Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 084 100
  • 6 313

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuossa kun MustaSusi puhui kannattajien rankaisemisesta, en usko ajatuksen protestista tuntuvan rangaistukselta juuri kenellekään jokerikannattajalle. Todella moni heistä haluaa pois tästä sopasta. He ovat varmasti valmiina hyväksymään sen, että asialle tehdään jotakin.

Täten olen ehdottomasti protestin kannalla.
Se on ihan se ja sama montako niitä käyttäjiä on jotka haluaa sitä tai tätä. Te haluatte kaventaa käyttäjien oikeutta kirjoittaa palstalle omien poliittisien näkemystenne takia. Minä kannatan paskankin asian sanomisen äänioikeutta ja sananvapautta loppuun asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
mutta älkää alkako pakottamaan sitä muille.
Ei, en vieläkään tajua pointtiasi. Ei kysymys ole kenenkään pakottamisesta mihinkään vaan tämän sivuston ylläpidon omasta yksittäisestä mutta todellakin näkyvästä kannanotosta, olivat sen seuraukset sitten miten merkittäviä, epämerkittäviä, hankalia tai epähankalia tahansa. Näkisin tälläisen rohkean ja patrioottisen eleen olevan erittäin sopiva JA:n nykyiseen profiiliin, jossa otetaan kantaa yhteiskunnallisiin epäkohtiin ja korostetaan huippu-urheilun moraalista vastuuta erinäisistäkin asioista. Tässä suhteessa todellakin oltaisiin nyt omalla kotikentällä niin jään mielenkiinnolla odottamaan, että onko sitä oikeata rohkeutta ottaa kantaa. @Ylläpito @Moderaattorit
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kysehän olisi yhdestä otteluketjusta. Eri asia jos tahdottaisiin rajoittaa enemmänkin, se olisi häiritsevämpää. Yhden pelin sulkeminen ei ole.
Ei ole kyse yhdestä otteluketjusta vaan periaatteesta. Seuraavaksi vaaditte seuraavaa ja sitä seuraavaa ketjua suljettavaksi. Ei kiitos!
Ei, en vieläkään tajua pointtiasi. Ei kysymys ole kenenkään pakottamisesta mihinkään vaan tämän sivuston ylläpidon omasta yksittäisestä mutta todellakin näkyvästä kannanotosta, olivat sen seuraukset sitten miten merkittäviä, epämerkittäviä, hankalia tai epähankalia tahansa. Näkisin tälläisen rohkean ja patrioottisen eleen olevan erittäin sopiva JA:n nykyiseen profiiliin, jossa otetaan kantaa yhteiskunnallisiin epäkohtiin ja korostetaan huippu-urheilun moraalista vastuuta erinäisistäkin asioista. Tässä suhteessa todellakin oltaisiin nyt omalla kotikentällä niin jään mielenkiinnolla odottamaan, että onko sitä oikeata rohkeutta ottaa kantaa. @Ylläpito @Moderaattorit
Ei sinulta riitä ymmärrystä selvästikkään muille ihmisille kuin itsellesi/aatteellesi, niin ei varmasti se pointtikaan aukene. Sen olen kuitenkin selvällä suomenkielellä tänne laittanut. Tässä ei ole mitään rohkeaa, eikä mitään patrioottista vaan täysin mielivaltainen idea estää keskustelupalstan käyttäjiä kirjoittamasta palstalle jostain aiheesta. Ei kiitos!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mahdollisesti, mutta luultavasti emme. Tämä yksikin riittäisi vallan hyvin jos nyt edes toteutetaan.
Tai mitäs jos vaikka ei kielletä mitään ketjuja etukäteen ja ennakkosensuroida ja kaikilla saa olla samat säännöt? Ei tarvitse edes kokeilla mitään mielivaltaa muutaman käyttäjän päättäessä, että mistä saa kirjoittaa ja mistä ei?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sen olen kuitenkin selvällä suomenkielellä tänne laittanut. Tässä ei ole mitään selkeää, ei mitään patrioottista vaan täysin mielivaltainen idea estää keskustelupalstan käyttäjiä kirjoittamasta palstalle jostain aiheesta. Ei kiitos!
Mitä ihmettä? Siis täysin normaalia, ettei keskustelupalstoilla voi kirjoittaa kaikesta (no ehkä Suoli24:ssä melkein kaikesta) - palstat pitävät yllä sääntöjä ja valvovat kirjoittamista, JA:ssa erityisen tarkasti. Jos ihaillaan polvistumisia niin voisi olla edes sen verran rohkea, että tekisi itse tälläisen mielenilmauksen Jokerien groteskin Minskin vierailun suhteen. @Ylläpito @Moderaattorit
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jo Voltaire kauan sitten sanoi: ”Olen eri mieltä kanssasi, mutta olen valmis kuolemaan sen puolesta, että sinulla on oikeus sanoa se.”

