Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 081 382
  • 6 308

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko joku nyt loukkaantunut tuosta ”läski” -sanasta vai vängätäänkö täällä ihan vaan periaatteesta?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko joku nyt loukkaantunut tuosta ”läski” -sanasta vai vängätäänkö täällä ihan vaan periaatteesta?
Vedonlyöntiä en harrasta, mutta jos, niin laittaisin jonkinlaisen summan rahaa jälkimmäiselle vaihtoehdolle. Voin toki olla väärässä, kuten lyönnissä vedon on mahdollista.
 

redpecka

Jäsen
Ottelukohtainen live olisi paljon parempi. Toki tuo nyt helpottaa seurantaa tietystä joukkueesta, mutta sieltä ei sitten paljon nouse ne vastustajien kommentit esiin, koska kirjoittelevat omaan ketjuun. Esim. Lukko ja Ässät kohtaavat ja samasta pelistä keskustellaan kahdessa eri osiossa. Jää jopa pienet otteluketjuihin kuuluvat provot näkemättä, jollei molempia ketjuja seuraa samaan aikaan.

Ja omasta mielestä megaketju täynnä paskaa on paljon hauskempaa seurattavaa, kuin oman joukkueen fanipojat yhdessä ketjussa keskenään höpöttelemässä latteuksia.
Joo, en ihan tykännyt nyt tästä seurantahommelista. Pomppia nyt eri osioissa edes takaisin. Onneksi en hirveästi harrasta otteluseurantoja niin pääsen tästä kyllä yli ja jatkossa ehkä kattelen mitä omalla laatikolla mahdollisesti höpistään. Pääasia tietenkin jos enemmistö ja seuranta-aktiivit tästä mullistuksesta tykkäävät.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Siis. Kertokaas nyt jos olen väärässä, mutta eikö otteluseuranta-osiossa olisi fiksuin olla ne otteluseuranta-ketjut? Eli yksi ketju per ottelu? Sehän se koko pointti on, pääsee vääntämään ja kuulemaan muiden mielipiteitä jne. Nyt siis joka joukkueella on omassa osiossa oma otteluseuranta ja sitten yksi koko kierrokselle otteluseuranta-osiossa? Joo eipä ainakaan kellekään tule enää paha mieli.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt siis joka joukkueella on omassa osiossa oma otteluseuranta ja sitten yksi koko kierrokselle otteluseuranta-osiossa? Joo eipä ainakaan kellekään tule enää paha mieli.
Ja jos menet naapurin otteluseurantaan, huutelet luonnollisesti vieraisiin pöytiin. Sehän on aina otettu täällä raskauttavana tekijänä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ja jos menet naapurin otteluseurantaan, huutelet luonnollisesti vieraisiin pöytiin. Sehän on aina otettu täällä raskauttavana tekijänä.
Kai sitä saa ihmisiksi kirjoittaa vaikka olisikin siellä naapurin hiekkalaatikolla?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kai sitä saa ihmisiksi kirjoittaa vaikka olisikin siellä naapurin hiekkalaatikolla?

Se nyt on ihan sama mitä sinne kirjoittaa, niin kyllä siitä joku tulee heti valittamaan "että teillä varmaan on se oma otteluseurantaketju siellä oman joukkueen osiossa? Mee sinne huutelemaan. Tai sitten voidaan palailla tuolla otteluseuranta-osiossa yleisessä otteluseurannassa, mihin kyllä ei kukaan sun lainaama kirjoittaja ole kirjoittanut näitä viestejä. Mutta niin just."
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässähän on nyt moderaattorit sekoittaneet varsin lahjakkaasti pyynnön, että ottelukohtaisiin ketjuihin voisi kirjoittaa pelien aikana (asia viestejä, eli ei seurantaa) ja sen ison seurantaketjun keskenään. Lopputuloksena tälläinen helvetillinen rinkirunkkauspylpyrä missä vaan omat kuplat kasvaa ja kaikilla on kivaa, paitsi että kohta ei ketään edes kiinnosta. Fiksua olisi ollut vain erottaa nämä "OSALAAAAA!!!" tyyliset seuranta jutut itse peliin liittyvistä asioista, joita olisi sitten voinut kirjoittaa sinne itse pelin ketjuun. Eli esim. muutaman lauseen mittaisia analyysejä ekasta erästä yms. mitkä hukkui tuohon sinällään ihan hauskaan seurantaketjuun.

Seuraavaksi kai heidän selityksensä on, että kuinka mahdoton valvoa. Paitsi että sitä "seurantaa" on nyt valvottu kaikissa muissa palstan ketjuissa pl. seurantaketjut tähän päivään asti. Luulisi olevan helpompaa valvoa muutamaa peliketjua kuin kaikkia eri joukkueiden ja sarjojen ketjuja erikseen. Mutta mikäs tässä. Toivottavasti palstalaiset itse äänestää jaloillaan tätä pelleilyä vastaan. Pidemmät ja asialliset viestit näyttää tähänkin asti löytäneet tiensä joukkueiden omien peliestyksien yms. alle jopa kesken pelin ja ilman rangaistusta. Sääli sinällään yksittäistä ottelua kohtaan, koska kiva sieltä olisi niitä juttuja lukea, mutta jos lusikalla, niin ei voi kauhalla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@BlackWolf en ole itse asiassa tiennyt ettei otteluketjuun saisi kirjoittaa lainkaan ottelun ollessa käynnissä, jos näin siis on. Itse olen ainakin jonkun eräraportin/katsauksen niihin naputellut, eikä ole sakkoja, saati kakkua, tullut. Toki hyvin mahdollista ettei seuraamani joukkueen otteluketjuja kukaan muu lue, jolloin raportointikin epätodennäköistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf en ole itse asiassa tiennyt ettei otteluketjuun saisi kirjoittaa lainkaan ottelun ollessa käynnissä, jos näin siis on. Itse olen ainakin jonkun eräraportin/katsauksen niihin naputellut, eikä ole sakkoja, saati kakkua, tullut. Toki hyvin mahdollista ettei seuraamani joukkueen otteluketjuja kukaan muu lue, jolloin raportointikin epätodennäköistä.
Siellä se lukee otteluketjun säännöissä.

"Kaikki ketjut tulee otsikoida vakiintuneen tavan mukaisesti ja varsinkin otteluketjujen ketjunavauksiin odotamme mahdollisimman hyvää ja asiallista alustusta, jotta keskustelu saadaan alkumetreillä jo asialliselle tasolle. Otteluketjut on tarkoitettu ennakkospekulointia ja jälkianalyysejä varten.

Otteluketjut "rauhoitetaan" otteluiden ajaksi, jolloin kaikki ottelunaikaisia tapahtumia koskeva keskustelu tapahtuu otteluseurantaketjussa.
"

Ei siis liene yllätys jos ihmiset eivät lähde ehdoin tahdoin koittamaan, että napsahtaako tällä kertaa viikko bannia vai ei.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että esimerkiksi Pelicans-Lukko -ottelussa raumalaiset avaavat mahdollisesti oman ketjun ja lahelaiset omansa ottelun tapahtumien kommentointia varten. Saman pöydän äärelle ei kyetä kokoontumaan?

Jos näin, eihän siinä ole mitään järkeä. Nykyiset kuihtuvat otteluketjut olisivat toimineet pelin aikaiselle asiakommentoinnille mitä parhaiten.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että esimerkiksi Pelicans-Lukko -ottelussa raumalaiset avaavat mahdollisesti oman ketjun ja lahelaiset omansa ottelun tapahtumien kommentointia varten. Saman pöydän äärelle ei kyetä kokoontumaan?
Mä olen käsittänyt näin, että jatkossakin Otteluketjufoorumiin avataan jokaiselle kierrokselle oma Otteluseurantaketju - aivan kuten tähänkin asti. Otteluseurantaketjuissa kokoonnutaan edelleen saman pöydän äärelle. Niinhän se lukee joukkueosioihin ilmestyneissä seurantaketjuissakin: "Otteluketjufoorumi otteluketjuineen toimii kuten ennenkin ja halutessaan siellä saa osallistua koko kierroksen laajuiseen otteluseurantaan."

Otteluketjufoorumin lisäksi siis jokaiseen joukkuosioon ollaan lisätty erillinen pysyvä ketju joukkuekohtaista kommentointia varten. Mun nähdäkseni siis joukkueosioihin lisätyt pysyvät ketjut korvaavat jatkossa joukkueosioissa olleet "Peliesitykset kaudella 2019-20" -ketjut.
 

redpecka

Jäsen
Muutaman joukkekohtaisen modejen avaaman pysyvän otteluseurantaketjun joukkueiden omassa loossissa olen kaynyt katsastamassa. Esim:

SaiPa: ei mitään reaktiota
Ässät: vedetään jo kahdeksatta sivua (oli pitsiturnaus), tykkäyksiä 6
HIFK: 22 kappaletta tykkäyksiä. JIPII!!! VIHDOIN SAATANA!!!!
Pelicans: Tykkäykset nolla, viestejä nolla (vaikka oli pitsimestaruus)

Parashan olisi se, että siinä pelin seurantaketjussa saisi kommentoida tapahtumia keskustelupalstamaisesti ja liveseurannassa sitten huudellaan PIHLAJAMÄKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!

No, teette niinku teette.
 

Ralph

Jäsen
Kun huomioi tämän palstan tuomarikeskeisyyden ja otteluseurannan siirtämisen joukkuekohtaiseksi, tuomareiden haukkuminen yltyy entisestään. Jatkossa kukaan ei ole eri mieltä tuomarin puolueellisuudesta, kun kasa esimerkiksi HPK-faneja haukkuu tuomareita, mutta kukaan ei ole sanomassa vastaan. Samaan aikaan vastustajan, esimerkiksi Kärppien, fanit haukkuvat samassa ottelussa tuomaria, mutta kukaan ei ole siihenkään vastaan sanomassa.

Monta HPK-fania huutaa kampitusjäähyn jälkeen sukeltamista ja helppoa vihellystä, mutta jos joku Kärppä-fani eksyy HPK:n puolelle toteamaan, että "oli kyllä selkeä jäähyn paikka", saa hän varmaan Moderaattoreilta varoituksen "provoisinnista ja flametuksesta".

Ei toimi. Koko kierroksen oma otteluseurantaketju riittää.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mieluiten ottelukohtaiset otteluseurannat Otteluketjufoorumiin, ei tule toimimaan tuo joukkue-osioihin luodut Otteluseurantaketjut.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuolla NHL osiossa on "Sympatiat/antipatiat NHL-joukkueille" - ketjussa paljon viestejä jotka sopis mun mielestä paljon paremmin "Suosikki- ja inhokkipelaaja NHL:ssä" - ketjuun.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Pisteet moderaattoreille Laineen ketjun siivoamisesta ja sen toisen ketjun siirtämisestä vapaan keskustelun puolelle.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Mua ei vois enää vähempää kiinnostaa tää rinkirunkkaus palsta voitteko antaa mulle elinikäisen pelikiellon tälle paska foorumille.

HAISTAKAA VITTU!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei vois enää vähempää kiinnostaa tää rinkirunkkaus palsta voitteko antaa mulle elinikäisen pelikiellon tälle paska foorumille.

HAISTAKAA VITTU!
Klo 4.48. Ei tainnu tulla pesää baarista ja nyt ketuttaa?

Kyllähän se vaan on silleen, että jos jokin asia ei kiinnosta, niin kukaan ei pakota käyttämään siihen aikaansa. Itseäni esim Vauva.fi palsta ei kiinnosta, joten en siellä myöskään vietä aikaani ja ano kirjoituskieltoa, koska palsta ei "kiinnosta" paskan vertaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mua ei vois enää vähempää kiinnostaa tää rinkirunkkaus palsta voitteko antaa mulle elinikäisen pelikiellon tälle paska foorumille.

HAISTAKAA VITTU!
Toivottavasti pyyntöäsi ei noteerata. Mitä tämä palsta olisi ilman sinua? Älä ole itsekäs ja jätä meitä. Tai ainakaan minua, mutta uskon etten olisi ainoa joka kaipaamaan jäisi sinua.

Susta vaan varmaan tosiaan tuntui aamuyöstä pahalta, kun jäi ehkä piparia saamatta, eikä löytynyt ketään runkkurinkiinkään. Uusi päivä ja uudet syötit vesille. Kyllä se siitä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Klo 4.48. Ei tainnu tulla pesää baarista ja nyt ketuttaa?

Kyllähän se vaan on silleen, että jos jokin asia ei kiinnosta, niin kukaan ei pakota käyttämään siihen aikaansa. Itseäni esim Vauva.fi palsta ei kiinnosta, joten en siellä myöskään vietä aikaani ja ano kirjoituskieltoa, koska palsta ei "kiinnosta" paskan vertaa.

Etkös sä pyytänyt tänne myös itselles pelikieltoa?

Edit: Kiitos tarkennuksesta!
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tuo joukkuekohtainen otteluseurantaketju on täysin perseestä. Sportin seurantaketjussa keskusteltiin Jyp-Sport ottelun jälkeen melkein 20 viestin verran asioista jotka ei todellakaan kuulu sinne vaan esim. harjoitusotteluketjuun tai rakennusprojektiketjuun. Kaiken lisäksi ottelun aikana piti päivitellä kahdessa eri ikkunassa kahta seurantaketjua (Jypin ja Sportin) joka on todella ärsyttävää. Ei jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös