Taklaus oli likainen joo, mutta mikään hyppytaklaus päähän se ei ollut sanoi siellä Sampo ja kumppanit mitä vain, tai sitten minä olen vain sokea kun en mitään hyppyä havaitse tuossa jätetään tällekin pieni mahdollisuus. Lehtivuoren ei missään nimessä olisi kuulunut laittaa painopistettä alaspäin vaan pikemminkin kroppaa suoraksi, laitaan kiinni ja pieni hyppy ennen taklausta, näin Tyrväisen taklaus ei olisi osunut päähän. Tällöin olisi taklauksesta kuulunut viheltää jäähy (ryntäys), mutta Lehtivuori olisi todennäköisesti pysynyt kondiksessa tai ainakin se tärkein eli pää ei olisi saanut iskua.
Kyllä tässä voi sanoa, että Lehtivuori olisi voinut pelaa tilanteen toisin. Jos Lehtivuori olisi pitänyt itsensä pystyssä ja laidassa kiinni ja Tyrväinen olisi oikeasti hypännyt taklatessaan ja osunut päähän niin voitaisiin sanoa, ettei Lehtivuori voinut pelata tilannetta mitenkään toisin. Nyt olisi. Silti taklaus oli likainen, vastuu tässä oli molemmilla, tietysti suurempi taklaajalla.
Nyt kumminkin kurinpitopäätös on annettu, 12 peliä. Itse olisin antanut sen 3-4 vähemmän, koska mielestäni pää ei ole se taklauksen ensisijainen kohde, mutta Liiga oli kyllä perustellut videossaan tilanteen hyvin ja jos he näkevät taklauksen päähänkohdistuneena niin sitten näkevät ja siihen peilaten 12 peliä on hyvä tuomio.
Eteenpäin...