Olen täysin samaa mieltä BlockWolfin kanssa. Ei Jatkoajan tule alkaa estämään keskustelua ikävistäkin aiheista ja ”vääristä” mielipiteistä. Oleellista on keskustelun tapa ja tyyli.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jo Voltaire kauan sitten sanoi: ”Olen eri mieltä kanssasi, mutta olen valmis kuolemaan sen puolesta, että sinulla on oikeus sanoa se.”

Olen täysin samaa mieltä BlockWolfin kanssa. Ei Jatkoajan tule alkaa estämään keskustelua ikävistäkin aiheista ja ”vääristä” mielipiteistä. Oleellista on keskustelun tapa ja tyyli.

Aloite on hyvä, mutta ongelmana on juuri se, että sananvapautta rajoitetaan - vaikka hyvänkin asian puolesta. Voisiko aloitetta jalostaa jotenkin niin, että löytyisi normaalista seurannasta poikkeavaa? En äkkiseltään keksi ratkaisua, mutta jotenkin ottelun vastenmielinen ainutlaatuisuus tulisi saada esille, mutta ei sananvapauteen puuttumalla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Varsin sopiva verrokki on tulossa ensi kesänä, eli jaliksen EM-kisat. Laitetaanko samoilla saatesanoilla boikottiin Suomen otteluista keskustelu niiltä osin, kun pelataan Venäjällä? Tuntuu vähän loputtomalta suolta ja minkäslaisia rangaistuksia annetaan, jos joku kumminkin noihin ketjunavauksen tekee tai kommentoi jossain yleisessä muu urheilu ketjussa?
Ikuinen banni, koska moraaliposeeraus?
Mitä ihmettä? Miten tämä huomiosi liittyy mitenkään tähän keskusteluun? Ihan ihme kommentteja kyllä tulee...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä ihmettä? Miten tämä huomiosi liittyy mitenkään tähän keskusteluun? Ihan ihme kommentteja kyllä tulee...
Se liittyy äärimmäisen hyvin tähän keskusteluun ja oli oikein oiva kommentti asiaan.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa Jokerien touhut, minä en heidän osioon ole kirjoittanut kuin ihan muutaman viestin. Inhoan Putleri kytköksiä ja KHL:ää yms. Mutta silti ihan jokainen heidänkin kannattaja on yhtä arvokas ja saa seurata ihan mitä tahansa peliä kuten minä seuraan Liigan pelejä. Se on heidän oikeutensa, enkä todellakaan halua heiltä sellaista oikeutta viedä. Päin vastoin minä vastustan tuollaista toimintaa missä aletaan ennakkosensuroimaan kunnes jonkun pinna lopulta pettää ja minut palstalta potkitaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se liittyy äärimmäisen hyvin tähän keskusteluun ja oli oikein oiva kommentti asiaan.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa Jokerien touhut, minä en heidän osioon ole kirjoittanut kuin ihan muutaman viestin. Inhoan Putleri kytköksiä ja KHL:ää yms. Mutta silti ihan jokainen heidänkin kannattaja on yhtä arvokas ja saa seurata ihan mitä tahansa peliä kuten minä seuraan Liigan pelejä. Se on heidän oikeutensa, enkä todellakaan halua heiltä sellaista oikeutta viedä. Päin vastoin minä vastustan tuollaista toimintaa missä aletaan ennakkosensuroimaan verbaalisesti kunnes jonkun pinna lopulta pettää ja minut palstalta potkitaan.
No käyt kyllä ihan jotain eri keskustelua kuin minä. Anyways, Jokerien kannattajat voivat täysin vapaasti seurata tuota diktatuurin ylistysottelua Viaplaystä - jos jokin ehdotettu JA:n suomalaismielinen kannanotto yksittäisestä ottelusta estää jotain perustuslaillista oikeutta kommentoida yksityiselle keskustelupalstalle niin luulisin että esim yandex.ru -sivustolle voi hyvin perustaa myös suomenkielisen keskusteluosion tätä bloodmoney-ottelua varten.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mikä huomio? Sinä haluat että täällä ei avata moraalisena kannanottona ketjua tuohon otteluun ja minä kysyn, että mikä noissa ehkä tulevissa kisoissa poikkeaa moraalisi näkökulmasta verrokkina tähän.

Lopun rangaistus ihmettely liittyy taas siihen, että kun kuitenkin yksittäisellä palstalaiselle on mahdollista tuo ketju avata, niin mikä sitten rangaistus jos organisaatio haluamaanne pelleilyyn lähtisi.
No, uskoisin että näiden tapausten ero on ilmeinen. Mutta toki voit jatkaa ihmettelyä, joskin lähinnä keskenäsi. Hymiö.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No käyt kyllä ihan jotain eri keskustelua kuin minä. Anyways, Jokerien kannattajat voivat täysin vapaasti seurata tuota diktatuurin ylistysottelua Viaplaystä - jos jokin ehdotettu JA:n suomalaismielinen kannanotto yksittäisestä ottelusta estää jotain perustuslaillista oikeutta kommentoida yksityiselle keskustelupalstalle niin luulisin että esim yandex.ru -sivustolle voi hyvin perustaa myös suomenkielisen keskusteluosion tätä bloodmoney-ottelua varten.
Miksi jatkoajan käyttäjien pitäisi mennä johonkin muille sivustoille keskustelemaan Jokerien ottelusta? Eikö jatkoaika ole juurikin paikka missä keskustellaan jääkiekosta? Sinulla on hyvin hyvin huolestuttava poliittinen lähtökohta jossa sellaisia asioita mistä et pidä saa hiljentää vaikka voimalla. Se ei kuulu demokratiaan, päin vastoin se on hyvin hyvin epädemokraattista, että aletaan ylhäältäpäin moralisoimaan ja ennakkosensuroimaan. Poliisivaltiot ja diktatuurit on moisia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se ei kuulu demokratiaan, päin vastoin se on hyvin hyvin epädemokraattista, että aletaan ylhäältäpäin moralisoimaan ja ennakkosensuroimaan. Poliisivaltiot ja diktatuurit on moisia.
Taidat hieman sekoittaa yksityisen ja julkisen. Jatkoajalla on täysi oikeus päättää mitä se haluaa tehdä - länsimaissa yksityisillä henkilöillä ja yksityisillä organisaatioilla on hyvin laajat toimintaoikeudet. Jossain Venäjällä jonkin kansallisesti merkittävän palstan päätökset tuskin olisivat vapaita, mutta näin meillä. Eli kysymys ei ole oikeuksien rajoittamisesta vaan oikeuksien käyttämisestä. Auttoikohan tämä selvitys sinua?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No laitetaan listalle tulevat MM-kisat, ei keskustelua palstalla? Joko vertautuu, kun laji on sama? Toinen kisapaikka on juurikin Minsk.
Mitä? Olisikos sinun parasta nyt vain hieman selkeyttää omia ajatuksiasi? Tai aloittaa uusi ketju?

edit: ja ylipäänsä toki aika ot:tä tähän ketjuun - ehkäpä @Moderaattorit siirtävät nämä sivuasioita käsittelevät viestit omaan ketjuun ja jättävät jäljelle alkuperäiset kysymykset?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Taidat hieman sekoittaa yksityisen ja julkisen. Jatkoajalla on täysi oikeus päättää mitä se haluaa - länsimaissa yksityisillä henkilöillä ja yksityisillä organisaatioilla on hyvin laajat toimintaoikeudet. Jossain Venäjällä jonkin kansallisesti merkittävän palstan päätökset tuskin olisivat vapaita, mutta näin meillä. Eli kysymys ei ole oikeuksien rajoittamisesta vaan oikeuksien käyttämisestä. Auttoiko tämä selvitys sinua?
Ei auttanut. Jatkoajan palstalla on säännöt ja niiden sääntöjen mukaan on enempi tai vähempi pelattu 19,5 vuotta. Aivan turha olisi Jatkoajan enää leikkiä mitään vakavasti otettavaa tahoa jos se alkaisi moisiin toimiin. Sinulla on nyt jostain syystä hirvittävä tarve päästä moraaliposeeraamaan ja esittämää tahoa joka päättää, että mistä palstalle saa ja ei saa kirjoittaa. En oikein ymmärrä tätä agendaasi, ilmeisesti koska jatkoaika on yksityinen, niin sitten sanavapaudella ei ole merkitystä. Tai jotain.

Mutta eiköhän tässä ole kuitenkin milipiteet asiasta tulleet molemmille osapuolille selväksi. Sinulla ei tunnu olevan kykyä muuttaa näkökantaasi, vaikka se on ihan kaikkia niitä arvoja vastaan mitä tässä maassa on vaalittu sen perustamisesta lähtien ja joille koko yhteiskuntamme rakentuu. Minä taas en ole valmis luovuttamaan tämän maan perustuslain kaikille takaamista oikeuksista ja toivon, että niitä noudatetaan myös jatkoajassa niin hyvin kuin mahdollista, vaikka jatkoaika onkin yksityinen taho. Molemmat olemme tuoneet äänemme kuuluviin ja ei tämä vääntö nyt tästä enää lisää vääntämällä parane.

Kiitos kuitenkin ihan antoisasta keskustelusta. Tosin olen hieman pettynyt, että senkin jälkeen miten yritin osoittaa, että asenteesi on yksiselitteisen väärä lähestymistapa asiaan. Ja miten ne Voltairen sanat ovat se perusta mihin minä aina nojaan ja mihin jokaisen demokraattisessa maassa asuvan kansalaisen tulisi nojata, eivät ole sinulle keskustelun kuluessa valjenneet, niin ainakin me keskustelimme. Kiitän siis siitä.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Aloite on hyvä, mutta ongelmana on juuri se, että sananvapautta rajoitetaan - vaikka hyvänkin asian puolesta.
Käsi täällä pystyyn virheen merkiksi siitä, että en tullut ajatelleeksi sitä, että samalla tosiaan rajoitetaan sananvapautta. Se ei tietenkään ollut ajatuksena ja itselle sananvapaus on ehdottoman tärkeää. Kannattamalla sananvapauden rajoittamista tulee siinä ohessa tukeneeksi sitä maata, jossa sananvapautta rajoitetaan ja jonka toimia vastaan tuli hieman hätiköiden ehdotettua otteluketjun sulkemista tuohon MInsk-Jokerit peliin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Käsi täällä pystyyn virheen merkiksi siitä, että en tullut ajatelleeksi sitä, että samalla tosiaan rajoitetaan sananvapautta. Se ei tietenkään ollut ajatuksena ja itselle sananvapaus on ehdottoman tärkeää. Kannattamalla sananvapauden rajoittamista tulee siinä ohessa tukeneeksi sitä maata, jossa sananvapautta rajoitetaan ja jonka toimia vastaan tuli hieman hätiköiden ehdotettua otteluketjun sulkemista tuohon MInsk-Jokerit peliin.
En kyllä näkisi tätä kysymystä sananvapauden näkökulmasta - tämä erotus usein unohdetaan amerikkalaisessa keskustelussa, siellä kun 1st Amendment on tosiaan ihmisten verissä. Mutta perinteiseen länsimaalaiseen ajatteluun kuuluu täysin se, että yksityisellä toimijalla on sangen täysi vapaus omalla alustallaan toimia oman tahtonsa mukaisesti. Vai ajatteletko, että JA rajoittaa sananvapautta kun säännöillä täällä on estetty hyvinkin monenlaiset viestit? Ja tämä esitys on siis mielenilmaus vain yhdestä yksittäisestä - toki räikeän epämoraalisesta - ottelusta, ei noin yleensä Jokeri-keskustelusta. Eli kysymys ei ole oikeuksien rajoittamisesta vaan oikeuden käyttämisestä. Noin länsimaalaisesti ajateltuna.
 
Emme ole harkinneet minkäänlaista boikotointia ja tuskinpa moiseen lähdetäänkään. Ennakkosensuuri ei kuulu tapoihimme ja otteluketju lienee sataprosenttisesti sääntöjemme sisällä. Arvostamme sananvapautta ja sen suomiin mahdollisuuksiin kuuluu mahdollisuus puhua sekä kriittisesti Valko-Venäjän tilanteesta että halutessaan myös siellä pelattavasta jääkiekkopelistä.

T: Moderaattorit
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei kai kukaan yritään väittää, etteikö Jatkoajalla olisi oikeutta ja mahdollisuutta rajoittaa keskustelua. Siihen palstan ylläpitäjällä olisi täysi oikeus niin halutessaan.

Absurdia sen sijaan on toivoa keskustelun rajoittamista tueksi sille, että eräässä maassa rajoitetaan sananvapautta ja vapaata keskustelua.

Jo esitetty keino tehdä esim. moraalista paheksuntaa osoittava kirjoitus ja jotain muuta vastaavaa olisi se oikeampi tapa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei kai kukaan yritään väittää, etteikö Jatkoajalla olisi oikeutta ja mahdollisuutta rajoittaa keskustelua. Siihen palstan ylläpitäjällä olisi täysi oikeus niin halutessaan.

Absurdia sen sijaan on toivoa keskustelun rajoittamista tueksi sille, että eräässä maassa rajoitetaan sananvapautta ja vapaata keskustelua.

Jo esitetty keino tehdä esim. moraalista paheksuntaa osoittava kirjoitus ja jotain muuta vastaavaa olisi se oikeampi tapa.
Niin, kysymys olisi ollut symbolisesta mielenilmaisusta, mielenosoituksesta yhden yksittäisen ottelun kohdalla (jonka olemassolon tarkoitus omalta osaltaa on julkisuuden kautta tukea vastenmielistä diktatuuria) - vähän kuten täällä toimitus on ihannoinut muita, kaukaisia symbolisia mielenilmauksia: polvistumisia, boikotteja ja pelilakkoja ja mitä näitä nyt on. Mutta toki asian voi lapsellisen pinnalllisesti sekoittaa "ennakkosensuuriin" tai "sananvapauden rajoittamiseen", ikäänkuin JA olisi julkinen viranomainen. Anyways, ei tule siis yhtään mitään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Niin, kysymys olisi ollut symbolisesta mielenilmaisusta, mielenosoituksesta yhden yksittäisen ottelun kohdalla (jonka olemassolon tarkoitus omalta osaltaa on julkisuuden kautta tukea vastenmielistä diktatuuria) - vähän kuten täällä toimitus on ihannoinut muita, kaukaisia symbolisia mielenilmauksia: polvistumisia, boikotteja ja pelilakkoja ja mitä näitä nyt on. Mutta toki asian voi lapsellisen pinnalllisesti sekoittaa "ennakkosensuuriin" tai "sananvapauden rajoittamiseen", ikäänkuin JA olisi julkinen viranomainen. Anyways, ei tule siis yhtään mitään.
Mielenilmaisuksi sopisi se, että JA ei kirjoita artikkelia ottelusta (kertoo kuitenkin sen syyn, miksi ei) tai se, että yksittäiset kirjoittajat eivät keskustele ottelusta palstalla. Se on mielenilmaisua niin kauan, kun se on vapaaehtoista. Siinä kohtaa jos kirjoittaminen kielletään myös niiltä, jotka ehkä kuitenkin haluaisvat ottelusta keskustella, ei kyse ole enää mielenilmaisusta.Siinä kohtaa käytössä olisi ne samat keinot, mitä mm. Valko-Venäjällä (/Belaruksessa) käytetään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Siinä kohtaa käytössä olisi ne samat keinot, mitä mm. Valko-Venäjällä (/Belaruksessa) käytetään.
No ei olisi - ja jonkun otteluketjun poistaminen ei nyt edes vähän alusta estä ottelusta keskustelemista, sekin olisi vain symbolinen ele, mielenilmaisu. Mutta anyway, akateemista keskustelua siis tämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös