Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 082 427
  • 6 309

Nick Neim

Jäsen
Mitäs mieltä moderaattorit ovat, onko viesteihin tarpeellista lisätä loppukaneetti, jossa kerrotaan minkälaisesta laitteesta viesti on lähetetty? Eikö ole hieman turhuutta kertoa viesteissä jostain Tapatalkista? Ja eikö turhuuksiin pitäisi puuttua rankalla kädellä?

Samallahan näkee näitä nimiä aina viestin lopuissa, mm. Tinken ja Jupen (vai Jupan?) näkee näitä lisäilevän. Eipä tuota nyt kovin häiritsevänä voi pitää, mutta luonnollisesti nuo varmaan kielletään sitten samalla, mikäli näistä Tapatalkeista ruvetaan jakelemaan huomautuksia tai rangaistuksia.

Että silleen...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itsellänihän jos lähetän Lumiastani spostia ihmisille, niin tulee automaattisesti viestin perään "Lähetetty Windows-puhelimesta", joten ehkä tuo "tapatalk"-case tulee myös automaattisesti?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onhan tuo vähän ärsyttävä ja täysin turha rivi tuo Tapatalk-maininta, mutta ei siihen nyt mitään moderaattorien puuttumisia tarvita.
 

julle-jr

Jäsen
Itsellänihän jos lähetän Lumiastani spostia ihmisille, niin tulee automaattisesti viestin perään "Lähetetty Windows-puhelimesta", joten ehkä tuo "tapatalk"-case tulee myös automaattisesti?
Varmaan tulee automaattisesti, mutta onko mahdotonta editoida viesteistä noita turhuuksia pois? Pitäähän linkkejäkin kuvailla, joten siitäkin tulee vaivaa. Ja tulee minullekin esim. kännissä automaattisesti lainausvirheitä, mutta silti nekin pitää pyrkiä editoimaan. On toki oma valinta kirjoittaa kännissä, mutta niin on sekin oma valinta, että käyttää laitetta, joka lisää jonkun turhuuden jokaisen viestin perään.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Luulisin, että tuon asetuksen saa pois päältä. Ainakin iPhonessa näin. Itseäni nuo ei kyllä suuremmin häiritse, joskaan ei se mikään tarpeellinenkaan tietoa ole mistä laitteesta se viesti on ilmoille painettu..
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Luulisin, että tuon asetuksen saa pois päältä. Ainakin iPhonessa näin. Itseäni nuo ei kyllä suuremmin häiritse, joskaan ei se mikään tarpeellinenkaan tietoa ole mistä laitteesta se viesti on ilmoille painettu..
Tapatalkista ainakin saa varmuudella tuon ilmoituksen pois asetuksista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Idea noissa mobiililaitteiden allekirjoituksissa niin tapatalkissa kuin vaikkapa sähköpostissa on ilmaista lukijalle miksi viesti on mahdollisesti kirjoitettu lyhennelmäisesti.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Elvistelyä, sanon minä. Kun sen maininnan voi helposti jättää poiskin.

Lyhennelmäisesti täällä moni kirjoittaa ilman tapatmstalkkiakin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mitäs mieltä moderaattorit ovat, onko viesteihin tarpeellista lisätä loppukaneetti, jossa kerrotaan minkälaisesta laitteesta viesti on lähetetty? Eikö ole hieman turhuutta kertoa viesteissä jostain Tapatalkista? Ja eikö turhuuksiin pitäisi puuttua rankalla kädellä?

Ihmetyttää kyllä, että kuinka paljon noi toisia ärsyttää. Samalla periaatteella pitänee poistaa sigut ja tosiaan myös toisten viljelemät "allekirjoitukset" esim. vlad.

En näe tässä mitään kovin suurta ongelmaa. Saahan noi pois Tapatalkista, mutta kun se on perusasetuksissa, niin kaikki ei niitä viitsi käydä poistamassa. No big deal.

Elvistelyä, sanon minä. Kun sen maininnan voi helposti jättää poiskin.

Tämä logiikka ei ihan aukene minulle, miksi jonkun foorumin selailuohjelman käyttö on elvistelyä? Väittäisin, että todennäköisempi vaihtoehto on kuitenkin se, että kaikki ei halua käyttää aikaa kännyköiden asetuksien selailuun. Tällöin Tapatalkkien ja muiden vastaavien asetukset jää melko varmasti katsomatta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elvistelyä, sanon minä. Kun sen maininnan voi helposti jättää poiskin..

Onpas sulla heikko itsetunto jos tuollainen on elvistelyä.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Spedeilyä se on eikä elvistelyä. Spedet.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mainostamistahan tuo minusta on ja näyttää vielä olevan ihan hyväksyttyä toimintaa. Mahtaisiko mennä samalla tavalla läpi, jos tuon puhelinmainoksen tilalle laittaisi samaan tapaan vaikkapa paikallisen marketin viikonlopun tarjoukset?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Samalla periaatteella pitänee poistaa ... tosiaan myös toisten viljelemät "allekirjoitukset" esim. vlad.

Tuli mielikuva kirjeestä jossa allekirjoituksen paikalla nimen sijaan lukee:
"Kirjoitettu kuulakärkikynällä"
Voiko viestin allekirjoittamista nimimerkillä ihan oikesti verrata johonkin Mobira Cityman-mainintaan?

Samahan tuo on vaikka lukisi mitä. Ihan sama. Kaikki kukat vaan kukkimaan jne. Ei haittaa.

Terveisin
-Kale-

Kirjoitettu tietokoneen näppäimistöä käyttäen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuli mielikuva kirjeestä jossa allekirjoituksen paikalla nimen sijaan lukee:
"Kirjoitettu kuulakärkikynällä"
Voiko viestin allekirjoittamista nimimerkillä ihan oikesti verrata johonkin Mobira Cityman-mainintaan?

Voi. Ja ihan vain sen takia, että edellä ainoana perusteena oli että tuo teksti vie turhaa tilaa eikä siitä ole mitään hyötyä. Samalla tavalla sen nimimerkin näkee siitä viestin vieressä olevasta laatikosta, ihan turhaa tilaa siis vie sekin.

Painotetaan kuitenkin sitä, että en minä varsinaisesti puolusta noita tekstejä ja olen ne itsekin ottanut pois, mutta se on tosiasia, että kaikki eivät käytä tunteja kaikkien asetusten läpikäymiseen. Jotkut ihmiset melkein pelkäävät koskea asetuksiin kun pelkäävät sohlaavansa jotain väärin. Eli ymmärrän, että näitä tekstejä myös näkyy. Ei ne minua häiritse, kuten ei myöskään toisten käyttämän allekirjoitukset.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt ollaan oikealla asialla. Jatkoaikaan ei perkele pidä kirjoittaa muulla kuin kotikoneella. Ja jos kirjoittaa, niin pitää poistaa se teksti mikä tulee automaattisesti ko. ohjelmistoa käyttäessä. Kunniavelka! Talvisota! Isämmaa! Perkeleen porvarit ja Jyrki Käteinen!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ja jos kirjoittaa, niin pitää poistaa se teksti mikä tulee automaattisesti ko. ohjelmistoa käyttäessä. Kunniavelka! Talvisota! Isämmaa! Perkeleen porvarit ja Jyrki Käteinen!
Tai viiden sekunnin mittainen aika elämästä pois, kun sen tekstin automaattisen tulostumisen klikkaa asetuksista pois.

Valintojen maailma.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tai viiden sekunnin mittainen aika elämästä pois, kun sen tekstin automaattisen tulostumisen klikkaa asetuksista pois.

Valintojen maailma.

Valintojen maailma todellakin ja helppoa sellaiselle joka hallitsee tietotekniikan tai älypuhelimet edes jotenkuten. En kylläkään kirjoita koskaan viestejä tänne älypuhelimella, mutta jos kirjoittaisin niin olen varma, että omien viestieni perään tulostuisi automaattisesti jokin tekstinpätkä, koska en yksinkertaisesti osaa muokata kännykkäni asetuksia millään lailla. Niinpä valintani on se, että en kirjoita viestejä kännykällä.

vlad.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En kylläkään kirjoita koskaan viestejä tänne älypuhelimella, mutta jos kirjoittaisin niin olen varma, että omien viestieni perään tulostuisi automaattisesti jokin tekstinpätkä, koska en yksinkertaisesti osaa muokata kännykkäni asetuksia millään lailla.
Sitä varten täällä on niitä kysymysketjuja, että saa avun ongelmaansa. Ihan varmasti joka puhelinmallille tulee n. vartissa ohjeet automaattimainosten poistamiseen, jos vaan kehtaa kysyä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä varten täällä on niitä kysymysketjuja, että saa avun ongelmaansa. Ihan varmasti joka puhelinmallille tulee n. vartissa ohjeet automaattimainosten poistamiseen, jos vaan kehtaa kysyä.

Luuletko tosiaan, että stereotyyppinen jatkislainen - suomalainen n.25-35- vuotias mies - alentuisi kysymään apua jos ei osaa käyttää tietoteknistä laitetta?

Mutta tosissaan, juu, allekirjoitan Leonin kommentin ehdottomasti. Tapatalkista tuon saa pois tällainen tyhmempikin, enkä näe mitään tarvetta selitellä mistä laitteesta olen viestini lähettänyt? Tuo on yhtä tarpeellinen tieto kuin viestin kirjoituspaikka, lämpötila ja ilmanpaine siellä tai kirjoittajan promillet viestiä lähetettäessä.

Found from rectum using rubber gloves
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ai niin, sitä ei ole pakko poistaa kokonaan, sitä tekstiä voi myös muokata. Ainakin iPhonessa voi. Tämä helpottaa aika paljon monen patologisen signeeraajan elämää. Ajatelkaa, ei ikinä pelkoa siitä, että että silleen unohtuisi, vladista puhumattakaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Luuletko tosiaan, että stereotyyppinen jatkislainen - suomalainen n.25-35- vuotias mies - alentuisi kysymään apua jos ei osaa käyttää tietoteknistä laitetta?

Tämähän ei sitten kosketakaan minua, koska en kuulu kyseiseen ikäryhmään.

Pakko tunnustaa, että olen kaikkiaan todella laiska kysymään apua, kyse ei ole siitä, että se olisi millään muotoa hävettävää toimintaa vaan yksinkertaisi siitä, että jos minun on mahdollista valita niin teen jonkin asian siten kuten sen jo osaan ja jätän asian tekemättä sellaisella laitteella jota en osaa käyttää minua tyydyttävällä tavalla. Jos siis todellinen pakko tulisi kirjoittaa viestejä tännä älypuhelimella, kenties ottaisin - jos jaksaisin - selvää siitä kuinka sen tapatalk-tekstin julkaisemisen saa kytkettyä pois päältä, mutta koska ei ole pakottavaa tarvetta kirjoitella tänne kännykällä en edes uhraa ajatusta tähän vaan kirjoitan kannettavallani.

Olen kirjoitellun tänne jonkin viestin myös tabletilla mutta en oikein pidä sillä kirjoittamisesta, joten minun on vaikea kuvitella, että viitsisin yhtä riviä pidempiä viestejä tänne kirjoitella kännykällä. Uuvuttavaa puuhaa tuhertaa viestiä sellaisella kun jo tekstiviestien kirjoittaminen on raivostuttavaa, koska tulee väärin painalluksia, töppösormineni kun en aina osu juuri oikeaan kirjaimeen oikeassa kulmassa. Samsungini ei reagoi muuhun kuin sormella painamiseen, joten kynää tms. ei voi käyttää apuna.

vlad.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Samalla periaatteella pitänee poistaa sigut ja tosiaan myös toisten viljelemät "allekirjoitukset"
Kannatusta tälle! Tai siguthan saa asetuksista pois näkymästä, mutta noita ylimääräisiä rivintäyttöjäpä ei. Alkaa olemaan vähän turhaa toistoa, jos/kun sama käyttäjä kirjoittelee usein sivulla ja joka kerta toistuu samat maneerit/Tapatalk-puhelinmallit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös