Mainos

Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 145 049
  • 6 477

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hakuominaisuutta mahdollisuutta parantaa linkkien hakemisen kohdalta?

Esimerkkiviesti: Playoffs 2023 puolivälierät: Lukko (3.) – HIFK (6.) (Käytän linkkiä ettei käyttäjälle tule turhaa ilmoitusta)

Viestissä on linkki Liigan kurinpitopäätökseen, ja linkin otsikkona toimii kyseisen päätöksen otsikko.

Jos koitan hakea suoraan tuota linkkiä, tai sitten vaihtoehtoisesti linkinotsikkoa "HIFK:lle sakko pelikieltomääräysten rikkomisesta", niin kumpikaan haku ei anna minkäänlaisia tuloksia. Ja tämä ei ole mikään yksittäistapaus, vaan ihan yleisesti linkkejä ei pysty hakea.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Androidin Chromella tulee nyt aina sillointällöin koko ruudun kokoinen pop-up mainos. On varsin ärsyttäviä. Onko tämä kyseinen mainoskampanja pitkäänkin käynnissä? Toivottavasti ainakin pienennettäisiin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Androidin Chromella tulee nyt aina sillointällöin koko ruudun kokoinen pop-up mainos. On varsin ärsyttäviä. Onko tämä kyseinen mainoskampanja pitkäänkin käynnissä? Toivottavasti ainakin pienennettäisiin.
Sama iPhonella, on kyllä todella ärsyttävä. Mainoseuroja varmasti tarvitaan mutta tämä on mielestäni väärä tapa, satunnaiset mainokset viestien välissä sulatan paremmin.
 

Ylläpito

Administrator
Hei,

Kiitos palautteistanne. Nämä kampanjat keskittyvät nyt luonnollisesti Liiga-kauden alkuun ja tältä osin päättyvät ensi viikon loppuun. Varmasti samaa mainosmuotoa on jatkossakin, mutta huomattavasti harvemmin kuin nyt juuri tähän hetkeen.

Keskustelun puolella tuo nk. interstitiaali-formaatti on meillä uusi, ja kaikkien asetusten kuntoon säädössä ollut vielä vähän työtä. Normaalisti siis tarkoitus olisi, että nämä olisivat aika tarkkaan frekvenssirajattu = kuinka usein sama mainos yhdelle käyttäjälle näytetään = harvoin.

Tällaisen mainosmuodon näyttökohtakertainen hinta on n. 200-kertainen siihen "satunnainen mainos viestien välissä" verrattuna, joten tuolta osin rahat täytyy ottaa silloin, kun niitä on otettavissa - kuten nyt kauden alku on meillä aina perinteisesti MM-kisojen ohella se hetki.

Olemme aina pyrkineet siihen, että mainonta Jatkoajassa ei käyttäjiämme ärsytä, jatkossakin näin. Esimerkkinä se, että keskustelun kirjautuneille käyttäjille ei koskaan ole kuin itse myymiämme kampanjoita, ei ns. verkostomainontaa ollenkaan.

- Matti Liljaniemi
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hei,

Kiitos palautteistanne. Nämä kampanjat keskittyvät nyt luonnollisesti Liiga-kauden alkuun ja tältä osin päättyvät ensi viikon loppuun. Varmasti samaa mainosmuotoa on jatkossakin, mutta huomattavasti harvemmin kuin nyt juuri tähän hetkeen.

Keskustelun puolella tuo nk. interstitiaali-formaatti on meillä uusi, ja kaikkien asetusten kuntoon säädössä ollut vielä vähän työtä. Normaalisti siis tarkoitus olisi, että nämä olisivat aika tarkkaan frekvenssirajattu = kuinka usein sama mainos yhdelle käyttäjälle näytetään = harvoin.

Tällaisen mainosmuodon näyttökohtakertainen hinta on n. 200-kertainen siihen "satunnainen mainos viestien välissä" verrattuna, joten tuolta osin rahat täytyy ottaa silloin, kun niitä on otettavissa - kuten nyt kauden alku on meillä aina perinteisesti MM-kisojen ohella se hetki.

