Jankkaan nyt samaa asiaa, koska itse toit päärynät mukaan keskusteluun. Eikä siinä, päärynät ovat parhaimmillaan erinomaisia hedelmiä.
Ei mua kiinnosta se, saako jostain rikkeestä isomman jäähyn kuin toisesta, vaan se, miten niitä käsitellään pelin jälkeen. Esimerkkejä tästä
@TosiFani hahmottelemasta skenaariosta:
- Pelaaja A saa 5+20 päähän kohdistuneesta taklauksesta -> tilanne menee kurinpidon ihmeteltäväksi -> oho, väärin vihelletty, osui lonkkaan -> ei pelikieltoa ja jäähykin oli liikaa -> otetaan jäähyt pois tilastoista.
- Pelaaja B saa 2+2 korkeasta mailasta, kun kaverilla tuli suupieleen vekki -> oikeasti oli toisen pelaajan (rikotun pelaajan joukkuekaveri) maila, joka osui nassuun -> ei mene automaattisesti tutkintaan -> JA:n keskustelupalstalla naureskellaan vituilleen vihelletylle tilanteelle ja vaaditaan erotuomareille pelikieltoa -> pelaajalle jää jäähyminuutit tilille
- Pelaaja C saa 10 minuutin käytösrangaistuksen, kun tuomari kuuli tämän huutavan jotain kympin arvoista -> pelaaja kimpaantuu, koska huusi jotain muuta ja tuomari kuuli väärin -> ei vaikutusta ja kymppi kutsuu, koska tuomari ei ole väärässä -> ketään ei pelin jälkeen kiinnosta ja pelaajan on turha valittaa mihinkään, koska ketään ei kiinnosta -> kymppi jää tilille kasvamaan korkoa
- Pelaaja D hyppytaklaa vastustajaa päähän, mutta tuomarit olivat juuri tutkimassa kiveksiään (omiaan) ja tilanne meni kaikilta ohi -> vastustaja loukkaantui eikä palannut pelin loppuun eikä myöskään 10 seuraavaan peliin -> ei jäähyä -> otteluvalvoja kuitenkin näki tilanteen ja laittoi rapsaa menemään -> kurinpito pamautti 6 ottelun pelikiellon -> 20 minuutin käytösrangaistus jäi saamatta ja näin ollen kymppitili huutaa tyhjyyttään.
Kaikki ovat tilanteita, joita sattuu vuosittain, tai ainakin lähes, rikkeet voivat olla muitakin. Miksi vain ensimmäiseen pitäisi puuttua? Lisäksi olen rehellisesti sitä mieltä, että koska kyse on joukkuelajista, niin väärin vihelletty tai viheltämättä jätetty tilanne koskettaa ensisijaisesti joukkueita, ja vasta sen jälkeen pelaajia itseään.
Ja vielä rehellisemmin olen sitä mieltä, että jos tuomarivirheistä halutaan eroon, niin ihmisaspekti on poistettava tuomareista. Jos siihen ei olla valmiita, niin joko korjataan kaikki virheet jälkikäteen tai lopetetaan niistä vinkuminen. Puolittaiset ratkaisut ovat silkkaa oman agendan ajamista.