Mainos

Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

• 1 144 072
  • 6 477

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä @Moderaattorit ovat seuranneet esim. sivari-etuliitettä käyttävän kirjoittajan tuotantoa laajemminkin ja todenneet, että sisältöä ei ole. Tällöin voidaan huoletta todeta kyseisen kirjoittajan vain provosoivan keskestelussa.
Eiköhän kyseinen kirjoittaja olisi saanut tässä tapauksessa huomautuksen sisällöttömistä kirjoituksista. Näin ei ole kuitenkaan käynyt joten nyt voidaan huoletta todeta kyseessä olevan asiakirjoittaja.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärtääkseni ryssä-sana koetaan nykyisin varsin halventavaksi, rasistiseksi ja vihamieliseksikin.
Minä pidin yläasteella kirjaesitelmää eräästä Ryhmy ja Romppainen teoksesta. Jos joku ei teosta tunne niin kyseessä on huomoristinen Suomen ja Venäjän (Neuvostoliiton) välisten sotien aikaiseen maailmaan sijoittuva teos, missä kaksi suomalaista sotasankaria seikkailee rintamalla ja pistää ryssiä nippuun oikein urakalla. Käytin tässä nyt tehokeinona sanaa ryssä, koska siihen maailman aikaan ne olivat ryssiä ja kyllä sana on loukkaava ja pilkkaava. Tästä esitelmästäni on kulunut nyt aikaa jotain 20 vuotta ja jo tuolloin opettaja kertoi esitelmän jälkeen, että sana ryssä ei nyt ehkä ole kaikista soveliain käytettäväksi kuvaamaan naapurimaan asukkeja. Minä toki puolustauduin, että kyseessä on aikalaiskirjoitus ja omassa kontekstissaan se oli ja on ollut asianmukainen, mutta ymmärrän kyllä jos sitä alkaisin tuon ulkopuolella viljelemään, että kyseessä on rasistinen nimitys. Tämä kelpasi onneksi opettajalle. Toivon kuitenkin, että ko. sanaa nyt hieman harkittaisiin siellä moderaattorien puolella, että missä asiayhteydessä sitä saa käyttää ja mihin tarkoitukseen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itselleni ei selviä edes pohtimisen kautta, miten "neekeri" on sanana sellainen, että sitä ei voi käyttää, mutta "ryssä" puolestaan on sanana hyväksyttävä. Kummallakin on historiallinen taustansa ja jos siihen perehtyy, ymmärtää niiden samankaltaisuuden. Tarkoitus on loukata.

Jos Jatkoajan modelinja olisi fiksu, se tietenkin bannaisi nämä molemmat, koska mitään tutkimuspohjaista perustelua ei löydy niistä toisen hyväksyttävyydelle. Itse asiassa Suomessa tätä on tutkittukin (Satu Tervonen, tiivistelmä, Kielikello 1/2001). Vastaajien mielestä kaikkein loukkaavimmat sanat olivat ryssä, manne ja niiden perässä tuli sitten neekeri. Myös venäläiset kokevat ryssittelyn loukkaavana.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Te ette nyt ymmärrä. Keskustelu on siirtynyt joukkueosioihin, koska se megaketju on 6/7 täyttä paskaa. Sen yhden vastustajajoukkueen mielipiteet eivät tule sinne vieraaseen pöytään. Jos joitain kiinnostaa seurata kaikkia matseja simultaanisti, kyseessä ovat lähinnä stalkkaajat. Keskustelijat kärsivät, kun kukaan ei tiedä, mistä matsista mikäkin kommentti mahtaa olla peräisin.

Ottelukohtaiset seurannat tai liveseuranta matsikohtaiseen ketjuun!
Ottelukohtainen live olisi paljon parempi. Toki tuo nyt helpottaa seurantaa tietystä joukkueesta, mutta sieltä ei sitten paljon nouse ne vastustajien kommentit esiin, koska kirjoittelevat omaan ketjuun. Esim. Lukko ja Ässät kohtaavat ja samasta pelistä keskustellaan kahdessa eri osiossa. Jää jopa pienet otteluketjuihin kuuluvat provot näkemättä, jollei molempia ketjuja seuraa samaan aikaan.

Ja omasta mielestä megaketju täynnä paskaa on paljon hauskempaa seurattavaa, kuin oman joukkueen fanipojat yhdessä ketjussa keskenään höpöttelemässä latteuksia.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ja omasta mielestä megaketju täynnä paskaa on paljon hauskempaa seurattavaa, kuin oman joukkueen fanipojat yhdessä ketjussa keskenään höpöttelemässä latteuksia.
Itsestä tuntuu siltä että tämä joukkuekohtainen seuranta on parempi. Syynä lähinnä se että pelikieltoni ovat johtuneet hyvin pitkälti otteluseurannoista...

Toki omaa syytä, eipä siinä.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tuleeko jokerifaneille omaa erillistä otteluseurantaketjua Jokerit-osioon?

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tuleeko jokerifaneille omaa erillistä otteluseurantaketjua Jokerit-osioon?
Itse en näkisi sitä tarpeelliseksi. Lukuunottamatta muutamia provotrolleja, ei alueella muiden joukkueiden faneja käy

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse en näkisi sitä tarpeelliseksi. Lukuunottamatta muutamia provotrolleja, ei alueella muiden joukkueiden faneja käy
Ei näy. Ja hiljaista on muutenkin ollut. Nykymeno on ihan jees, eli matsikohtainen seuranta.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Miksi käyttäjätunnuksen kirjaimen koko ei ole merkitsevä? Salasanan sentään on.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi se ollakin, mikäli joku ravaa jatkuvasti hallituksen tai demareiden ketjussa kritisoimassa "spagettihirviön" tekemisiä.

Eli toisto on se juttu. Miksi Yhdysvaltain presidenttiä voi ravata hänen ketjussa kritisoimasaa läski nimellä?

Eipä tullut vastausta. No, olisihan se ollut yllätys, jos @Moderaattorit olisivat kyenneet perustelemaan kuinka kymmenien, kenties satojen viestien "läski" nimitystä presidentistä käyttäen Trump ketjussa ei ole jatkuvaa ravaamista ja provoamista, mutta kuusi viestiä Halla-ahosta perussuomalaisten ketjussa sellaista on :-D

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Sopii tähänkin
Tässähän melkeen tekis mieli kokeilla kuinka nopeasti häkki heiluu jos lähtee Vasemmistoliitto/Vihreät-ketjuihin viljelemään Lehmä-nimikettä Anderssonia/Ohisaloa tarkoittaen samalla tavalla miten läskiä yms on Trumpin ketjussa.
Tuskin pääsisin edes tusinaan ennenkuin napsahtaisi pelikieltoa.

Vähän sama kun pleijareiden aikana oli Lesta-nimike pannassa.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Eipä tullut vastausta. No, olisihan se ollut yllätys, jos @Moderaattorit olisivat kyenneet perustelemaan kuinka kymmenien, kenties satojen viestien "läski" nimitystä presidentistä käyttäen Trump ketjussa ei ole jatkuvaa ravaamista ja provoamista, mutta kuusi viestiä Halla-ahosta perussuomalaisten ketjussa sellaista on :-D
Se on semmosta kun läskit päättää asioista.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko joku nyt loukkaantunut tuosta ”läski” -sanasta vai vängätäänkö täällä ihan vaan periaatteesta?

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Onko joku nyt loukkaantunut tuosta ”läski” -sanasta vai vängätäänkö täällä ihan vaan periaatteesta?
Vedonlyöntiä en harrasta, mutta jos, niin laittaisin jonkinlaisen summan rahaa jälkimmäiselle vaihtoehdolle. Voin toki olla väärässä, kuten lyönnissä vedon on mahdollista.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Siis. Kertokaas nyt jos olen väärässä, mutta eikö otteluseuranta-osiossa olisi fiksuin olla ne otteluseuranta-ketjut? Eli yksi ketju per ottelu? Sehän se koko pointti on, pääsee vääntämään ja kuulemaan muiden mielipiteitä jne. Nyt siis joka joukkueella on omassa osiossa oma otteluseuranta ja sitten yksi koko kierrokselle otteluseuranta-osiossa? Joo eipä ainakaan kellekään tule enää paha mieli.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt siis joka joukkueella on omassa osiossa oma otteluseuranta ja sitten yksi koko kierrokselle otteluseuranta-osiossa? Joo eipä ainakaan kellekään tule enää paha mieli.
Ja jos menet naapurin otteluseurantaan, huutelet luonnollisesti vieraisiin pöytiin. Sehän on aina otettu täällä raskauttavana tekijänä.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ja jos menet naapurin otteluseurantaan, huutelet luonnollisesti vieraisiin pöytiin. Sehän on aina otettu täällä raskauttavana tekijänä.
Kai sitä saa ihmisiksi kirjoittaa vaikka olisikin siellä naapurin hiekkalaatikolla?

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kai sitä saa ihmisiksi kirjoittaa vaikka olisikin siellä naapurin hiekkalaatikolla?

Se nyt on ihan sama mitä sinne kirjoittaa, niin kyllä siitä joku tulee heti valittamaan "että teillä varmaan on se oma otteluseurantaketju siellä oman joukkueen osiossa? Mee sinne huutelemaan. Tai sitten voidaan palailla tuolla otteluseuranta-osiossa yleisessä otteluseurannassa, mihin kyllä ei kukaan sun lainaama kirjoittaja ole kirjoittanut näitä viestejä. Mutta niin just."

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässähän on nyt moderaattorit sekoittaneet varsin lahjakkaasti pyynnön, että ottelukohtaisiin ketjuihin voisi kirjoittaa pelien aikana (asia viestejä, eli ei seurantaa) ja sen ison seurantaketjun keskenään. Lopputuloksena tälläinen helvetillinen rinkirunkkauspylpyrä missä vaan omat kuplat kasvaa ja kaikilla on kivaa, paitsi että kohta ei ketään edes kiinnosta. Fiksua olisi ollut vain erottaa nämä "OSALAAAAA!!!" tyyliset seuranta jutut itse peliin liittyvistä asioista, joita olisi sitten voinut kirjoittaa sinne itse pelin ketjuun. Eli esim. muutaman lauseen mittaisia analyysejä ekasta erästä yms. mitkä hukkui tuohon sinällään ihan hauskaan seurantaketjuun.

Seuraavaksi kai heidän selityksensä on, että kuinka mahdoton valvoa. Paitsi että sitä "seurantaa" on nyt valvottu kaikissa muissa palstan ketjuissa pl. seurantaketjut tähän päivään asti. Luulisi olevan helpompaa valvoa muutamaa peliketjua kuin kaikkia eri joukkueiden ja sarjojen ketjuja erikseen. Mutta mikäs tässä. Toivottavasti palstalaiset itse äänestää jaloillaan tätä pelleilyä vastaan. Pidemmät ja asialliset viestit näyttää tähänkin asti löytäneet tiensä joukkueiden omien peliestyksien yms. alle jopa kesken pelin ja ilman rangaistusta. Sääli sinällään yksittäistä ottelua kohtaan, koska kiva sieltä olisi niitä juttuja lukea, mutta jos lusikalla, niin ei voi kauhalla.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@BlackWolf en ole itse asiassa tiennyt ettei otteluketjuun saisi kirjoittaa lainkaan ottelun ollessa käynnissä, jos näin siis on. Itse olen ainakin jonkun eräraportin/katsauksen niihin naputellut, eikä ole sakkoja, saati kakkua, tullut. Toki hyvin mahdollista ettei seuraamani joukkueen otteluketjuja kukaan muu lue, jolloin raportointikin epätodennäköistä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
@BlackWolf en ole itse asiassa tiennyt ettei otteluketjuun saisi kirjoittaa lainkaan ottelun ollessa käynnissä, jos näin siis on. Itse olen ainakin jonkun eräraportin/katsauksen niihin naputellut, eikä ole sakkoja, saati kakkua, tullut. Toki hyvin mahdollista ettei seuraamani joukkueen otteluketjuja kukaan muu lue, jolloin raportointikin epätodennäköistä.
Siellä se lukee otteluketjun säännöissä.

"Kaikki ketjut tulee otsikoida vakiintuneen tavan mukaisesti ja varsinkin otteluketjujen ketjunavauksiin odotamme mahdollisimman hyvää ja asiallista alustusta, jotta keskustelu saadaan alkumetreillä jo asialliselle tasolle. Otteluketjut on tarkoitettu ennakkospekulointia ja jälkianalyysejä varten.

Otteluketjut "rauhoitetaan" otteluiden ajaksi, jolloin kaikki ottelunaikaisia tapahtumia koskeva keskustelu tapahtuu otteluseurantaketjussa.
"

Ei siis liene yllätys jos ihmiset eivät lähde ehdoin tahdoin koittamaan, että napsahtaako tällä kertaa viikko bannia vai ei.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy