madeOFspade
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Oho, olin varma että annetaan se 2-3 peliä varomattomasta pelistä.
Hyväksyn tämänkin tuomion.
Hyväksyn tämänkin tuomion.
Ei tullut Peltolalle pelikieltoa. Pleijareihin homma ylös ja vastustajan kärkipelaajia vaan ajelemaan numeroihin.
Eikä edes jäähyä pelissä vaikka löi oman mailansa poikki, kerrankin kurinpito myöntää, että tuomarit teki tuossakin virheen kentällä...Huitominen joo, mutta eihän siitä nyt pelikieltoa voi antaa hyvänen aika
Jäähy tietysti asia erikseen. Kai dumarit sen katsoi menevän tuolla ulosajolla "kokonaisuudessaan".Eikä edes jäähyä pelissä vaikka löi oman mailansa poikki, kerrankin kurinpito myöntää, että tuomarit teki tuossakin virheen kentällä...
Joo eiköhän hommata Ouluun tappelija tasoa Ritchie+ ja pistetä pelaamaan kaikki vaihdot seuraavan Jyp otteluun Peltolaa vastaan. Saa sen rangaistuksen noinkin perille. Todennäköisesti joku tuon Peltolan noutaa.
Olisi Komarov perseilyistään ansainnut ilman muuta pari peliä, osumasta sitten ihan helvetin pitkän kakun. Pidemmän kuin Kodytek.Tuli mieleen vielä tahaton vs. tahallinen ja teko vai seuraus keskustelua jatkaen, niin kyllähän Komarovin lämykin maassa makaavaa Borgia vastaan olisi jonkun pelin ansainnut. Vai mitä esim. @Neely on mieltä, kun on omasta jengistä kyse?
Jees, näin mä arvelinkin mielipiteesi olevan. Varmistin vain!Olisi ansainnut pari peliä, osumasta sitten ihan helvetin pitkän kakun. Pidemmän kuin Kodytek.
Vitun typerää kuvitella että suosikkiseura liittyisi tähän mitenkään. Tapahtumat kaukalossa tulee sanktioida sen mukaan mitä siellä tehtiin, siihen ei saa vaikuttaa se oliko kyseessä vahinko vai ei. Jokainen pelaaja on vastuussa tekemisistään.
Mulla on liian tuoreessa muistissa se kun liigadumareille annettiin kamppien osalta harkinta tahattoman ja tahallisen väliltä. Ihan päin seinää meni tuo.
Juuri tämä ja isosti.Enemmän olen huolissani tuosta yleisestä asenteesta selästä taklaamisen/ työntämisen osalta, kun pelaaja on irti laidasta. Vielä tulee iso vahinko, jos näitä ei oteta vakavasti.
Tämän olen myös pistänyt merkille. Faktaa ei ole esittää, mutta lisääntymään päin. Tässä yhtälössä myös poikittaiset mailat vahvassa osassa, toki aivottomia tuuppaisujakin paljon. Poikkareista vihelletään yksi sadasta.Enemmän olen huolissani tuosta yleisestä asenteesta selästä taklaamisen/ työntämisen osalta, kun pelaaja on irti laidasta. Vielä tulee iso vahinko, jos näitä ei oteta vakavasti.
Enemmän huumorilla heitetty tuo kommenttini.. Mutta kyllä tuosta asiasta täytyykin olla huolissaan. Vähän vaikuttaa siltä, että odotellaan jotain pahempaa sattuvan ja sitten levitellään käsiä, koska eihän tälle olisi kukaan mitään voinut. Liiga kaivaa kyllä verta nenästä näillä käsittämättömillä tuomioilla.No en kyllä ymmärrä yhtään, että Peltolaa tästä lähdetään erikseen muistututtelemaan.
Paska tuuri jossa oli kuitenkin hirveä tuuri ettei käynyt pahemmin.
Enemmän olen huolissani tuosta yleisestä asenteesta selästä taklaamisen/ työntämisen osalta, kun pelaaja on irti laidasta. Vielä tulee iso vahinko, jos näitä ei oteta vakavasti.
Aamen, tämän viestin myötä keskustelu voitaisiin tästä tilanteesta päättää, toki toivoisin että Kärpät valittaa tuomiosta, jos se mahdollista on.Tämä on kyllä ehkä jääkiekkohistorian yksi surullisimmista kurinpitopäätöksistä.
Peltola huitaisee vastustajaa niin, että menee maila poikki. Sen seurauksena horjahtaa kaverin selkään niin, että tälle meinaa käydä todella pahasti.
Jo huitominen on rangaistava teko varsinkin kun maila menee poikki. Lisäksi, kuten olen tännekin useasti kirjoittanut, selästä ei voi antaa yhtään vauhtia laitaa kohti menevälle vastustajalle. Käytännössä joka kerta kuskista tulee heti täysi matkustaja, joka ei voi tehdä mitään loppumatkan aikana.
Päätös on täysin vastuuton ja kaikille tulisi antaa kenkää.
Aamen, tämän viestin myötä keskustelu voitasiin tästä tilanteesta päättää, toki toivoisin että Kärpät valittaa tuomiosta, jos se mahdollista on
Tämä on täysin totta, käsittääkseni kuitenkin ainakin aiemmin ainoastaan taklatun pelaajan kohde joukkue voi valittaa kurinpidon tuomiosta. Eli joku toinen joukkue, tai elin, esim. pelaajayhdistys ei voi asiasta valittaa, yksittäisistä henkilöistä nyt puhumattakaan. Mediassa toki voidaan lausuntoja asiasta antaa, mutta hiljaista ollut senkin suhteen.Ei tämä ole Kärppien ongelma vaan koko yhteisön. Jokaisen pitää kysyä itseltään, haluammeko oikeasti nähdä tuollaista ja tuollaisia tilanteita?
Tämä hyvä idea, ja tuollaisen toivoisi olevan menossa, mutta tuskinpa.Esimerkiksi tuo lauantainen tilanne voisi olla senkaltainen, että jokainen pelaaja/ valmentaja kutsutaan ylimääräiseen pakolliseen teams kokoukseen, jossa käydään tilanne läpi tuomarien, lääkärin yms tahojen kanssa ja kerrottaisiin miten lähellä tuossa on erittäin vakava tapahtuma ja erikseen kerrottaisiin, että nämä otetaan nyt tehostetusti pois.
Nyt ”pallo ”on taas pelaajilla
Ja tällaisella menolla se vahinko sattuu vielä. Tähän voisi vielä hyvän sään aikana puuttua.
No hyvänen aika. Aivan taatusti tasan kukaan ei halua nähdä tuollaisia tilanteita.Jokaisen pitää kysyä itseltään, haluammeko oikeasti nähdä tuollaista ja tuollaisia tilanteita?
Samaa mieltä. Paljon näkee nykyään liigassa näitä että yritetään horjuttaa vastustajaa metri irti laidasta sen sijaan että hakisi vaan rehdisti sen kontaktin ja koittaisi taklata. Tai edes liimaisi laitaan. Minusta tuo mailan hajottava huitominen ei eroa tekona mitenkään siitä että olisi vain tuuppaissut ja antanut lisää vauhtia vastustajalle.Lisäksi, kuten olen tännekin useasti kirjoittanut, selästä ei voi antaa yhtään vauhtia laitaa kohti menevälle vastustajalle. Käytännössä joka kerta kuskista tulee heti täysi matkustaja, joka ei voi tehdä mitään loppumatkan aikana.
Mutta kuitenkaan et ole valmis mihinkään toimenpiteisiin, juurikin näiden todella vaarallisten tilanteiden kitkemiseksi ?No hyvänen aika. Aivan taatusti tasan kukaan ei halua nähdä tuollaisia tilanteita.
Vauhdikkaassa lajissa huono tuuri vaan korostuu. Jäähän jos on vähänkin tullut railoa, tökkää luistimen terä hyvin äkkiä siihen todella pahasti ja sille ei voi mitään tehdä, terveisin kokemus ja maalaisjärki.
Huono? Tuossa oli ainekset äärimmäisen traagiseen tapahtumaan.Huitominen tuossa tilanteessa oli huono ja vaikutti lopputulemaan.
Minä ainakin haluan, että pelissä säilyy vauhti ja tällaisista onnettomista tilanteista pelikieltoa jakamalla sitä ennen pitkää tehokkaasti karsitaan pois.
Missä on se taklaus? Kyllä ollaan heikoilla kantimilla, jos tuo tilanne menee taklauksesta. Eihän tuo tilanne ollut taklaamista nähnytkään hyvänen aika sentään.Mihin helvettiin se vauhti loppuu jos pelaajille tehdään selväksi, ettei miehiä taklata selästä kun ovat laidasta irti.
Vahvasti erimieltä ja tällä linjauksella vaarannetaan pelaajien turvallisuus kaukalossa.tuosta tilanteesta ei ollut syytä jakaa pelikieltoa ja hyvä, että Liiga sen päätöksen uskalsi tehdä.