Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 081 148
  • 6 306

Myste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Hurricanes // FC Lahti // MMA
Dear Eki!
Mulla jostain syystä jää aika usein notifikaatiot saamatta seuratuista ketjuista. Hiton ärsyttävää. Onko tää ominaisuus vai onks mussa jotain vikaa? :D
Tosin... keksejäkin vois tietty useemmin putsailla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Dear Eki!
Mulla jostain syystä jää aika usein notifikaatiot saamatta seuratuista ketjuista. Hiton ärsyttävää. Onko tää ominaisuus vai onks mussa jotain vikaa? :D
Tosin... keksejäkin vois tietty useemmin putsailla.
Jatkoajassa on olemassa oikeat ja väärät. @heavy ja @Dave Stathos kuuluvat niihin vääriin. Tämä siis myös mahdollista sinun kohdallasi! Toivottavasti Eki kuitenkin selvittää tämän asian.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Monesti tulee seurattua Uudet viestit -listaa mutta mikä on tuo Uudet sisällöt -palsta? En ole saanut päähäni miten se eroaa ensin mainitusta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monesti tulee seurattua Uudet viestit -listaa mutta mikä on tuo Uudet sisällöt -palsta? En ole saanut päähäni miten se eroaa ensin mainitusta.
Tuo on palstasoftan ominaisuus. Tuolla uusimpien sisältöjen sivulla voisi olla erikseen välilehtiä uusille ketjuille, uusille vastauksille, tykkäyksille ja profiilien muutoksille jne. Ideana on, että se ensimmäinen välilehti, eli juurikin tuo "Uudet sisällöt" näyttää kaikki edellä mainitut ja sen jälkeen on välilehdet erikseen tietynlaisille sisällöille. Jatkiksessa ei ole koettu tarvetta näyttää muita kuin uusia viestejä, joten lopulta molemmat välilehdet näyttävät samat asiat.

Tuo "Uudet sisällöt" on siis välilehti, jota ei taida saada pois, eli se löytyy siitä väkisinkin aina, vaikka jatkiksen tapauksessa sille ei olisi tarvetta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Uudet sisällöt kuulostaa FB:n feediltä, tai IG/X:n "sinulle". Matskua, mistä Jatkoaika ajattelee minun tykkäävän. Suodatettua sisältöä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uudet sisällöt kuulostaa FB:n feediltä, tai IG/X:n "sinulle". Matskua, mistä Jatkoaika ajattelee minun tykkäävän. Suodatettua sisältöä.
Ei ole suodatettua sisältöä, vaan kaikki uusimmat viestit löytyy siitä. Edellä kerroin mistä tuo nimitys tulee ja mikä sen alkuperäinen pointti on.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tekeekö Moderaattorit alkavalle kaudelle jonkinlaisen linjauksen pelin aikaisen seurannan suhteen?

Nythän on tavaksi muodostunut että pelejä seurataan otteluketjussa, otteluseurantaketjussa ja lisäksi joka joukkueen omalla alueella olevassa "peliesitykset kaudella xxxx-xx" -ketjussa. Eli yhtä tiettyä peliä kommentoidaan neljään ketjuun. Mun mielestä toi on aika huono systeemi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos muutoksia tulee niin toivottavasti ainakin ”omassa peliesitykset”-ketjussa seuraaminen jatkuu. Vaikka me IFK-kannattajat tapellaan keskenämme siellä niin väittäisin, että nykyinen ratkaisu on vähentänyt myös Team Moderatorsin työtä, kun ne kaikkein valopäisimmät kommentit ovat tulleet ”omaan ketjuun”. Henkilökohtaisesti seuraan peliä mielummin IFK-henkisten kanssa. Kaikella kunnioituksella muita palstatovereita kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mulle on sinänsä ihan sama, miten monessa ketjussa otteluita seurataan, mutta jos tuo joukkueiden omissa osioissa seuranta on myös jatkossa, niin voisiko niille avata ihan oman sellaisen yleisen seurantaketjun joka joukkueen osioon? Vaikka naulata se siihen sairastupa- ja fanimatkat ketjujen kanssa siihen ylös.

Ei muuten, mutta sitä ihan mielellään lukisi niitä "peliesitykset kaudella X" ketjuja, mutta nyt kun niissä on otteluseuranta mukana, niin niitten lukeminen on todella rasittavaa. Etenkin silloin, kun ei ole ottelua jatkoajan kautta seurannut, mutta haluaisi jonkinlaisen katsauksen illan pelistä.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mulle on sinänsä ihan sama, miten monessa ketjussa otteluita seurataan, mutta jos tuo joukkueiden omissa osioissa seuranta on myös jatkossa, niin voisiko niille avata ihan oman sellaisen yleisen seurantaketjun joka joukkueen osioon? Vaikka naulata se siihen sairastupa- ja fanimatkat ketjujen kanssa siihen ylös.

Ei muuten, mutta sitä ihan mielellään lukisi niitä "peliesitykset kaudella X" ketjuja, mutta nyt kun niissä on otteluseuranta mukana, niin niitten lukeminen on todella rasittavaa. Etenkin silloin, kun ei ole ottelua jatkoajan kautta seurannut, mutta haluaisi jonkinlaisen katsauksen illan pelistä.
Minä en niin liigaa seuraa, mutta tällaisessa tapauksessa kiinnostaisi myös alustavasti se kanta "kun tullaan vieraisiin pöytiin huutelemaan". Eli olen siinä käsityksessä, että "flamettaa" ei saa, mutta pelikieltoilmoituksia kun olen seurannut, niin jotenkin tuntuu perusteluina olleen "X joukkueen kannattaja kävi provosoimassa Y joukkueen osiossa".
Eikai täällä ole mitään rinkirunkkaus juttuja tavoitteena vääntää, että oikean joukkueen(puolueen/elämänkatsomuksen) kannattamisella jaellaan rangaistuksia. Toki epäasiallinen käytös on epäasiallista riippummatta kannatetusta seurasta riippumatta, mutta varsinkin otteluseurannassa ns. vääristä mielipiteistä ei pitäisi rangaistusta jakaa.
 
Tekeekö Moderaattorit alkavalle kaudelle jonkinlaisen linjauksen pelin aikaisen seurannan suhteen?

Ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa tehdä liveseurannasta mitään uutta linjanvetoa.

Ollaan kyllä kanssasi samaa mieltä siitä, että nykyinen tilanne, missä eri seurojen kannattajat seuraavat otteluita eri tavoin, ei ole ole optimaalinen. Mitään sellaista yhtä ratkaisua ei kuitenkaan ole, mihin kaikki käyttäjät olisivat tyytyväisiä, eikä mekään ole haluttu lähteä jyrähtämään tai määräämään tässä asiassa.

Palstalla järjestettiin vajaat kolme vuotta sitten käyttäjäkysely, jonka tulokset havainnollistivat hyvin tätä dilemmaa:

Haluaisin, että keskustelu itseäni kiinnostavista otteluista on:
Oman joukkueeni osiossa 32 %
Ottelukohtaisessa ketjussa 39 %
Ottelukierroksen seurantaketjussa 29 %

Tässä kohteessa olisimme toivoneet selkeää tulosta, mutta aina ei saa sitä, mitä toivoo… Palstalaiset ovat jakaantuneet melko tasaisesti kolmeen osaan sen suhteen, kuinka yksittäisistä otteluista keskusteleminen pitäisi toteuttaa.

Toisin sanoen: meille jää vain huonoja vaihtoehtoja. Keskustelun jakaantuminen eri paikkoihin ei varmasti miellytä ketään täydellisesti, mutta sen keskittäminen yhteen ainoaan tapaan puolestaan harmittaisi kaikkia muiden tapojen kannattajia.

Tämä on siis hyvin pitkälti teistä käyttäjistä riippuva asia. Kun tehdään seuraava käyttäjäkysely, niin varmasti tiedustellaan mielipiteitänne tästä asiasta.


Mulle on sinänsä ihan sama, miten monessa ketjussa otteluita seurataan, mutta jos tuo joukkueiden omissa osioissa seuranta on myös jatkossa, niin voisiko niille avata ihan oman sellaisen yleisen seurantaketjun joka joukkueen osioon? Vaikka naulata se siihen sairastupa- ja fanimatkat ketjujen kanssa siihen ylös.

Tämä on ainakin teknisesti ihan helposti toteutettavissa. Eli meidän puolesta ketjun voi avata ja otsikoida keskittymään pelkästään liveseurantaan - ja parempikin niin, että liveseurata ja varsinainen keskustelu käydään eri ketjuissa.

Meidän resurssimme eivät kuitenkaan riitä siihen, että seurattaisiin aktiivisesti ketjuja ja puututtaisiin reaaliajassa siihen, mitä viestejä mihinkin ketjuun lähetetään. Eli lopputulos on pitkälti kiinni teistä käyttäjistä.


Minä en niin liigaa seuraa, mutta tällaisessa tapauksessa kiinnostaisi myös alustavasti se kanta "kun tullaan vieraisiin pöytiin huutelemaan". Eli olen siinä käsityksessä, että "flamettaa" ei saa, mutta pelikieltoilmoituksia kun olen seurannut, niin jotenkin tuntuu perusteluina olleen "X joukkueen kannattaja kävi provosoimassa Y joukkueen osiossa".
Eikai täällä ole mitään rinkirunkkaus juttuja tavoitteena vääntää, että oikean joukkueen(puolueen/elämänkatsomuksen) kannattamisella jaellaan rangaistuksia. Toki epäasiallinen käytös on epäasiallista riippummatta kannatetusta seurasta riippumatta, mutta varsinkin otteluseurannassa ns. vääristä mielipiteistä ei pitäisi rangaistusta jakaa.

Sekä flamettaminen että provosointi on kiellettyä.

Kaikki saavat kirjoittaa palstalla kaikkiin osioihin, eli ei ole mitään sellaista sääntöä, että esim. HIFK-osioon saisivat kirjoittaa vain HIFK-fanit, emmekä myöskään harrasta mielipidemoderointia. Ns. toisen joukkueen osioon kirjoittajilta toivomme kuitenkin harkintakykyä sen suhteen, mitä ja miten asiansa ilmaisee. Puutumme asiaan esimerkiksi silloin, jos kirjoitus on lällättelyä tai riidanhaastoa.

Vähän sama kuin jäähallilla. Jos kotijoukkueen kannattaja käväisee vierasfanien päädyssä moikkaamassa tuttujaan ja keskustelemassa asiallisesti pelistä, niin eihän siinä ole mitään ongelmaa. Jos sinne vierasfanien joukkoon sen sijaan mennään huutelemaan filmailevista pelleistä tai härnäämään jo valmiiksi harmissaan olevia faneja hävitystä matsista, niin eiköhän siinä tapauksessa paikalle tarvita nopeasti järjestyksenvalvojia.


Terveisin,
Moderaattorit
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos.

Muistan tuon kyselyn muutaman vuoden takaa ja itekkin siihen vastasin. Sen jälkeen onkin filmi poikki, eli noita kyselyn lopputuloksia en edes muista näheeni.

Kyselin siksi kun jo koko viime kauden, ja edellisenkin, mua häiritsi tuo käytäntö mikä pelien seurannassa oli. Mun mielestä koko kierroksen otteluseuranta on se paras systeemi edelleen, ja esimerkiksi viime torstain harjoituspelin jälkeisiä attentaatteja ei tarttis tehdä hävinneen joukkueen puolelle jos ne lällättelyt voisi pistää siihen seurantaketjuun.

Enkä todellakaan kirjoita tuota yllä olevaa siksi että pelikieltoa tuollaisesta pikku härnäyksestä ja siihen vastaamisesta olisin vaatimassa kenellekään mutta hyvä esimerkki siinä oli.

Mutta ei siinä mittään, tämä käy ja mennään näillä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olen pannut merkille, että twitter-linkit eivät enää näy upotuksina viesteissä vaan vain url-linkkeinä. Onko vika twitterissä (Muskissa), Jatkoajan softassa vaiko meikäläisen päässä?

@Ylläpito
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen pannut merkille, että twitter-linkit eivät enää näy upotuksina viesteissä vaan vain url-linkkeinä. Onko vika twitterissä (Muskissa), Jatkoajan softassa vaiko meikäläisen päässä?

@Ylläpito
Minulla näkyy ainakin tällä hetkellä twitter-upotukset ihan entiseen malliin. Ainakin tällä tietokoneella. Joten ainakaan mikään läpi palstan kaikille vaikuttava ongelma ilmeisesti ei ole kyseessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minulla näkyy ainakin tällä hetkellä twitter-upotukset ihan entiseen malliin. Ainakin tällä tietokoneella. Joten ainakaan mikään läpi palstan kaikille vaikuttava ongelma ilmeisesti ei ole kyseessä.
Itselläni tosiaan mobiililla tämä ongelma.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nyt kokeilin uudelleen, samaan aikaan mobiilissa ja tietokoneella. Aika monen twiitin kohdalla näkyy teksti This tweet is unavailable. Sekä konella että puhelimella. Eli et ole @V-G- ainoa, jolla jotain häikkää tuntuu olevan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Minulla näkyy ainakin tällä hetkellä twitter-upotukset ihan entiseen malliin. Ainakin tällä tietokoneella. Joten ainakaan mikään läpi palstan kaikille vaikuttava ongelma ilmeisesti ei ole kyseessä.

Tietokoneella Firefoxilla ei näy. Kännykällä Chromella näkyy.
 

Ylläpito

Administrator
Upotukset noin yleisesti ottaen toimivat. Mutta Musk on kaikkien rajapintojen toimintaa säätänyt, ja ne myös saattavat muuttua yhtäkkiä ilman mitään ennakkoilmoitusta, ja muuttua seuraavana päivänä takaisin. Kaikenlaista harmia tässä siis on viimeisten puolen vuoden aikana X:n kanssa ollut, mutta yleisesti ottaen pitäisi pelittää.

Osaltaan näihin voi vaikuttaa myös näiden välimuistitus ja myös oma X-status (=oletko kirjautuneena).

Matti Liljaniemi
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ehdotus @Ylläpito ja @Moderaattorit: voisiko tuota äänestyksen äänestysvaihtoehtojen määrää lisätä 40-50 äänestysvaihtoehtoon? Nykyinen 20 on aika vähän, jos haluaa tehdä isomman äänestyksen.
 
Miten @Moderaattorit ja @Ylläpito aikovat jatkossa varmistaa, että kaiken maailman (tai noh vain sen yhden maan) trollit eivät pääse suoltamaan tuota paskaansa palstalle? Vuosi palstalla ennen kuin kirjoitusoikeus vapaalle?

Me vaan luudalla lakaistaan lattioita...


Ainakaan tällä hetkellä meillä ei siis ole mitään suunnitelmia uusien käyttäjien kirjoitusoikeuksien rajoittamisen tai hakemuskriteerien tiukentamisen suhteen. Putsaillaan seulan läpi luikerrelleet sitten nopeasti palstalta pois, jos jo ensimmäiset viestit ovat ihan "sitä ihteään".

T: Modet
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hakuominaisuutta mahdollisuutta parantaa linkkien hakemisen kohdalta?

Esimerkkiviesti: Playoffs 2023 puolivälierät: Lukko (3.) – HIFK (6.) (Käytän linkkiä ettei käyttäjälle tule turhaa ilmoitusta)

Viestissä on linkki Liigan kurinpitopäätökseen, ja linkin otsikkona toimii kyseisen päätöksen otsikko.

Jos koitan hakea suoraan tuota linkkiä, tai sitten vaihtoehtoisesti linkinotsikkoa "HIFK:lle sakko pelikieltomääräysten rikkomisesta", niin kumpikaan haku ei anna minkäänlaisia tuloksia. Ja tämä ei ole mikään yksittäistapaus, vaan ihan yleisesti linkkejä ei pysty hakea.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Androidin Chromella tulee nyt aina sillointällöin koko ruudun kokoinen pop-up mainos. On varsin ärsyttäviä. Onko tämä kyseinen mainoskampanja pitkäänkin käynnissä? Toivottavasti ainakin pienennettäisiin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Androidin Chromella tulee nyt aina sillointällöin koko ruudun kokoinen pop-up mainos. On varsin ärsyttäviä. Onko tämä kyseinen mainoskampanja pitkäänkin käynnissä? Toivottavasti ainakin pienennettäisiin.
Sama iPhonella, on kyllä todella ärsyttävä. Mainoseuroja varmasti tarvitaan mutta tämä on mielestäni väärä tapa, satunnaiset mainokset viestien välissä sulatan paremmin.
 

Ylläpito

Administrator
Hei,

Kiitos palautteistanne. Nämä kampanjat keskittyvät nyt luonnollisesti Liiga-kauden alkuun ja tältä osin päättyvät ensi viikon loppuun. Varmasti samaa mainosmuotoa on jatkossakin, mutta huomattavasti harvemmin kuin nyt juuri tähän hetkeen.

Keskustelun puolella tuo nk. interstitiaali-formaatti on meillä uusi, ja kaikkien asetusten kuntoon säädössä ollut vielä vähän työtä. Normaalisti siis tarkoitus olisi, että nämä olisivat aika tarkkaan frekvenssirajattu = kuinka usein sama mainos yhdelle käyttäjälle näytetään = harvoin.

Tällaisen mainosmuodon näyttökohtakertainen hinta on n. 200-kertainen siihen "satunnainen mainos viestien välissä" verrattuna, joten tuolta osin rahat täytyy ottaa silloin, kun niitä on otettavissa - kuten nyt kauden alku on meillä aina perinteisesti MM-kisojen ohella se hetki.

Olemme aina pyrkineet siihen, että mainonta Jatkoajassa ei käyttäjiämme ärsytä, jatkossakin näin. Esimerkkinä se, että keskustelun kirjautuneille käyttäjille ei koskaan ole kuin itse myymiämme kampanjoita, ei ns. verkostomainontaa ollenkaan.

- Matti Liljaniemi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös