Tämä vain alleviivaa sitä, että kyseinen palstaveli ei ole tainnut ikinä itse pelata mitään, jos ei aukea miksi tämä teko tuomitaan näin jyrkästi.Onko muut tulleet kättelyjonossa pelin jälkeen?
Tämä vain alleviivaa sitä, että kyseinen palstaveli ei ole tainnut ikinä itse pelata mitään, jos ei aukea miksi tämä teko tuomitaan näin jyrkästi.Onko muut tulleet kättelyjonossa pelin jälkeen?
No jos nyt tarkkoja ollaan niin teko on vaarallinen, koska luistimella potkiessa voi oikeasti käydä pahasti. Täysin tahallinen teko ja tulee täysin puskista. Huonolla tuurilla olisi käynyt vähän pahemmin.Eivät ole. Tämä taitaa olla ensimmäinen laatuaan. Täysin epäurheilijamainen teko, mutta vaarattomampi kuin monet pelin tiimellyksessä tehdyt, jolloin tilanne ei ole yhtä stabiili.
Pitää pystyä erottamaan teko ja tapahtuma hetki. Siitähän tässä yritän ainakin itse keskustella.Tämä vain alleviivaa sitä, että kyseinen palstaveli ei ole tainnut ikinä itse pelata mitään, jos ei aukea miksi tämä teko tuomitaan näin jyrkästi.
Mitä väliä sillä onko tilanne "stabiili" vai ei? A. Yksinkertasesti potkaiseminen on kiellettyä ja B. kättelyjonossa jossa ei pidä eikä voi olettaa mitään muuta kuin kädenojennusta.Täysin epäurheilijamainen teko, mutta vaarattomampi kuin monet pelin tiimellyksessä tehdyt, jolloin tilanne ei ole yhtä stabiili.
Juuri näin. On itsestäänselvä asia, että potku kohti kanssa pelaajaa ei kuulu jääkiekkoon. Tässä kyseisessä tapauksessa tapahtumahetki on poikkeuksellinen. Tästä syystä teko on vielä normaalia epäurheilijamaisempi. Toisaalta kuitenkaan näe tilannetta yhtä vaarallisena kuin pelin tiimellyksessä tehtyä potkua.Pitää pystyä erottamaan teko ja tapahtuma hetki. Siitähän tässä yritän ainakin itse keskustella.
En minä kohua ihmettele. Sehän on selviö ja ansaittu. Se, että täällä huudellaan aivan päättömiä sanktioita ja pidetään tekoa jotenkin erityisen vaarallisena, on kuitenkin tuttua Jatkoaikaa. Yhdessä on mukava antaa runtua.
On sitä kättelyssä ennenkin tapahtunut. SaiPan Tim Hrynewich löi divarissa kaudella 1987-1988 Forssassa vastustajaa mailalla päähän loppukättelyssä.Eivät ole. Tämä taitaa olla ensimmäinen laatuaan. Täysin epäurheilijamainen teko, mutta vaarattomampi kuin monet pelin tiimellyksessä tehdyt, jolloin tilanne ei ole yhtä stabiili.
Minusta sillä on iso merkitys. Nyt nähtiin turhautuneen pelaajan typerä teko, jolla saattoi itsensä naurunalaiseksi. Ei tuossa kuitenkaan mitään vaaraa kanssapelaajan loukkaantumisesta ollut. Sen sijaan pelin sisällä kun potkitaan, voi lopputulema olla todella ruma.Mitä väliä sillä onko tilanne "stabiili" vai ei?
Juuri näin. On itsestäänselvä asia, että potku kohti kanssa pelaajaa ei kuulu jääkiekkoon. Tässä kyseisessä tapauksessa tapahtumahetki on poikkeuksellinen. Tästä syystä teko on vielä normaalia epäurheilijamaisempi. Toisaalta kuitenkaan näe tilannetta yhtä vaarallisena kuin pelin tiimellyksessä tehtyä potkua.
Pakko ihmetellä miten pihalla olet joukkuepelien lainalaisuuksista, pelissä ja välittömästi loppuvihellyksen jälkeen voi kuohahtaa, mutta tällainen perseily kättelyssä on kaikkien mahdollisten koodistojen, vastustajan ja pelin kunnioittamisen vastaista.
Koetat jostain syystä häivyttää tilanteen kontekstin.Juuri näin. On itsestäänselvä asia, että potku kohti kanssa pelaajaa ei kuulu jääkiekkoon. Tässä kyseisessä tapauksessa tapahtumahetki on poikkeuksellinen. Tästä syystä teko on vielä normaalia epäurheilijamaisempi. Toisaalta kuitenkaan näe tilannetta yhtä vaarallisena kuin pelin tiimellyksessä tehtyä potkua.
Päättömiä? Tuohan on ihan älytön temppu kättelyjonossa. Tuollaisia ei tarvita liigaan lainkaan.En minä kohua ihmettele. Sehän on selviö ja ansaittu. Se, että täällä huudellaan aivan päättömiä sanktioita ja pidetään tekoa jotenkin erityisen vaarallisena, on kuitenkin tuttua Jatkoaikaa. Yhdessä on mukava antaa runtua.
Väität siis, että potkaista voi kunhan ei satu mitään. Joo. Tuollainen ei vaadi kuin pienen pienen horjahduksen niin äkkiä on terä nilkassa. Tälläisissä tapauksissa ei pidä ollenkaan kuitenkaan jossitella vaan täysi nollatoleranssi. Ihan sama onko pieni näpy vai kamppailun seurauksena kaatumisen aiheuttama lentävä luistin.Minusta sillä on iso merkitys. Nyt nähtiin turhautuneen pelaajan typerä teko, jolla saattoi itsensä naurunalaiseksi. Ei tuossa kuitenkaan mitään vaaraa kanssapelaajan loukkaantumisesta ollut. Sen sijaan pelin sisällä kun potkitaan, voi lopputulema olla todella ruma.
Ne pitää pystyä erottamaan, kyllä. Mutta ne pitää myös osata yhdistää samaan yhtälöön. Aina välillä ei ole mieltä hirttäytyä johonkin murto-osaan kokonaisuutta, kokonaiskuvan hahmottaminen on tärkeää.Pitää pystyä erottamaan teko ja tapahtuma hetki. Siitähän tässä yritän ainakin itse keskustella.
Ja hyvä niin. Kukas se oli NHL:ssä se sankari (Marty McSorley?) parikymmentä vuotta sitten, joka kiskaisi kesken pelin toista pelaajaa mailalla tilanteen ulkopuolella päähän ja sai myös kymmenien pelien pelikiellon. Se taidettiin muuttaa lopulta koko vuoden kestäväksi. Ei sitä toista tahallaan saa teurastaa mailalla päähän pelissä, eikä jonossa.On sitä kättelyssä ennenkin tapahtunut. SaiPan Tim Hrynewich löi divarissa kaudella 1987-1988 Forssassa vastustajaa mailalla päähän loppukättelyssä.
En todellakaan väitä. Ihmeellinen tulkinta. No, sen verran tunteikasta on taas täällä meno, etten ihmettele, että tällaisia vääriä tulkintoja syntyy.Väität siis, että potkaista voi kunhan ei satu mitään. J
Minulle tulee mieleen nimet Tony Granato ja Donald Brashear.Ja hyvä niin. Kukas se oli NHL:ssä se sankari (Marty McSorley?) parikymmentä vuotta sitten, joka kiskaisi kesken pelin toista pelaajaa mailalla tilanteen ulkopuolella päähän ja sai myös kymmenien pelien pelikiellon. Se taidettiin muuttaa lopulta koko vuoden kestäväksi. Ei sitä toista tahallaan saa teurastaa mailalla päähän pelissä, eikä jonossa.