Olemme aina pyrkineet siihen, että mainonta Jatkoajassa ei käyttäjiämme ärsytä, jatkossakin näin. Esimerkkinä se, että keskustelun kirjautuneille käyttäjille ei koskaan ole kuin itse myymiämme kampanjoita, ei ns. verkostomainontaa ollenkaan.

- Matti Liljaniemi
Kiitos vastauksesta, kuten sanoin niin ymmärrän että rahaa tarvitaan. Eilen noita mainoksia tuntui läpsyvän vain aika useasti eetteriin ja sai ”jatkuvasti” ruksia niitä pois. Mainos - kaksi päivässä varmaan menee hetken mutta ei montaa tunnissa. Mutta hienoa että näin onkin tarkoitus.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Hei,

Kiitos palautteistanne. Nämä kampanjat keskittyvät nyt luonnollisesti Liiga-kauden alkuun ja tältä osin päättyvät ensi viikon loppuun. Varmasti samaa mainosmuotoa on jatkossakin, mutta huomattavasti harvemmin kuin nyt juuri tähän hetkeen.

Keskustelun puolella tuo nk. interstitiaali-formaatti on meillä uusi, ja kaikkien asetusten kuntoon säädössä ollut vielä vähän työtä. Normaalisti siis tarkoitus olisi, että nämä olisivat aika tarkkaan frekvenssirajattu = kuinka usein sama mainos yhdelle käyttäjälle näytetään = harvoin.

Tällaisen mainosmuodon näyttökohtakertainen hinta on n. 200-kertainen siihen "satunnainen mainos viestien välissä" verrattuna, joten tuolta osin rahat täytyy ottaa silloin, kun niitä on otettavissa - kuten nyt kauden alku on meillä aina perinteisesti MM-kisojen ohella se hetki.

Olemme aina pyrkineet siihen, että mainonta Jatkoajassa ei käyttäjiämme ärsytä, jatkossakin näin. Esimerkkinä se, että keskustelun kirjautuneille käyttäjille ei koskaan ole kuin itse myymiämme kampanjoita, ei ns. verkostomainontaa ollenkaan.

- Matti Liljaniemi
Olisiko teknisesti mahdollista tarjota käyttäjätunnukseen sidottu mahdollisuus ostaa mainokseton keskustelupalsta? Maksaisin mielelläni tuon ”n. 200-kertaisen” mainososuuteni, ettei mainoksia tarvitsisi nähdä.
 

Ylläpito

Administrator
Olisiko teknisesti mahdollista tarjota käyttäjätunnukseen sidottu mahdollisuus ostaa mainokseton keskustelupalsta? Maksaisin mielelläni tuon ”n. 200-kertaisen” mainososuuteni, ettei mainoksia tarvitsisi nähdä.
Teknisesti, kyllä. Noin työmäärällisesti, kun pitäisi alkaa kuitteja tusata, alv-ilmoituksia ja raportointeja sekä ylläpitää koko systeemiä, niin vaatisi sellaisen määrän maksajia, että hommasta minkäänlainen pointti katoaisi.

- Matti Liljaniemi
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Tuli Modeilta bannia tissit-sanan käytösta poliittisessa osiossa. Viimeeksi, kun tarkistin, Löylyhuoneen määritelmä on: "Keskustelua politiikasta ja muista kuumista aiheista".
Kenen Moden mielestä tissit ei ole setämiehelle kuuma aihe?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voisiko @mikko600 kyseenalaisen pelikiellon peruuttaa tai viivästyttää alkamaan vasta huomenna? Herra on odottanut 20 vuotta Newcastlen paluuottelua Mestareiden Liigassa niin olisi vähintäänkin kohtuullista, että saisi tehdä sen yhdessä muiden veljien ja sisarten kanssa täällä!
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Voisiko @mikko600 kyseenalaisen pelikiellon peruuttaa tai viivästyttää alkamaan vasta huomenna? Herra on odottanut 20 vuotta Newcastlen paluuottelua Mestareiden Liigassa niin olisi vähintäänkin kohtuullista, että saisi tehdä sen yhdessä muiden veljien ja sisarten kanssa täällä!
Pelikiellon kysenalaisuuteen en ota kantaa mutta sinällään ihan reilu ehdotus. Jos modet tulisi vastaan, niin voisi tässä tapauksessa toimia paremmin kuin rangaistus.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Koskas näitä ketjujen muodossa, ketjujen välissä on alkanut mainoksia tulemaan? Esim. nyt Liiga-osiossa mainostetaan matkaa MM-kisoihin.

Tässä suora palaute: hyi vittu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koskas näitä ketjujen muodossa, ketjujen välissä on alkanut mainoksia tulemaan? Esim. nyt Liiga-osiossa mainostetaan matkaa MM-kisoihin.

Tässä suora palaute: hyi vittu.
Vielä tärkeämpi kysymys on se, että onko kyseessä pysyvä ratkaisu vai joku lyhytaikainen kokeilu?
Joka tapauksessa, en tykkää tästä muutoksesta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koskas näitä ketjujen muodossa, ketjujen välissä on alkanut mainoksia tulemaan? Esim. nyt Liiga-osiossa mainostetaan matkaa MM-kisoihin.

Tässä suora palaute: hyi vittu.
Pätkää lainaten ”Asiahan ei tietysti minulle kuulu...” mutta ajattelen mainosten kohdalla, että mikään ei ole ilmaista.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Pätkää lainaten ”Asiahan ei tietysti minulle kuulu...” mutta ajattelen mainosten kohdalla, että mikään ei ole ilmaista.
Tiedostan kyllä, ettei tämäkään pyöri ilman rahaa. Mainoksissa ei niin ole väliä, esim. se koko sivun peittävä on vain ärsyttävä. Mutta sitten kun ylitetään se raja mainosten sijoittelulla, että menee jo härskiksi, niin se pistää kyllä vituttamaan.

Mainostaahan voi esim. tyylillä.

E. Ja tässä tapauksessa on siis tyylitöntä "piilottaa" mainos "ketjuksi" ketjujen sekaan.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jatketaan kysymystä. Miksi helvetissä niitä pitää ängetä viestien väliin myös?
 

Ylläpito

Administrator
Kiitos palautteistanne.

Kyse on osasta uudesta tälle kaudelle myytyä mainospakettiamme, mistä on kaupat parin asiakkaan kanssa tehty ja toivottavasti mukaan saadaan vielä useampia. Ylipäänsä tavoitteena on fiksulla tarjoomalla houkutella mukaan meidän yleisöllemme relevantteja mainostaja-asiakkaita - ja kustannustehokkaalla paketilla saada hyvää omaa myyntiä paikkaamaan tilannetta.

Kun siis kaltaisemme pienet verkkomediat ovat melkoisessa puristuksessa olleet jo pidempään. Toisaalta siirtymä mobiiliin (missä nykyään ~80 % käyntikerroista) on ohentanut mahdollisuuksia tarjota brändimainontaa kenellekään asiakkaalle, Google ja Facebook rohmuavat kaiken ja pari suomalaista isointa mediataloa vie rippeetkin. Erilaisten mainosverkostojen kautta tulevat tuotot ovat tulleet reippaasti alaspäin lyhyessä ajassa.

Tekstilinkkimainonta on mielestämme kaikkea muuta kuin räikeää. Varmasti se näin ensimmäisenä päivänä on yhtäkkiä silmään tarttunut. Uskoisin, että jokusen käyntikerran jälkeen tilanne on jo toinen.

Kun Jatkoaika 100 % mainosrahoitteisesti toimii, ei mainonta voi olla pelkästään sellaista, mitä kukaan koskaan ei edes noteeraa.

Joskus aiemmin asiakkaat saattoivat kyntää kampanjoihin rahaa sen kummemmin miettimättä. Nykyään jokainen verkossa mainostava tietää tasan tarkkaan, millä hintaa hän pystyy Googlesta ostamaan klikin, mikä hän haluaa olla mainostensa näkyvyysprosentin minimin (kuinka monelle käyttäjälle mainos on ollut näytöllä vähintäänkin X ms) ja mistä halvimmalla saa ostettua mitäkin yleisötargetointiryhmiä.

Matti Liljaniemi
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kiitos selvennyksestä, @Ylläpito . Onneksi sitä ei tarvinnut odottaa viikkokaupalla.
Noiden mainosten kanssa oppii kyllä elämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös