Mielenkiintoinen ja raikas kirjoitus kokonaisuudessaan, hyvä Kyle. Toki olen itse asiasta kanssasi lähes tulkoon täysin erimielinen, mutta jokatapauksessa hyvä kirjoitus sinulta. Kunnioitan mielipidettäsi niin paljon, etten sitä lähde kyseenalaistamaan ja omaani sinulle sen kummemmin tyrkyttämään. ihan vain paria pikkuista kohtaa lainaan.Muutama huomio vielä Lehtivuori - Tyrväinen casesta.
Lehtivuorelta tuskn saadaan valaisua asiaan, sillä mies ei muista tilanteesta mitään. Sen verran nopeasti valot sammuivat.En sano että Lehtivuorelta saisi virallista totuutta, mutta olisi kiva kuulla miten hän itse näki mihin kohtaan taklauksen voima kohdistui.
Kyllä tämän taklauksen suhteen on erittäin merkityksellistä puhua vastustajan kunnioituksesta, vaikka media ei loisi painetta lainkaan tai vaikka kurinpito olisi NHL-tasoa.Varmasti Tyrväinen tulee saamaan pelikieltoa ja varmasti puhutaan vastustajan kunnioittamisesta, se on selvä homma kun ottaa huomioon Liigan kurinpidon kyvyn käsitellä asioita ja tähän lisäyksenä median tuoma paine.
Minun ykkösprioriteetti on pelaajien terveys, varsinkin päävammojen ehkäisy. Pelaajien turvallisuuden lisäämisen ja päävammojen minimoinnin kannalta on erittäin tärkeää, että tällaiset päävamman aiheuttavat vastuuttomat ylivauhtiset ryntäykset tuomitaan samassa kategoriassa päähän kohdistuneiden taklausten kanssa. Toki minun mielestäni Tyrväinen napsauttaa tämän kyseisen taklauksen suoraan päähän. Yhtäkaikki, vaikkka ei osuisikaan suoraan päähän, on seurauksena kuitenkin aivovamma, joten sikäli ihan se ja sama. Kohta jokaisesta joukkueesta alkaa olemaan mies tai miehiä syrjässä aivovamman takia. Nyt, siis viimeistään nyt, on aika laittaa asianmukaiset rajat tähän touhuun.Itseäni kuitenkin enemmän kuin pelkkänä tapaus Tyrväsenä kiinnostaa miten Liiga perustelee vastustajan kunnioituksen puutteen tässä tapauksessa, verrattuna nimeltämainitsemattomiin tapauksiin missä taklaava pelaaja selkeästi kohdistaa taklauksen vastustajan päähän, joista on jaettu pelikieltoa n. 1-3 ottelua. Päähän ja selkään kohdituneet taklaukset pitäisi olla se ykkösprioriteetti mitä lähdetään karsimaan kovalla kädellä.
Viimeksi muokattu: