Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 081 760
  • 6 308

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
@PataJaska avasi otteluketjun otsikoimalla Ässät Porin Karhuiksi, juhlaottelua kunnioittaen (http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/pe-13-2-2015-Ässät-ilves.60727/). Nyt Porin Karhut on korjattu Ässiksi. Otsikko ei siis ollut standardinmukainen. Toisaalta, onko vastaava juhlaottelu liigastandardin mukainen ottelu? Sitä voitte miettiä vaikka katsomalla pelipaitoja. Ajaako standardointi kaiken edelle? Ettei vain olisi taas ollut näennäistä vallankäyttöä ja persoonallisuuden halveksintaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vittu mitä valitusta taas!
PataJaska avasi otteluketjun otsikoimalla Ässät Porin Karhuiksi, juhlaottelua kunnioittaen. Nyt Porin Karhut on korjattu Ässiksi. Otsikko ei siis ollut standardinmukainen.
- - -
Ajaako standardointi kaiken edelle? Ettei vain olisi taas ollut näennäistä vallankäyttöä ja persoonallisuuden halveksintaa.
Tuollainen markkinointitempaus ei muuta joukkueen nimeä miksikään. Luonnollisesti sen asian voi tuoda esille ketjun avausviestissä. Tehdään kysymys toisinpäin: miksi vitussa tuollainen markkinointitempaus pitäisi tunkea jo otsikkoon?

Mä ymmärrän hyvin, että tuollainen hassutteluotsikointi naurattaa kaikkia juuri sillä hetkellä. Entä sitten? Kahden viikon päästä? Kahden kuukauden päästä? Kahden vuoden päästä? Jälkeenpäin onkin helvetin hauskaa lähteä metsästämään kyseistä otteluketjua. Katson esim. SM-liigan otteluohjelmasta, että helmikuussa 2015 on pelattu Ässien ja Ilveksen välinen ottelu. Siinähän sitä sitten ihmetteleekin, että miksi Jatkoajan hakukone ei löydä kyseistä otteluketjua - standardiotsikoinnilla.
Toisaalta, onko vastaava juhlaottelu liigastandardin mukainen ottelu? Sitä voitte miettiä vaikka katsomalla pelipaitoja.
Liigastandardista: SM-liigan otteluohjelmassa tänään pelaavat Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Voittamalla ottelun Porin Ässät saa sarjataulukkoon pisteitä. Sarjataulukkoon ei tule missään nimessä uutta joukkuetta nimeltä Porin Karhut. Pelipaitojahan nyt voidaan vaihtaa vaikka joka saatanan erään - silti tuollainen juhlaottelu pysyy liigastandardin mukaisena.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Vittu mitä valitusta taas!

Tuollainen markkinointitempaus ei muuta joukkueen nimeä miksikään. Luonnollisesti sen asian voi tuoda esille ketjun avausviestissä. Tehdään kysymys toisinpäin: miksi vitussa tuollainen markkinointitempaus pitäisi tunkea jo otsikkoon?

Mä ymmärrän hyvin, että tuollainen hassutteluotsikointi naurattaa kaikkia juuri sillä hetkellä. Entä sitten? Kahden viikon päästä? Kahden kuukauden päästä? Kahden vuoden päästä? Jälkeenpäin onkin helvetin hauskaa lähteä metsästämään kyseistä otteluketjua. Katson esim. SM-liigan otteluohjelmasta, että helmikuussa 2015 on pelattu Ässien ja Ilveksen välinen ottelu. Siinähän sitä sitten ihmetteleekin, että miksi Jatkoajan hakukone ei löydä kyseistä otteluketjua - standardiotsikoinnilla.

Liigastandardista: SM-liigan otteluohjelmassa tänään pelaavat Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Voittamalla ottelun Porin Ässät saa sarjataulukkoon pisteitä. Sarjataulukkoon ei tule missään nimessä uutta joukkuetta nimeltä Porin Karhut. Pelipaitojahan nyt voidaan vaihtaa vaikka joka saatanan erään - silti tuollainen juhlaottelu pysyy liigastandardin mukaisena.

Markkinointia vai perinteitä? Itse pidän Tapparalaisena jääkiekkokuluttajana Ässien tämäniltaiseen otteluun liittyviä erityspiirteitä ensisijaisesti omien perinteiden kunnioittamisena.

Kyse on muotoseikoista, joita tällä palstalla pyritään hallitsemaan naurettavuuksiin asti sillä verukkeella, että ei jouduttaisi käyttämään maalaisjärkeä edes yksinkertaisissa asioissa. Maalaisjärjen käytön pitäisi olla sallittua, vaikka sen käyttämättä jättämistä onkin helppo perustella jollain tasapuolisuudella sääntöjen edessä. Säännöt ovat tietysti välttämättömiä, mutta tämä vallalla oleva tulkinnan toinen ääripää ei myöskään palvele tarkoitustaan.

Porin Karhut otsikossa ei ollut hassuttelua, tiedät sen varmasti ihan hyvin. Se olisi hassuttelua, jos avattaisiin otteluketju "Ti 10.3.2015 Kusiviikset - Paskavasara". Tämmöisiä ei tosin ole paljoa nähty, mutta niihin puuttumisen ymmärtäisin hyvin.

Liigan nettisivuilla Ässien logo on vaihdettu pelin yhteydessä tämän illan kunniaksi Karhujen logoksi ja Ässät pelaa koko pelin poikkeavassa paidassa. Liigastandardista on muotoseikoissa poikettu ja Liiga kunnioittaa illan erityispiirrettä. Keskustelupalsta pitää sitten oman linjansa ja Ässät-kannattajan persoonallista avausta (otsikkoa) muokattiin, eli puututtiin muotoseikkoihin. Liigalla ja keskustelupalstalla on hieman eriävät linjaukset, eikä siinä mitään. Näistä yksittäisistä tapauksista vaan nousee mieleen se, että maalaisjärjen käyttö moderoinnissa pienimmissäkin asioissa on kielletty. Ja kyllä, itselläni on moderointikokemusta toiselta kiekkopalstalta, en puhu lämpimikseni.

Maalaisjärkinen vaihtoehto otteluketjujen hakuun: etsi päivämäärällä, joka onkin hyvä olla standardin mukainen juuri hakutarkoitusta varten olivat vastassa ketkä tahansa. Tai kuluta muutama ylimääräinen sekunti maalaisjärjen nimissä etsimällä ketju käsin. Jos parin vuoden takaisia tietoja haluat tutkia, varmasti kuluttaisit siihen muutenkin aikaa hakemisen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pitää muistaa että mikään ei saa olla hauskaa. Palstalla kaiken pitää olla virallista ja totista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ugh. Ohjeistamispäällikkö Mr.Fox on puhunut. Standardinvastaisesta otsikoinnista linnaan.

Pitäkää tunkkinne.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Markkinointia vai perinteitä? Itse pidän Tapparalaisena jääkiekkokuluttajana Ässien tämäniltaiseen otteluun liittyviä erityspiirteitä ensisijaisesti omien perinteiden kunnioittamisena.
Sekä että - markkinointia ja perinteiden kunnioittamista. Mä arvostan todella paljon tätä tämän iltaista Porin Ässien (markkinointiosaston) tempausta. Mikään ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Isomäen kaukalossa kurvailevat tänään Porin Ässät ja Tampereen Ilves. Isäntäjoukkue ei ole Porin Karhut, ei Rosenlewin Urheilijat -38 eikä edes Rauman Lukko. Illan isäntäjoukkueena on Porin Ässät.
Kyse on muotoseikoista, joita tällä palstalla pyritään hallitsemaan naurettavuuksiin asti sillä verukkeella, että ei jouduttaisi käyttämään maalaisjärkeä edes yksinkertaisissa asioissa. Maalaisjärjen käytön pitäisi olla sallittua, vaikka sen käyttämättä jättämistä onkin helppo perustella jollain tasapuolisuudella sääntöjen edessä. Säännöt ovat tietysti välttämättömiä, mutta tämä vallalla oleva tulkinnan toinen ääripää ei myöskään palvele tarkoitustaan.
Kyllä, kyse on muotoseikoista!

Pelipäivä, päivämäärä, joukkueet - ei mitään muuta. Miksi noinkin yksinkertainen asia voi olla tietyille ihmistyypeille niin vaikeata ymmärtää? Palstan "isäntä" - siis tässä tapauksessa Moderaattorit - haluavat, että otteluketjut otsikoidaan heidän haluamallaan tavalla. Miksi tällaista näinkin yksinkertaista asiaa vastaan pitää kapinoida? Se on isännän (tässä tapauksessa: Moderaattorit) puheet, kuinka hän haluaa vieraidensa (tässä tapauksessa: kirjoittajat) käyttäytyvän.
Porin Karhut otsikossa ei ollut hassuttelua, tiedät sen varmasti ihan hyvin. Se olisi hassuttelua, jos avattaisiin otteluketju "Ti 10.3.2015 Kusiviikset - Paskavasara". Tämmöisiä ei tosin ole paljoa nähty, mutta niihin puuttumisen ymmärtäisin hyvin.
Ei ollut hassuttelua ei, mutta kuten jo aiemmin sanoin: kentällä kurvaa isäntäjoukkueena Porin Ässät. Porin Ässät pelaa tänä iltana perinteitään kunnioittaen Porin Karhujen peliasussa. Toistan: PORIN ÄSSÄT pelaa tänä iltana perinteitään kunnioittaen Porin Karhujen peliasussa.
Liigan nettisivuilla Ässien logo on vaihdettu pelin yhteydessä tämän illan kunniaksi Karhujen logoksi ja Ässät pelaa koko pelin poikkeavassa paidassa. Liigastandardista on muotoseikoissa poikettu ja Liiga kunnioittaa illan erityispiirrettä. Keskustelupalsta pitää sitten oman linjansa ja Ässät-kannattajan persoonallista avausta (otsikkoa) muokattiin, eli puututtiin muotoseikkoihin. Liigalla ja keskustelupalstalla on hieman eriävät linjaukset, eikä siinä mitään. Näistä yksittäisistä tapauksista vaan nousee mieleen se, että maalaisjärjen käyttö moderoinnissa pienimmissäkin asioissa on kielletty. Ja kyllä, itselläni on moderointikokemusta toiselta kiekkopalstalta, en puhu lämpimikseni.
SM-liigalla ja Jatkoajan keskustelupalstalla ei ole (tässä tapauksessa) mitään eriävää linjausta.

Logoa voidaan vaihtaa aivan kuten pelipaitojakin - käytännössä markkinointimielessä (tai perinteiden kunnioittamiseksi). Mikään ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että kaikissa virallisissa yhteyksissä Porin Isomäen jäällä isäntäjoukkueena toimii Porin Ässät. Tämä joukkueen nimi löytyy niin Jatkoajan verkkolehden otteluennakosta, Jatkoajan tulospalvelusta, SM-liigan tulospalvelusta, kaikista medioista (TV, radio, lehdistö) jne. jne. Vaikka SM-liiga onkin vaihtanut joukkueen logon kotisivuilleen, virallisessa tietokannassa kotijoukkueena toimii Porin Ässät.

Miksi Jatkoajan keskustelupalstan otteluketjun otsikko olisi pitänyt olla ainoa paikka, jossa kotijoukkueesta oltaisiin käytetty jotain muuta nimeä kuin sitä virallista?
Maalaisjärkinen vaihtoehto otteluketjujen hakuun: etsi päivämäärällä, joka onkin hyvä olla standardin mukainen juuri hakutarkoitusta varten olivat vastassa ketkä tahansa. Tai kuluta muutama ylimääräinen sekunti maalaisjärjen nimissä etsimällä ketju käsin. Jos parin vuoden takaisia tietoja haluat tutkia, varmasti kuluttaisit siihen muutenkin aikaa hakemisen lisäksi.
Kyllä mulle nämä erilaiset hakutoiminnot yms. ovat tuttuja ja osittain jopa helppojakin. Mä pidän itseäni kohtuullisen hyvänä tiedonhankkijana sekä tutkijana. Itse asiassa mä jopa nautin siitä, kun joskus vietän vaikkapa tuntikausia jossain yliopiston kirjaston lehtiarkistoissa tonkimassa jotain pientä tiedonjyvästä jostain vuosien tai jopa vuosikymmenien takaa.

Kaikille tuollainen tiedonmetsästys ei ole yhtä helppoa tai hauskaa kuin mulle. Suurin osa ihmisistä ei edes halua tonkia mitään historiankirjoja. Tämä hakutoiminto on kuitenkin Moderaattorien perustelu miksi otsikoiden tulee olla vakiintuneen tavan mukaisia. Mun mielestäni tuollainen sääntö tai ohjeistus on niin paljon helpompaa hyväksyä, kun edes yrittää ymmärtää perustelut sääntöjen tai ohjeistusten takana. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silloinkin asian voi hyväksyä hiljaa. Vinkumisella ei kuitenkaan mitään voita!

Enkä mä nyt edes ymmärrä, miksi mulle räksytetään tästä (-kin) asiasta:
- mä en ole Moderaattori
- mä en ole keksinyt näitä sääntöjä
- mä en valvo niiden noudattamista tai noudattamatta jättämistä
- mä en rankaise ketään sääntöjen rikkomisesta

Se, mitä mä teen, on:
- mä hyväksyn säännöt sellaisina kuin ne ovat
- mä yritän ymmärtää perustelut erilaisten sääntöjen ja ohjeistusten takana
- mä haluan jakaa nämä ajatukseni muillekin
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Kyllä, kyse on muotoseikoista!

Pelipäivä, päivämäärä, joukkueet - ei mitään muuta. Miksi noinkin yksinkertainen asia voi olla tietyille ihmistyypeille niin vaikeata ymmärtää? Palstan "isäntä" - siis tässä tapauksessa Moderaattorit - haluavat, että otteluketjut otsikoidaan heidän haluamallaan tavalla. Miksi tällaista näinkin yksinkertaista asiaa vastaan pitää kapinoida? Se on isännän (tässä tapauksessa: Moderaattorit) puheet, kuinka hän haluaa vieraidensa (tässä tapauksessa: kirjoittajat) käyttäytyvän.

Muotoseikkoihin palaan vielä lopussa. Demokratiassa on vapaus esittää mielipiteitä ilman pään tippumista ja tämä ketju on paikka, joka on tarkoitettu kysymyksille koskien linjauksia. Pidän sinua fiksuna ja täsmällisenä kirjoittajana, mutta ymmärrät varmasti myös sen, että maailmassa on vaihtoehtoja. Pidät itseäsi ilmeisesti perkeleen kovana jätkänä, kun lähdet asiallisen palstapalautteen perusteella luokittelemaan ihmistyyppejä ja kutsumaan perusteltua vastakkaisten näkökulmien avaamista kapinaksi. Jaksat yleensä perehtyä asioihin täsmällisesti, mutta kyllä nyt perehtymisesi esim. omaan kirjoitteluuni ja ihmistyyppipaska menee pelkästään huvittavuuden puolelle.

Linjauksille on aina vaihtoehtoja, ja jos jollekin toiselle kuin käytössä olevalle linjausvaihtoehdolle löydetään perusteluja, niistä keskustellaan. Mää pyrin yleensä löytämään sellaisen vaihtoehdon, jonka pystyy uskottavasti perustelemaan. Tälle nykyiselle linjaukselle löytyy hyviä, mutta myös huonoja puolia. Huonoja puolia olen pyrkinyt tässä nostamaan esiin ja sinä olet pyrkinyt nostamaan hyviä puolia. Ymmärrän vallan hyvin esiin nostamasi hyvät puolet, mutta juuri tätä esimerkkitapauksen kulkua en ihan ymmärrä. Kyseessä oli poikkeuksellinen ottelu, jonka Liigakin huomioi omissa muotoseikoissaan, mutta Jatkoaika näki asian toisin.

Miksi Jatkoajan keskustelupalstan otteluketjun otsikko olisi pitänyt olla ainoa paikka, jossa kotijoukkueesta oltaisiin käytetty jotain muuta nimeä kuin sitä virallista?

Ehkä sen takia, että täällä ketjun avaajan olisi mahdollista ilman jälkiseuraamuksia olla persoonallinen niin halutessaan ihan taiteen sääntöjen mukaisesti, koska ollaan epävirallisia. Porin Ässät kunnioittaa historiaansa niin, että saattaa kuvainnollisesti vuoden 1967 jälkeen ensimmäistä kertaa Porin Karhut jäälle ja ennen ottelua suoritetaan Karhut-legendan paidanjäädytys. Ketjun aloittaja haluaa lisätä tunnelmaa pienellä yksityiskohdalla, mutta pieleen meni, kun muotoseikkojen vuoksi täytyy otsikon avulla selvittää, että ei siellä oikeasti Porin Karhut pelaa, vaan Porin Ässät. Niin kuin ei täysjärkinen ihminen tätä muuten ymmärtäisi.

Kaikille tuollainen tiedonmetsästys ei ole yhtä helppoa tai hauskaa kuin mulle. Suurin osa ihmisistä ei edes halua tonkia mitään historiankirjoja. Tämä hakutoiminto on kuitenkin Moderaattorien perustelu miksi otsikoiden tulee olla vakiintuneen tavan mukaisia. Mun mielestäni tuollainen sääntö tai ohjeistus on niin paljon helpompaa hyväksyä, kun edes yrittää ymmärtää perustelut sääntöjen tai ohjeistusten takana. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silloinkin asian voi hyväksyä hiljaa. Vinkumisella ei kuitenkaan mitään voita!

Määkin etsin juuri opinnäytetyöhön yli 40 lähdettä parin kuukauden aikana. Lähteiden haussa auttoi se, että käytti maalaisjärkeään esimerkiksi hakusanojen osalta. Vaihteli ja yhdisteli eri hakusanoja sekä käytti eri tietokantoja. Mää olen jo Googlen käytössä oppinut sen, että voi käyttää useita hakusanoja eri yhdistelmillä. Jos ei täällä keskustelupalstalla löydä oikeaa ketjua sillä standardiotsikolla, niin etsii osalla siitä – varmimmin löytyy päivämäärällä.

Jos tuota otsikon täyttä standardinmukaisuutta käytetään kestävänä perusteena, niin eipä se sitä oikeasti ole, sillä sitä ei valvota loppuun asti. Jo otteluketjufoorumin ensimmäisellä sivulla on monta otteluketjua, joissa vastakkain olevien joukkueiden välillä on pelkkä väliviiva, eikä välilyönti-väliviiva-välilyönti kuten pitäisi olla.

Eipä löydä välttämättä ensi yrittämällä haluamaansa ketjua, jos etsii koko otsikolla, koska joidenkin otteluketjujen otsikoissa on väliviivan ympärillä välilyönnit ja joskus ei. Kuinka tämän epäkohdan selität? Miksi niitä ei ole yhdenmukaistettu, koska nyt pitää etsiä jotain ketjua vähintään kaksi kertaa, jos ketjun aloittaja ei ole laittanut väliviivan ympärille välilyöntejä kuten oikeaoppisesti kuuluisi.

Vai voisiko vaihtoehtona pitää semmoista, että maalaisjärjen käyttö on edelleen sallittua, kaikkeen ei tarvitsisi puuttua ja että tiedonhakija ymmärtää miten tiedonhaussa kannattaa toimia? Nyt vain tässä tapauksessa virkainto meni järjen edelle, kun piti korjata ettei siellä Porin Karhut oikeasti pelaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pidät itseäsi ilmeisesti perkeleen kovana jätkänä, kun lähdet asiallisen palstapalautteen perusteella luokittelemaan ihmistyyppejä ja kutsumaan perusteltua vastakkaisten näkökulmien avaamista kapinaksi. Jaksat yleensä perehtyä asioihin täsmällisesti, mutta kyllä nyt perehtymisesi esim. omaan kirjoitteluuni ja ihmistyyppipaska menee pelkästään huvittavuuden puolelle.
Olen nöyrästi pahoillani, jos sait mun tekstistäni tuollaisen kuvan! *ANTEEKSI* Tämä ei todellakaan ollut tarkoitukseni.

Tarkoitukseni ei ollut mitenkään hyökätä sinua vastaan. Koko hommahan meni todella perinteisesti:
- joku (tässä tapauksessa sinä hyvä @Sekera) esitit asiallisen kysymyksen Moderaattoreille
- lienee yleisesti tiedossa kuinka laiskasti Moderaattorit vastaavat heille esitettyihin kysymyksiin
- mä heitän kysymykseen oman mielipiteeni ja näkemykseni asiasta - todennäköisesti sisältäen jonkinlaista sääntötulkintaa
- muutama kaikkea sääntelyä vastaan kapinoiva nimimerkki näkee Kettuherran kirjoittaneen näihin Moderaattori-ketjuihin
- soppa on valmis

Toisinaan mä yritän avata kysyjille mahdollista vastausta tai sääntötulkintoja - kuinka minä ymmärrän jonkun sääntökohdan tai ohjeistuksen. Nämä muutamat paikalle ratsastavat nimimerkit sitten veivaavat koko homman päälaelleen, että tavallaan Mr.Fox olisi vastuussa näistä säännöistä tai sääntötulkinnoista tai jopa rangaistuksista. Ehkä se sitten olisi kaikille helpompaa, jos mä (tai kukaan muukaan) en edes yrittäisi vastata näihin Moderaattoreille esitettyihin kysymyksiin? Antaa sitten Moderaattoreiden huolehtia mahdollisista vastauksista erilaisiin sääntötulkintoihin jne. Hyvin todennäköisesti täällä jäisi silloin jopa yhdeksän kymmenestä kysymyksestä kokonaan ilman vastausta.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään hyökätä sinua vastaan. Koko hommahan meni todella perinteisesti:
- joku (tässä tapauksessa sinä hyvä @Sekera) esitit asiallisen kysymyksen Moderaattoreille
- lienee yleisesti tiedossa kuinka laiskasti Moderaattorit vastaavat heille esitettyihin kysymyksiin
- mä heitän kysymykseen oman mielipiteeni ja näkemykseni asiasta - todennäköisesti sisältäen jonkinlaista sääntötulkintaa
- muutama kaikkea sääntelyä vastaan kapinoiva nimimerkki näkee Kettuherran kirjoittaneen näihin Moderaattori-ketjuihin
- soppa on valmis

Annan sulle semmoisen oranssinsävyisen ajatusporkkanan, että voisit miettiä mikä vaikutus omalla asenteellasi on tuohon koko prosessiin ja etenkin "soppa on valmis"-kohtaan. Otin esille tämän sinällään mitättömän yksittäistapauksen ja esitin kysymyksen "Ajaako standardointi kaiken edelle?" Tästä vajaan parin tunnin päästä oma mielipiteesi ja näkemyksesi asiasta alkoi sanoilla "Vittu mitä valitusta taas!" Esitin myöhemmin omat vastanäkemykseni. Olet kovin valppaana puolustamassa moderoinnin linjauksia tässä(kin) ketjussa, mutta välillä kannattaa tutustua semmoiseen ilmiöön kuin vauhtisokeus.

Kerroit, että yrität ymmärtää perustelut erilaisten sääntöjen ja ohjeistusten takana sekä haluat jakaa nämä ajatukset muiden kanssa. Kannattaa myös ymmärtää se, että kärkkäällä vittuperkelöinnillä luot itsellesi tiettyä karmaa ihan vapaaehtoisesti, eikä siis pitäisi olla mikään ihmettelyn aihe, että sinua seuraa "muutama kaikkea sääntelyä vastaan kapinoiva nimimerkki". Varmasti tiedostit tämän jo ennalta, mutta ajattelinpa tarjota minäkin näkemykseni.

Uskon vahvasti, että tämän ketjun kysymykset ja ajatukset luetaan siellä missä on tarkoituskin, ja päätöksiä palautteen perusteella tehdään jos tehdään. Näitä eri pykäliin liittyviä keskustelua herättäneitä yksittäistapauksia vaan alkaa olemaan siinä määrin kasalla ja vastaan-perusteita esitelty, että ihan omankin kokemukseni perusteella yhteisöpalvelun moderoinnin kannattaisi olla silloin tällöin asiallisesti yhteisöllinen satunnaisen sopiviin kysymyksiin vastailun sijasta.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kun nyt asiallisista palautteista/kysymyksistä puhutaan, niin koitanpa vielä kerran kysyä. N. kuukausi takaperin en saanut vastausta, mutta ehkä tällä kertaa lykästää.

Voisiko @Ylläpito antaa vihjettä, että minkälainen lista tehtävistä muutoksista on vielä käsissä? Joskus n. kolme kuukautta sitten oli muistaakseni n. parikymmentä juttua odottamassa mutta mikä on tämänhetkinen tilanne? Lähinnä viittaan tässä siihen Tapatalkiin, jota täällä kiltisti edelleen odotellaan takarivissä. Nöyrä kiitos jo etukäteen vastauksesta.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Kun et keromasi mukaan ole moderaattori, niin miksi sä kerrot sun sääntötulkintojasi ketjussa jossa asioita kysytään modeilta? Kenelle sun sääntötulkinnoista on mitään iloa ja ketä oikeastaan pitäisi edes kiinnostaa sun mielipiteesi?

Eikö toi ketjun otsikkokin vähän siihen viittaa, että kysymykset esitetään moderaattoreille ja he sitten vastaavat, jos vastaavat ja muut voisi pitää turpansa kiinni asioista jotka eivät heille kuulu, näin mä tän homman näkisin. Nythän sä oot vähän niinkun vartija joka on olevinaan suuri dekkari, vaikka ei ihan päässyt poliisikouluun. Ääntä kuuluu, mut merkitys ympäröivälle maailmalle on nolla.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olenko nähnyt ihan näkyjä, vai mitenkä muistelen nimimerkki Dissonanssin saaneen kuukauden pelikiellon eilispäivänä, mutta nyt ilmoitus siitä on kadonnut?
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Olenko nähnyt ihan näkyjä, vai mitenkä muistelen nimimerkki Dissonanssin saaneen kuukauden pelikiellon eilispäivänä, mutta nyt ilmoitus siitä on kadonnut?
Kyllä se ilmoitus pelikiellosta ainakin minun läppärilläni näkyy, joten et ole nähnyt (toive)unta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kyllä se ilmoitus pelikiellosta ainakin minun läppärilläni näkyy, joten et ole nähnyt (toive)unta.
Okei. Minulla ei näy, että olisiko joku asetuspulma tai sitten läppäri vain sekoilee. Hyvä tietää, koska Dissonanssihan on NHL-osion vakionimiä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Omista sivustoasetuksista löytyy kuitatut ilmoitukset palauttava täppä josta saa ne takaisin näkyviin.
Olipahan outoa, kun en omasta mielestäni tehnyt mitään, mutta nyt taas näen ilmoitukset. Varmaan koneen kanssa jotakin peliä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko mitenkään järkevää (ja saako kannatusta), että siirtohuhuista olisi kaksi ketjua?

Tähän malliin:

Liigan siirtohuhut kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa tuotaisiin esille huhu ja mahdollinen lähde)

Keskustelua Liigan siirtohuhuista kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa voitaisiin sitten sivutolkulla jauhaa siirtohuhuista sen mahdollisesta toteutumisesta. Onko rahaa vai eikö. Hyvä huhu vai paska huhu)

Tällä tavalla itse huhut eivät pettyisi tuonne kaiken keskustelun alle, vaan ne olisi helposti löydettävissä.
 

J.Petke

Jäsen
Olisiko mitenkään järkevää (ja saako kannatusta), että siirtohuhuista olisi kaksi ketjua?

Tähän malliin:

Liigan siirtohuhut kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa tuotaisiin esille huhu ja mahdollinen lähde)

Keskustelua Liigan siirtohuhuista kaudelle 2015-2016 (tässä ketjussa voitaisiin sitten sivutolkulla jauhaa siirtohuhuista sen mahdollisesta toteutumisesta. Onko rahaa vai eikö. Hyvä huhu vai paska huhu)

Tällä tavalla itse huhut eivät pettyisi tuonne kaiken keskustelun alle, vaan ne olisi helposti löydettävissä.

Ei saa :)

Parempi, että yhdessä ketjussa on kaikki keskustelu, koska tietäen palstan laatukeskustelun, menisi ketjut kuitenkin molemmat samaan jauhamiseen. Sitäpaitsi pelkkä huhujen listaaminen on aika köyhää ja sisällötöntä. Silloin ei ole mitään tietoa kuinka luotettavasta huhusta on kyse ja miten muut itämaan tietäjät huhuun suhtautuvat.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olisiko mitenkään järkevää (ja saako kannatusta), että siirtohuhuista olisi kaksi ketjua?
Sitäpaitsi pelkkä huhujen listaaminen on aika köyhää ja sisällötöntä. Silloin ei ole mitään tietoa kuinka luotettavasta huhusta on kyse ja miten muut itämaan tietäjät huhuun suhtautuvat.
Tuohan on omalla tavallaan hemmetin hyvä ehdotus, mutta miksi sitä pitää ihan Moderaattoreilta asti kysyä?

Voihan nytkin ketä tahansa avata Kierrätyskeskukseen tuollaisia tyhjänpäiväisiä listausketjuja. Onhan sinne listattu paljon turhempiakin aiheita, kuten miten päin sohvasi sijaitsee olohuoneessasi televisioon nähden. En näe mitään estettä avata tuollaisia ketjuja, kunhan ne muistaa avata oikeisiin osioihin ja otsikoida asianmukaisesti.

SM-liigan siirtohuhut kaudelle 2015-16 - osio: SM-liiga
Listaukset SM-liigan siirtohuhuista kaudelle 2015-16 - osio: Kierrätyskeskus

Tulevan ketjun avaajaa voin auttaa jo TPS:n osuudella:

TPS:
- Otto Karvinen => Sport (joku iltapäivälehti)
- Marko Virtala => KooKoo (joku iltapäivälehti)
- Mikko Lehtonen => pois Turusta (yleinen palstatieto - suuntana Kouvola?)
- Rasmus Kulmala => pois Turusta (yleinen palstatieto - suuntana Kouvola?)
- Markus Seikola => lopettaa (yleinen palstatieto)
- Niclas Lucenius => ??? (hyvin epätodennäköistä, että seura käyttäisi optionsa)
- Kalle Moisio => Mestis, alasarjat
- Tero Koskiranta => SHL (jäänee Karlstadiin)

+ Tomi Kallio => TPS (jokakeväinen kestohuhu)
+ Antti Erkinjuntti => TPS (ainakin neuvotteluja käyty, taisi olla jossain lehdessäkin)
+ Marko Anttila/Brian Willsie => TPS (ruotsalaishuhujen mukaan Örebro haluaa vähentää ulkomaalaisten määräänsä ensi kaudeksi)
 

Nick Neim

Jäsen
Siis ei kai uuden huhun esiin tuominen mitään listaamista ole, jos tuo lähteet ja muut selvästi esille? Mielestäni tuo on ihan asiallinen ehdotus, mutta mikäli huhut "listataan" Kierrätyskeskukseen eikä Liigan osioon, katoaa idealta pohja. Siinä tapauksessa en näe tuossa mitään järkeä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Siis ei kai uuden huhun esiin tuominen mitään listaamista ole, jos tuo lähteet ja muut selvästi esille?
Eikö se silloin ihan selkeästi ole, jos siitä ei "saisi" keskustella samassa ketjussa, vaan keskustelu pitäisi siirtää toiseen ketjuun?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ajatukseni tässä on se, että täällä on varmasti muitakin kuin minä ketkä haluaisivat lukea vain, että "Eemeli Suomi siirtyy Tapparaan. Lähde: vaihtoaitio.net"
Sitten tästä aiheutuva kahden sivun keskustelu olisikin eri ketjussa. Näin saataisiin nuo huhut selkeämmin esille eikä olisi viittä sivua huhujen välillä jossa keskustellaan siitä onko joukkueella rahaa pelaajaan, miksi pelaaja nyt tuohon paska seuraan siirtyisi, ei varmaan siirry tonne kun niiden huoltaja ei osaa teroittaa luistimia oikein jne.

Selkeyttäisi mielestäni palstaa.

Syy miksi tämän tuon täällä esille enkä lähde perustamaan ketjua on se, että tämänkaltainen ratkaisu vaatisi myös moderaattoreilta selkeää linjavetoa asiaan.

Niin ja ilman muuta molemmat ketjut pitäisi olla Liiga osiossa.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ajatukseni tässä on se, että täällä on varmasti muitakin kuin minä ketkä haluaisivat lukea vain, että "Eemeli Suomi siirtyy Tapparaan. Lähde: vaihtoaitio.net"

Tämähän on mielipidehommia, mutta itse näkisin jotenkin keinotekoisena/turhana, että tälle asialle olisi kaksi eri ketjua. Jotenkin tuntuu loogiselta, että huhu ja sen spekulaatiot löytyvät samasta paikasta. Ymmärrän toki mikä sinulla oli ajatuksena, mutta omasta mielestäni tämä vain lisäisi sitä sääntöjen ja ohjeistusten valtamerta, joka täällä nyt jo vallitsee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös