Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 088 165
  • 6 327

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
En tiedä, onko tästä jo puhuttu, mutta kun olen kirjautuneena sisään, niin miksi ylhäällä olevassa palkissa Omat tietosi -napin vieressä on Rekisteröidy-nappi?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olisko mahdollista saada ohjeistus, että pelaajille perustettavat ketjut nimettäisiin muotoon "Tyler Redenbach" tai jotain, eikä muotoon Tyler Redenbach HIFK:hon". Ei iso asia, mutta minusta se olisi loogisempaa, ketjut kun palvelevat koko pelaajaan seura-aikaa, eivät vain hänen hankintaansa.

Toki jokainen ketjun avaaja voisi ihan ite miettiä, miten otsikoida. Mut ohjeistus olisi kiva, mielivaltainen penaltti toki paras.
Onko tuolla nyt suurempaa merkitystä. Pääasia, että otsikosta käy selville kenestä pelaajasta on kyse. Samassa topicissa voi varmaankin keskustella edesottamuksista myös seurassaoloaikana. Typeriä avauksia ovat mielestäni the massiivisen jälkeen nähdyt Sidni Crospy ja Bil Cosby Ässiin-ketjut, joissa keskustellaan kahdesta eri pelaajasta.

En tiedä, onko tästä jo puhuttu, mutta kun olen kirjautuneena sisään, niin miksi ylhäällä olevassa palkissa Omat tietosi -napin vieressä on Rekisteröidy-nappi?
Narahdit. Tuo näkyy vain niille, jotka ovat rekisteröineet myös kakkosnickin. Poista toinen välittömästi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nythän mä keksin. Mitä jos perustettaisiin jokaiselle ottelulle oma topicci ja kommentoitaisiin sen ottelun kulkua juuri siihen topiciin? Onkohan tätä koskaan missään kokeiltu?

Taitaa olla vähän hassuttelua mukana.
Minä seuraan otteluseurantaketjua sen takia, että se kertoo kaikista nopeimmin tässä valtakunnassa jokaisen ottelun maalit.
Sitä kannatan, että kirjoituksesta pitää saada selville mistä ottelusta on kyse. Otsikointia jokaisen viestin kohdalla en kannata.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Minä seuraan otteluseurantaketjua sen takia, että se kertoo kaikista nopeimmin tässä valtakunnassa jokaisen ottelun maalit.
Sitä kannatan, että kirjoituksesta pitää saada selville mistä ottelusta on kyse. Otsikointia jokaisen viestin kohdalla en kannata.
Yhtä otteluseurantaketjua kannatan myös. Sinänsä sama mistä kommentissa oleva ottelu ilmenee, mutta otsikkorivi olisi ihan hyvä vaihtoehto. Riittävä on toki myös ihan pelkkä ottelupaikkakunnan mainitseminen viestin alussa tyyliin "Tampereella". Eikä mitään nähtyjä mukahauskutteluita tyyliin "Tappara-Jyp Hakametsän jäähalli 24.11.2012 klo 17.00-"
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Onnistuuko sellainen muokkaus Peliluolan puolella olevaan Jatkoaika Warriors ketjuun että palstan etusivun muokkausoikeudet sallittaisiin MaybeTomorrow nimimerkille? Tätä tarvittaisiin mm. joukkueiden ja liigan tietojen muokkaamiseen. Itse en enää ole kyseisessä liigassa mukana ja hän lupasi hoitaa komissaarin hommat kyseisessä liigassa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nythän mä keksin. Mitä jos perustettaisiin jokaiselle ottelulle oma topicci ja kommentoitaisiin sen ottelun kulkua juuri siihen topiciin? Onkohan tätä koskaan missään kokeiltu?

Ei missään tapauksessa. Otteluseurantaketju on monesti allekirjoittaneen ainut tapa seurata kierrosta välillä niin hitaiden yhteyksien vuoksi. Kirjoittajan suosikkijoukkueen mukaan tunnistaa yleensä mistä pelistä on kysymys, joillain ei tietenkään siellä liigaseuraa ilmoiteta jolloin otsikointi olisi tarpeen. Kuten ylempänä jo kommentoitiinkin niin Jatkoajan otteluseurantaketju on nopein ja luotettavin lähde liigakierroksen tapahtumille.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Joku voisi vaikka perustaa kehitysehdotukset Jatkoaikaan -ketjun kun täällä käsitellään aika paljon sitä asiaa. Noh mutta ei tämä häiritse.

Tänne voisi tulla semmoinen uudistus, että jos joku lainaa sinun viestiäsi tai mainitsee nimesi viestissään, niin siitä tulisi ilmoitus. Koska välillä saattaa jättää jonkun keskustelun täysin väliin ja sillä välin joku on vastannut sinun kommentiisi, mutta et välttämättä tule koskaan tietämään sitä. Ei minnekkään sähköpostiin viestiä, mutta joku ilmoitus tänne itse Jatkoaikaan. Tuskin tuo menisi överiksi millään tapaan?
 

Wolves

Jäsen
Tänne voisi tulla semmoinen uudistus, että jos joku lainaa sinun viestiäsi tai mainitsee nimesi viestissään, niin siitä tulisi ilmoitus.

Tämä ei ole Facebook, tämä on keskustelupalsta. Deal with it.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Tämä ei ole Facebook, tämä on keskustelupalsta. Deal with it.

No olkoon Facebookissa sama ominaisuus, mutta väitätkö että olisi täysin turha ominaisuus? Uskallan väittää, että aktiivisille kirjoittelijoille olisi hyödyksi. Noh toisaalta ei tässä maailmassa kaikki tarvitse olla mahdollisimman helppoa ja pienellä työllä tehtyä.

Ei väkisin sano Lothar.
 
Suosikkijoukkue
KK
No olkoon Facebookissa sama ominaisuus, mutta väitätkö että olisi täysin turha ominaisuus? Uskallan väittää, että aktiivisille kirjoittelijoille olisi hyödyksi. Noh toisaalta ei tässä maailmassa kaikki tarvitse olla mahdollisimman helppoa ja pienellä työllä tehtyä.

Ei väkisin sano Lothar.
Mitä hyötyä tästä olisi aktiivisille kirjoittajille? Mielestäni ei yhtään mitään. Lisäksi pidän itseäni aktiivisena.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Mitä hyötyä tästä olisi aktiivisille kirjoittajille? Mielestäni ei yhtään mitään. Lisäksi pidän itseäni aktiivisena.

No kuvittele jos olisit kirjoittanut juuri neljään eri ketjuun, jotka eivät ole yhden jengin ketjuja. Sitten kun ketjuun kirjoitetaan paljon asiaa yhteen ketjuun, niin et välttämättä enää seuraa näitä neljää ketjua aivan niin aktiivisesti. Sitten täysin tietämättä joku lainaa viestiäsi ja kommentoi jotain, mutta et tule sitä näkemään välttämättä pitkään aikaan. Jos kuitenkin näkisit heti sen, niin voisit käydä keskustelua heti tämän lainaajan kanssa jos olisi tarpeen.

Toinen skenario: Joku nostaa vanhan viestisi ylös ja kirjoittaa jotain mihin normaalisti haluaisit vastata, mutta nyt et edes tiedä onko näin käynyt ellet lue jokaista ketjua aktiivisesti mihin olet ikinä kirjoittanut.

Kolmas skenario: Otteluseuranta. Siellähän niitä viestejä tulee järkyttävät määrät eikä siinä pysy aina perässä. Sitten joku vastaa viestiisi ja provoo sen verran että normaalisti olisit ihossa kiinni heti, mutta nyt et pääse vastaamaan.

Kyllä noita esimerkkejä keksii moniakin. En kuitenkaan sano, että en pystyisi elämään jos ei tälläistä tulisi. Heitän ilmoille ehdotuksia ja muut sitten tyrmää ne, se sopii oikein hyvin. Pitänee keksiä jotain hyviä ehdotuksia :)
 

Wolves

Jäsen
Noh toisaalta ei tässä maailmassa kaikki tarvitse olla mahdollisimman helppoa ja pienellä työllä tehtyä.

Onko sinusta suuri työ mennä omaan profiiliin, klikata "Hae nimimerkin "xxx" viestit" ja siitä lähteä seuraamaan haluttua kirjoittamaasi viestiä?

Jos on niin olet joko liian laiska tai ulostat tuotoksiasi liian moneen ketjuun päivittäin. (Ja tällä ei siis viitattu tuotostesi tasoon)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tuo Mairouhin ehdottama ominaisuus minusta pöllömpi ominaisuus olisi, eikä se minusta muuttaisi palstan olemusta mitenkään, vrt tykkäykset. Että sikäli en ymmärrä kiivasta vastustusta, itse asiassa kummeksun sitä ja ihmettelen mitä pahaa tuossa olisi? Ei sitä varmaan pakko olisi käyttää. Voisin kuvitella itse käyttäväni joskus.

Toisaalta jos ei tällaista ominaisuutta palstaohjelmistossa valmiina ole, niin ei sellaista varmaan ole mahdollista toteuttaa. Muistelisin kyllä, että jollain toisella palstalla oli asetuksissa kohta josta sai valittua sähköposti-ilmoituksen, kun joku lainaa viestiäni tai kirjoittaa avaamaani ketjuun, mutta voi olla että olen nähnyt unta, eikä tuo kauhean kätevä tapa olisikaan.

edit: Todennäköisesti olen nähnyt unta yksityisviesti-ilmoitusten ja viestiketjujen tilaamisen yhdistelmästä. Kostea uni.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Onko sinusta suuri työ mennä omaan profiiliin, klikata "Hae nimimerkin "xxx" viestit" ja siitä lähteä seuraamaan haluttua kirjoittamaasi viestiä?

Jos on niin olet joko liian laiska tai ulostat tuotoksiasi liian moneen ketjuun päivittäin. (Ja tällä ei siis viitattu tuotostesi tasoon)

Ei ole. Kuten sanoin, ei kaiken tarvitse olla liian helppoa nykyään ja tehdä asioista mahdollisimman yksinkertaista. Siinä mielessä ei tuota ominaisuutta tarvitsisi, mutta ei siitä haittakaan olisi. Kuten jälleen sanoin, heitin vain ilmoille ehdotuksen ja hyvä että sain vastauksia. Mielummin täystyrmäys kun ei ollenkaan vastauksia. Mutta jos ei osaa katsoa asioita eri kantilta, niin minkäs sille voi.
 

Wolves

Jäsen
Mutta jos ei osaa katsoa asioita eri kantilta, niin minkäs sille voi.

Ei kysymys ole siitä, etteikö asiaa osaa katsoa joltain tietyltä kantilta, ei ole vain mitään syytä rakentaa/ottaa käyttöön facebook maailmasta tuttuja ominaisuuksia. 11 vuotta olen tähän mennessä pärjännyt ilmankin ja jos täysin puhtaalta mutu-tuntumalta sanoisin, niin 85% palstalaisista ei todellakaan halua palstalle "tykkään, kommentoithan, aiku tää on niin ihku-kivaa" toimintoja, joista ei suuremmassa kuvassa ole minkäänlaista hyötyä. Tähdennän edelleen, tämä on keskustelupalsta ei Facebook.

Toisekseen, miten ottaisit huomion nimimerkit, jotka ovat joko sanoja suoraan suomen kielestä tai yleisiä käytäntöjä, kuten esim. merkistöyhdistelmä #1 aina #99 saakka, jotka ovat ihmisten nimimerkkejä. Pitäisikö näiden ihmisten vain katsella sitä saastan tulvaa, joka puskisi heidän "inboxiinsa", kun useampi tuhat ihmistä sattuu vahingossa kirjoittamaan saman viikon aikana viestiinsä jonkun edellä mainituista?
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Ei kysymys ole siitä, etteikö asiaa osaa katsoa joltain tietyltä kantilta, ei ole vain mitään syytä rakentaa/ottaa käyttöön facebook maailmasta tuttuja ominaisuuksia. 11 vuotta olen tähän mennessä pärjännyt ilmankin ja jos täysin puhtaalta mutu-tuntumalta sanoisin, niin 85% palstalaisista ei todellakaan halua palstalle "tykkään, kommentoithan, aiku tää on niin ihku-kivaa" toimintoja, joista ei suuremmassa kuvassa ole minkäänlaista hyötyä. Tähdennän edelleen, tämä on keskustelupalsta ei Facebook.

Jos mielestäsi ehdottamani ominaisuus kuuluu "tykkään, kommentoithan, aiku tää on niin ihku-kivaa" -toimintoihin, niin sinulla täytyy olla jotain Facebookia vastaan. Ehdottamani toiminto ei mitenkään ole mitään huomionhakuista toimintaa. Pointtisi tuli kuitenkin selväksi.

Toisekseen, miten ottaisit huomion nimimerkit, jotka ovat joko sanoja suoraan suomen kielestä tai yleisiä käytäntöjä, kuten esim. merkistöyhdistelmä #1 aina #99 saakka, jotka ovat ihmisten nimimerkkejä. Pitäisikö näiden ihmisten vain katsella sitä saastan tulvaa, joka puskisi heidän "inboxiinsa", kun useampi tuhat ihmistä sattuu vahingossa kirjoittamaan saman viikon aikana viestiinsä jonkun edellä mainituista?

Tämä on taas hyvä pointti. Juuri kuvailemallasi tavalla tämä ei toimisikaan. Tässä tapauksessa asian voisi supistaa siihen, että aina vain lainatessa viestiä tulee ilmoitus. Ei siis aina kun kyseistä nimimerkkiä käytetään viestissä. Silloin tosin toiminto olisi hyvin pieni joten herää kysymys, olisiko se enää tarpeellista toteuttaa. Hyvä että toit tämän puolen ilmi, sillä en lainkaan ajatellut sitä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joku voisi vaikka perustaa kehitysehdotukset Jatkoaikaan -ketjun kun täällä käsitellään aika paljon sitä asiaa. Noh mutta ei tämä häiritse.

Tänne voisi tulla semmoinen uudistus, että jos joku lainaa sinun viestiäsi tai mainitsee nimesi viestissään, niin siitä tulisi ilmoitus. Koska välillä saattaa jättää jonkun keskustelun täysin väliin ja sillä välin joku on vastannut sinun kommentiisi, mutta et välttämättä tule koskaan tietämään sitä. Ei minnekkään sähköpostiin viestiä, mutta joku ilmoitus tänne itse Jatkoaikaan. Tuskin tuo menisi överiksi millään tapaan?
En ole kokeillut, mutta omista asetuksista (EDIT. ja itse asiassa suoraan ketjussa valikosta klikkaamalla) voi laittaa viestiketjujen seurannan päälle. Tekee ymmärtääkseni about kaiken muun, paitsi ei osaa seurata, jos vaikka joku mainitsee nimesi. Ainakin muilla foorumeilla tuo toimii niin, että saat emailia, kun ketju aktivoituu.

Oliko edes lähellä ehdotustasi? Kävitkö tsekkaamassa ennen postaustasi? Ymmärsinkö ongelman täysin väärin?

Lisää edittiä: jos suurin ongelma on se, ettei muista osallistuneensa johonkin ketjuun, email-ilmoitus on ihan varmasti riittävä keino varmistaa, ettei joku asia pääse ohi silmien. Jos on taas uusavuton ja kaikki pitää tuoda hopealautasella eteen, niin sitten se on mun puolestani voi-voi.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei kysymys ole siitä, etteikö asiaa osaa katsoa joltain tietyltä kantilta, ei ole vain mitään syytä rakentaa/ottaa käyttöön facebook maailmasta tuttuja ominaisuuksia.
Miksi kaikkea pitää aina verrata Facebookiin? Vastaavanlaisia toimintoja on ollut netissä jo pitkään ennenkuin Facebook keksittiin.

Minun mielestäni tuo Mairouhn ehdotus olisi hyvä lisä, jos se teknisesti on edes mahdollista toteuttaa. Silloin tällöin huomaa että joku on vastannut muutaman päivän, joskus jopa muutaman viikon, jälkeen viestiin. Varsinkin jos se tapahtuu "Sekalaisten kysymysten" -tyyppisessä ketjussa, niin voi usein olla että joku tärkeä viesti jää täysin huomaamatta.

Ominaisuuksia ei tarvitse käyttää jos ei halua, mutta minä näkisin mielelläni tuon toiminnon tällä palstalla.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
En ole kokeillut, mutta omista asetuksista voi laittaa viestiketjujen seurannan päälle. Tekee ymmärtääkseni about kaiken muun, paitsi ei osaa seurata, jos vaikka joku mainitsee nimesi. Ainakin muilla foorumeilla tuo toimii niin, että saat emailia, kun ketju aktivoituu.

Oliko edes lähellä ehdotustasi? Kävitkö tsekkaamassa ennen postaustasi? Ymmärsinkö ongelman täysin väärin?

Kokeilin joo ja kyllähän tuo itseasiassa helpottaa, mutta nimenomaan hain tässä sitä, mitä tuo ei osaa tehdä eli seurata, jos joku mainitsee nimesi tai lainaa viestiäsi. Sähköposti-ilmoitukset ei kuitenkaan itselläni toimi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kokeilin joo ja kyllähän tuo itseasiassa helpottaa, mutta nimenomaan hain tässä sitä, mitä tuo ei osaa tehdä eli seurata, jos joku mainitsee nimesi tai lainaa viestiäsi. Sähköposti-ilmoitukset ei kuitenkaan itselläni toimi.
No ota itsellesi sellainen rutiini, että haet päivittäin google-hakuna oma nimimerkkisi näin: Mairouh site:jatkoaika.com ja näet suoraan, missä kaikkialla Jatkoajassa nimimerkkisi on mainittu. Ja email-ilmoitusten toimimattomuus kuulostaa tekosyyltä.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
No ota itsellesi sellainen rutiini, että haet päivittäin google-hakuna oma nimimerkkisi näin: Mairouh site:jatkoaika.com ja näet suoraan, missä kaikkialla Jatkoajassa nimimerkkisi on mainittu. Ja email-ilmoitusten toimimattomuus kuulostaa tekosyyltä.

Tuohan on aika kätevä. Ei kyllä näytä muiden viestejä, jossa lainataan minun viesetejäni, mutta muuten toimii aika mallikkaasti, Kiitos. Ehkä tästä tulee uusi "Näin teen vain minä (1/10000?)" -rutiini.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
eikö helpompi ole mennä Jatkoajan tarkennettuun hakuun laittaa oman nimimerkkinsä avainsanoiksi ja hakuvalinnoista hakea viestit esim ajalta kaksi viikkoa ja uudemmat. Ei hae omia, mutta lainatut viestit kyllä ja sellaiset joissa on nimi mainittu.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
eikö helpompi ole mennä Jatkoajan tarkennettuun hakuun laittaa oman nimimerkkinsä avainsanoiksi ja hakuvalinnoista hakea viestit esim ajalta kaksi viikkoa ja uudemmat. Ei hae omia, mutta lainatut viestit kyllä ja sellaiset joissa on nimi mainittu.

No tuohan toimii vielä paremmin...No hyvä että asiat selveni. Edelleen olen ehdotukseni kannalla, mutta kyllä näillä toiminoilla jo pitkälle pääsee. Kiitos avusta!
 

julle-jr

Jäsen
Mitäs mieltä moderaattorit ovat, onko viesteihin tarpeellista lisätä loppukaneetti, jossa kerrotaan minkälaisesta laitteesta viesti on lähetetty? Eikö ole hieman turhuutta kertoa viesteissä jostain Tapatalkista? Ja eikö turhuuksiin pitäisi puuttua rankalla kädellä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös