Taidat hieman sekoittaa yksityisen ja julkisen. Jatkoajalla on täysi oikeus päättää mitä se haluaa - länsimaissa yksityisillä henkilöillä ja yksityisillä organisaatioilla on hyvin laajat toimintaoikeudet. Jossain Venäjällä jonkin kansallisesti merkittävän palstan päätökset tuskin olisivat vapaita, mutta näin meillä. Eli kysymys ei ole oikeuksien rajoittamisesta vaan oikeuksien käyttämisestä. Auttoiko tämä selvitys sinua?
Ei auttanut. Jatkoajan palstalla on säännöt ja niiden sääntöjen mukaan on enempi tai vähempi pelattu 19,5 vuotta. Aivan turha olisi Jatkoajan enää leikkiä mitään vakavasti otettavaa tahoa jos se alkaisi moisiin toimiin. Sinulla on nyt jostain syystä hirvittävä tarve päästä moraaliposeeraamaan ja esittämää tahoa joka päättää, että mistä palstalle saa ja ei saa kirjoittaa. En oikein ymmärrä tätä agendaasi, ilmeisesti koska jatkoaika on yksityinen, niin sitten sanavapaudella ei ole merkitystä. Tai jotain.
Mutta eiköhän tässä ole kuitenkin milipiteet asiasta tulleet molemmille osapuolille selväksi. Sinulla ei tunnu olevan kykyä muuttaa näkökantaasi, vaikka se on ihan kaikkia niitä arvoja vastaan mitä tässä maassa on vaalittu sen perustamisesta lähtien ja joille koko yhteiskuntamme rakentuu. Minä taas en ole valmis luovuttamaan tämän maan perustuslain kaikille takaamista oikeuksista ja toivon, että niitä noudatetaan myös jatkoajassa niin hyvin kuin mahdollista, vaikka jatkoaika onkin yksityinen taho. Molemmat olemme tuoneet äänemme kuuluviin ja ei tämä vääntö nyt tästä enää lisää vääntämällä parane.
Kiitos kuitenkin ihan antoisasta keskustelusta. Tosin olen hieman pettynyt, että senkin jälkeen miten yritin osoittaa, että asenteesi on yksiselitteisen väärä lähestymistapa asiaan. Ja miten ne Voltairen sanat ovat se perusta mihin minä aina nojaan ja mihin jokaisen demokraattisessa maassa asuvan kansalaisen tulisi nojata, eivät ole sinulle keskustelun kuluessa valjenneet, niin ainakin me keskustelimme. Kiitän siis siitä.