Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 079 779
  • 6 296

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mielestäni nimimerkki(tunnetaan myös etuliitteellä toveri/palstatoveri/veli) kesätyttö69 edustaa juuri sitä linjaa, jota tällä keskustelupalstalla pitäisi vaalia. Kyseessä on henkilö, jolla on vahvoja ja mikä tärkeintä, omia, mielipiteitä. Näitä mielipiteitä kyseinen palstatoveri ilmaisee verbaalisesti erittäin monipuolisesti Suomalais-ugrilaisella kielellään. Arvon moderaattorit, haluatteko te tappaa tämän palstan? Jos vastaus on kyllä, antakaa taas kenkää sille, jolla on kynä hallussa. Ymmärän toki, että kesätyttö69:n tyyli voidaan kokea provosoivaksi, mutta tässä tapauksessa metsä pitää nähdä puilta. Kun katson toveri kesätyttö69:n lähettämiä viestejä kerta toisensa jälkeen, niiden hohdokkuus ja nokkelat sanaleikit avautuvat aivoissani aina uudelleen ja uudelleen mitä monimuotoisimmilla tavoilla, juuri kuten niiden lähettäjä on tarkoittanut olevan... Tehkää palvelus meille kaikille, jotka tätä palstaa luemme: ottakaa opiksi siitä, miten kohtelitte nimimerkkejä Käyttäjänimetön ja scholl.

"Päivä kaunein sammuva on
kukka kuolee korvaamaton.
Kun päätyy tää muisto vain jää"


-J. Vainio
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseessä on siis vain nimimerkkiä vaihtanut kirjoittaja. Nyt modet pelisilmää - ei potkuja ainakaan heti. Ainakin viikon verran pitää katsoa, miten hauskaksi tämä menee.
 

Hyvä keskustelupalsta perustunee siihen, että kirjoittajat opitaan tunnistamaan nimimerkkien takaa, enkä ymmärrä miksi tuo nimen vaihto on mahdollinen. Syy miksi kysyn tätä on se, että aika ajoin saa lukea foorumilla myhäilyä tyyliin "xxxyyy tunnettiin aiemmin eri nimellä" ilman, että kerrotaan kirjoittajien aiempaa nimimerkkiä. Salapoliisityö asian tiimoilta ei kiinnosta, enkä oikeastaan näe tuolle nimen vaihdokselle mitään järkiperustetta. Näetkö sinä? Ainut voisi olla tunnuksia tehdessä tullut kirjoitusvirhe, minkä puolestani saisi kärsiä nahoissaan :).

Lyhyesti perusteluni on siis: Nimimerkin tunnistettavuus > "en tykkää mun nickistä"

Tästä jalostankin vielä jatkokysymyksen, että ilmoitetaanko noita nimimerkkien muutoksia jossain?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ainut voisi olla tunnuksia tehdessä tullut kirjoitusvirhe, minkä puolestani saisi kärsiä nahoissaan :).

Lyhyesti perusteluni on siis: Nimimerkin tunnistettavuus > "en tykkää mun nickistä"
Huonosti valittu nimimerkki on hiukan kuin surkea tatuointi väärässä paikassa. Haluaisitko sinä esimerksi olla lopun elämääsi vaikka Kari Runk tai Sisäliitin? Kyllä virheitä saa minusta halutessaan korjata.

Tästä jalostankin vielä jatkokysymyksen, että ilmoitetaanko noita nimimerkkien muutoksia jossain?
Saisikohan tuota vanhaa nimimerkkiä niitattua jotenkin kirjoittajan profiiliin? Minusta se olisi ainoa oikea paikka. Ja kivahan se olisi, jos siitä joku jälki jäisi muillekin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lyhyesti perusteluni on siis: Nimimerkin tunnistettavuus > "en tykkää mun nickistä"

Mun mielestä on todella koomista, että joku ei tykkää omasta nimimerkistään. Ymmärtäisin, jos se tulisi automaattisesti jonkun generaattorin arpomana, mutta käsittääkseni jokainen antaa sen itselleen ihan itse.

Minunkin mielestäni nimimerkin vaihtaminen on typerää, mutta jos se kerran on mahdollista, niin mikäs siinä. Mutta olisi kyllä tosiaan mukavaa, jos se vanha nimimerkki vaikkapa profiilin kautta edelleen näkyisi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
enkä oikeastaan näe tuolle nimen vaihdokselle mitään järkiperustetta.

Mun aiempi nimimerkki oli suorastaan järisyttävän paska enkä uskoisi täällä edes enää vuosiin kirjoitelleeni, mikäli sen vaihtaminen ei olisi ollut mahdollista. Kyllä, virhearvio oli minun kun aikanaan kirjoitusoikeuksia paskalla nimimerkillä hain. Aika äkkiä sen kuitenkin onneksi sain vaihdettua nykyiseen, johon olen ollut enemmän tai vähemmän tyytyväinen, ainakaan en sitä vaihtaisi enää.

Tossa nyt yksi mun mielestä järkiperuste.

Mun mielestä on todella koomista, että joku ei tykkää omasta nimimerkistään.

Onhan se joo, mutta pitäisikö olla sitten niin, että virhettä ei ole oikeutta korjata? Eli kärjistäen jos laitat kännissä tai muuten ei-niin-selkeässä tilassa hakemuksen sisään ja nimimerkiksi valitset jonkun sillä hetkellä hauskalta tuntuvan, joka ei sitten pidemmän päälle sitä ole, niin sen kanssa pitäisi olla jumissa? Mun mielestä on ihan ok, että yhteen virhelyöntiin on kaikilla varaa.
 
Tämähän ei siis mikään iso asia luonnollisesti ole, mutta nostin tämän nyt framille kun noita nimimerkkinsä vaihtaneita on näkynyt.

Se lähinnä ärstyttää, kun muodostat pitkän lukemisen jälkeen mielipiteen jostain kirjoittajasta etkä edes huomaa, että hän on vaihtanut nimimerkkiä. Oli kirjoittaja sitten perseillyt oikein olan takaa tai kirjoitellut mahdottoman fiksuja, vaihdos vaikeuttaa mielipiteiden muodostamista.

Ymmärrän Trenchtown argumenttisi ja myönnän toki että se on varsin pätevä, mutta mielestäni silti haitat ovat hyötyjä isommat ja pidättäydyn mielipiteessäni, vaikka jokin välimallin ratkaisukin olisi varmasti toimiva, kuten nimivaihdosten ilmoittaminen tai vanhan nimimerkin näkyminen jossain mistä sen oikeasti voi huomata.
Eli kärjistäen jos laitat kännissä tai muuten ei-niin-selkeässä tilassa hakemuksen sisään ja nimimerkiksi valitset jonkun sillä hetkellä hauskalta tuntuvan, joka ei sitten pidemmän päälle sitä ole, niin sen kanssa pitäisi olla jumissa?
Tuollaiseen kännissä tehtyyn nimimerkkiin vielä sanon, että kun säännöt ovat tiukemmat uusille kirjoittajille, niin tavallaan olisi tyhmää antaa siimaa sitten tässä asiassa, vaikka juuri uusilla kirjoittajilla se tunnettuus puuttuu ja täten nimenvaihdos ei muita kylläkään haittaisi. Toisaalta, juuri ne ensimmäiset viestit usein määrittävät paljon kirjoittajaa ja on mielestäni epäloogista, että heille annettaisiin mahdollisuus tehdä ensivaikutelma toiseenkin kertaan. Nuo mainitsemasi tilanteet ovat kuitenkin niin poikkeuksellisia, että noissa voitaisiin tehdä mielestäni harvoin poikkeuksia, vaikka tuota nimenvaihdossääntöä ei olisikaan. Silti se vaihdos pitäisi jossain näkyä.


edit: Kiitos vastauksesta Moderaattoreille.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Huonosti valittu nimimerkki on hiukan kuin surkea tatuointi väärässä paikassa. Haluaisitko sinä esimerksi olla lopun elämääsi vaikka Kari Runk tai Sisäliitin? Kyllä virheitä saa minusta halutessaan korjata.

Kyllä haluaisin. Ja mielelläni olisin vaikka se Sisäliitinkin jos en muuta keksisi.

Mielestäni tällä palstalla on useita kekseliäitä ja hyviä nimimerkkejä, mutta osa toki vetää tylsällä tyylillään. Se heille suotakoon.

Ja jos GaDa olisi edelleen GaDa, se olisi mun silmissäni vahvat värilasit omistava puusilmä. Nyt kun GaDa on Ralph, niin ymmärrän hänen viestejään huomattavasti paremmin kun mieleen tulee aina se Simpsoneiden hieman hidas pikkupoika. Nimimerkin vaihdosta voi olla siis jotain hyötyäkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on siis tullut tämmöinen ilmoitus: "Nimimerkin kesätyttö69 kirjoitusoikeudet on poistettu."

Joku perustelu ja sääntöpykälä tarvittaisiin. Vai meneekö tämä nykyään niin, että poistellaan mitä sattuu eikä tarvitse syytäkään kertoa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on siis tullut tämmöinen ilmoitus: "Nimimerkin kesätyttö69 kirjoitusoikeudet on poistettu."

Joku perustelu ja sääntöpykälä tarvittaisiin. Vai meneekö tämä nykyään niin, että poistellaan mitä sattuu eikä tarvitse syytäkään kertoa.

Miksi itsestäänselvyyksiä pitäisi sen kummemmin perustella? Itse hän sitä nimimerkkien poistoa selkeästi niin monessa ketjussa halusi, ja sen myös sitten sai.

edit. Niin vai siis jos et tiedä tämän nimimerkin tapausta, niin sitten toki eri, mutta ihmettelen jos olet siltä välttynyt. Katsele vaikkapa muutama ko. nimimerkin edellinen viesti, niin ymmärrät.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi itsestäänselvyyksiä pitäisi sen kummemmin perustella?

Miksi ei? Kyllähän säätökohta, johon vedotaan langetettaessa kirjoituskieltoja/kovempia tuomioita tulisi ilmoittaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ei? Kyllähän säätökohta, johon vedotaan langetettaessa kirjoituskieltoja/kovempia tuomioita tulisi ilmoittaa.

Miten niin tulisi? Minusta tilanne on verrattavissa siihen että kotibileisiisi kutsut hyvässä uskossa jonkun hauskalta vaikuttavan tyypin, joka yllättäen alkaa perseilemään. Heität sen tietty ulos ja et millään tavalla ole tilivelvollinen toisille vieraille päätöksestäsi...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsele vaikkapa muutama ko. nimimerkin edellinen viesti, niin ymmärrät.

Huomasin kyllä viestit ja siksi päädyinkin tätä asia ihmettelemään. Maalaisjärjellä kenties jotain sääntöjä onkin rikottu, siltä ainakin nopeasti mietittynä näyttäisi.

Pilliin viheltäminen ei vain toimi niin, että rikottu pelaaja ajetaan ulos syytä ilmoittamatta. Paniikkiratkaisuhan tämä taas oli eikä osata kertoa mistä rangaistus on johtunut.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nimimerkkiään voi siis vaihtaa yhden kerran. Moderaattorit
Miksi pitää voida vaihtaa kertaakaan? En minäkään jokaisesta viestistäni ole ylpeä, mutta eikö jokaisen kirjoittajan pitäisi olla mielipiteidensä takana nimimerkkiä vaihtamatta kitkerästä alusta katkeraan loppuun?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi pitää voida vaihtaa kertaakaan?

Käyttäjien toive.

Siksi. Ja kysymyksenä sellainen, että kun itse aikoinaan kämmäsin kirjoitusoikeuksia hakiessa ja valitsin nimimerkin joka ei millään lailla ollut mielestäni sopiva ja aika äkkiä sen vaihdoinkin tähän nykyiseen, niin sinunko mielestäsi minun olisi pitänyt lopettaa kokonaan palstalle kirjoittaminen, jos en siis olisi halunnut sillä ensimmäisellä nimimerkillä kirjoittaa? Siinäkö siis ne vaihtoehdot, tyydy valintaasi tai lopeta tänne kirjoittaminen? Mikä vika siinä on, että kaikille suodaan yksi huti?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Siksi. Ja kysymyksenä sellainen, että kun itse aikoinaan kämmäsin kirjoitusoikeuksia hakiessa ja valitsin nimimerkin joka ei millään lailla ollut mielestäni sopiva ja aika äkkiä sen vaihdoinkin tähän nykyiseen, niin sinunko mielestäsi minun olisi pitänyt lopettaa kokonaan palstalle kirjoittaminen, jos en siis olisi halunnut sillä ensimmäisellä nimimerkillä kirjoittaa? Siinäkö siis ne vaihtoehdot, tyydy valintaasi tai lopeta tänne kirjoittaminen? Mikä vika siinä on, että kaikille suodaan yksi huti?
Ei kai sillä nimimerkillä ole väliä vaan mielipiteillä. Oletin, että jotkut haluavat vaihtaa nimimerkkiä, jotta heitä ei yhdistettäisi aikaisempiin mielipiteisiin, joita he häpeävät

Oma maailman tyhmin nimimerkkini juontuu netin alkuaikoihin, jolloin hotmailissa joku oli ehtinyt varata penan, joten laitoin siihen zetan perään.

Miksi sinun nimimerkkisi on Trenchtown? Kingstonin Trenchtown oli ainakin 80-luvulla siellä käydessäni todella masentava slummi.
 
Viimeksi muokattu:

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Oletin, että jotkut haluavat vaihtaa nimimerkkiä, jotta heitä ei yhdistettäisi aikaisempiin mielipiteisiin, joita he häpeävät

Eikö kuitenkin ole niin, että kun nimimerkki vaihtuu, se vaihtuu myös kaikkiin aiemmin kirjoitettuihin viesteihin. Sen sijaan, jos kirjoittajan viestejä on lainattu, näissä näkyy se vanha nimimerkki, ja tästä kirjoittajan vanhaa identiteettiä olisi mahdollista jäljittää. Eli jos joku haluaa hakea kirjoittajan vanhoja viestejä, tämä ei kirjoitushistoriaa "nollaa".
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miksi ei? Kyllähän säätökohta, johon vedotaan langetettaessa kirjoituskieltoja/kovempia tuomioita tulisi ilmoittaa.
Eiköhän tuo eilisen viestihistoria riitä perusteluksi vallan mainiosti. Kahdessakymmenessä minuutissa toistakymmentä viestiä silkkaa paskaa. Halusi näyttävän lähdön ja teki selkeän palstaitsemurhan. Tervemenoa, ei tule ikävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös