
Kyllä se ilmoitus pelikiellosta ainakin minun läppärilläni näkyy, joten et ole nähnyt (toive)unta.Olenko nähnyt ihan näkyjä, vai mitenkä muistelen nimimerkki Dissonanssin saaneen kuukauden pelikiellon eilispäivänä, mutta nyt ilmoitus siitä on kadonnut?
Okei. Minulla ei näy, että olisiko joku asetuspulma tai sitten läppäri vain sekoilee. Hyvä tietää, koska Dissonanssihan on NHL-osion vakionimiä.Kyllä se ilmoitus pelikiellosta ainakin minun läppärilläni näkyy, joten et ole nähnyt (toive)unta.
Okei. Minulla ei näy, että olisiko joku asetuspulma tai sitten läppäri vain sekoilee. Hyvä tietää, koska Dissonanssihan on NHL-osion vakionimiä.
Olipahan outoa, kun en omasta mielestäni tehnyt mitään, mutta nyt taas näen ilmoitukset. Varmaan koneen kanssa jotakin peliä.Omista sivustoasetuksista löytyy kuitatut ilmoitukset palauttava täppä josta saa ne takaisin näkyviin.
Olisiko mitenkään järkevää (ja saako kannatusta), että siirtohuhuista olisi kaksi ketjua?
Tähän malliin:
Liigan siirtohuhut kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa tuotaisiin esille huhu ja mahdollinen lähde)
Keskustelua Liigan siirtohuhuista kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa voitaisiin sitten sivutolkulla jauhaa siirtohuhuista sen mahdollisesta toteutumisesta. Onko rahaa vai eikö. Hyvä huhu vai paska huhu)
Tällä tavalla itse huhut eivät pettyisi tuonne kaiken keskustelun alle, vaan ne olisi helposti löydettävissä.
Olisiko mitenkään järkevää (ja saako kannatusta), että siirtohuhuista olisi kaksi ketjua?
Tuohan on omalla tavallaan hemmetin hyvä ehdotus, mutta miksi sitä pitää ihan Moderaattoreilta asti kysyä?Sitäpaitsi pelkkä huhujen listaaminen on aika köyhää ja sisällötöntä. Silloin ei ole mitään tietoa kuinka luotettavasta huhusta on kyse ja miten muut itämaan tietäjät huhuun suhtautuvat.
Eikö se silloin ihan selkeästi ole, jos siitä ei "saisi" keskustella samassa ketjussa, vaan keskustelu pitäisi siirtää toiseen ketjuun?Siis ei kai uuden huhun esiin tuominen mitään listaamista ole, jos tuo lähteet ja muut selvästi esille?
Ajatukseni tässä on se, että täällä on varmasti muitakin kuin minä ketkä haluaisivat lukea vain, että "Eemeli Suomi siirtyy Tapparaan. Lähde: vaihtoaitio.net"