Mielestäni kurinpito ei ollenkaan huomioinut kontekstia tilanteessa. Jos ajat autolla kaksikaistaista tietä (yksi kaista molempiin suuntiin), etkä anna suojatielle pyrkivälle tietä, saisit korkeintaan sakon. Jos taas ajat tietä, jossa on kaksi kaistaa yhteen suuntaan ja viereiselle kaistalle on pysähtynyt auto, on sinunkin pysähdyttävä. Jos et pysähdy, menetät ajo-oikeutesi. Riskit onnettomuudelle ovat huomattavasti suuremmat tuollaisessa tilanteessa.
Samoin kuin huitomiset ja tuuppimiset keskialueella tai laidassa kiinni ollessa, eivät ne aiheuta kenellekään kovin kummoista vaaraa terveydelle. Jos taas mennään täysillä kohti päätylaitaa, pienikin huitaisu tai tönäisy voi pahimmillaan aiheuttaa loppuelämän kestävän vamman. Siksi pelaajille pitäisi iskostaa, että kontaktia ei voi ottaa tällaisessa tilanteessa, ellei ole 100 % varma, ettei tällä kontaktilla suista toista pelaajaa holtittomasti päin laitaa.
Huitomisesta voi antaa 5+20, jos se piittaamattomasti vaarantaa vastustajaa, kuten Peltola mielestäni teki huitaisemalla vastustajaa laitaa kohden mennessä. Miksi ei siis voisi antaa pelikieltoa, kun mielestäni Peltola oli piittaamaton, kun kovassa vauhdissa ja lähellä päätylaitaa lähti horjuttamaan vastustajan tasapainoa? Toki voidaan odottaa, että joku halvaantuu vastaavassa tilanteessa, ennen kuin ruvetaan suitsimaan mailahäirintää vastaavissa tilanteissa. Itse toki toimisin proaktiivisesti, ja pyrkisin vähentämään tuollaisia tilanteita, joissa vastustajan mailahäirinnän tai muun takia pelaaja lentää holtittomasti päin laitaa.